eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
13.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
153 ویدیو
273 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️دوره استدلالی طب به چه پرسش های درباره جسم انسان پاسخ می دهد؟! / به زودی... 👌 سؤال اول: بدن انسان چگونه ساخته شده است؟! https://eitaa.com/olgou4/8387
⚡️طب و پزشکی را در قم بیاموزید! / سؤال اول: بدن انسان چگونه ساخته شده است؟! 👌اولین دوره طب استدلالی بر اساس قواعد اصولی فقه البیان به واکاوی و دقت در آیات و روایات مرتبط با جسم انسان (بدن + روح) پرداخته است و مجموعا به ۲۰ پرسش مبنایی درباره جسم انسان بر اساس علم وحیانی پاسخ می دهد. این پرسش های مبنایی و جهت ساز در ۵ سرفصل - به شرح زیر- تبویب شده اند و مجموعاً شرحی تفصیلی از "نحوه ساخت جسم انسان" را ارائه می کنند: 👌سرفصل اول: جسم انسان از چه چیزی ساخته شده است؟! + شرح نحوه ساخت انسان + شرح مفهوم طبایع سه گانه (پاسخ اجمالی: شرح تفصیلی آیات ۷ الی ۹ سوره با عظمت سجده + مجموعه ای از آیات و روایات مرتبط) الَّذِي أَحْسَنَ كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ ۖ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسَانِ مِنْ طِينٍ/ ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ مَاءٍ مَهِينٍ/ ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ ۖ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۚ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ (آیات ۷ الی ۹ سوره باعظمت سجده) 👌سرفصل دوم: تبیین طبیعت دم ( ۱- شرح طبایع سازنده دم، ۲- طبایع تأثیر پذیر و متأثر از دم، ۳- علائم عمومی و علائم عضوی اختلال در طبع دم و ۴- تعاملات طبع دم با سایر طبایع) 👌سرفصل سوم: تبیین طبیعت بلغم ( ۱- شرح طبایع سازنده بلغم، ۲- طبایع تأثیر پذیر و متأثر از بلغم، ۳- علائم عمومی و اختصاصی اختلال در طبع بلغم ۴- و تعاملات طبع بلغم با سایر طبایع) 👌سرفصل چهارم: تبیین طبیعت صفرا ( ۱- شرح طبایع سازنده صفرا، ۲- طبایع تأثیر پذیر و متأثر از صفرا، ۳- علائم عمومی و اختصاصی اختلال در طبع صفرا و ۴- تبادلات طبع صفرا با سایر طبایع) 👌سرفصل پنجم: تبیین طبیعت سودا (۱- شرح طبایع سازنده سودا، ۲- طبایع تأثیر پذیر و متأثر از سودا، ۳- علائم عمومی و اختصاصی اختلال در طبع سودا و ۴- تبادلات طبع سودا با سایر طبایع) 👌شایان ذکر است که: در کشف و تبویب مطالب درس استدلالی طب از ۱۰ قاعده ممهده: ۱- ویژگی های بیان شارع، ۲- بیان مبتنی بر تأمل، ۳- بیان مبتنی بر رفق، ۴- بیان مبتنی بر مقایسه، ۵- بیان مبتنی بر منزلت، ۶- بیان مبتنی بر انفتاح، ۷- بیان مبتنی بر سیاق، ۸- بیان مبتنی بر کمیت و ۹- بیان مبتنی بر ظرفیت و ۱۰- بیان مبتنی بر مُکث بهره برده ایم. محتوای این دوره بحثی با محتوای بسیار ناقص فیزیولوژی گایتون درباره سازمان و مکانیزم عملکردی بدن مقایسه می شود. مطالعه بیشتر درباره روش تحقیق فقه البیان: https://eitaa.com/olgou4/8378 حجت‌الاسلام علی کشوری - بررسی پرسش جسم انسان چگونه ساخته شده است؟ ( سؤال اولِ مبانی نظری طب اسلامی) - سه شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4
animation.gif
حجم: 878.5K
📚تدابیر پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی حوزه علمیه قم را تجربه کنید! 📚 پیشنهاد مطالعه کتاب اول قلب و عروق: https://eitaa.com/olgou4/4200 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ زیارت قبور مطهر شهدای حادثه تروریستی هفت تیر ۱۳۶۰ و قبر مطهر شهید آیت اللّه بهشتی - پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ https://eitaa.com/olgou4
42.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️توصیه های حجت‌الاسلام علی کشوری به جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی درباره نحوه مواجهه با صهیونیست ها در مواجهه های آتی در کنار قبور شهدای عظیم الشأن انقلاب اسلامی - تهران/ پنجشنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ ❓نقشه صهیونیست ها برای اداره جهان فقط شامل مسائل نظامی و امنیتی نیست/ صهیونیست ها از طریق آموزش و از طریق بیوتروریسم هم به ما ضربه می زنند! https://eitaa.com/olgou4
⚡️با رعایت تدابیر طب اسلامی؛ پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تسهیل می شود! ❓تدابیر متخصصان فعلی قلب و عروق در پیشگیری از بیماری های قلب و عروق علیل و ناتوان است!! 📚 پیشنهاد مطالعه کتاب اول قلب و عروق: https://eitaa.com/olgou4/4200 https://eitaa.com/olgou4
