eitaa logo
الهادی
24.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
51 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ * 🔻گاهی ما بعد از زیارت حضرت به شهر خودمان که بر می گردیم حضرت فراموشمان مي‏ شود يا منتظريم سال آينده پيش بيايد تا دوباره خدمت حضرت برسیم و حضرت را یاد کنیم؛ در حالي كه اين حرف ‏ها نيست. 🔸ارتباط با حضرت رضا علیه السلام را بايد در طول مدت نگه داشت. ‎انسان باید پیوسته حضرت را ياد كند و اداي احترام كند. ‎اين هاست كه در برزخ مي ‏ماند و عنايت و محبت حضرت را نگه می دارد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصریامام رضا علیه السلام 3.mp3
زمان: حجم: 5.71M
* بسیار شنیدنی و جذاب 🎧 موضوع: عنایت حتمی امام رضا علیه السلام (۲) ‌ ‌ 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری ⏱ پنج دقیقه 🔺 @Nasery_ir ‌ ‌
* 🔻ما اسیر تخیل هستیم. فکر می‌کنیم که رفتیم مشهد یک نفر آنجا نشسته است به ما اخم کرده که چرا گناه می‌کنی؟ حالا ما مریض بشویم، برویم پهلوی پزشک مگر پزشک به ما اخم می‌کند؟! 🔸غصه هم می‌خورد. امام هم همین است. غصه هم می‌خورد که چرا با خودت همچین کردی؟ خودت را با گناه مسموم کردی؟ گناه هم خودش یک نوع سم است. چرا همچین کردی؟ فقط راهش این است که انسان التماس کند با امام آن ارتباط ایجاد بشود. کار درست شود. 🔹ولی نهایت رآفت و مهربانی آنجا نشسته بارها در مشاهد مشرفه ملاحظه می‌کردم می‌دیدم غیر از مهربانی و دلسوزی چیزی نبود. برای همه، بدترین آدم‌ها که شاید ما تحمل نکنیم. آنجا حضرت تحمل می‌کنند. مهربانی می‌کنند. غصه می‌خورند. فقط یک قدم ما برویم. خصوصاً‌ امام رضا علیه السلام... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 🔻 نقل می‌کنند که شیخ بهایی (رضوان الله‌ تعالی علیه) معمار حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) در زمان صفویه بود و یک بازسازی و یک تجدید بنا و یک بناهای جدیدی در ضمن در حرم رضوی (سلام‌الله‌علیه) داشتند. 🔸 مرحوم شیخ بهائی اهل بعضی از علوم هم بود. نقل می‌کنند به معمار سازنده‌ای که می‌خواست درب ورودی حرم مطهر را کار بگذارد فرمود که من عازم اصفهان هستم. یک دعا و یک چیزی دارم که به اصفهان می‌روم می‌آورم. شما بنا را تمام کنید اما درب را کار نگذارید. من باید یک چیزی را زیر این آستانه‌ی این درب کار بگذارم که افرادی که محبت امام رضا را ندارند نتوانند داخل بیایند. 🔹 شیخ به سمت اصفهان آمد. آن معمار وقتی که فضا آماده شد، حضرت را خواب دید که درب را کار بگذارد. یک‌بار، دوبار، سه‌بار همین خواب را دید و بالاخره درب را کار گذاشت. 🔸 این یعنی چه؟ یعنی اینجا بگذارید هرکه می‌خواهد بیاید بیاید. این سفینه هوشمند است. هرکسی اراده کرد و داخل بیاید. آن شرایط سنگین مال مراتب عالی‌تر است. ولی این باب رحمت است که همه افراد را [فرا] گرفته است. 🔹 بگوییم هزاران؟ کم است. ده‌ها هزار؟ کم است. صدهاهزار؟ کم است. میلیون‌ها نفر؟ شما فکر می‌کنید که در همین زیارت اربعین کسی بی‌جواب می‌ماند؟ گاهی ما منتقل به آن بهره‌ای که گرفتیم نمی‌شویم. 🔸 امکان ندارد کسی را دست خالی رد کنند، امکان ندارد. در دعا ها هست؛ یا عین آن دعا [و درخواست] یا بهتر از آن [نصیب می‌شود.]. کد ۱۲۲۲۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 منظور از امتحان چیست؟ گاهی این‌ها [از باب] ابتلاء است؛ [گاهی از باب جریمه به خاطر گناهان است؛ همان‌طور که در قرآن می‌فرماید:] «فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ»، گاهی برای ارتفاع مقام است. 