🔰 میرزا کوچک خان و بحران تفسیر
✅ در تاریخ سیاسی دویست سالۀ اخیر ایران، آنچه که از کُنش جریانات و افراد در سپهر سیاسی و فکری، مورد برداشت و تفسیر قرار میگرفت، یا منتسب به شوروی و مکتب فکری سوسیالیست بود و یا در میدان لیبرالدموکراسی.
به بیان واضح، نگاه تقلیلگرایانهای در میان بود که افراد کنشگر را یا لیبرال میخواندند و یا مارکسیست.
❎ عدم وسعت سیاسی و بسط اندیشه، مهمترین عامل این عینک محدود و تنگ بود. اما در هنگام بروز این نوع نگاه در میان فضای فکری-سیاسی، برخی مجتهدین و روشنفکران دینی، در پی تأسیس جریان، گرایش و مکتبی اسلامی مستقل و نو در میان دوگانۀ لیبرال-مارکسیست بودند.
کنش اجتماعی میرزای شیرزای در قضیۀ تحریم تنباکو، از نشانههای تلاش مجتهدین است و سید جمال نیز، از زمرۀ تلاش جریان روشنفکری دینی.
1⃣ پس از سالهای1190-1280 که میتوان آن را برهۀ اوج خروش و بروز فعالیتهای دینی در میدان اندیشه و سیاست دانست، جریانات گوناگون و افراد متعددی با وجود گرایشهای مختلف، پدید آمدند و مدعی و پرچمدار اندیشۀ دینی و کنش اسلامی شدند. که این جریانات، در دو جایگاه مجتهدین و روشنفکران دینی تقسیم شدند. اما در این میان، نقش میرزاکوچک خان جنگلی، هنوز مبهم است و پوشیده. برخی طلبه بودن او را تفسیر به اجتهاد کردند؛ برخی هم او را دارای تفکرات مذهبیِ همراه با نوآوری سیاسی میدانند؛ و برخی دیگر نیز، از وی به عنوان فردی صرفا مذهبی سخن به میان آوردهاند و اتهامی مبارزاتی و مارکسیستی به وی نسبت میدهند.
2⃣ مواجهۀ اصلی میرزا، در برابر روسها بوده است. مرکزیت وقت ایران، در سیطرۀ آمریکاییها قرار داشته، جنوب کشور به دست انگلیسیها و شمال هم در تصاحب روسها در آمده بود. که در این برهه، میرزا در پی بازپسگیری شمال ایران افتاد و لاجرم، باید به مبارزۀ با روسها میپرداخت. اما در همین برهه که برخی نمایندگان شوروی در صدد مقابلۀ با آمریکاییها بودند، وجود فردی همچون میرزا را فرصتی دیدند تا به این مواجهه بپردازند و مرکزیت را به دست گیرند. از طرف دیگر، برخی اطرافیان میرزا هم که تحت تأثیر سوسیالیستها قرار داشتند، میرزا را به مذاکره و همصحبتی با آنان تشویق میکردند. که همین همکاری و شراکت نهضتیان و سوسیالیستها، عامل مارکسیسمخواندن میرزاست. اما در آینده، این همکاری به دشمنی و مقابله تبدیل شد و خط میرزا، به کلی از آنها جدا شد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اذعان دارند که:«میرزا كوچك، مرد تنهایی بود كه به دو قدرت بزرگ آن روز دنیا- یعنی روسها و انگلیسیها- یك نهی بزرگ گفت. نه با روسها ساخت، نه با انگلیسیها؛ اما در كنار او كسانی بودند كه میخواستند با دستگاه حكومتِ آن روز- بعد هم با رضا خان كه تازه میخواست سرِ كار بیاید- مبارزه كنند، اما به روسها پناه میبردند؛ به باكو رفتند و بندوبستهایشان را كردند و به ایران برگشتند و سرسپردهی آنها شدند. اما میرزا كوچكخان قبول نكرد و حاضر نشد سازش كند؛ او، هم با انگلیسیها جنگید، هم با قزّاقهای روس جنگید، هم با لشكر رضاخانی- و قبل از رضا خان، آن كسانی كه بودند- مبارزه كرد».
3⃣ برخلاف قرائت منحرفانهای که امثال کسروی از «مارکسیست» خواندن، «تجزیهطلب» نامیدن و «ناسیونالیست» طلب کردن میرزا دارند، رفتار فردی و زیست اجتماعی وی، در مقابل این تفسیر است. روحیۀ آرمانگرایی و اصلاحطلبانۀ میرزاکوچک، در واقع برساخته از همان بنمایۀ دینی و شریعتی اوست.
✳️ نوع اخلاق و اعتقادات میرزا، به خوبی بیانگر این امر است: «منشأ حركت میرزا كوچك خان یك منشأ صددرصد دینی و اعتقادی است. رفتار او هم یك رفتار دینی و اعتقادی است، یعنی انسان مشاهده میكند با اینكه در درون تشكیلات خودشان مخالفینی داشت، بعضی از اقشار گوناگون ممتاز هم با او مخالفت میكردند، امّا مرحوم میرزا كوچك در برخورد با اینها كاملاً حدود شرعی را رعایت میكرده و اهل درگیری با داخل نبوده» (رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۱.۸.۲۹)
🔷 فارغ از خصوصیات اخلاقی میرزا، مرامنامۀ تشکیلاتی و مصوبات جمعی افراد حاضر در نهضت جنگل نیز، شاهدی کافی میتواند باشد بر اعتقادات دینی میرزا و اسلامی بودن وی. که ابراهیم فخرایی به صورت مفصل، در متون گوناگون بدان پرداخته است.
🖋یادداشت اختصاصی//حجت الاسلام علی رشیدی
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
🔰 دستخط آیت الله شهید مدرس در حمایت از #میرزا_کوچکخان_جنگلی
⭕️ بسم الله الرحمن الرحیم
حقیر از آقای میرزا کوچک خان و از اشخاصیکه صمیمانه و صادقانه با ایشان همآواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم، بلکه جلوگیری از دخالت خارجه و نفوذ سیاست آنها در گیلان، عملیاتی بود بس مقدس که بر هر مسلمانی لازم است. خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنها را تعقیب و تقلید کند. پُر واضح است که طرفیت و ضدیت و محاربه با چنین جمعیتی، مساعدت با کفر و معاندت با اسلام است.
💢 فی شهر جمادی الثانیه ۱۳۳۸ [اسفندماه ۱۲۹۸] سیدحسن المدرس (سیدحسن ابن اسمعیل طباطبایی)
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
🔰 جمهوریِ اسلامیِ کوچکِ جنگلی
(بررسی قیام میرزا کوچک خان جنگلی از نظر امام خامنهای)
✅ بخش اول: اهمیت بررسی قیام میرزا کوچک خان
قیام میرزا کوچک خان جنگلی از حوادث مهم کشور ایران در فاصله بین مشروطیت تا سرکار آمدن رضا خان به شمار می رود. این نهضت با پایان جنگ جهانی اول تشکیل شد در طی هفت سال بقاء خود توانست یک مدل کوچک از جمهوری اسلامی را در منطقه تحت تصرف خود ایجاد کند. آنچه نگارنده را مجاب به نوشتن این یادداشت تحلیلی کرد اولا موفقیت این جنبش در ایجاد مدل کوچکی از جمهوری اسلامی بود. دوما حجم زیاد شبهات وارده بر علیه میرزا کوچک خان بود؛
✳️ نمونه ای از این شبهات را می توان در تلاش مارکسیست ها در مصادره این نهضت به نفع خود مشاهده کرد. همچنین شخصیت ایشان، اهداف ایشان از مبارزه و روش مبارزه ایشان هم چنان در کشاکش شبهات باقی مانده است و دارای ابهام است. نویسنده سعی دارد با اتکای بر بیانات امام خامنهای در در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت میرزا کوچکخان جنگلی مورخ ۱۳۹۱.۸.۲۹ پرده از بعضی از رموز این قیام بردارد.
❇️ بخش دوم: مردمی بودن قیام میرزا کوچک خان
بنا بر تصریح امام خامنهای حرکت میرزا کوچک خان یک حرکت «دارای صبغه مردمی» می باشد. حرکتی که همانند قیام انقلاب اسلامی از دل مردم و مطالبات مردمی برخاسته بود و به خاطر مردم ایجاد شد. پیش فرض است که مردم سالاری دینی از اصول انقلاب اسلامی میباشد. بنابراین اساساً تمامی حرکت های اسلامی مبتنی بر اسلام ناب باید دارای صبغه مردمی باشد و مردم در آن نقش اساسی داشته باشند تا بتوان آن حرکت را انقلاب اسلامی نامید.
🔷 حال مطالعه درباره منابع مالی نهضت جنگل و خدمات اجتماعی این نهضت برای مردم مهر تاییدی خواهد بود بر ادعای مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن این قیام. نویسنده به ذکر چند نمونه از این خدمات مردمی اکتفاء میکند:
اول: ایجاد حشمت رود و آبادانی شرق گیلان
دوم: جنبش مدرسه سازی در غرب گیلان
✅ بخش سوم: دینی بودن قیام میرزا کوچک خان
امام خامنهای این قیام را یک قیام صد در صد دینی و اعتقادی میدانند. باید دانست که یکی دیگر از ارکان انقلاب اسلامی با مبنای اسلام ناب حفاظت از شریعت اسلام می باشد. در مکتب امام خمینی اساساً حکومت و ملت حافظ شریعت می باشند و بدون اقامه حکومت اسلامی حفاظت از شریعت بسیار سخت و حتی ناممکن خواهد بود. بنابراین قیام جنگل که مینیاتوری از جمهوری اسلامی می باشد ناچار است در کنار مردمی بودن منشا دینی خود را حفظ کند. و اساساً همین منشا دینی قیام مذکور را به مردمی بودن ارشاد می کند.
🔶 دلایل مذهبی بودن قیام فوق این است که اولا که میرزا کوچک خان یک روحانی و متدین تمام عیار بود و تماما رفتار های مذهبی داشت. دوما تصریحی در روزنامه جنگل وجود دارد که وفاداری جنبش جنگل به اسلام را اثبات میکند. هم چنین در برخی نامه های باقیمانده از میرزا کوچک خان، تکیه ایشان بر وجوه اسلامی بودن قیام خویش پاسخی قوی برای رد شبهه مارکسیست بودن میرزا می باشد. و با توجه به ادله ارائه شده اندک همکاری های محدود با حزب عدالت و نمایندگان شوروی نمی تواند صبغه دینی قیام مبارک ایشان را تحت سوال و شبهه قرار دهد.
✳️ بخش چهارم: نتیجه گیری
نهضت جنگل از نظر امام خامنهای یک نهضت کاملا مردمی و دینی می باشد. این نهضت یک مدل کوچک از جمهوری اسلامی ایران بوده است که بنابر شواهد تاریخی ضمیمه شده به بیانات امام خامنهای، هیچگاه از اسلامی و مردمی بودن کوتاه نیامده است و شبهات مطرح شده در این موضوع حاصل دشمنی ها و مصادره به مطلوب هایی است که متوجه این «جمهوری اسلامیِ کوچک» می باشد. با مطالعه درباره اسلام ناب و مکتب امام خمینی مشخص خواهد شد رئوس دیگر مکتب امام خمینی از جمله استکبار ستیزی و عدالت در این قیام وجود داشته است. بنابراین نزدیک ترین مدل قیام به جمهوری اسلامی در تاریخ معاصر قیام جنگل می باشد.
🖋یادداشت اختصاصی//حجت الاسلام موحدنژاد
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
🔰حدیث ولایت
🔸امیرالمومنین علی علیه السلام:
دوست ندارم که در کودکی از دنیا می رفتم و وارد بهشت می شدم و بزرگ نمی شدم تا پروردگارم، عزّوجلّ، را بشناسم.
کنزالعمال، ج۱۳، ص۱۵۱، ح۳۶۴۷۲
🔹توحيد ركن اصلى بينش و نگاه و تلقّىِ اين اسلامى است كه ما مىخواهيم براساس آن اين حكومت و اين نظام و اين حركت را راه بيندازيم.
۱۳۷۹.۹.۱۲
#حدیث_ولایت
#بیانات_تقویمی
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
حوزه و انقلاب اسلامی
📢 #اطلاعیه برگزاری جلسه حلقه بیانات(#خط_امام): ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰 سربازی کوچک اما مفید
✅ «شکر خدا را بهجا میآورم بابت وجودت»
این جمله، نه زبان مهرورزی همسر به همسر، بلکه خطاب فرماندهای بزرگ به سربازی کوچک است؛ جملهای که میتواند روح سرباز را به میدان فداکاریهای عظیم پرتاب کند، تا آنجا که جان و خون خود را سپر فرماندهی خویش کند. و این، همان سخنی است که ولیّعصر(عج) به شیخ مفید میفرماید.
❇️ مگر شیخ مفید چه کرده بود که به چنین مرتبهای رسید؟ مرتبهای که امام زمان (عج) از وجود همچنین سربازی خدارا شکر میکند.
🔷 بیشک عوامل بسیاری در این جایگاه نقش دارند که به برخی از آنان، امام زمان در نامه خویش به شیخ مفید ذکر کردهاند از جمله:
▫️یاری و دفاع از حق
▫️انتشار صحیح سخنان و منظومه فکری ائمه
▫️تکلیفمحوری
▫️اخلاص
▫️معرفت آگاهانه نسبت به خداوند و اهلبیت
▫️جهاد و مبارزه
🔶 اما از نظر نگارنده علتی وجود دارد که بیش از همه تاثیر بسزایی دارد و آن این است: در مواقع لزوم و تاریکِ جامعه حرکت کردن و نور را به تاریکی تاباندن و ناامید نشدن. شیخ مفید در روزگاری که جامعه در کشمکشهای فکری و عقیدتی فرو رفته بود، با تاسیس روشی نوین در اجتهاد و استنباط، شیعه را وارد مرحلهای تازه کرد. در کنار این نقش تاریخی، با تمام توان از عقاید شیعه دفاع نمود تا جایی که تبدیل به یکی از بزرگترین متکلمان شیعه شد.
❇️ هیچ تبعیدی او را از پا ننشاند و هیچ فشاری او را از مسیر بازنداشت. ایشان با اخلاصی ستودنی ـ که امام زمان (عج) نیز بر آن تأکید کرده است ـ عقاید و فقه شیعه را گسترش داد. ایشان در شیوهی برخورد و حتی در مناظرات با مخالفان خود، همواره اصول اخلاقی را رعایت میکردند؛ از همین رو، هنگام تشییع پیکر ایشان، انبوهی از جمعیت اعم از شیعه و سنی حضور یافت.
✳️ شیخ مفید، نماد یک سرباز مفید است؛ سربازی که فرماندهاش از او راضی است و امروز، هر کس که میخواهد سرباز واقعی امام زمان(عج) باشد، راهی جز این ندارد که از چنین الگوهایی درس بگیرد؛ درس مفید بودن.
✍ یادداشت اختصاصی//حجتالاسلام علی لرستانی
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
⭕️ بانوان و دختران مناطق مختلف کشور، صبح امروز، چهارشنبه ۱۲ آذرماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
🎙 رهبر معظم انقلاب(حفظه الله): مهمترین حق و نیاز زن در خانه محبت همسر است. مردان باید محبت به زنان خود را ابراز و بیان کنند. ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
14040912_47325_64k.mp3
زمان:
حجم:
21.16M
🔰 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران. ۱۴۰۴/۰۹/۱۲
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
🔰مفید و تثبیت مکتب اصیل اهل بیت
✅ در روزگار پس از انقطاع ارتباط مستقیم شیعه با امام معصوم(ع)، یکی از بنیادینترین دغدغهها، حفظ اصالت و صیانت از مرزهای مکتب اهلبیت بود؛ خطری که از رهگذرِ آمیختگی ناخواسته یا عمدیِ اندیشههای بیگانه با تعالیم امامان(ع) پدید میآمد و میتوانست چهرهی این مکتب را دستخوش دگرگونیهای ژرف سازد.
در دوران حضور ائمه(ع)، شخص امام معیار و میزان حق بهشمار میآمد و هرگاه انحرافی در اندیشه یا رفتار پدید میآمد، با کلامی روشن و موضعی قاطع، مرز حق از باطل جدا میشد. اما با آغاز غیبت کبری، این پشتوانهی آشکار از دسترس جامعه برداشته شد و بار سنگین مرزبانی مکتب، بر دوش عالمان دین نهاده شد.
❇️ همین دگرگونی تاریخی، ضرورت ترسیم چهارچوبهای دقیق کلامی و فقهی را دوچندان کرد. اگر این چارچوبها پدید نمیآمد، احتمال آمیختگی تشیع با مکاتب نزدیک، بهویژه اعتزال، و نیز ورود مبانی قیاسی یا گرایشهای غیر امامی، بسیار جدی بود. از همینجاست که نقش شخصیت بیبدیل شیخ مفید جلوهگر میشود؛ دانشمندی که با نبوغ و ژرفنگری خویش، نخستین صورتبندی منسجم و مرزبندیشده از مکتب اهلبیت را ارائه کرد و راه را بر بسیاری لغزشها بست.
✳️ شیخ مفید در عرصه فقه، با نگارش «المقنعه» و تدوین اصول استنباطیِ نوین، راه میانبرِ میان ظاهرگراییِ اهل حدیث و قیاسگراییِ فقیهان دیگر را بست و مکتب اجتهادی شیعه را صورتبندی کرد. در حوزه کلام، با آثاری چون «اوائل المقالات»، «تصحیح الاعتقاد» و «الفصول المختارة»، تمایزهای بنیادین میان باورهای امامی و آراء معتزلی را روشن ساخت و نشان داد که اشتراکات ظاهری، دلیلی بر اقتباس یا وابستگی نیست؛ بلکه شیعه در توحید، عدل و نفی تشبیه، بر کتاب و سنت اهلبیت تکیه دارد و استقلال فکری آن محرز است.
🔷 نقطه مرکزی این دستگاه فکری، مسأله امامت است؛ شاخصهای که هویت تشیع را از هر مکتب دیگری جدا میسازد. مفید با تکیه بر همین اصل، مجموعهای هماهنگ و استوار از اندیشه امامیه را سامان داد و هویت مستقل و اصیل مکتب اهلبیت را برای همیشه تثبیت کرد.
🖋یادداشت اختصاصی// حجت الاسلام رضا واوسری
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ
🔳🔲بسم رب المهدی🔲🔳
☑️ «بعد از علی نوبت فاطمه شد»
▪️ در حوادث صدر اسلام که منجر به غصب خلافت و تغییر مسیر امت اسلام شد ورود تاریخی و مجاهدانهی دردانهی پیغمبر به میدان دفاع از حق و حقیقت ولایت و احیای حق غصب شدهی امام امت، منجر به تهاجم به بیت الهی فاطمه زهرا سلام الله علیها و آسیب و شهادت ایشان شد.
▫️ آنچه اهمیت این حادثه را برای همیشهی تاریخ در صدر مسائل اسلامی نشاند، این بود که فاطمه زهرا سرور زنان عالمین، به عنوان پاره تن پیامبر و شخصیت مقبول جامعه اسلامی برای دفاع از ولایت حضرت امیرالمومنین به میدان آمد و در این راه با وجود هزاران توجیه عامه پسند از هیچ تلاشی کم نگذاشت؛ حتی به قیمت شهادت با چنان توصیفی و حتی به قیمت یتیمی و تنهایی چنان فرزندانی.
▪️ اما اهمیت مسئله دفاع از ولایت است که چنان بالابلند است که چون فاطمهای جا دارد برای آن، چنین خالصانه به میدان بیاید و تا شهادت پا پس ننهد.
مدتی است فضای عمومی جامعه ما درگیر خباثتهای علنی یک جریان شده است و نوک پیکان این خباثت را متوجه ساحت پاره تن پیغمبر اسلام کرده است و هر کس می کوشد به نوعی با مناظره یا اظهار نظر و... اعلام برائت، انزجار و غیرت دینی خود را در پاسداشت مقام رسالت و ولایت به میدان آورد؛ الحمدلله.
▫️ اما نکتهی تلخ ماجرا آنجا است که این فرقهی انحرافی و یا جریان فکری _که امام راحل پیشگامانشان را فاسد و فاسق خواند و دستپرودههایشان را نیز چون خودشان_ سالهاست با حجم انبوهی از همپیالگان سیاسی و رسانهای خود بر ولایت و امامت امت شوریده اند و مع الاسف در پیش چشمان نظارهگر ما _که مرگ برایمان بهتر از این است_ روزانه و بارها با تکه پرانیها و اراجیف و یاوه گویی های تمام بر نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام امت می تازند و بیلیاقتی ها و آثار شوم همقطارها و همسفرههایشان را از جان انقلاب طلب می کنند، اما دریغ از صدایی که در دفاع و انزجار از حلقومی بیرون بیاید.
باید بپذیریم که دیپلمات گونه رفتار میکنیم و بیتفاوت شده ایم. باید باور کنیم با شبههها و بازی های به ظاهر علمی دهانها و چشمانمان را بسته ایم و در دفاع از امام و انقلابمان تعارف پیشه کرده و هزینه های عبور از خط قرمز ها را به شدت کاسته ایم.
🔷 اگر بیاد داشته باشیم این منحرفان و اهانت کنندگان به ساحت صدیقه ی طاهره و شاید بعضی از کسانی که علیه توهین کنندگان بیانیه دادهاند، روزانه صدها توهین و یا بی معرفتی به امامان انقلاب روا میداشتند و درحالی که ما نظارهگر بودیم.
⁉️ خطرناک نیست که بوی خستگی یا سیاست زدگیهای جناحی یا نفوذ شبه علم و روشنفکری در آموخته هامان دمیده است؟ خطرناک نیست که ولایت فقیه این میراث فاطمی و پسر حضرت زهرا را تنها گذاشتیم و فقط به بخش تاریخی آن اهمیت می دهیم؟ چه شده اسلام را دو پاره میبینیم؟
توهین به یک قسمت را بر نمیتابیم و برای دیگری غیرتمان جوهری ندارد.
مگر آن هنگامی جرات حمله به بیت فاطمی و غصب حق او پیدا شد که ابتدا خواص و مردم «علی» را وانهادند؟ آیا این سیلیای که خوردیم هشداری برای بیدار کردن ما نبود که ای مردم علی را دریابید و او را پاس بدارید تا حرم اهل بیتتان محفوظ بماند؟ آیا ندیدیم شهدای مدافع حرم علی را دریافتند و حرم ها حفظ شد؟ آیا آن ها علی را تنها یافتهاند که به جان فاطمه افتادهاند؟...
هیهات ، هیهات
ای نصرالله! ای سیدمقاومت! امشب شب عباس، شب امالبنین است. کجایی که بعد از تو آقای ما باید احتیاط کند بر جانش...
لبیک یا خامنه ای...
🖥 ســــــــــــــایــــــــتــــــــــــــــــ
📲 ایــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــا
📽 آپـــــــــــــــــــاراتـــــــــــــــــــــ
📚 انـــــتـــــشـــــاراتـــــــــــــــــ