«ممکن است با انتخاب سختی روبرو شود، ازدستدادن عزت و کرامت یا خطر ازدستدادن شریک ...»
این حرفهای زلنسکی نسبت به طرح ذلیلانه ترامپ است. ترامپ میخواهد با صلح در اوکراین هم تمرکز و منابع مالیاش را مدیریت کند. هم میخواهد قهرمان باشد!
اما حرف زلنسکی نشان از ارزشمندی و هنجاری بودن مقاومت حتی در چنین مجامعی است. و این نشانگر فطری بودن مقاومت است.
انسان و جامعه تحمل بی عزتی و بی کرامتی را ندارد، مگر آنکه درونش تغییر کرده باشد...
مقاومت از اصول و اخلاق انسانی است
م.ص.صاد|۳۰آبان۱۴۰۴
@mssadeghi_ir
.
|خطبة سیدة النساء فاطمة بنت محمد|
صل الله علیهما و آلهما
فَجَعَلَ اللَّـهُ الْایمانَ تَطْهیراً لَكُمْ مِنَ الشِّرْكِ، وَ الصَّلاةَ تَنْزیهاً لَكُمْ عَنِ الْكِبْرِ، وَ الزَّكاةَ تَزْكِیةً لِلنَّفْسِ وَ نِماءً فِی الرِّزْقِ، وَ الصِّیامَ تَثْبیتاً لِلْاِخْلاصِ، وَ الْحَجَّ تَشْییداً لِلدّینِ، وَ الْعَدْلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوبِ، وَ طاعَتَنا نِظاماً لِلْمِلَّةِ، وَ اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ، وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ، وَ الصَّبْرَ مَعُونَةً عَلَی اسْتیجابِ الْاَجْرِ.
وَ الْاَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ مَصْلِحَةً لِلْعامَّةِ، وَ بِرَّ الْوالِدَینِ وِقایةً مِنَ السَّخَطِ، وَ صِلَةَ الْاَرْحامِ مَنْساءً فِی الْعُمْرِ وَ مَنْماةً لِلْعَدَدِ، وَ الْقِصاصَ حِقْناً لِلدِّماءِ، وَ الْوَفاءَ بِالنَّذْرِ تَعْریضاً لِلْمَغْفِرَةِ، وَ تَوْفِیةَ الْمَكائیلِ وَ الْمَوازینِ تَغْییراً لِلْبَخْسِ.
وَ النَّهْی عَنْ شُرْبِ الْخَمْرِ تَنْزیهاً عَنِ الرِّجْسِ، وَ اجْتِنابَ الْقَذْفِ حِجاباً عَنِ اللَّـعْنَةِ، وَ تَرْكَ السِّرْقَةِ ایجاباً لِلْعِصْمَةِ، وَ حَرَّمَ اللَّـهُ الشِّرْكَ اِخْلاصاً لَهُ بِالرُّبوُبِیةِ.
فَاتَّقُوا اللَّـهَ حَقَّ تُقاتِهِ، وَ لاتَمُوتُنَّ اِلاَّ وَ اَنْتُمْ مُسْلِمُونَ، وَ اَطیعُوا اللَّـهَ فیما اَمَرَكُمْ بِهِ وَ نَهاكُمْ عَنْهُ، فَاِنَّهُ اِنَّما یخْشَی اللَّـهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ.
لعن الله قاتلیکِ و ضاربیکِ و ظالمیکِ و غاصبی حقکِ یا مولاتی یا فاطمة الزهراء س
@mssadeghi_ir
باید اعلام کرد: ما به آتش بس پایبندیم!
باید در غافلگیری: ضربهای محکم، دردآور و سریع داد! وسط پایتختشان ...
باید اعلام کرد: ما به آتش بس پایبندیم اما جواب میدهیم! همین.
«هذا الطريق سنكملُه، لو قُتلنا جميعًا، لو استُشهدنا جميعًا، لو دُمّرت بيوتنا على رؤوسنا، لن نتخلّى عن خيار المقاومة الإسلاميّة» نصرالله
م.ص.صاد| شب شهادت حضرت صدیقه س| ۲ آذر۱۴۰۴
#سیدابوعلی_طباطبایی
@mssadeghi_ir
وقتی رسیدی
همه جا بوی خوش خدا پیچید
تو مگه کجا بودی؟
وقتی رسیدی
کوچه ها نسیم کربلا رسید
تو مگه کجا بودی؟
وقتی رسیدی
همه جا عطر گل نرگس اومد
مگه با آقا بودی؟
وقتی رسیدی
همه اشکا مثل زهرا(س)می چکید
تو مگه کجا بودی؟
قم ـ عصر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها | ۳ آذر ۱۴۰۴
@mssadeghi_ir
هدایت شده از کتاب مقاومت
.
|فصل دوم|
شیعـیان لبـنان؛ از تحول تا جنبش دینی
▫️همگرایی مذهبی و رشد جناح انقلابی
آشنایی شیعیان بقاع و جنوب در مهاجرتهای داخلی، بذر جریان مبناگرای اسلامی را در هر دو منطقه پاشید. فروپاشی نظم دولتی در جنگ داخلی، تکیه مردم بر احزاب و جمعیتهای خیریه را افزایش داد و نفوذ گروههای مذهبی را در مناطق تحت کنترلشان تثبیت کرد؛ بستری که به رشد سریع تشکیلات اسلامی و آمادگی برای مبارزات بعدی انجامید.
از کتاب «تَکوین حِزبالله» ریشههای اجتماعی ـ سیاسی شکلگیری حزبالله لبنان
http://pbshop.ir/__p-698.aspx
#کتاب_مقاومت: رسانه ادبیات نظری مقاومت
@KETABEMOQAVEMAT
.
|مرکزیت «دولت اسلامی» در تحقق اهداف|
از اجرای شریعت تا استقرار نظم مقاومت
چالش کارآمدی و ضرورت بازخوانی جایگاه دولت
در سالروز شهادت آیتالله مدرس، بازخوانی نسبت میان «ساختار حکمرانی» و «اهداف کلان نظام» ضروری به نظر میرسد. جمهوری اسلامی ایران با وجود دستاوردهای شگرف، در دو ساحت با چالشها و افقهای متفاوتی روبروست: نخست، چالشهای داخلی در اجرای تمامعیار احکام شریعت و عدالت اجتماعی؛ و دوم، افقهای بلند در عرصه بینالملل برای تثبیت قدرت منطقهای و رهبری محور مقاومت.
ایده اصلی این یادداشت آن است که: «تحقق هر دو ساحت (ساماندهی داخلی و اقتدار پایدار خارجی) بهصورت علی و معلولی به شکلگیری کامل "دولت اسلامی" وابستهاند».
۱. دولت اسلامی؛ شرط لازم برای مقابله با منکرات ساختاری (بعد داخلی)
در تحلیل آسیبشناسانه داخلی، باید پذیرفت که ماهیت «منکر» در جهان مدرن از سطح «رفتار فردی ـ جمعی» به سطح «ساختاری و سیستمی» تغییر یافته است. چالشهایی نظیر بیعدالتی، مفاسد اقتصادی و یا ناهنجاریهای فرهنگی چون #بیحجابی و برهنگی خروجیِ سیستمها و نظامات فرهنگی ادارهکننده جامعه هستند.
بدیهی است که مقابله با منکرِ ساختاری و اقامه معروفِ کلان، نیازمند عاملی هموزن با آن، یعنی «دولت اسلامی» (به معنای نظامات اداری، اجرایی و بوروکراتیک مبتنی بر فقه و عقلانیت دینی) است. بدون استقرار این ساختار، اجرای احکام و تحقق «جامعه اسلامی» با اصطکاک بالا و بهرهوری پایین مواجه خواهد بود.
۲. دولت اسلامی؛ زیرساختِ «نظم نوین مقاومت» و تأمین منافع ملی (بعد خارجی)
اهمیت دولتسازی اسلامی تنها به مرزهای داخلی محدود نمیشود، بلکه متغیر اصلی در معادلات بینالمللی است. اگرچه جمهوری اسلامی به قدرت برتر منطقهای تبدیل شده است، اما:
«تثبیت هژمونی»: گذار از «محور مقاومت» (به عنوان یک ائتلاف نظامی-امنیتی) به «نظم مقاومت» (به عنوان یک بلوک قدرت سیاسی-اقتصادی پایدار)، نیازمند الگوی موفق حکمرانی در کانون این محور (ایران) است.
«تأمین مصالح عالیه»: تأمین حداکثری «منافع ملی» و «مصالح امّی» (امت اسلامی) و خنثیسازی تهدیدات نظام سلطه، نیازمند پشتوانهای فراتر از قدرت نظامی است. این پشتوانه، «دولت اسلامی کارآمد» است که توانایی تولید قدرت نرم، الگودهی به ملتها و مدیریت تعاملات پیچیده بینالمللی را دارا باشد.
نتیجه
دولت اسلامی، نقطه کانونی و حلقه واسط میان آرمانها و واقعیتهاست. چه در مسیر خشکاندن ریشه مفاسد داخلی و چه در مسیر تثبیت قدرت منطقهای و جهانی، ما نیازمند عبور از مرحله نظامسازی به مرحله «دولتسازی اسلامی» هستیم. مادامی که این "ظرفیتِ ساختاری" به بلوغ نرسد، هم اجرای شریعت در داخل با کندی مواجه میشود و عملا ناممکن شده و به یاس میانجامد و هم ضریب نفوذ و پایداریِ دستاوردهای جبهه مقاومت در خارج به حد مطلوبِ تمدنی در وزان نظم جدید نخواهد رسید.
م.ص.صادقی| 10 آذر ۱۴۰۴ |سالروز شهادت آیتالله مدرس
#دولت_اسلامی
#نظم_مقاومت
http://ijtihadnet.ir/?p=80347
https://tn.ai/3461163
@mssadeghi_ir