eitaa logo
الهادی
24.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
51 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻در روایت دارد که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: يا علي اگر نمي‌ترسيدم كه كاري كه مسيحي‌ها راجع به عيسي كردند راجع به شما بكنند آنچنان مدح شما را می گفتم که بر هر جمعیتی رد می شوی مردم دنبال شما راه بیفتند و خاک زیر پای شما را برای تبرک جمع کنند. (الكافي، ج8، ص57) 🔸آیت الله بهجت می فرمودند: پيغمبر خدا صلی الله علیه و آله اين كار را نكردند و چي شد! يك مشت علي اللهي درآمدند؛ اگر پيغمبر صلی الله علیه و آله گفته بودند چي ميشد؟ ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻گاهى عملکردهایى بر اساس ترس و ضعفِ نفس، انسان را مىگیرد؛ عملکردهاى دوگانه‌ای که پنهان و آشکارِ متفاوت دارند. اهتمام به توجّه و نظر مردم، آرام‌آرام، بر روی عملکردها تأثیر مىگذارد. 🔸شخصی مى گفت: «عجیب است من در نماز جماعت حالم بهتر است.» به او گفتم که ممکن است؛ ولى یک امکانى هم دارد که چون نفس، ضعیف است لذّت مى برد، براى مردم مى خواند و سر حال است. 🔹اسم این حال را نباید توجّه گذاشت. در طول مدّت، آثار بد این حال بیرون مى ریزد؛ آرام‌آرام انسان به جایی می‌رسد که در تنهایى، حال عبادت یا حالت بکاء برایش پیش نمى آید؛ اما در جمع پیش مى آید. این یک بیمارى است و خداوند این حالت‌ها را خوش ندارد. 🔸این‌ها از شُعب شیطان و شیطنت است که پیوسته خیلى ضعف هاى دیگر به دنبالش به وجود مى آید؛ مثل ضعف عدم توکّل و عدم توجّه به حق‌تعالى. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
زینب_1396-1-23-20-56.mp3
زمان: حجم: 7.19M
## 🎵موضوع: حضرت زینب سلام الله علیها 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
‍ * 🔻مدتی است متحيرم و در اين فكرم که ‏چرا بعد از جريان عاشورا زياد خبري از شخصيت حضرت زينب ‏عليها السلام نيست و نقل و گزارشات زيادي در مورد ایشان در دست ‏نيست؛ تا جایی که حتي در شهادتشان و محل دفنشان هم اختلاف است؟ 🔹شايد به اين خاطر بوده كه ديگر ظرف دنيا بعد از قضايای عاشورا براي‏ ارائه شخصيت حضرت زينب علیها السلام كوچك شده بوده كه بخواهد شخصيت حضرت را معرفي كند. ديگر كسي دستش به گرد پای حضرت هم نرسيد. چون گاهي اين طوري مي‏ شود؛ چنانچه برای حضرت زهرا عليها السلام هم همين طور شد. ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻برای ما خیلی ابهام هست که چه به سرمان می آید. بعد از مرگ، کجا می رویم؟ چه کار می کنیم؟ 🔸لذا می ترسیم؛ چون نمی دانیم آن طرف چه خبر است. اگر کوچک‌ترین لطمه به ما بخورد، آن را ضرر می پنداریم. در حالی که همیشه اینطور نیست. 🔹گاهی یک فردی که ضرر مالی یا ضرری در زندگی به او وارد می‌شود، این ضرر باعث می‌شود که او در یک کار خیر وارد شود؛ مثلا حفظ قرآن را شروع می‌کند و بعد از چند سال، حافظ قرآن می‌شود. بعد از چند سال که نگاه می کند، می‌بیند فلان اتفاق، باعث شد که حافظ قرآن شود؛ لذا هیچ وقت به این اتفاق به دید یک ضرر نگاه نمی کند؛ چون بزرگ‌تر از آن نصیبش شده است که آن را نفع می‌بیند. 🔸اگر انسان در محدوده وظایف خود، این حس را پیدا کرد و این‌گونه رشد کرد، آن وقت مانند جریان حضرت زینب علیهاالسلام می شود که فرمود: ما رأیت الا جمیلا؛ ندیدم مگر زیبایی... 🔹اتفاق هرقدر هم بزرگ باشد چون او رشد کرده، در این قضیه خسارت ندیده است، رضای خدا و رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ را به دست آورده است، وفاداری خود را ثابت کرده است. همه این‌ها امتیاز است و در این وقت است که دنیا در نظر انسان، زیبا می‌شود. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔻گفتاری زیبا و خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد ضرورت استفاده از حرزها و دعاها. 🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇 http://bonyadhad.ir/12069
