eitaa logo
ندای تهذیب
9.7هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.1هزار فایل
کانال رسمی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه اداره قرآن و حدیث @msn200 دبیرخانه امور معرفتی @sharifnataj اداره مشاوره @ENamazizade پیشنهادات و انتقادات @kovsar140 سایت‌‌ها: tahzib.ismc.ir hojre-nama.ir nedaye-tahzib.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت‌الله مصباح یزدیتحصیل علوم دینی؛ ارزش‌ها و آفات.mp3
زمان: حجم: 10.78M
🔸تحصیل علوم دینی؛ ارزش‌ها و آفات 🎙آیت الله مصباح یزدی(ره) 🗓۱۳۹۹/٠۷/۱۴ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ هر روز که میگذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده‌ی آن بیشتر آشکار می شود. امام خامنه ای (حفظه الله) - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ 🔰 رزمایش کشوری میقات ۱۳ 🔰 تربیتی - تشکیلاتی و رفتارسازی 🔰 دانشجویان، طلاب و فرهنگيان کشور ❇️ ویژه فرماندهان و ارکان برادر گردان های دانشجویی و فرماندهان پایگاه های تابعه، طلاب فعال فرهنگی تبلیغی و فرهنگیان سراسر کشور 🗓 زمان برگزاری دوره: ۱۹ الی ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۴ ⏳آخــرین مهلت ثبت نام: جمعــــه ۷ شهریــــور مــاه ۱۴۰۴ 📍محــل برگــزاری دوره: تهران - دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام 💬 ثبت نام اولیه: 📩 دانشجویان ارسـال عدد ۱۳ 📩 طـــلاب ارســـــال عــــــدد ۱۵ 📩 فرهنگیان ارسال عدد ۱۷ 📨 به سامانه ۳۰۰۰۳۲۱۸ 🌐 اطلاعات بیشتر در: miqat.ir 📲 شناسه ایتا: miqat13@ پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا سازمان بسیج دانشجویی موسسه جوانان انقلاب اسلامی 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✍️پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای به همایش بین‌المللی یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه‌ قم 🔹مهمترین وظیفه حوزه، بلاغ مبین و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی است. 🔹تحقق حوزه‌ی تمدن‌ساز با تربیت «مجاهد فرهنگیِ مهذّب» و «نوآور» 🖼 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🏷 امام خامنه ای 🔸مسلمانهایى که امروز پیرو پیغمبرند و به یاد پیغمبر به هیجان مى‌‌آیند و عاشق رسول خدا هستند و احکام او و شرایع او را میخواهند عمل بکنند، باید به این نکته توجّه کنند که تبعیّت از پیغمبر به صورت درست و کامل، در آن صورتى تحقّق پیدا خواهد کرد که یک نظام اسلامى بر اساس دین پیغمبر به وجود بیاید؛ وَالّا نظام جاهلانه، نظام کفرآمیز، جایى نیست و زمینه‌‌ى مناسبى نیست براى اینکه انسان بتواند در آن طبق خواسته‌‌ى پیغمبر و شریعت پیغمبر زندگى کند. 🔹اگر کفّار قریش به پیغمبر اجازه میدادند که شما میتوانید آزادانه نمازتان را بخوانید، باز پیغمبر دنبال مدینه بود، کما اینکه همین‌جور هم بود. پیغمبر بعد از برگشتن از شعب ابى‌‌طالب، آزادانه نماز میخواند، زکات میدادند، زکات میگرفتند، معامله‌‌ى اسلامى با همدیگر میکردند، یک جمع مسلمان به وجود آمده بود، امّا پیغمبر به این قانع نبود؛ چرا؟ 👈چون نبود؛ آن جامعه‌‌اى که قوانین او، مقرّرات او، حاکمیّت او، حرکت سیاسى او، دوستى او، دشمنى او بر اساس اسلام باشد، در مکّه تشکیل نشده بود و جاى دیگرى لازم بود که پیغمبر آن را تشکیل بدهد؛ لذا رفت مدینه. 