eitaa logo
مدرسه تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
695 ویدیو
38 فایل
مدرسه تربیت و حکمرانی شهید رجائی راه ارتباطی: فعلاً نداریم...
مشاهده در ایتا
دانلود
نبی مکرم اسلام برای تربیت انسان مبعوث شد و اصلاً هدایت انسان به مسیر عبودیت و رساندن او به الله، جز با تربیت ممکن نیست. نه فقط او، که همه پیامبران برای تربیت آمده بودند. اما تربیت گسترده و عمیق، بدون تشکیل حکومت ممکن نیست؛ پس برای رسیدن به هدف بعثت و تحقق فلسفه خلقت، باید حکومت شکل بگیرد. تشکیل حکومت و ساختن کارخانه آدم سازی در مقیاس جامعه، مهره و عمودهایی مستحکم می‌خواهد که باید ساخته شوند و تربیت یابند. پس تربیت، حکومتی‌ترین فعل یک حکومت است. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📢اگر دنبال اثرگذاری حقیقی در فضای مجازی هستید... 👈به هفت فرمان رهبر انقلاب به فعالان انقلابی در فضای مجازی توجه کنید: 1️⃣امیدآفرینی 2️⃣بصیرت آفرینی 3️⃣توصیه به ایستادگی 4️⃣توصیه به تنبلی نکردن 5️⃣توصیه به خسته نشدن 6️⃣توصیه به صبر 7️⃣توصیه به حق https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
الهی! رجب بِگذَشت و ما از خود نگذشتیم تو از ما بُگذر... 🔰 الهی‌نامه - علامه حسن‌زاده آملی
🔺استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری🔻 «نمی‌شود که دنبالِ میدان‌داری در جبهۀ اسلام و انقلاب اسلامی باشید، ولی مردِ میدانِ مبارزه نباشید. اگر مردِ میدانِ مبارزه نیستید، باید کنار بایستید.» ☑️ @mirbaqeri_ir
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رجزخوانی حماسی کودک یمنی برای طواغیت زمان! 🔰از خیلی‌ها شنیده‌ایم که دروغ است؛ چون در جاهایی مثل کسی آن را به رسمیت نشناخته و مثلاً نمی‌زند! 🔰آخر ملتی که کوچک و بزرگش از نمی‌ترسد و برای حذف از روی زمین کمر همت بسته است، چطور می‌تواند را جدی بگیرد؟ 🔰این فیلم و مانند آن را که می‌بینی، با خودت می‌گویی این‌هایند که آثار تربیت یافتگی در مکتب تربیتی او در گفتار و رفتارشان پیداست، نه مدعیانی که رنگ و بویی از کبیر ندارند. 🔰سلام خدا بر اهالی که دارند با سرعت زمینه تحقق جهانی مهدی موعود (سلام‌الله‌علیه) را محقق می‌کنند. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
📌امام حسین(ع)؛ مظهر رحمت واسعهٔ الهی مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) می‌فرمود: می‌گویند مرحوم دربندی با آن فضلش در بالاسر حرم سیدالشهدا (ع) داد می‌زد: «یا حسین، به حق مادرت زهرا (س) شمر را شفاعت نکن!». [در هر بار تشرف به حرم مطهر،] سه دفعه بلند این را می‌گفت. به او می‌گفتند: «آیا شفاعت شمر ممکن است؟»😯 می‌گفت: «چرا ممکن نیست؟! چرا محال است؟! مظهر رحمت واسعهٔ خدا هستند. ما چه می‌دانیم؟ ما قسمش می‌دهیم که این کار را نکند». (📕رحمت واسعه، ص۲۰۷) یا سیدالشهدا، به حق مادرت زهرا سلام‌الله‌علیها، عیدی ما را معرفت شما اهلبیت و توقیق زیارت مکررتان در دنیا و شفاعتتان در آخرت قرار بده.🤲
‌دستت اما حکایتی دارد رحم اللهُ عمّیَ العباس... ‌
‌دکتر سید مهدی زریباف، رئیس مرکز مطالعات مبانی و مدلهای اقتصادی: قاطعانه می‌گویم؛ ‌ ما فاسد و ربوی است و هیچ راهی جز توبه از این نظام پولی و بانکی، و از ریشه درآوردن آن و جایگزین کردن یک نظام اقتصادی سالم نداریم. https://eitaa.com/joinchat/1379663915Ce68dbc3592
