📌چند روز پیش، کتابی به نام "تاب آوری در بحران کرونا" در فضای مجازی منتشر شد که در صفحه ۶۶،آشکارا توصیه به خودارضایی میکند که رفتاری نامشروع و موجب تعزیر است.
پس از اعتراض گسترده مؤمنان به مجوز گرفتن این کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد و انتشار آن، روابط عمومی معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه، عصر روز شنبه ۱۵ آذر ۹۹ پاسخی به این شرح در این باره منتشر کرد:
۱. بر اساس اعلام ناشر، کتاب مذکور در مرحله ویرایش و اصلاح بوده و هنوز به مرحله چاپ و توزیع نرسیده است. اینکه فایل مربوطه از چه طریقی بدون اجازه ناشر در اختیار برخی سایتهای اینترنتی قرار گرفته، موضوعی است که این دفتر با جدیت پیگیری کرده و...
۲. دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی...، ضمن توقف فرآیند اعلام وصول و انجام مقدمات برای جلوگیری از توزیع احتمالی کتاب، بلافاصله در تماس با سایتهای مجاز ارائه کتابهای الکترونیکی، نسبت به عدم انتشار فایل مربوطه اقدام مقتضی را به عمل آورد که متعاقب این دستور محتوای مورد اشاره از سایتهای مذکور برداشته شده است.
ولی گروهی در تلاشاند تا هرطور شده این کتاب را پخش کنند؛ زیرا با وجود بیانیه بالا، #نرمافزار_فروش_کتاب_طاقچه همچنان فایل کتاب را عرضه میکند. البته ظاهراً این کتاب حذف شده است و با جستوجوی عنوان آن در نرمافزار، چیزی مشاهده نمیشود؛ ولی با جستوجوی عمومی در اینترنت و از طریق یک لینک، میتوان به نسخه پی دی اف این کتاب دسترسی پیدا کرد. فقط تا عصر روز شنبه، این کتاب با قیمت ۴۵۰۰۰ت عرضه میشد و حالا رایگان.
#یادداشت
#حکمرانی
#حکمرانی_فرهنگ
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📌تهاجم فرهنگی ما به آمریکا یا تهاجم فرهنگی آمریکا به ما...
🔷 یکی از [مخالفان امام صدر] مرحوم شیخ محمدجواد مغنیه بود که شدیداً در برابر ایشان موضع گرفت. [دلیل مخالفتهای مرحوم مغنیه این بود که] چرا ایشان در جلسات زنها بیحجاب لبنان حاضر میشوند و برای آنان سخنرانی میکنند؟ ما این گله را به آقای صدر منتقل کردیم.
🔶 ایشان در پاسخ فرمودند: «من چه کار کنم؟ اگر به میان آنها نروم و صحبت نکنم، آنها هرگز در مورد اسلام سخنی نخواهند شنید؛ برای این که آنها دیگر ارتباطی با روحانیت ندارند. از طرفی اگر حضور خود در جلسات آنان را به رعایت حجاب مشروط کنم، آنها علاقه نشان نخواهند داد. این ما هستیم که باید رسالت خود را انجام دهیم.»
📚 به نقل از محمدحسن اختری، عزت شیعه، محسن کمالیان، دفتر دوم، مؤسسه امام موسی صدر، صفحه ۴۷۸.
📷 تصویر: جشن فارغالتصیلی مدرسه پرستاری، مجلس اعلای شیعی، بیروت، ۱۹۷۵.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
در یکی از گروهها، دوستی با دیدن عکس بالا و مطلب زیرش نوشت:
"داشتم فکر میکردم چرا از اینجور کارهای امثالِ امام موسی تعریف میکنیم، اما وقتی شبیه این کارها رو آقامیری و زائری و اینا انجام میدن، آشفته میشیم؟!"