🔻حضرت یوسف علیه السلام مىفرماید: یا صاحِبَی السِّجْنِ أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّار؟ (ای دوستان زندانی من! آیا خدایان پراکنده بهترند، یا خداوند یکتای پیروز؟! یوسف، 39) 🔸در شرح ملاهادى سبزوارى (شرح الاسماء الحسنی، ص 615) در مورد معنای قَهّار مىنویسد: قَهَرَه یعنی غَلَبَه نُوریتُه، که خیلی قشنگ معنى کرده است. خود قَهَرَ را به معنى پُر و فراوان و فراگیربودن نور که غالب است می‌داند. 🔹فراوانى نور، پُرى، غلبه و فراگیربودن نور حق‌تعالى، معنىِ قهاریّت او است. به خداوند متعال قهّار می‌گویند به‌خاطر غلبه‌ی نور او که فراگیر است؛ مثل حالت نوارنیّت شمس در روز که باعث می‌شود وجود کواکب اصلاً مشاهده نشود. نور خورشید طوری جلوه مىکند و زیاد مىشود که کواکب و نجوم اصلاً پیدا نیستند. 🔸وجود حق‌تعالى در دنیا و آخرت همین طور است و زیاد است؛ لذا مىفرماید: الْواحِدُ الْقَهَّار. تازه در قیامت دیدنى تر مىشود و إلا حالا هم همین طور است. انسان تا از «ارباب متفرقون» نجات پیدا نکند، توجّه و فراگیرى نور، شامل حالش نمىشود. ادامه دارد... ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻این «ارباب متفرقون» نمى‌گذارند که حرکت ما به سمت وحدت و توحید برود. این قضیه (رهایی از ارباب متفرقون) سال‌هاى سال زحمت مى‌خواهد، پیوسته باید شاخ و برگ‌هاى تشتّت را زد تا سِرّ آدمى غلبه و تجلّى کند؛ البته سرّ آدمى براى غلبه و تجلّى همیشه مهیّاست؛ إلّا اینکه ابواب جهنّمىِ وجود خود انسان نمى‌گذارند نور قهاریّت و وحدانیّت از حق‌تعالى سرایت کند. 🔸اگر این ابواب بسته شدند، نور حق‌تعالی تجلّی و غلبه می‌کند؛ مثلاً یکى از ابواب جهنّمیِ وجودِ انسان، خشم و شاخه‌هاى زیر مجموعه‌اش هستند. یکی دیگر از این ابواب جهنّمی، شهوت است. ما باید یکى‌یکى این ابواب را ببندیم. 🔹وقتى که انسان شروع به بستن این ابواب کرد، تجلّى انوار الهى شروع می‌شود که انس‌آور است و تنهایى را هر چه هم طولانى باشد گوارا و لذّتبخش مى‌کند؛ چون‌که در آن تنهایی، انس با حق‌تعالى و با تجلّیات انوار وحدانیّت حق‌تعالى حاصل می‌شود؛ منتها چه ترکیبى در نفس آدمى هست که وقتی خودش را مشغول به دنیا بکند، به سمت «ارباب متفرقون» مىرود و پیوسته زیادتر مى‌شوند؛ اما مادامى که نفسش را متوجّه به حق‌تعالى بکند، آن ابواب بسته مى‌شوند و نفس، قدسى مى‌شود. 🔸نفس که قدسى شد دیگر جنسش فرق می‌کند. هیچ نفسى در تقابل با نفس قدسى، دوام ندارد. ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
ادامه مطلب قبل... 🔻«ارباب متفرقون» در گذشته بود الآن هم هست. در گذشته مثلا در زمان نمرود انواع مختلف بت را برای توجّه و عبادت مىگذاشتند، حالا هم در یک موبایل کوچک، انواع عکس‌های ناجور هست که دست بنده‌ی خدا مىدهند و مشغول مىشود. 🔸این هم نوعی از «ارباب متفرقون» است. منظور ما از ارباب متفرق، اسباب پراکندگى هاى ذهنى است که توجّهات انسان را به سمت «ارباب متفرقون» مىبرد؛ ولى واقعاً ارباب متفرقه همین است؛ حالا چه به صورت عکس در آمده باشد یا به صورت دل‌بستگى به پول باشد. به هر حال این مسائل، انسان را به این طرف و آن طرف مى‌کشاند. 🔹هر چیزی که انسان را به طرف غیر خدا کشید، از مصادیق «ارباب متفرقون» است. فقط باید توجّه به سمت اللّه باشد؛ آن هم «اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّار». ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