47.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ صحبتهای مهم آیت الله صدیقی
انتشار ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ره) لازم داشت یک مرحله پیش حوزوی داشته باشد و تصمیم گرفتیم موسسهای ثبت کنیم
در تاسیس مؤسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد میکردم.
از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار میکنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی میکنم
اموال حوزه با تاسیس مؤسسه جابجا نشده است.
موسسه منحل شد و ملک مزبور رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است.
در افراد تغییراتی ایجاد شد.
توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مؤاخذه وجود دارد اعم از آشنایان و غیر آشنایان در اجرای قانون حتما به حساب اشخاص رسیدگی شود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
♨️ صحبتهای مهم آیت الله صدیقی انتشار ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ آیت الله کاظم صدیقی: حوزه عملیه امام خمینی(ر
🔴 آیت الله صدیقی طی پیام تصویری ضمن تأیید اتفاق رخ داده در حوزه علمیه امام خمینی منطقه ازگل، این غفلت را از ناحیه خود به واسطه اعتماد به اطرافیان دانستند و از خداوند متعال استغفار کرده و از مردم عزیز عذرخواهی کردند.
🔹در ادامه این کلیپ تأکید کردند که بازگشت اسناد ملک مورد نظر انجام شده و دست به تغییر اطرافیان زده اند.
🔸در پایان هم از دستگاه قضایی خواستند که به این مسئله ورود کرده و افرادی که دست به این اقدام زده را محاکمه نماید(افراد دور و نزدیک).
🔹این اقدام میسر نبود مگر به برکت فضای مجازی و فشار افکار عمومی. امیدواریم دستگاه قضا کسانی که در این قضیه دست داشتند از افراد حوزه یا فرزندان آیت الله صدیقی، محاکمه کرده و نتیجه را به مردم اعلام کند. اگر فرد عادی تخلف 100 میلیون تومانی انجام دهد دستگاه قضایی براحتی از وی نمی گذرد چه برسد به تخلف 1000 میلیارد تومانی! نباید از کسانی که دچار این فساد شدند براحتی عبور کرد.
🔸و البته امیدواریم عزیزانی که از بدو این قضیه شروع به توجیه و ماستمالی داستان و تکذیب هر تخلف و فسادی کرده بودند، از این ماجرا درس عبرت گرفته و در موارد متعدد، اصل فساد و تخلف را محکوم نمایند نه اینکه متعصبانه دفاع کرده و توجیه کنند.
🔹همچنین تذکری به سایر بزرگان و شخصیت ها که از ماجرای آیت الله صدیقی درس عبرت گرفته و صادقانه جلو بیایند و اگر تخلف یا فسادی در اطراف آنها یا توسط فرزندانشان شکل گرفته، دفاع نکنند و زمینه برخورد با اطرافیان خود را فراهم نمایند و آنانیکه توان مدیریت اطراف خود را ندارند از مسئولیت خود کناره گیری کنند.
🔸البته کاش آیت الله صدیقی این امواج افکار عمومی و انتقادهایی که از اول به ایشان و این فساد شکل گرفته بود را به دشمن حواله نمی دادند. جوانان این ملت چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه راست و چپ و با سلایق مختلف سیاسی، دشمن نیستند و همه ازاین اتفاق ناراحت بودند. بله قطعاً دشمن هم از این قضیه سوءاستفاده کرد چون مگس روی زخم می نشیند! خود ایشان مقصر اصلی سوءاستفاده دشمنان بودند نه انتقاد و افشاگری هایی که رخ داد.
🔺خداوند متعال این استغفار و اقدام آیت الله صدیقی را به بهترین وجه پذیرا باشد و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند. اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
يا غافِرَ الْخَطايا، من گذشتم از هرکسی که حقی از من بر گردن اوست؛ غیبتی کرده، تهمتی یا توهینی کرده یا ... .
در این شب قدر، بخشیدم و گذشتم؛ تو هم از خطاها و گناهان من بگذر... یاالله
یا غفار الذنوب...
از دوستانی که از من ناراحتند و احساس میکنند در حق آنان بدی کردم، حلالیت میطلبم. 🌹
#شب_قدر
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 جدال دو اسلام علوی و اسلام اموی!
🔹ظلم و ستم و عدل و داد از جمله مفاهیم برون دینی و ارزشهای فطری هستند که آحاد بشریت در هر نقطه از کره خاکی میتوانند با رجوع به عقل خود، آنان را درک کنند که ظلم چیست و عدل کدام است و چه چیزی مصداق ظلم و ستم و عدل است!
🔸عقل هر انسانی، قُبح ظلم و مذمت ظالم را به سادگی درک میکند. اما شبههپراکنی، به حدی که فضای سالم اندیشه را تحت تاثیر قرار دهد، میتواند به توجیه قبائح منجر شود و زشتی ظلم و ستم را بپوشاند.
🔹نهادینه شدن جریانات فکری غلط و قرائتهای غلط از دین به عنوان "اندیشه دینی" از بزرگترین و خطرناکترین آسیبهائی است که میتواند ریشه ادراکات عقلی را نابود کند و دین را از حالت دین پویا به مخدر بکشاند و مومنین را به انزوا بکشاند!
🔸مُرجئه به عنوان نهادینهترین تفکر ضد عقلی، در دوره بنیامیه و در دامن اهل سنت به وجود آمد. تفکری که به توجیه اعمال ظالمان میپردازد.
🔹آنان معتقد بودند فقط نیت و ایمان خالی و اقرار زبانی مهم است و عمل اهمیت ندارد. از جمله اعتقاد آنان این بود که اگر کسی ایمان داشته باشد (اقرار زبانی) و هر فساد و هر گناه کبیرهای مانند کشتن بستگان خود، دزدی، قتل نفس محترمه، آتش زدن قرآن و کعبه و ... انجام دهد ضرری به ایمان او نمیرسد و رستگار میشود!
🔸اعتقادات مرجئه برای امویان که از ارتکاب ظلم و تجاوز و گناهان بزرگ در نهان و آشکار پروایی نداشتند پناهگاه و ماوای خوبی بود. زیرا عقیده مرجئه باعث شد که امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و بگویند: اگر امام، خلیفه و حاکمان مرتکب گناهان کبیره شود از ایمان خارج نیست و واجبالاطاعه است و نیازی به امر و نهی نیست! در نتیجه تفکر مرجئی ابزار مناسبی در دست زمامداران مستبد و ظالم شد.
🔹امام صادق(علیهالسلام) به روشنگری علیه این فرقه پرداخت و مدام برای شیعیان تبیین میفرمود که دچار این تفکر انحرافی نشوند. ایشان بارها مرجئه را لعنت میکرد که با این تفکر منحطشان، دشمنان دین و حاکمان فاسد را مومن میدانستند و امر به معروف و نهی از منکر را به تعطیلی کشاندند!
🔸این یکی از تفاوتهای جدی اسلام علوی و اسلام اموی بود که همواره باید مواظب باشیم در گوشهای از جامعه ایمانی شکل نگیرد! تفکری که دین را به ماده مخدر و تخدیرکننده جامعه تبدیل میکند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در ایام شهادت #امیرالمومنین (ع) بجای بازخوانی نهجالبلاغه و فرمان به مالک اشتر، نامه به ابن رفاعه حاکم اهواز، نامه به عثمان بنحنیف والی بصره، برخورد آن امام با اسلام سرمایهداری اموی و ویژهخواری طلحه و زبیر و ...، تیتر روزنامه رسمی شهرداری تهران و مطالب سایر رسانههای اصولگرا و برخی مدعیان انقلابیگری را ببینید که تیتر اولشان حمله به عدالتخواهی و عدالتخواهان است!
🔹انقلابی را که خمینی، مطهری، بهشتی، طالقانی و خامنهای و سایرین بر مبنای نهجالبلاغهخوانی راه اندازی کردند و تز آنها این بود که "علی را عدالتخواهیاش کشت"، بدست تریبوندارانی دادهایم که قاتل علی را عدالتخواه معرفی میکنند!
🔸تفاوت آن گفتمان با این گفتمان از زمین تا آسمان است! ولی چه باید کرد که با این گفتمان، جامعه را به این وضعیت رساندند!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 برخورد حضرت امیرالمومنین با یکی از کارگزاران فاسد:
🔻هنگامى که امیر مومنان علی علیه السلام از خیانت ابن هَرمَه(مأمور بازار اهواز) اطلاع پیدا کرد، به رفاعه(حاکم اهواز) نوشت:
🔹وقتى که نامه ام به دستت رسید، فورا ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن، به خاطر حقوق مردم ، او را زندانى کن و همه را از این کار با خبر نما تا اگر شکایتى دارند، بگویند. این حکم را به همه کارمندان زیر دستت، گزارش کن تا نظر مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاه شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من هم به بدترین وجه تو را از کار برکنار مى کنم و تو را به خدا پناه مى دهم از این که در این کار، کوتاهى کنی.
🔸اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان خارج کن و سى و پنج تازیانه بر او بزن و او را در بازار بگردان، پس اگر کسى از او شکایتى با شاهد آورد، او و شاهدش را قسم بده ، آن وقت، حق او را از مال ابن هرمه بپرداز، سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن ، فقط هنگام نماز زنجیر را از پایش در آور و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو و به کسى هم اجازه نده که بر او داخل شود و راه مخاصمه و طریق نجات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او یاد داده که مسلمانى از آن ضرر مى بیند آن کس را مى زنى و زندانى مى کنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود.
🔹اى رفاعه! همه زندانیان را براى تفریح به حیاط زندان بیاور غیر از ابن هرمه را، مگر آن که براى جانش، بیمناک باشى که در این صورت او را با زندانیان دیگر به صحن زندان مى آورى، اگر قدرت بدنى دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مى زنى و قضیه را براى من بنویس و نام جانشین او را هم گزارش کن و حقوقش را قطع کن."
(قاضی نعمان، دعائم الإسلام، تحقیق: آصف بن علی أصغر فیضی، قاهره، دار المعارف، چاپ دوم، صص ۵۳۲-۵۳۳)
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تفاوت مواجهه با مردم؛ در اسلام علوی و اسلام اموی!
🔹یکی از تفاوت های جدی اسلام علوی با اسلام اموی در نحوه شکل گیری حکومت و مواجهه حاکمان بر مردم است. اینکه تشکیل یک حکومت با غلبه و سلطه و زور باشد یا با مهربانی و دلجویی و دعوت و تبیین و خواست مردم!
🔻در روایتی از امام صادق(علیه السلام) تفاوت این دو اسلام اینگونه بیان شده:
🔹«پس شما با مردم سخت نگیرید. آیا نمىدانى که حکومت بنى امیه با شمشیر و خشونت و جور بود ولى حکومت ما با مهربانى و دلجویى و وقار و تقیّه و خوش برخوردى و پرهیزگارى و کوشش بود، پس شما باید در میان مردم، نیکو معاشرت کنید و مردم را چنان دعوت کنید تا با رغبت به طرف شما بیایند.» (حر عاملي، وسائل الشيعة، باب 14) از ابواب امر و نهي، ج 16، ص 165، حديث 9)
🔸متن عربی: « فلاتخرقوا بهم. اما علمت... أَنَّ إِمَارَةَ بَنِی أُمَیَّةَ کَانَتْ بِالسَّیْفِ وَ الْعَسْفِ وَ الْجَوْرِ وَ أَنَّ إِمَامَتَنَا بِالرِّفْقِ وَ التَّأَلُّفِ وَ الْوَقَارِ وَ التَّقِیَّةِ وَ حُسْنِ الْخِلْطَةِ وَ الْوَرَعِ والاجتهاد فرعبوا الناس فی دینکم وفیما انتم فیه.»
🔹مدل رجوع مردم به امیرالمومنین(ع) بعد از 25 سال خانه نشینی را ببینید. حضرت بعد از رحلت رسولالله(ص) به توصیه ایشان وقتی مردم به سمت ایشان نرفتند عمل کردند: «رسول خدا مرا متعهد به پیمانی کرد و فرمود: ای پسر ابوطالب، ولایت امت من حق تو است. اگر به درستی و عافیت تو را ولی خود کردند و با رضایت درباره تو به وحدت نظر رسیدند امر ایشان را برعهده گیر و بپذیر، اما اگر درباره تو به اختلاف افتادند آنان را به خواست خودشان واگذار؛ زیرا خدا گشایشی به روی تو باز خواهد کرد.»
🔸اما بعد از 25 سال مردمان درب خانه وی تجمع کرده و به اصرار فراوان او را خلیفه و حاکم خود کردند.
🔹آن امام همام در عهدنامه و فرمان خطاب به مالک اشتر که او را به ولایت مصر منصوب کرده ولی جناب مالک در میانه راه به شهادت رسیدند اینگونه می فرماید: « ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. از مردم خطاها سر خواهد زد و لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد.»
🔸می توان مصداق بارز نحوه شکل گیری حکومت و مواجهه مردم به روش اموی را در رفتار داعش و طالبان و غیره مشاهده کرد که سعی کرده اند با جنگ و غلبه به قدرت برسند.
🔹متأسفانه در میان ما نیز کسانی وجود دارند که حذف مردم را از عرصه انتخاب حاکم و مدل حکومت، به نحوه ای تئوریزه می کنند و رأی و نظر مردم را تزیینی و دکوری می دانند و معتقدند امام خمینی(ره) از سر اضطرار به جمهوریت و رأی مردم تن داده است!
🔸اخیراً برخی سخنان از خطیبی منتشر شده که می گوید: « مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد؛ بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.»
🔹امام عزیز ما در اوایل بنیان گذاری جمهوری اسلامی، معتقد به جمهوریت و رأی مردم بود و اعتقاد ایشان این بود که حق تعیین سرنوشت و حق انتخاب حاکم، خارج از دین نیست بلکه برخاسته از دین است! تبیین گفتمان علوی و تفاوت آن با قرائت های اموی در شرایط فعلی از وظایف جدی تریبون داران است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
«پویش شکافنده حصر»
بند آخر طومار پویش مردمی شکافنده حصر:
ما دانشجویان و مردم ایران بدین وسیله از نمایندگان خانه ملّت، مسئولین قوه مجریه، بالاخص شخص رئیس محترم جمهور و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی درخواست و مطالبه داریم تا برای پایان دادن به خلق دوباره تصاویر دخترکان قحطیزده فلسطینی، برای شروع یک جریان امیدبخش دیگر، برای شکست هیمنه دروغین صهیونیستها، برای جلوگیری از قتلعام مردم مظلوم غزه، تدارکات و اقدامات لازم را برای ارسال کشتی حامل مواد غذایی، تجهیزات دارویی، کمکهای بشر دوستانه و مردمی و سایر مایحتاج برای ارسال به غزه فراهم کند.
🔴 امضا مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 survey.porsline.ir/s/73OTHhB
🔴 عضویت در گروه پویش شکافنده حصر:
🔗 t.me/+s6wbDPlMDxE0NDI0
🔴 متن کامل مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 t.me/ghodamaa/69
#نشر_حداکثری
🇮🇷 قدما | قرارگاه دانشجویان مقاومت اسلامی
هدایت شده از فریاد خوزستان
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 استعداد عجیب و متحیرکننده پسر مبتلا به اوتیسم در برنامه محفل
🔻صلاحالدین سواری جوان خوزستانی، مبتلا به اوتیسم که سوالات عادی و ساده را نمیتواند پاسخ دهد اما حافظ کل قرآن است، میزبانان برنامه محفل را حیرت زده کرد!
حامد شاکرنژاد: به خدا دیوانه شدم ...
🔴 آخرین اخبار فوری و مسائل مهم خوزستان را از کانال #فریاد_خوزستان دریافت کنید: 👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 تکیه بر خواص یا مردم؟
🔻از تفاوتهای اسلام علوی با اسلام اموی
🔹افلاطون و ارسطو، قائل به تقسیمبندی حکومت خوب و بد بودند اما در سه قالب متفاوت(حکومت فردی، حکومت اقلیت، حکومت اکثریت):
1⃣ حکومت یک نفر بر جامعه:
🔹خوب: مونارشی- پادشاهی که صلاح جامعه را میخواهد.
🔸بد: تیرانی - جباریت: استبدادی که فقط منفعت خودش را میخواهد.
2⃣ حکومت یک اقلیت بر جامعه:
🔹خوب: آریستوکراسی- حکومت اقلیت نخبه که صلاح جامعه را میخواهند
🔸منفی: الیگارشی - حکومت اقلیت فاسد
3⃣ حکومت اکثریت بر جامعه:
🔹خوب: پولیتی - جمهوری: حکومت اکثریت برای اصلاح جامعه
🔸بد: دموکراسی: حکومت اکثریتی که دنبال منافع خودشان هستند.
🔻یکی از جدیترین تفاوتهای اسلام علوی و اموی، نیروی انسانی است که بر آن تکیه میشود.
🔻در اسلام علوی، تکیهگاه حکومت، عامه مردم و جمهوریت است نه خواص؛ در اسلام اموی اما تکیه بر گروه اقلیت و الیگارشی فاسد است.
🔻حضرت امیرالمومنین(ع) در فرمان به مالک اشتر اینگونه میفرماید:
🔹"خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام فراخی و آسایش بر دوش والی باری گران اند و چون حادثه ای پیش آید کمتر از هر کس به یاری اش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود.
🔸اینان همه چیز را به اصرار از والی می طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می پذیرند.
🔹در برابر سختی های روزگار، شکیبایی شان بس اندک است. اما ستون دین و انبوهی مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس، باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد."
🔸اگر نظام سیاسی علوی را الگوی خود میدانیم باید توجه و تکیهگاه حکومت را از خواص به جمهوریت مردم بدهیم؛ چه در عرصه سیاسی چه در عرصه اقتصادی.
🔹در عرصه سیاسی، مردم باید تعیینکنندگیشان به انتخابات محدود نشود؛ بلکه شوراهای قسط در اصل ۱۰۴ قانون اساسی، به رسمیت شمردن اعتراض در اصل ۲۶ و ۲۷، تریبون دادن به اکثریتها در صداوسیما و ... .
🔸در عرصه اقتصادی هم واگذاری ۲۵ درصد از اقتصاد به سه دهک پایین جامعه در قالب تعاونیها، توقف خصوصیخواری و واگذاری اقتصاد به عامه مردم در قالب تعاونیها، ملی شدن نفت، پتروشیمیها، فولادها و صنایع مادر!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛
📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟
▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟
▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید...
▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh