استاد امینی نژاد جایگاه تراث حکمی در علوم اجتماعی _استاد امینی نژاد .mp3
                                        
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            14.8M
                                    #صوتکاملجلسه
🧩 جایگاه تراث حکمی در علوم اجتماعی
#استاد_امینی_نژاد 
افتتاحیه دوره سوم «حکمت اجتماعی»
#حکمت_اجتماعی 
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
                
            هدایت شده از استاد یزدان پناه
                                                            
                                        10.12M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🎞 بازنشر | مثل یک مادر
💬 ذکر خاطرهای از علامه حسنزاده آملی رضواناللهعلیه!
🏷 به مناسبت سالگرد ارتحال علامه حسنزاده آملی ره
#علامه_حسن_زاده
#استاد_یزدان_پناه
💠 کانال استاد یزدانپناه
@ostad_yazdanpanah
                
            24.75M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            📎 #حمایتمالی
🔺 با عرض سلام
🔺با توجه به اینکه منابع مالی موسسه نفحات از کمکهای خیرین محترم تامین میشود، سروران عزیز می توانند با کمکهای مالی خود در پیشبرد و ارتقای فعالیتهای مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات مشارکت نمایند.
🔻 بخشی از فعالیتهای مؤسسه در معاونت پژوهش:
✅ تدوین و نگارش بیش از 15 اثر از آثار فلسفی، عرفانی، تفسیری و... از آیت الله یزدان پناه و استاد امینینژاد 
✅ راه اندازی گروههای علمی پژوهشی در زمینه مباحث امتداد حکمت و فلسفه های مضاف همچون علوم اجتماعی، علوم تربیتی، علوم طبیعی و فلسفه، فلسفه هنر و... 
✅ برگزاری مدارس فصلی در زمینه مباحث طبیعیات فلسفی و دانشهای روز، فلسفه ذهن و علم النفس فلسفی، فلسفه هنر و... 
✅طراحی دوره های حکمی معارفی برای نخبگان دانش آموزی
✅بزرگداشت علامه حسن زاده آملی رحمه و نگارش مقالات علمی در باب اندیشه های ایشان
✅آماده سازی تدوین حدود 7 اثر جدید از آثار اساتید در زمینه مباحث فلسفی، تفسیری و فلسفه های مضاف
 
▫️ضمناً امکان اجازه و مصرف وجوهات نیز در این فعالیتها وجود دارد.
🌐 آدرس سایت موسسه: www.nafahat-eri.ir
💳 واریز از طریق:
◽️ شماره کارت: 
5041721112945754
◽️ شماره حساب: 
10.9900227.1 
◽️ شماره شبا: 
IR130700001000129900227001
◽️ بانک رسالت، حساب حقوقی موسسه نفحات
⚠️ لطفا پس از واریز، میزان واریزی را به ادمین کانال موسسه @Nafahat_eri_admin اطلاع دهید.
📌جهت پاسخگویی به پرسشها، عزیزان میتوانند با این شماره تماس بگیرند:
09104889712
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات 
https://eitaa.com/nafahat_eri
                
            20.37M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🎥 مهم ترین حرف 
علامه حسن زاده رحمه الله با ما!
▪️به مناسبت ایام ارتحال سالک توحیدی، علامه ذوالفنون حسن زاده آملی رحمه الله
#علامه_حسن_زاده 
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
                