🔸دوران سیزده‌ساله در مکّه دائماً به مبارزه گذشت، تا اینکه رسول خدا حرکت کرد رفت به مدینه. البتّه کفّار قریش این را فهمیدند، حدس زدند که اگر برود مدینه، آینده‌‌ى آنها سخت‌‌تر خواهد بود، تصمیم گرفتند مانع بشوند و پیغمبر را به قتل برسانند که خداى متعال نگذاشت و پیغمبر توانست در آن «لیلة‌المبیت» هجرت کند و برود به طرف مدینه و در مدینه به اتّکاء مسلمانانى که به او ایمان آوردند، حکومت اسلامى و نظام اسلامى را تشکیل بدهد. 🔹دوره‌‌ى دوّم [این] ۲۳ سال در مدینه آغاز شد. در این دوران، پیغمبر هیچ معطّل نکرد، وقت را هیچ تلف نکرد؛ از همان اوّل به بناى کمر بست؛ از همان اوّل حاکمیّت را در جامعه مشخّص کرد، روابط اجتماعى را معلوم کرد، رابطه‌‌ى برادرى و عدم تبعیض و عدالت اجتماعى و اجراى حدود الهى در حکومت اسلامى پیغمبر و کشور کوچک اسلامى پیغمبر به راه افتاد؛ در زمان مناسب، پیغمبر حمله‌‌ى نظامى به دشمنان خودش را شروع کرد. در دوران این ده سال، چندین جنگ بزرگ و کوچک را پیغمبر سازمان‌‌دهى کرد؛ شاید در طول این ده سال، مسلمانانى که با پیغمبر بودند هیچ سالى را نگذراندند که از اوّل تا آخرِ آن سال هیچ جنگى نداشته باشند؛ در تمام این ده سال، از اوّل تا آخر، حرکت نظامى و حمله‌‌ى نظامى بود؛ از جاى کوچک شروع کردند، از رفتن به سراغ کاروانهاى قریش که غاصب حقوق آنها بودند ــ براى استنقاذ حقوقشان ــ و تا فتح مکّه و تا حمله‌‌ى به امپراتورى روم پیش رفتند، در زمان حیات پیغمبر. 🔸این دوران ده‌ساله همان دوران زندگى کنونى ما است؛ الگوى زندگى ما همان الگوى ده‌ساله‌‌ى پیغمبر است. من اوّل در یک جمله بگویم پیغمبر در این ده‌ساله چه‌‌ کار کرده، بعد هم مختصرى این را توضیح بدهم و خیلى بحث را طولانی نکنم. البتّه این از آن بحثهایى است که اگر بخواهیم وارد صحبت بشویم، این قدر حرف در اینجا هست براى ماها که بدانیم و بفهمیم، که واقعاً انسان متحیّر میماند که کدامش را بگوید یا رویَش کار کند. 🔖 اوّل به طور خلاصه عرض بکنم که پیغمبر در این ده‌ساله کارى کرد که ظلمات جهالت در دنیای دوران پیغمبر، در طول سالهاى بعد از رحلت پیغمبر در تمام زوایاى عالَم در هم شکسته شد. این فتوحاتى که انجام شد، این اسلامى که در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد، این جامعه‌‌ى عظیم اسلامى که به وجود آمد، به برکت کارى بود که پیغمبر در همین ده سال کرد. پیغمبر در همین ده سال کارى کرد که بشریّت تا ابد دیگر محتاج یک رسالت جدید و یک نبوّت جدید نباشد. ❓پیغمبر چه کار کرد؟ 👈یک دین کامل که مشتمل بر تمام خطوط اساسى زندگى است به مردم عرضه کرد و در زندگىِ خودش پیاده کرد، با یک پشتوانه؛ ❓کدام پشتوانه؟ 👈پشتوانه‌‌ى عقل و علم. اگر عقل و علم در اسلام این‌‌ قدر به‌‌ کار گرفته نشده بود، در متن درک دینى و شعور دینى و در متن احکام دینى، شاید بشریّت نمیتوانست با آن احکام، مدّت طولانى‌‌اى را زندگى کند. پیغمبر به عقل و به علم و به درک عاقلانه‌‌ى انسانهاى صاحب عقل از اصول دینى و از معارف اسلامى بها داد. البتّه اینکه میگوییم پیغمبر کرد، یعنى خدا کرد؛ یعنى وحى الهى این درس را و این راه را در مقابل پیغمبر گذاشت و این درس را به پیغمبر داد. 🗓۱۳۶۷/۰۷/۱۷ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
پرورگار-واحد.pdf
حجم: 211.3K
