eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
13هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
146 ویدیو
257 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
_.pdf جلسه سیزدهم درس استدلالی مکاسب.pdf
حجم: 5.84M
📚 پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه سیزدهم - یکشنبه ۴ آبان۱۴۰۴ - ۲۶ صفحه ❓ استدلالهای فقهی نوع چهارم؛ تکامل مهره اصولی تبعیت احکام از مصالح و مفاسد هستند. ❓تبیین ۱۶ نوع استدلالی فقهی از نوع چهارم؛ به محوریت گروه روغن های طیب 📎پیشنهاد استماع صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8252 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
⚡️مراحل کشف و تولید استدلالهای فقهی نوع چهارم 👌فقیه در دو مرحله ۱- احصاء و خوانش خطی استدلالهای فقهی و ۲- مرحله تسدید استدلالهای فقهی؛ استدلالهای فقهی نوع چهارم را اقامه می کند. صورت دستیابی به هرکدام از مراحل استدلال را به صورت ساده تشریح می کنم. 👌مرحله اول تبیین استدلالهای فقهی نوع چهارم؛ شامل دو مرحله احصاء ادله ثبتی (بعد از احراز صدور دلیل) و خوانش خطی ادله می باشد. در این مرحله مهم استدلالهای فقهی نوع چهارم در ذهن مکلف متولد می شود. و یقین جامعه مکلفین فقیه نسبت به بیان شارع ارتقاء می یابد. 👌مرحله دوم تبیین استدلالهای فقهی نوع چهارم؛ مرحله تسدید و تقویت استدلال است. در این مرحله فقیه، استدلالهای فقهی احصاء شده را در سه گام ۱- امتداد یابی، ۲- طبقه بندی و ۳- مرتبط سازی با استدلالهای مشابه، تسدید می کند و فرآیند مواجهه با نقدهای دیگران را پایه گذاری می کند. 👌گام اول تسدید استدلال از طریق کشف امتدادها و نتایج مترتب بر استدلال حاصل می شود. به عنوان مثال: گام اول تسدیدِ استدلالِ "یَکْشِفُ المِرَّه" به تبیین آثار اطفاء مرار در پیشگیری از جرم و پیشگیری از بیماری و بیان تجربه ها و آمار مرتبط با این استدلال می پردازد. (امتداد یابی برای استدلال) 👌گام دوم تسدید استدلال از طریق طبقه بندی مجموعه استدلالهای نوع چهارم تحقق می یابد. در بحث امروز استدلالهای فقهی نوع چهارم را به محوریت پنج مفهوم ۱- طبایع، ۲-حسن خلق، ۳- درمان بخشی،۴- زینت و ۵- برکت، طبقه بندی کردیم. (طبقه بندی استدلال) 👌گام سوم تسدید استدلال از طریق مرتبط سازی استدلال با استدلال های مشابه به دست می آید. به عنوان مثال: استدلال "یَکْشِفُ المِرَّه" در مطلوبیت زِیْت، در مطلوبیت زَبیب و خَل هم وجود دارد و استدلال کارکردی مشابه درباره این سه شئ؛ حاکی از فلسفه مشترک خلقت درباره این سه شئ است. از طریق تسدید ثالث، به تبيين تسخیر مشترک اشیاء می پردازیم. (مرتبط سازی استدلال با استدلال های دیگر) فتأمل جیداً حجت‌الاسلام علی کشوری - درس استدلالی مکاسب - جلسه چهاردهم- شرح استدلالهای فقهی نوع چهارم با موضوع گروه روغن های طیب - دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
حجت‌الاسلام علی کشوریدرس استدلالی مکاسب- جلسه۱۴.mp3
زمان: حجم: 16.81M
🎙درس استدلالی مکاسب - جلسه چهاردهم - دوشنبه ۵ آبان۱۴۰۴ - ۳۵ دقیقه - قم ❓ تبیین مرحله تسدید استدلال در استدلالهای فقهی نوع چهارم در سه گام ۱- امتداد یابی استدلال، ۲- طبقه بندی استدلال و ۳- مرتبط سازی استدلال با استدلال های مشابه ❓تسدید استدلال های فقهی نوع چهارم درباره روغن زیتون از طریق طبقه بندی استدلال ها 📎پیشنهاد مطالعه متن جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8260 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
درس استدلالی مکاسب- جلسه۱۴.pdf
حجم: 889.9K