            🗓 ۴ ربیع الثانی سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام گرامی باد.
💡 سیدالکریم عبدالعظیم حسنی علیهالسلام؛ چراغی فروزان در مکتب اهلبیت علیهمالسلام 
✍ ایشان نمونهای کامل از پیوند علم و عمل، و تجسمی از قلبی سلیم و خلقی عظیم و پرورش یافته راستین مکتب توحیدی اهل بیت علیهم السلام است. امامان معصوم هم عصرش و تمامی عالمان و تاریخنگاران ـ حتی مخالفان ـ در ستایش او همداستان بودهاند.
📜 در صفحات تاریخ، حتی یک نقطه تاریک از زندگی این سید جلیلالقدر یافت نشده است؛ زندگی او سراسر پاکی، صداقت و عظمت، تا آنجا که نامش برای همیشه با جلالت قدر و راستی راه گره خورده است.
🔻ابو حمّاد رازی گوید:
در شهر سامرا به محضر امام هادی(ع) رسیدم و از احکام و مسائل حلال و حرام پرسیدم. او مرا پاسخ گفت و به هنگام وداع فرمود: «ای حمّاد، اگر برای تو مـشکلی در دیـن پیـش آمد، از عبدالعظیم بن عبداللّه حـسنی بـپرس و سـلامم را به او برسان». (روضات الجنات، ج ۴، ص ۲۰۸)
🔻نیز شیخ صدوق (ره ) آورده است:
مردی بر حضرت ابوالحسن، علی بن محمد هادی (ع) وارد شد، حضرت پرسید: «کجا بودی؟» گفت: بـه زیـارت حـسین(ع) رفته بودم. فرمودند: «اگر قبر عبدالعظیم را -که نـزد شـماست زیارت می کردی، چون کسی بودی که قبر حسین(ع) را زیارت کرده است».(ثواب الاعمال، ص ۶۰؛ قاموس الرجال، ج ۵، ص ۳۴۶؛ روضات الجنات، ج ۴، ص ۲۱۱).
#حضرت_عبدالعظیم
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
                
            زبان غالب دین.mp3
                                        
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            2.51M
                                    #حکمت_عملی 4️⃣4️⃣
🌀 زبانِ غالب در دین چیست؟
 #استاد_امینی_نژاد
🎙 بخشی از جلسۀ صد و هفتم درس «مبانی و اصول حکمت عملی» 
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔹فارابی فقه و کلام و فلسفه را علوم دینی حکایتگر از دین میداند
🔸فارابی معتقد است در دین، حقایق به زبان غیرتمثیلی هم آمده است که وظیفه فلسفه است
🔹 زبان غالب در دین، زبان تمثیلی و ضرب المثلی است یعنی مثال حق است  
🔸کار فلسفه برهان است و کلام اقناع سازی و عمومی سازی می کند 
#پرونده_حکمت_عملی
#امتداد_فلسفه 
#فلسفه_اسلامی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
                
            📗 کتاب "تربیت آرمانی توحیدی"
(نظریه بنیادین فراساحتی و راهبرد آرمانگرای ایمانی و ولایی در تربیت اسلامی)
🖋 نویسنده: حجتالاسلام والمسلمین #عالم_زاده_نوری (معاون تهذیب حوزههای علمیه)
 
🖌 تقریظ #آیت_الله_یزدان_پناه 
🔻 بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔸تربیت انسان و جامعه در مسیر کمال، از بزرگترین دغدغههای انبیای الهی است. بیتردید «کمال» در نسبت درست فرد و جامعه با خدای متعال، رقم میخورد و همه ساحتهای عالم انسانی را در بر میگیرد. حقیقتاً بندگی و توحید همه ابعاد وجود انسان از ظاهریترین مراحل تا باطنیترین، از فردیترین حالات تا اجتماعیترین، از کوچکترین امور تا بزرگترین وقایع حاکمیتی و راهبری و یا بالاتر، جهات تمدنی و جهانی را شامل میگردد.
🔹انبیای الهی کمر همت بستهاند تا همگان را برای همه این ساحتها تربیت کنند؛ اما اینجا پرسشی اساسی مطرح است و آن اینکه این امور متکثر چگونه در حرکت انبیا کنار هم سامان مییابند؟ راهبرد اساسی حرکت آنان چیست؟
🔸از یک منظر مشاهده میکنیم این راهبرد به شدت توحیدی است و بر تربیت ایمانی استوار است و در قلههایش بر پرورش موحدان و بسط بندگی ناب تکیه شده است و از سویی این راهبرد به غایت اجتماعی است و داعیه تغییر اساسی جامعه و تشکیل نظام اجتماعی بر محور بندگی و توحید را دارد و از سوی دیگر از همین مجرا خود را به همه حوزههای فردی و مجاری جزئی میکشاند و همه وجود انسان را در راستای تقرب به حق سبحانه سامان میدهد: «وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولاً أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَ اجتَنِبُوا الطَّاغُوت» (سوره نحل، آیه ۳۶).
🔹به هر روی این التفات به راهبرد انبیا، باید در همه شئون و ساحتهای تربیتی نمایان گردد. کتاب «تربیت آرمانی توحیدی» نگاشته فاضل متقی و صاحب اندیشه، معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه حضرت حجتالاسلام والمسلمین عالمزاده نوری(حفظهالله) در این زمینه میتواند بسیار راهگشا باشد.
🔸این اثر توانسته است پرسش عمیقی را درباره افق تربیتی اصلی در همه حوزههای متکثر طرح کند. نفس توجه به این پرسش از سویی و پرداختن به پاسخ درخور از سوی دیگر و نیز بسط و شفافسازی این افق تربیتی از سوی سوم و چگونگی حرکت به سمت آن از سوی چهارم این اثر را در این زمینه #ارزشمند و #بیبدیل ساخته است. حقیقت این است که این دست تأملات باید فراوان صورت گیرد تا به عمق مساله بتوان راه برد و با بصیرت کامل در این مسیر گام برداشت.
🔹تربیت موحدان بصیر، عالم و مجاهد که به #اقدام_اجتماعی برخیزند، گام نهادن در مسیر حرکت انبیای عظام است و این عده، وارثان برجسته پیامبران به شمار میآیند. در این راستا تربیت معنوی و توحیدی باید به شدت مورد توجه باشد و بر معرفتآموزی و تلاش علمی هم باید حقیقتاً پای فشرد و البته حاصل کار باید سمت و سوی #مأموریت_اجتماعی و #تحولآفرینی و #تمدنسازی داشته باشد. روشهای جمع سالم میان این سه را باید به عنوان قله کار به همگان معرفی کرد.
در پایان برای مولف گرانقدر این اثر توفیقات بیشتر را آرزو میکنم.
۹ ذیالقعده ۱۴۴۵ برابر با ۲۹/ ۲/ ۱۴۰۳
سید یدالله یزدانپناه
📣 برای مطالعه معرفی کتاب و تهیه فایل pdf و word کتاب به سایت حجرهنما مراجعه فرمایید.
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
                
            هدایت شده از انتشارات آلاحمد
                                                            
                                        33.47M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🔸️ قسمت چهارم برنامه «آینه»
🔻 اینبار، با کتاب «یادنامه علامه ذوالفنون: آیتالله حسن حسنزاده آملی»، که بهکوشش موسسه آموزشیپژوهشی نفحات تدوین و نگارش شده، همراه میشویم.
🔻 میهمان این قسمت، حجتالاسلام مهدی صداقت، مدیرعامل موسسه آموزشیپژوهشی نفحات است؛ او از شکلگیری ایده نگارش کتاب میگوید و به اختصار ما را با بخشهای مختلف کتاب آشنا میکند.
🔻 در دو قسمت از این برنامه، دو برش از کتاب یادنامه علامه ذوالفنون، مرور میشود. برش اول، درباره وحدت انسان با خدا و تمثیلی است که علامه حسنزاده در اینباره به کار میبردند. برش دوم شامل خاطرهای از علامه حسنزاده آملی در یکی از کلاسهای درسی ایشان و تلنگری است که درباره "تحصیل همراه با تهذیب" به دانشجویان خود زدند.
🔻 در پایان برنامه، حجتالاسلام صداقت خاطرنشان کردند که این کتاب گام اولیهای برای معرفی شخصیت جامع علامه ذوالفنون بوده است. موسسه آموزشیپژوهشی نفحات، در آینده، تلاش خواهد کرد مصاحبههایی کاملتر با همه شاگردان و خانواده علامه حسنزاده انجام دهد و یک آرشیو از عکسهای موجود ایشان در قالب یک اثر تصویری جمعآوری کند. اینها گامهای بعدیای است که این موسسه، در امتداد همان گام نخستین تصویر کرده است.
🔻 پیشنهاد میکنیم دیدن این قسمت را از دست ندهید.
#آینه
#قسمت_چهارم
🔹️ آلاحمد؛ راهنمای جان
@Alahmad_Pub
                
            هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
                                                    
                                
                            
                                            🔰 علمالنفس و حکمت عملی ارکان فراموششده علوم اجتماعی اسلامی / نبود علوم انسانی اسلامی؛ چالشی فراتر از تهدید نظامی
🔻 #گزارش_اختصاصی پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح از  سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی امینی نژاد مدیر مسئول موسسه نفحات  در  افتتاحیه دوره سوم «حکمت اجتماعی» ؛
🔹یکی از شکافهای اساسی جامعه ما در ابعاد تمدنی، حکمرانی، اجتماعی و حتی حیات فردی و جمعی، نبود علوم انسانی اسلامی است. این شکاف بسیار بنیادین است و اگر انقلاب اسلامی نتواند در این زمینه تحولی اساسی ایجاد کند، حتی شکست قدرتهای نظامی بزرگ نیز مانع نخواهد شد که ما به تدریج در نظام جهانی غرب ادغام شویم
🔹از این رو، پرداختن به علوم انسانی و تولید علوم انسانی اسلامی اهمیت ویژهای دارد. اما چرا در این مسیر باید به تراث حکمی توجه کنیم؟ دلیل اصلی آن است که علوم انسانی و اجتماعی غربی بر مبانی مشخصی بنا شدهاند و هرچه تحقیقات در این حوزه پیش رود، بر همان مبانی تکیه خواهد داشت. ما نمیخواهیم صرفاً مانند کشورهایی نظیر چین یا کره جنوبی مسیر توسعه غربی را ادامه دهیم. اگر حرکتهای علمی و صنعتی ما به تحولات بنیادین در حوزه علوم انسانی اسلامی منجر نشود، نهایتاً به بازتولید تمدن غربی خواهد انجامید و ما صرفاً در خدمت همان جبهه قرار خواهیم گرفت.
📎متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=43224
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی_فلسفه
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
                
            #اطلاعیه
📻 آغاز سلسله جلسات شرح:
 «پیام مقام معظم رهبری به یکصدمین سالگشت بازتأسیس حوزه علمیه قم»
🎙 #استاد_امینی_نژاد
⏰ زمان: #چهارشنبهها، ساعت ۱۰:۱۵
شروع درس از ۹ مهرماه
 
🏢 مکان: قم، مدرسه امام کاظم(علیه السلام)، مدرس ۲۷
🔘 با توجه به ضرورت و اهمیت فراوان پرداختن به پیام "حوزه پیشرو و سرآمد" و تبیین آن برای طلاب گرامی، استاد امینی نژاد یک روز در هفته، درس حکمت عملی را به شرح و تبیین این پیام اختصاص دادهاند. 
#حوزه_پیشرو_و_سرآمد
#منشور_روحانیت
🌹 با ما همراه باشید
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@nafahat_eri
                
            5.61M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            ✍️ روایت رهبر انقلاب از گفتوگو با شهید مطهری درباره مثنوی
✏️رهبر انقلاب: مثنوی؛ که خودش میگوید: و هو اصول اصول اصول الدین. واقعاً اعتقاد من هم همین است.
✏️یک وقتی مرحوم آقای مطهری از من پرسیدند نظر شما راجع به مثنوی چیست، همین را گفتم.
✏️گفتم به نظر من مثنوی همین است که خودش گفته: و هو اصول ... ایشان گفت کاملاً درست است، من هم عقیدهام همین است. ۱۳۸۷/۶/۲۵
🗓انتشار به مناسبت ۸ مهر، سالروز بزرگداشت مولوی
✍️ «امین»؛ شعر و ادب فارسی به روایت حضرت آیتالله خامنهای
🖥  ایتا | بله | روبیکا | سروش پلاس
📲 @khamenei_poems
                
            هدایت شده از استاد یزدان پناه
                                                            
                                        7.63M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🎬 شکر کردن برای نماز
✨️نماز را ارزان به ما دادند...
🏷 گوشهای از جلسه دهم درس اسمای حسنای الهی
 
#استاد_یزدان_پناه  
#جلسه۱۰
💠 کانال استاد یزدانپناه
@ostad_yazdanpanah
                
            