🔸 در افراد مختلف، متفاوت بوده است. نوع نگاه‌های ما [این‌طور است که] یک کلمه را یک جایی پیدا کردیم و تمام بارِ آن کلمه را می‌خواهیم به دوش خودِ کلمه بگذاریم و برویم و یک استفاده‌ای بکنیم؛ در حالی که باید بین مراتبِ این قضایا، تفکیک بشود. هم امتحان باید معنا بشود، هم مصداقاً هر کسی جداجدا وقتی مبتلا می‌شود، باید معلوم بشود که این [ابتلای او] در آن مصادیق است، یا نه، یا از حیثی [جهتی] است [و از حیثی نیست]. 🔹 برای حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) هم، شاید گذاشتن ایشان در منجنیق، از حیثی، امتحان بوده است، برای دیگری از بزرگان و مصادیق عالیه هم، از حیثی امتحان بوده است، بوده است، [از جهت دیگر،] ترفیع درجه هم بوده است، بوده است، [از جهت دیگر،] ابتلاء هم بوده است، بوده است. 🔸 گاهی [بین این جهات مختلف در یک نفر] جمع می‌شود، گاهی بعضی از موارد به خاطر غفلتی هم بوده است، [این احتمال هم،] ممکن است. درباره‌ی این‌ها به صورت فلّه‌ای نمی‌شود قضاوت کرد، یا گفت. حداقل برای آینده باید ما با نوع نگاه بازتری به این قضایا نگاه کنیم. کد ۱۶۴۷۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 حقیقت این است که کم‌کاری از ناحیه‌ی ما است، نه از زاویه‌ای دیگر. خدای متعال، فضل عمیم خود را شامل حال ما کرده است و ما داریم دائم، خود را عقب می‌اندازیم. یک مقدار باید به هوش بود و از امکانات، بهتر استفاده کرد. کد ۱۶۴۷۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 اگر حرفی از بزرگان علمایی می‌شود که نصیب‌ها داشتند، [به سبب این است که] افرادی بودند که عمری را صدمات، خورده بودند. 🔸 واقعاً یاد خدای متعال، یاد حضرت، [امام زمان (علیه‌السلام)] در این‌ها استقرار داشته است که این‌قدر رشد می‌کردند. ما در اینکه یک لحظه این را در خودمان احیاء کنیم، گاهی در این مانده‌ایم؛ و باید انسان، این کُشتی را با خود بگیرد، این کُشتی و این شُل کُن و سفت کُن، وجود دارد که واقعاً جهاد است؛ یعنی نفس، به سمت کثرات می‌کشاند، ولی انسان آن را برگرداند. حداقل در نماز، شروع کند و آن را به آرامش برگرداند. 🔹 تا [انسان] می‌آید آن [حضور قلب] را برگرداند، دوباره [نفس و شیطان،] آن [حضور قلب] را می‌برد [و انسان باید] آن [حضور قلب] را دوباره برگرداند. 🔸 این [کار،] کُشتی [و مبارزه با نفس] است و اگر کسی موفق بشود که اصلاً پنج ثانیه، این کار را بکند، یعنی پنج ثانیه، ذهن خود را از ورود در کثرات، محفوظ بدارد، این [شخص،] انسانی است که خیلی پیش رفته است؛ حتی پنج ثانیه. کسی که پنج ثانیه توانست، دیگر می‌تواند اضافه کند. کد ۱۶۴۷۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 ما الآن کوچک هستیم و کوچک فکر می‌کنیم، محدود هستیم و محدود فکر می‌کنیم. اگر بنا بشود ما رشد بکنیم، این‌طور نیست که من باشم و همین چیزی که الآن هستم، [یعنی منِ فعلی] را بردارند و در دریای معارف بگذارند؛ این‌طور نیست؛ جنس باید تغییر کند، نگاه و نگرش و شخص و شخصیت باید فرق بکند و واقعاً فرد باید به آرامشِ یاد خدا برسد. 🔸 اگر می‌بینید که حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) را [به‌عنوان شخصیت] نمونه [در قرآن] می‌آورند که او را در آتش انداختند، [به سبب این است که] شخص و شخصیت او متفاوت بود، واقعاً موحد بود، امتحان‌های خود را داده بود. حالا نمونه‌های پایین‌تر دارد، نمونه‌های جالب دارد که نشان می‌دهد که این‌ها صدماتی خورده بودند، تا توحید را قطره‌قطره و قطره‌چکانی، به روحِ خود، تزریق کنند؛ نه اینکه تا وارد شد، بگوید زود باشید و من را سر قله‌ی معارف بگذارید؛ این خبرها نیست. کد ۱۶۴۷۷ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