📚پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه چهاردهم - دوشنبه ۵ آبان۱۴۰۴ - ۱۶ صفحه ❓ تبیین مرحله تسدید استدلال در استدلالهای فقهی نوع چهارم در سه مرحله ۱- امتداد یابی استدلال، ۲- طبقه بندی استدلال و ۳- مرتبط سازی استدلال با استدلال های مشابه ❓تسدید استدلال های فقهی نوع چهارم از طریق طبقه بندی ادله روغن زیتون 📎پیشنهاد استماع صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8259 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
حجت‌الاسلام علی کشوریدرس استدلالی مکاسب- جلسه۱۵.mp3
زمان: حجم: 22.2M
🎙درس استدلالی مکاسب - جلسه پانزدهم - سه شنبه ۶ آبان۱۴۰۴ - ۴۶ دقیقه - قم ❓ تبیین مراحل سه گانه کشف استدلال های فقهی نوع چهارم (۱- مرحله احراز صدور و احصاء ادله، ۲- مرحله خوانش خطی ادله و ۳- مرحله تسدید ادله) ❓تبیین صورت بندی نوع اول تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم ❓تبیین صورت بندی نوع دوم تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم ❓تبیین صورت بندی نوع سوم تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم 📎پیشنهاد مطالعه متن جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8265 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
_.pdf جلسه پانزدهم درس استدلالی مکاسب.pdf
حجم: 5.78M
🎙 پیاده فوری درس استدلالی مکاسب - جلسه پانزدهم - سه شنبه ۶ آبان۱۴۰۴ - ۲۴ صفحه ❓ تبیین مراحل سه گانه کشف استدلال های فقهی نوع چهارم (۱- مرحله احراز صدور و احصاء ادله، ۲- مرحله خوانش خطی ادله و ۳- مرحله تسدید ادله) ❓تبیین صورت بندی نوع اول تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم ❓تبیین صورت بندی نوع دوم تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم ❓تبیین صورت بندی نوع سوم تسدید استدلالهای فقهی نوع چهارم 📎پیشنهاد استماع صوت جلسه: https://eitaa.com/olgou4/8262 📎مروری بر پرسش های فقه المکاسب با تبویب جدید https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
_.pdf نظریه آموزش و پرورش آینده مشهد.pdf
حجم: 19.82M
🎙متن کامل دومین گزارش راهبردی مرتبط با تحول در آموزش و پرورش / ۲۴۹ صفحه/ با استناد به ۳۵۰ آیه و حدیث ❓ویژه معلمان عزیز سراسر کشور و مدارس مسجد محور و مدارس پیشرفته خانگیتوضیحاتی درباره محتوا، شکل و اهداف آموزش و پرورش متناسب با تمدن نوین اسلامی 📎پیشنهاد استماع صوت مرتبط با گزارش: https://eitaa.com/olgou4/8148 📎خلاصه صوتی گزارش: https://eitaa.com/olgou4/8149 📎تصویر مرتبط با گزارش: https://eitaa.com/olgou4/8147 https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: معرفی دومین گزارش راهبردی مرتبط با تحول در آموزش و پرورش امشب (چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴) از ساعت ۹ شب در پیام رسانی ایرانی ویراستی برگزار می گردد. 🎙نشانی شرکت در جلسه: https://virasty.com/Islam1357/1761737684015737631 📎دریافت دومین گزارش مرتبط با تحول در آموزش و پرورش آینده: https://eitaa.com/olgou4/8266 https://eitaa.com/olgou4
چند پرسش اقتصادی از اساتید مکاسب حوزه علمیه https://eitaa.com/olgou4/8167 https://eitaa.com/olgou4
⚡️ راه حل مدیریت قیمت مرغ و لوبیا چیست؟! / روش صحیح تنظیم بازار کدام است؟ ❓ قیمت لوبیا چیتی در بازار عمده فروشی حدود ۳۵۰ هزار تومان و قیمت لوبیا قرمز در بازار عمده فروشی حدود ۲۰۰ هزار تومان است. ❓ قیمت مرغ نسبت به شهریور پارسال حدود ۷۰ درصد رشد داشته است و با قیمت حدود ۱۶۰ هزارتومان به فروش می رسد! ❓راه حل مبارزه با افزایش قیمت حبوبات، مرغ و غذاهای اصلی چیست؟! برای آشنایی با نگاه جریانهای تمدنی یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید: https://eitaa.com/olgou4/5477 https://eitaa.com/olgou4