دوست دیگری در پاسخ نوشت:
"دلیلش روشن است. به همان دلیل که وقتی سامی یوسف در آمریکا ترانه میخواند و صلوات میفرستد، تهاجم فرهنگی ما به آمریکاست و وقتی دعوتش میکنیم ایران و همان ترانه را میخواند، تهاجم فرهنگی آمریکا به ماست😎"
#یادداشت
#حکمرانی
#حکمرانی_فرهنگ
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
یک بار در ۸سالِ اول دفاع مقدس در برابر دشمنان ملت جنگیدی،
یک بار هم در ۸سالِ دوم دفاع مقدس، در خانه ملت با همه وجود در برابر نفوذی ها جنگیدی تا #ننگنامه_برجام امضا نشود؛ حتی گریه هم کردی.
سرت را بالا بگیر مرد، تو با #غیرت و عزت به ملکوت شتافتی.
روحت شاد.
#علی_اصغر_زارعی
بسم الله...
امروز در تلاوت روزانهام، به آیهٔ ۲۹ سورهٔ هود رسیدم: "قالَ یا نُوحُ إِنَّهُ لَیسَ مِنْ أَهْلِک إِنَّهُ عَمَلٌ غَیرُ صالِحٍ فَلا تَسْئَلْنِ ما لَیسَ لَک بِهِ عِلْمٌ". این آیه، پاسخ پروردگار است به سؤال حضرت نوح در آیهٔ ۲۸ این سوره که عرضه داشت: "رَبِّ إِنَّ ابْنی مِنْ أَهْلی وَ إِنَّ وَعْدَک الْحَق". در ظاهر این آیه سؤالی دیده نمیشود، ولی در حقیقت این آیه، استفسار نوح است از پروردگار متعال.
نوح این جمله را وقتی گفت که سیلاب داشت همهچیز را فرامیگرفت و او پسر خود را در خطر هلاکت دید. ازآنجاکه پیشازاین، خدای متعال وعده داده بود که «اَهل» نوح از این بلای عظیم الهی نجات پیدا خواهند کرد، این پرسش برای نوح پیش آمد که چرا پسرش با اینکه «اهل» اوست، نزدیک به غرق شدن است و نجات نیافته است.
بیشک، توهم اینکه پیامبر خدا این حرف را از روی احساسات و عواطف پدرانه زده است، بیتوجهی به لوازم عصمت انبیاست؛ آنهم یکی از پنج نبی اولوالعزم الهی. اینطور نبوده که نوح با علم به خطاکاری فرزندش، میخواسته از امتیاز نبوت خود استفاده و کند و خارج از ضوابط، پسرش را نجات دهد. او از باطن پسرش و کفر درونی او خبر نداشت و گمان میکرد که او هم یکی از «اهل ایمان» و «اهل» اوست. ازاینرو، این پرسش برایش پیش آمده بود که خدا کی قرار است وعده خود را ـ که نجات اهل ایمان است ـ دربارهٔ پسر او عملی کند.
پس این درخواست نوح، بیانگر تلاشش برای حفظ جان یک نفر بیشتر از جامعهٔ مؤمنان است نه یک دلسوزی پدرانه. اما هنگامیکه خداوند باطن پسرش را برای او روشن کرد و خطاب به او فرمود که "فَلا تَسْئَلْنِ ما لَیسَ لَک بِهِ عِلْمٌ"، اطاعت کرد و دیگر هیچ تلاشی برای نجات فرزند خود نکرد؛ چراکه در انقلابهای الهی، معیار فقط و فقط انطباق حال افراد با آرمانهای انقلاب است و نه منافع شخصی و روابط و عواطف خانوادگی.
کاش تکتک مسئولانی که در طوفان فتنههای آخرالزمان و عصر ظهور، سوار بر کشتی انقلاب اسلامی بهسوی آرمان تمدن اسلامی در حرکتاند، این درس را آویزهٔ گوش خود کنند؛ اینکه در راه دستیابی به آرمانهای انقلاب،کوچکترین ویژه خواهی و ویژه خواری ممنوع است. احساسات و عواطف ما وقتی پاک و ارزشمند است، که رنگ و بوی عبودیت به خود بگیرد.
#یادداشت
#تربیت_و_حکمرانی
#تربیت_سیاسی
https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📌شرط اول قدم آن است که مجنون باشی...
❤به علی علیهالسلام گفتند: «بِمَ نِلْتَ بِما نِلْتَ؟»؛ از چه به اینهمه رسیدی؟
فرمود: «کنتُ بَوّاباً عَلی بابِ قَلْبَی»؛ دروازهبان دلم بودم. به کسی و به چیزی راه میدادم که مرا بارور کند، نه اینکه از من بکاهد و مرا مصرف کند.
❤این عبارت را در کتابی خواندهام (مسئولیت و سازندگی، ص۱۴۳)، قبل و بعدش هم آن را در برخی از درسهای اخلاق و پای برخی از منبرها شنیدهام؛ اما نتوانستم آن را و یا مشابه لفظش را در منابع روایی بیابم. گیرم که عین این سخن، سخن معصوم نباشد؛ مضمون آن، برآیند آموزههای آیات و روایات است. گذشته از آنکه عقل سلیم و فطرت هم به آن حکم میکند.
❤ مگر میتوان بدون اینکه در زندگی با میزانها، روشها و کلیدهایی همراه باشیم و بدون اینکه از دروازههای مغز و قلب خویش پاسداری کنیم، به سعادت برسیم. و سعادت فقط بهشت و پاداش اخروی نیست، که سعادت از دنیا ـ و شاید پیش از دنیا ـ آغاز میشود و از همین دنیا میتوان وارد بهشت شد و در بهشت زندگی کرد؛ بهشرط آنکه عاشق باشیم. ما عاشق آفریده شدهایم، فقط باید معشوق خود را انتخاب کنیم.
❤اگر معشوق خود را درست شناختیم و رضایت او را معیار خود در زندگی دانستیم و با روشهایی که او میپسندد زندگی کردیم، کلیدهایی به ما میدهد تا در بنبستهای زندگی نمانیم. عاشق که باشیم، معشوق هم عاشق ما میشود و آنگاه، چشم و گوش و زبان ما میشود تا همان را ببینیم و بشنویم و بگوییم که او میپسندد (الکافی، ج۲، ص۳۲۵). اینچنین است که عاشق همواره خود را در آغوش امن معشوق حس میکند، و مگر سعادت و بهشت جز این است؟
#یادداشت
#تربیت
امشب موقع بازگشت به منزل، جلوی درِ مدرسه، استادم را دیدم؛ استاد سالهای دورم را. "حجتالاسلام کفیل"، سال اول طلبگی به ما "صرف" درس میداد، ولی برای من و بعضیهای دیگرمان، بیشتر استاد اخلاق بود تا معلم ادبیات عرب.
برف پیری بر سر و رویش نشسته است. هر بار که میبینمش، یاد چهره جوان و بشاش بیست سال پیشش میافتم. هنوز هم بشاش و مهربان است، ولی دیگر جوان نیست. هر بار که میبینمش، یاد خودم میافتم که آن سالها بچهتر بودم و هر روز دارم از آن روزها دورتر میشوم و به مرگ نزدیک میشوم.
حاجاقا فقط آن سالها استاد اخلاق من نبود، هنوز هم به من درس اخلاق میدهد؛ حتی با همین ملاقاتهای سرِ پایی و سلام و احوالپرسیهای کوتاه، بدون اینکه هیچ جمله خاصی بگوید. اگر گاهی او را نبینم، شاید گذر عمر را بر خودم اینطور شفاف درک نکنم.
حاجاقا هنوز استادم است و تا آخر عمر او را استاد خودم میدانم، ولی من که دارم با سرعت به پایان راه نزدیک میشوم، هنوز استاد هیچ کس نیستم. یعنی طوری زندگی نکردهام که با زندگیام استاد کسی باشم. خدایا، توفیق بده تا در این چند نفس باقیمانده طوری زندگی کنم که توفیق شهادت در راه خودت را پیدا کنم؛ تا پس از خروج از این دنیا، زندگی و مرگم درسآموز باشد.
در ساعتهای نخست پس از شنیدن خبر ترور #شهید_محسن_فخری_زاده، احساس دوگانهای داشتم: خشم و افسوس؛ خشم و نفرت از دشمنان تروریست انقلاب و افسوس برای از دست دادن یکی از شخصیتهای استراتژیک نظام.
اما کمی که گذشت، دیدم احساسم یک ضلع سوم هم دارد: احساس افتخار و اقتدار. خوب که فکر کردم، دیدم این ترور نشاندهنده آن است که انقلاب و جمهوری اسلامی، برخلاف همه تبلیغهای بدخواهانش، حالش بد که نیست، خیلی هم خوب است؛ آنقدر خوب که رقیب حاضر میشود برای ضربه به این جوان چهل ساله، هزینه و بیآبرویی ترور یک #دانشمند_هستهای برجسته را با پیشرفتهترین روش و در درون کشور به جان بخرد.
امروز فهمیدم این اقتدار بیشتر از آن است که فکرش را بکنیم؛ زمانی که شایعه #وخامت_حال_رهبر_معظم_انقلاب و به کما رفتن ایشان و تشکیل جلسه فوقالعاده و محرمانه #مجلس_خبرگان را در فضای مجازی دیدم و خواندم. معنای این شایعهپراکنی و عملیات #جنگ_روانی آن است که دشمن با #ترور هم به نتیجه مورد نظرش نرسیده و برای همین طرح دیگری را آغاز کرده است.
راستش تا پیش از این فکر میکردم در این سالها و با خیانتهای نفوذیها، ما از #موقعیت_خیبر کاملاً به #موقعیت_شعب_ابیطالب برگشتهایم؛ ولی درستش این است که ما در #موقعیت_جنگ_احد قرار داریم، فقط باید مراقب باشیم که تنگه را رها نکنیم و شایعهها را نپذیریم. اگر در جنگ احد مسلمانان شایعه کشته شدن رهبر امت را باور نکرده بودند و پا پس نمیکشیدند، جنگ مغلوبه نمیشد.
📌مثالی برای ضربالمثل "دروغ، هرچه بزرگتر، باورپذیرتر"!
#دروغ_بزرگ یا #دروغ_گوبلزی، اصطلاح و تکنیکی است در #پروپاگاندا که اولین بار #آدولف_هیتلر از آن استفاده کرد و نمایندهٔ تکنیکی تبلیغاتی در دنیای سیاست است. او در کتاب #نبرد_من میگوید: مردم شکست آلمان را در جنگ جهانی اول به این دلیل پذیرفتند که یهودیهای دارای نفوذ در مطبوعات، از این تکنیک استفاده کردند. از نظر او، این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچکس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بیشرمانه حقیقت را تحریف کند».
بعدها #یوزف_گوبلز که وزیر تبلیغات هیتلر بود، این تئوری را با کمی تغییر اینگونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روشهای تبلیغاتی مورد استفادهٔ انگلستان است که دروغ بزرگی میگویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری میکنند.
در صفحهٔ ۵۱ گزارش دفتر خدمات استراتژیک ایالات متحده در مورد شرح حال روحی هیتلر چنین آمدهاست:
«اولین قانون او این است که هیچوقت نگذارید مردم دلسرد شوند، هیچوقت خطا و تقصیری را نپذیرید، هیچوقت تصدیق نکنید که دشمن ممکن است صفت خوبی داشته باشد، هیچوقت جایی برای جایگزین باقی نگذارید، در آن واحد روی یک دشمن متمرکز شوید و تقصیر هر اتفاق بدی را بر گردن او بیندازید. مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور میکنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد".
پ.ن: صاحب توییت موجود در تصویر، به شوخی یا با هر انگیزه دیگر، عکس یک منظره برفی را به #عسلویه نسبت داده؛ جایی که بارش برف در آن، تقریباً محال است.
پذیرش را در تعداد ❤ ببینید.
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم انتقام از قاتلان شهید #قاسم_سلیمانی است؛
کاش یکی بانی میشد نسخه شهید #محسن_فخری_زاده رو درست میکرد.
خیلی خوبه،
ببینید شاید یه کم حالمون خوب شه.
ما هنوز منتظر این #انتقام_سخت هستیم.