دوستان عزیزم سلام. ‏بالأخره وارد ‎ هجری خورشیدی شدیم. ان‌شاءالله تو همین سال، خورشید عالم با ظهورش، زمین مرده رو زنده کنه. ‎
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍بالأخره یک تعریفی و دارای پیام ارزشی مثبت! 🔸️به خیلی از پیام‌های بازرگانی و محتواهاشون انتقاد دارم، ولی انصاف اینه که اگه گاهی هم کار خوبی داشتن، بگم. 🔹️پی‌رنگ این پیام بازرگانی که برای تبلیغ یک چای ساخته شده، تلاش برای حفظ کیان مقدس و جلوگیری از زوجین است. 🔸️در این پیام بازرگانی نشان داده شده که چطور می‌شه با مراجعه به یک پخته و باتجربه، ریشه اصلی مشکل یک زوجِ در آستانه جدائی را شناسایی و رابطه آن‌ها را اصلاح کرد. 🔹️نکته مهم دیگری که در این پیام بازرگانی وجود دارد، اشاره به این است که اگر افراد جامعه در هنگام در اشتباه کنند، فرزندان آن‌ها قربانی اصلی این خواهند بود. 💠البته حتی همین پیام بازرگانی را هم نباید مطلقاً مثبت و ارزشی ارزیابی کرد و مثلاً ممکن است شما نکته منفی یا انتقادی درباره آن به ذهنتان برسد که از نگاه من پنهان مانده است. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir
یک سال گذشت... خودم فکر می‌کردم تاریخ راه‌اندازی این کانال، ۵ فروردین ۱۳۹۹ بوده و می‌خواستم روز پنجم فروردین، با یادآوری آن، از همراهانم در این کانال در یک سال گذشته سپاسگزاری کنم. ولی امروز دیدم که تاریخ تولد ، که نام نخست آن بود، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ بوده است. به هرحال، من از همه کسانی که در این کانال عضو شده و مطالب آن را خوانده و منتشر کرده‌اند، سپاسگزارم؛ چه آن‌ها که هنوز در کانال عضوند و چه کسانی که پس از مدتی به هر دلیلی کانال را ترک کرده‌اند. به این بهانه و برای خاطره‌بازی، اولین مطلب کانال را بازنشر می‌کنم.👇
📘کتابی به شیرینی «مربای شیرین» (درباره داستان مربای شیرین، نوشته هوشنگ مرادی کرمانی) ⏰زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5دقیقه «ما در یک هستى و جهان نظام يافته و علمى و عليّتى زندگى مى كنيم؛ جهانى كه تمام پديده هايش به هم گره خورده اند. در اين جهان، حتى حركت الكترونهاى مغز تو و تشعشعات وجود تو، بر روى دورترين ستاره اثر مى گذارد و از دورترين ستاره اثر مى پذيرد. در اين هستى‏ مرتبط و هماهنگ، انسانى كه جزيى از اين جهان و در رابطه با تمامى جهان است، نمى تواند بى توجه به اين هماهنگى، هرگونه كه مى خواهد، خيز بردارد و هر كار كه مى خواهد بكند». (علی صفایی حائری، روش نقد، ج1، ص62) فرزندان ما برای درست زندگی کردن، باید مهارت برقراری چهار نوع ارتباط سالم و سازنده را داشته باشند: ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با دیگران و ارتباط با هستی. دستیابی به این مهارت، پیش از تمرین، نیازمند یک شناخت دقیق است. انسانی که جهان آفرینش را یک موجود بی شعور می پندارد و گمان می کند که بر پهنۀ گیتی هرچه بخواهد می تواند بکند، بی شک هیچ مرزی برای رفتارهایش نمی شناسد. باید از همان کودکی و پیش از بلوغ، زمینه هایی برای تدبر او در هستی فراهم کنیم تا این نظام مندی و به هم پیوستگی را در جهان پیرامون خود شهود کند. «مربای شیرین» نوشتۀ هوشنگ مرادی کرمانی یک داستان مختصر اما پرمغز است که از نظر من مهم ترین بهرۀ خواندن آن، مشاهدۀ یک پرده از این نظام مندی هستی است. هرچند این کتاب را باید نوجوان بخواند و از آن لذت ببرد و در جریان داستان پیام آن را دریابد، والدین می توانند از راه گفت و گو با فرزند خود دربارۀ کتاب و جهت دهی ذهن او به صورت غیرمستقیم، وی را در درک این حقیقت عمیق یاری کنند. از این رو، ضمن توصیه به والدین برای مطالعۀ کتاب، در سطور پیش رو بزنگاه های داستان را توضیح می دهم. 💡داستان از یک روز صبح و با تلاش یک کودک دوازده ساله به نام «جلال» برای باز کردن درِ یک شیشۀ مربا آغاز می شود. بعد از آنکه جلال، مادرش، همسایه شان و همکلاسی هایش نتوانستند در شیشه را باز کنند، معلم تاریخ به جلال می گوید: باید علت را پیدا کرد که چرا در شیشه باز نمی شود؟ تمام دانشمندان دنیا در برابر هر حادثه ای به دنبال «چرا»یی بوده اند. بعد هم شروع می کند و احتمالهای مختلف دربارۀ علت باز نشدن در شیشه را روی تخته سیاه می نویسد. در این بخش از داستان، نوجوان در حقیقت در یک کلاس درس نشسته و دارد از معلم تاریخ جلال می آموزد که «ما در یک هستى و جهان نظام يافته و علمى و عليّتى زندگى مى كنيم». بعد از مدرسه، جلال و دوستانش به بقالی محل ـ که جلال مربا را از آنجا خریده ـ می روند و از احمدآقا می خواهند که در شیشه را باز کند. احمدآقا بعد از آنکه از باز کردن در شیشه مربا ناامید می شود، چند تا شیشه دیگر از همان مربا را امتحان می کند و متوجه می شود که هیچ کدام آنها باز نمی شود. جلال از یکی از مشتری های مغازه می شنود که می تواند از کارخانه سازنده خسارت بگیرد؛ پس مربا را برمی دارد و می رود. پس از شکایت و رفت و برگشت های متعدد برای بررسی علت این مشکل، سرانجام معلوم می شود که کارگر کارخانۀ شیشه سازی، قالبِ شیشه را فقط دو میلی متر کج بسته و آن را سفته کرده است و در نتیجه، مدتی شیشه های کج تولید شده اند. در کارخانۀ شیشه سازی و پس از اینکه کارگر مربوط متوجه این مشکل می شود، خواننده درمی یابد که علت حواس پرتی کارگر کارخانۀ شیشه سازی ـ که مقصر اصلی این ماجرا بوده است ـ تماس مدیر مدرسه با او بوده که از دست پسرش ـ که از قضا همکلاسی جلال است ـ شکایت کرده است. اما پایان بخش این داستان، یک پردۀ دیگر از وجود ارتباط بین پدیده های هستی است: اثری که پیگیری های جلال برای خسارت گرفتن از کارخانۀ مربا بر روی کج شدن جادُکمه مانتوهای تولید شده در یک کارگاه تولیدی پوشاک گذاشته است! شاید باورتان نشود، ولی در این داستان، ربط این دو به هم نشان داده شده است. به این ترتیب، نویسنده کوشیده است نشان دهد که همۀ اتفاق های هستی، به نحوی با یکدیگر مرتبط هستند و اگر دقیق بنگریم، می توانیم حلقۀ ارتباط آن ها را با یکدیگر کشف کنیم. مربای شیرین، یکی از داستانهای معرفی شده در کتاب رمان تیک است. در این کتاب، 130 کتاب رمان و داستان دارای بهرۀ تربیتی برای نوجوانان معرفی شده است. اگر مطالعۀ این مطلب برای شما سودمند بود، لطفاً با انتشار این نوشته، مطالعۀ آن را به دیگران نیز پیشنهاد کنید. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir