* #شعر #امیرالمومنین
🔻شعری بسیار زیبا از حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
💠 جان و جانانه 💠
بند اول
🔸دوش رفتم سحر به میخانه
تا دهندم یکی دو پیمانه
🔹دیدم آنجا رجالِ لا تُلهی
مات و مبهوت، همچو دیوانه
🔸عدهای سر به کف ز خویش خجل
عدهای چون ستون حنّانه
🔹از خیالات، رسته و فارغ
فارغ از داستان و افسانه
🔸ناگهان این صدا چو رعد مهیب
خاست از گوشههای خُمخانه
🔹لِمن المُلک ایها العشاق
همه گفتند: جان و جانانه
🔸رفتم از هوش و مدتی خاموش
بودم از نعرههای مستانه
🔹چو بههوش آمدم سر من بود
روی زانوی صاحب خانه
🔸اشک شوق از دو چشم من میریخت
که درختی عجب شد این دانه
🔹گفتمش نام خود بگو با من
تا بگویم به خویش و بیگانه
🔸گفت نام مرا نوشته قلم
روی گلها و بال پروانه
🔹چو به پروانه گفتم این مطلب
دست بر سر کشید شکرانه
🔸پرزنان از زمین چو برمیخاست
سخنی گفت و رفت سلانه
🔹که علی پردهدارِ لمیزلی است
هرچه خواهی بخواه، دست علی است
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#توسل #امیرالمومنین #سلوک
🔻اگر مردم در قيامت و لب حوض کوثر محضر اميرالمؤمنين علیه السلام ميرسند، انسان سعي كند همين جا برسد.
همين جا را براي ارتباط و پیوند قرار بدهد. همين جا تكليف را مشخص كند.
🔸معرفت يعني همين، سير يعني همين.
كاري كه ديگران ميخواهند تا قيامت معطل شوند؛ انسان همين جا تكليفش را مشخص كند؛ لذا نميشود سالک ارتباط با اميرالمؤمنين عليه السلام را در برنامه خود نبيند يا به صورت كلي بخواهد يك قضايايي را در نظر بگيرد؛ نه بايد وارد عبيدِ حضرت شد. بعد از این ارتباط حواله ها پشت سر هم مي رسد.
🔸 الان زمان، زمان امامت حضرت بقية اللّه روحي له الفداء است و زمان توسل و ارتباط با ایشان است ؛ ولي اگر انسان پيوند با اميرالمؤمنين علیه السلام خورد، تازه توسلاتش به حضرت بقية اللّه طعم مي دهد.
اگر واقعا كسي با اميرالمؤمنين علیه السلام پيوند خورد، حضرت هم برايش يك احترام ديگري قائل هستند. چون مثل دوست پدر مي شود که احترامش لازم است.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#توسل #سلوک #امیرالمومنین
🔻بايد ارتباطها را با اميرالمؤمنين عليه السلام قوي كرد ، بايد وارد اين بهشت شد؛
فادخلي في عبادي.
رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم آمده اند كه دين خدا را ارائه كنند و بذر توحيد را بنشانند و بر همه و همه پدر مهربانند؛ هستي مديون ايشان است اما بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم در اصل و كُل ولايت يك عَلَم مستقرّ است.
🔸اگر کسی خواست حركت سلوكي به سمت توحيد، به سمت معارف، به سمت شناخت خداي متعال و رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم داشته باشد، باب این حرکت اميرالمؤمنين عليه السلام است؛ انسان از هر طرفي برود سر و كارش با حضرت است، چه در دنیا و چه در قيامت.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#امیرالمومنین
🔻در روایت دارد که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
يا علي اگر نميترسيدم كه كاري كه مسيحيها راجع به عيسي كردند راجع به شما بكنند آنچنان مدح شما را می گفتم که بر هر جمعیتی رد می شوی مردم دنبال شما راه بیفتند و خاک زیر پای شما را برای تبرک جمع کنند.
(الكافي، ج8، ص57)
🔸آیت الله بهجت می فرمودند: پيغمبر خدا صلی الله علیه و آله اين كار را نكردند و چي شد! يك مشت علي اللهي درآمدند؛ اگر پيغمبر صلی الله علیه و آله گفته بودند چي ميشد؟
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#نفس
🔻گاهى عملکردهایى بر اساس ترس و ضعفِ نفس، انسان را مىگیرد؛ عملکردهاى دوگانهای که پنهان و آشکارِ متفاوت دارند. اهتمام به توجّه و نظر مردم، آرامآرام، بر روی عملکردها تأثیر مىگذارد.
🔸شخصی مى گفت: «عجیب است من در نماز جماعت حالم بهتر است.» به او گفتم که ممکن است؛ ولى یک امکانى هم دارد که چون نفس، ضعیف است لذّت مى برد، براى مردم مى خواند و سر حال است.
🔹اسم این حال را نباید توجّه گذاشت. در طول مدّت، آثار بد این حال بیرون مى ریزد؛ آرامآرام انسان به جایی میرسد که در تنهایى، حال عبادت یا حالت بکاء برایش پیش نمى آید؛ اما در جمع پیش مى آید. این یک بیمارى است و خداوند این حالتها را خوش ندارد.
🔸اینها از شُعب شیطان و شیطنت است که پیوسته خیلى ضعف هاى دیگر به دنبالش به وجود مى آید؛ مثل ضعف عدم توکّل و عدم توجّه به حقتعالى.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
زینب_1396-1-23-20-56.mp3
زمان:
حجم:
7.19M
* #حضرت_زینب
🔻مدتی است متحيرم و در اين فكرم که چرا بعد از جريان عاشورا زياد خبري از شخصيت حضرت زينب عليها السلام نيست و نقل و گزارشات زيادي در مورد ایشان در دست نيست؛ تا جایی که حتي در شهادتشان و محل دفنشان هم اختلاف است؟
🔹شايد به اين خاطر بوده كه ديگر ظرف دنيا بعد از قضايای عاشورا براي ارائه شخصيت حضرت زينب علیها السلام كوچك شده بوده كه بخواهد شخصيت حضرت را معرفي كند. ديگر كسي دستش به گرد پای حضرت هم نرسيد. چون گاهي اين طوري مي شود؛ چنانچه برای حضرت زهرا عليها السلام هم همين طور شد.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
#مرگ #رشد #حضرت_زینب #مشکلات
🔻برای ما خیلی ابهام هست که چه به سرمان می آید. بعد از مرگ، کجا می رویم؟ چه کار می کنیم؟
🔸لذا می ترسیم؛ چون نمی دانیم آن طرف چه خبر است. اگر کوچکترین لطمه به ما بخورد، آن را ضرر می پنداریم. در حالی که همیشه اینطور نیست.
🔹گاهی یک فردی که ضرر مالی یا ضرری در زندگی به او وارد میشود، این ضرر باعث میشود که او در یک کار خیر وارد شود؛ مثلا حفظ قرآن را شروع میکند و بعد از چند سال، حافظ قرآن میشود. بعد از چند سال که نگاه می کند، میبیند فلان اتفاق، باعث شد که حافظ قرآن شود؛ لذا هیچ وقت به این اتفاق به دید یک ضرر نگاه نمی کند؛ چون بزرگتر از آن نصیبش شده است که آن را نفع میبیند.
🔸اگر انسان در محدوده وظایف خود، این حس را پیدا کرد و اینگونه رشد کرد، آن وقت مانند جریان حضرت زینب علیهاالسلام می شود که فرمود:
ما رأیت الا جمیلا؛
ندیدم مگر زیبایی...
🔹اتفاق هرقدر هم بزرگ باشد چون او رشد کرده، در این قضیه خسارت ندیده است، رضای خدا و رسول خدا صلیاللهعلیهوآله را به دست آورده است، وفاداری خود را ثابت کرده است. همه اینها امتیاز است و در این وقت است که دنیا در نظر انسان، زیبا میشود.
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir
🔻گفتاری زیبا و خواندنی از حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در مورد ضرورت استفاده از حرزها و دعاها.
🔹مطالعه گفتار فوق را به همه دوستان سفارش می نماییم: 👇
http://bonyadhad.ir/12069
#توحید
🔻حضرت یوسف علیه السلام مىفرماید:
یا صاحِبَی السِّجْنِ أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّار؟
(ای دوستان زندانی من! آیا خدایان پراکنده بهترند، یا خداوند یکتای پیروز؟! یوسف، 39)
🔸در شرح ملاهادى سبزوارى (شرح الاسماء الحسنی، ص 615) در مورد معنای قَهّار مىنویسد: قَهَرَه یعنی غَلَبَه نُوریتُه، که خیلی قشنگ معنى کرده است.
خود قَهَرَ را به معنى پُر و فراوان و فراگیربودن نور که غالب است میداند.
🔹فراوانى نور، پُرى، غلبه و فراگیربودن نور حقتعالى، معنىِ قهاریّت او است. به خداوند متعال قهّار میگویند بهخاطر غلبهی نور او که فراگیر است؛ مثل حالت نوارنیّت شمس در روز که باعث میشود وجود کواکب اصلاً مشاهده نشود. نور خورشید طوری جلوه مىکند و زیاد مىشود که کواکب و نجوم اصلاً پیدا نیستند.
🔸وجود حقتعالى در دنیا و آخرت همین طور است و زیاد است؛ لذا مىفرماید: الْواحِدُ الْقَهَّار. تازه در قیامت دیدنى تر مىشود و إلا حالا هم همین طور است.
انسان تا از «ارباب متفرقون» نجات پیدا نکند، توجّه و فراگیرى نور، شامل حالش نمىشود.
ادامه دارد...
🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
@Nasery_ir