📗پروردگار واحد ✍️حجت‌الاسلام و المسلمین عالم‌زاده نوری 🔖هم موجودات عالم آینه صفات پروردگارند؛ یعنی بخشی از ویژگی‌های خدای عالم را می‌نمایانند؛ البته در این آینگی و جلوه‌گری تفاوتهایی دارند. 🌺گل، آینه صفات لطافت و جمال، ⛰کوه، آینۀ صفت قدرت و صلابت، 🌤آسمان، آینۀ صفت علو و عظمت، 🌊و دریا، آینۀ صفت وسعت و زیبایی و زلالی است. ✨هریک از آفریدگان خدا به اندازۀ ظرفیت وجود خود و کمالاتش، نمایانگر قدرت و هنر و کمال پروردگار است. هر مخلوقی به زبان حال دم از او می‌زند و صفات و ویژگی‌های او را نشان می‌دهد... 🌐مشاهده در سایت حجره‌نما 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
آیت الله مصباح یزدیباید امتحان پس بدی.MP3
زمان: حجم: 4.78M
☀️اگر این ویژگی ها را دارید، نگران کمبود ها و مشکلات نباشید! «باید امتحان پس بدی» 🔺️ملازمه بین نصرت و امتحانات الهی، در بیان علامه مصباح یزدی(ره) ۱۳۹۲/۰۷/۱۱ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از ایران همدل
📣 ۱۷ میلیارد تومان با کمک‌های شما تامین شد! 👈 فقط چند روز تا پایان گلریزان ۲۰ میلیاردی کاربران بله برای مردم مظلوم غزه باقی مانده... 🔹 در این روزها و شبها مردم مقاوم فلسطین و کودکان و زنان در غزه تحت ظلم بیش از پیش و محاصره همه جانبه رژیم صهیونیستی‌اند. 🔹 کاربران بله دست در دست هم دادند تا مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به مردم غزه جمع‌‌سپاری کنند. 🔹 با کمک مبالغ جمع‌شده و با همراهی خیرین گمنام، بخشی از "نان" مورد نیاز مردم و بویژه کودکان گرسنه در غزه تهیه شده و به سرعت، به دست آنها خواهد رسید؛ ان‌شاءالله. 📲لینک مشارکت در گلریزان: https://ble.ir/irane_hamdel/-3324126945798594879/1754064993653
2.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ اولین شکست هر انسانی.... 🎥 امام خامنه ای 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
📔مطهری‌خوانی، چرا و چگونه؟ 📌 یکی از دغدغه‌های فرهنگی همیشگی رهبر انقلاب این بوده که نسل جوان و فعالان فکری جامعه‌ی کنونی ایران، ارتباط مستحکم با آثار به‌جامانده از علامه مطهری برقرار کنند. 🔹بنابراین با پاسخ به این سؤال که «آیا گفتارها و نوشتارهای علامه‌ی شهید، ارزش مطالعه‌ی جدی و هدایت‌شده را دارد یا خیر؟» باید به‌صورت قطعی جواب داد که نه‌تنها ارزش و مطلوبیت دارد، بلکه ضرورت و فوریت دارد. 🔸مقام معظم رهبری بارها و بارها بر ضرورت غور و تعمق و تأمل در آثار ایشان تصریح و این مسئله را مطالبه کرده‌اند 📄جهت مطالعه بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کتب علامه مطهری، لینک زیر وارد شوید. 📎https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=29570 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
2.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲دعای خاص امام خمینی(ره) برای پس از تأییدی استثنایی از آثار استاد 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🔻هنر این است که این‌ها را به راه بیاوریم! 🗓به مناسبت 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
سیر محتوایی سخنرانی «تحلیل روان‌شناختی فتنه دینی در کلام امیرالمومنین(علیه السلام)».pdf
حجم: 819.3K
🔍 «تحلیل روان‌شناختی فتنه دینی در کلام امیرالمومنین (علیه السلام)» | سیر محتوایی 🌱 برگرفته از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی(ره)؛ در سایه سار نهج البلاغه، مشهد، دانشگاه رضوی، ۱۳۸۷/۰۵/۲۶ 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib