🍃⸙⩶🌼🍃🌺🍃🌼⩶⸙🍃
🖥 سامانه پیشنهاد عنوان پایاننامه و مقاله در ایرانداک (جهت)
🍐 ایرانداک با استفاده از هوش مصنوعی سامانه #جهت را ایجاد کرده است که بر اساس بخش پیشنهادهای پایاننامههای انجام شده، به دانشجویان عناوینی را برای انجام پژوهش پیشنهاد میکند
🍎 لینک سامانه:
https://jahat.irandoc.ac.ir
@pajhoohan | پژوهان
🆔@meshkatnoor
🍃⸙⩶🌼🍃🌺🍃🌼⩶⸙🍃
🖥 سامانه پیشنهاد عنوان پایاننامه و مقاله در ایرانداک (جهت)
🍐 ایرانداک با استفاده از هوش مصنوعی سامانه #جهت را ایجاد کرده است که بر اساس بخش پیشنهادهای پایاننامههای انجام شده، به دانشجویان عناوینی را برای انجام پژوهش پیشنهاد میکند
🍎 لینک سامانه:
https://jahat.irandoc.ac.ir
🆔@meshkatnoor
ا ࿐*🍃⸙⩶🌼🍃🌺🍃🌼⩶⸙🍃*࿐ا
🍑 چطور #مجله مناسب برای چاپ #مقاله را پیدا کنم؟
🍊 یکی از بهترین راهها استفاده از سامانه #ژورنالیاب است. این سامانه کاربردی و #رایگان، وابسته به مرکز ISC (موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) است.
🍒 در این سامانه پس از وارد کردن عنوان، چکیده و کلمات کلیدی مقاله، مرتبطترین مجلات علمی نمایش داده میشود.
نشانی سایت:
https://journalfinder.isc.ac
🆔@meshkatnoor
31.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 ۲۳مرداد سالگرد رحلت استاد تاریخ اسلام؛ استاد آیت الله مهدی پیشوایی تسلیت باد
📹 به همین مناسبت گزارشی کوتاه از زندگانی مرحوم استاد پیشوایی و کتاب گرانسنگشان «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا» چاپ موسسه امام خمینی را در این کلیپ ببینید.
🆔@meshkatnoor
❓پرسشی پیرامون مسأله جبر و اختیار
🔰منظور از روایت معروف «السعید سعیدٌ في بطن اُمّه و الشقيّ شقيّ في بطن اُمّه» چیست؟
🌐برای مطالعه پاسخ تفصیلی اینجا را مشاهده کنید
https://eitaa.com/seyfimazandrani_com
🆔@meshkatnoor
بررسی رابطه دین و اخلاق ازمنظر سم هریس .pdf
حجم:
822.2K
#معرفی_مقاله | «بررسی رابطه دین و اخلاق از منظر سم هریس»
🔹 این مقاله به قلم آقایان مرتضی فقیهی فاضل و یوسف دانشور نیلو نگارش یافته و در پژوهشنامه فلسفه دین (نامه حکمت) به چاپ رسیده است.
🔸 نویسندگان محترم در این مقاله به ادعاهای خداناباورانه و دین ستیزانه سم هریس یکی از سردمداران خداناباوری جدید پرداختهاند. هریس معتقد به تعارض رابطه دین و اخلاق بوده و دین را ویرانگر آن اخلاق میداند. وی از طریق بررسیهای میدانی و استقراء ناقص و اکتفا به برخی شاخصها همچون رفاه مادی، حقوق زنان، رعایت مسائل بهداشتی، رعایت حقوق بشر، دسترسی همگانی به آموزش و همچنین شر و خشن معرفی کردن ادیان ابراهیمی و جامعه دینداران تلاش کرده وانمود کند که وضعیت جوامع خداناباور در حوزه رفتار اخلاقی و بهزیستی از جوامع خداباور به مراتب بهتر است. وی میکوشد این مطلب را به مخاطبان بقبولاند که این خداناباوری است که جامعه را اخلاقیتر کرده است.
🔹 مقاله حاضر، ادعاهای هریس را درباره رابطه دین و اخلاق بررسی نموده و به این نتیجه رسیده است که این ادعاها دچار اشکالات مهمی از جمله تلقی نادرست از اخلاق و ارزشها و مبانی آنها، عدم تعیین دقیق معنای خداباروی و خداناباوری، عدم توجه به شاخصهای مختلف در حیات اخلاقی انسان، رویکرد غیرعلمی در ارزیابی شاخصهای اخلاقی کشورهای خداباور و خداناباور، بیتوجهی به جنایات خداناباوران در طول تاریخ و نیز نگاه سطحی و نادرست به آموزههای دینی است. این مقاله از منابع متنوعی در این باره بهره برده است.
🆔@meshkatnoor
در مورد نقدهای سیاسی وارد بر مناسک عاشورایی و اربعینی لازم است تا به چند نکته اشاره شود:
1.مهمترین مساله خدشه در دوگانهسازی منتقدین مناسک عزاداری است. القای وجود تفاوت بین قرائت مردمی و حکومتی از این مناسک، مغالطهای است که راه هرگونه دفاع یا پاسخ را نسبت به این انتقاد مسدود میکند. دوگانه شور و شعور یا دولت و مردم در حوزه مناسک عزاداری مثل اربعین به هیچ عنوان توجیه عقلانی نداشته و موجب غفلت از رابطه دیالکتیکی و تنگاتنگ آنها میشود.
2.این دست نقدهای وارده بر مناسک عزاداری، به هدف حل مساله نبوده و خودشان آغشته به مقاصد سیاسی همچون بازکردن راه برای گفتمان مذاکره و تساهل با دشمنان اسلام هستند.
3. شعائر اسلامی و شیعی، در سرشت و ذات خویش سیاسی هستند و دلالتهای آشکار سیاسی دارند چراکه اسلام چنین خصوصیتی دارد و احکام و ارزشهای آن هرگز بیگانه با جامعه و قدرت و نظام سیاسی نیست. پس غایات سیاسی جزو طبیعت آنهاست، نه تحمیلی از بیرون که بتوان به آن خُرده گرفت. از این رو مناسک سکولار، انکار بخشهای عمدهای از دین است و بر تلقی سکولار از دین استوار میگردد. پس صورت طبیعی، مناسک سیاسی است و صورت مَرضی، مناسک سکولار.
4.آنچه سیاسیکاری و جناحاندیشی خطاب میشود، هرگز با واقعیت تطابق ندارد زیرا دمیدن روح انقلابی در شعائر اسلامی و شیعی و پیوندزدن درونمایههای آن با نیازهای انقلاب و کشاندن مردم به عرصه هواداری از انقلاب، امری سیاسی است اما سیاسیکاری نیست که بتوان به مذمت و ملامت آن پرداخت. چگونه میتوان ادعای علاقه به معصومین(ع) را داشت اما به دفاع از حکومتی که ریشه در تعالیم و معارف ایشان دارد و میخواهد جامعهای مبتنی بر آموزههای آنها بنا کند، برنخاست و بیطرف و بیموضع بود؟! باید شبیهسازی تاریخی کرد و مردم را به تکالیف تاریخی امروزیشان آگاه ساخت و نشان داد که در عمل، باید چگونه رفتار کرد که خط آن حضرات ادامه یابد و ما بهعنوان شیعیان جزو پیروان عملی ایشان باشیم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
🆔@meshkatnoor