animation.gif
حجم: 793K
📚 با مدرسه هدایت به شهر علم پیامبر سفر کنید و پرسش های خود را از دریای علم ایشان جویا شوید/ برای ورود به شهر علم پیامبر فقط و فقط از درب های تعیین شده - که اوصیای پیامبر هستند- وارد شوید! ❓گزارش مدرسه هدایت از محتوای علمی شهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر اساس قواعد اصولی فقه البیان در ۹ سرفصل به شرح زیر تنظیم شده است: ۱- فقه الامام (علوم مدیریتی و امامتی) ۲- فقه المکاسب (علوم مرتبط با کسب و کار و تجارت) ۳- فقه البیان ( علوم روشی و نحوی) ۴- فقه التزکیه (علوم تزکیه ای و طهارتی و تفریحی) ۵- فقه العبرة (علوم قضائی و حل اختلاف و پیشگیری از جرم) ۶- فقه النظم ( علوم قانونگذاری و ایجاد نظم) ۷- فقه الفرقان ( علوم ارزیابی و شاخصه گذاری) ۸- فقه العلم ( علوم مرتبط با تولید، طبقه بندی و آموزش علم) ۹- فقه نفی سبیل ( علوم امنیتی و دفاعی و نظامی) 👌تذکر مهم: ما پژوهشگران جبهه عظیم تمدن اسلامی؛ برای حل مشکلات جمهوری اسلامی و مردم عزیز ایران و منطقه به دانش های قلیل و پر از عارضه حسی و کارشناسی مطرح در سند ضاله 2030 رجوع نمی کنیم و بر اساس کارشناسی کارآمد مطرح در فقه نظام از جمهوری اسلامی عزیز حمایت می کنیم. فتأمل جیداً https://eitaa.com/olgou4
⚡️ گزارش تصویری درس استدلالی طب با موضوع طبقه بندی و دسته بندی افعال سودا پایه / شنبه ۸ آذر ۱۴۰۴ ❓پیشنهاد استماع صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8408 https://eitaa.com/olgou4
⚡️طبقه بندی افعال سودا پایه / درس استدلالی طب/ شنبه ۸ آذر ۱۴۰۴ ❓پیشنهاد استماع صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8408 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ارکان درس استدلالی طب / احراز صدور روایات طبی ۳ طریق دارد! 👌دوره جدید درس استدلالی طب را بر اساس رعایت ۴ نکته بسیار مهم روشی شروع کرده ایم و به فضل الهی ادامه خواهیم داد. ارکان اربعه این درس به شرح زیر است: 👌رکن روشی اول: روایات طبی را از حیث سندی بررسی می کنیم و فرآیند احراز صدور را درباره آنها طی می کنیم. برای اثبات صدور روایت از امام معصوم علیه السلام از سه مبنای ۱- اخذ از ثقه، ۲- اعتماد به کتب امضاء شده توسط معصوم و ۳- تعاضد یابی لفظی و معنایی بهره می بریم. 👌رکن روشی دوم: بعد از احراز صدور روایات طبی، به طبقه بندی و تبویب روایات طبی اقدام می کنیم. تبویب روایات و آیات طبی را به محوریت پرسش های حَسَنْ (حُسْنُ السؤال) انجام می دهیم؟! دو پرسش افعال بدن کدام هستند؟! و از چه منشائی شروع می شوند؟! محور طبقه بندی و تبویب روایات طبی است. تاکنون مجموعه ای از افعال بدن را به محوریت مناشئ بلغم، صفرا و سودا طبقه بندی کرده ایم. (به فضل الهی) 👌رکن روشی سوم: درباره فهم کلمات طبی شارع از قواعد اصولی فقه البیان بهره می بریم و دلالت یابی حداکثری ۹ بخشی را درباره کلمات ثلاثه طبی انجام می دهیم. دلالت یابی تأملی، دلالت یابی مُکثی، دلالت یابی مقایسه ای، دلالت یابی رفقی، دلالت یابی منزلتی، دلالت یابی انفتاحی، دلالت یابی سیاقی، دلالت یابی کمّی و دلالت یابی ظرفیتی بر روی کلمات ثلاثه شارع اعمال می شود. بی توجهی به قواعد اصولی فقه البیان ما را از کشف حداکثری عقلانیت مطرح در آیات و روایات طبی محروم می کند! فتأمل جیداً 👌رکن روشی چهارم: به دلیل وجود مکاتبِ دانشی رقیب برای طب پیشرفته اسلامی؛ به صورت ویژه مفاهیم طبی شارع محترم را با مفاهیم طبی در مکاتب دانشی دیگر مقایسه می کنیم. (دلالت یابی مقایسه ای تفصیلی) به عنوان مثال: میان مایع مخاطی یا لیزابه (Mucus) و مفهوم بلغم مقایسه می کنیم. همچنین میان مفهوم بسیار معیوبِ مریدین‌ها و مسیرهایی نامرئی انرژی - که از نظر طب سنتی چین؛ محل انتقال نیروی چی (Qi) هستند- و مفهوم عصب و عملکردهای آن از نظر طب اسلامی مقایسه ای تفصیلی خواهیم داشت. مقایسه میان مفهوم معیوب و شبه علمی سلول و مولکول های زیستی و مفهوم متعالی طبایع از جمله برجسته ترین بخش های مقایسه ای این دوره بحثی است. فرآیند نظام مقایسه در درس استدلالی طب بسیار برجسته و فرَبه است و به اثبات قطعی مزیت های طب اهل بیت علیهم السلام کمک وافری می کند! حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - جلسه یازدهم درس استدلالی طب - شنبه ۸ آذر ۱۴۰۴ - قم مبارک https://eitaa.com/olgou4