مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته السلام علیکم .
در حین مطالعه ی بحار الانوار
چندین صفحه ی متوالی را مشاهده کردم که ظاهرا مرحوم علامه مجلسی رحمت الله علیه
روایاتی که ظاهرا سند معتبری هم دارند را آورده و از ائمًه سلام الله علیهم نقل نموده که "در قرآن تحریفاتی، بویژه در تغییر کلمات
و جابجایی عبارتهای بعض آیات رخ داده است ...
هر چند حضرتعالی مستحضر هستید اما به عنوان نمونه صفحاتی از بحار الانوار
را خدمتتان ارسال می کنم .👆
نظر حضرتعالی در این موارد چیست
✅پاسخ : وعلیکم السلام
۱-- در قرآن مکتوب به خط علی (ع) تمام تفسیر قرآن که از طرف خداوند بعنوان تفسیر نازل شده بوده در حاشیه است.
۲-- تمام منقول جنابعالی از بحار و شیخ مفید قطعا نیاز به تفسیر دارد که عرض می کنم : آن تفسیرهای امام در بحار اشاره به تفسیر موجود در نسخه امام امیرالمومنین ( ع) است که اینک در محضر امام زمان (عج) است ، یعنی اینکه امام می فرماید : ((الائمه)) بجای ( الامه) است به این معنا نیست. که در متن ۱۱ نسخه دیگر قرآن به املای مستقیم رسول خدا واژه (( الائمه)) است
بلکه مراد این است در قرآن علی (ع) در کنار الامه در حاشیه نوشته یعنی الائمه .
عصبانیت امام صادق از باب عدم اطلاع مخالفین از تفسیر است و نه ناشی از تغییر در لفظ و تحریف .
۳-- خود راویان آن حدیث متوجه نشده اند که امام می فرمایند منطق قرآن این است ، خیال کردند امام میفرمایند متن قرآن این طور است لذا متن روایت هدف را درست بیان نمی کند.
۴-- با بررسی بسیار عالمانه عالم مجهول القدر و ناشناخته جهان تشیع علامه سید مرتضی عسکری در کتاب بسیار عظیم مربوط به نفی تحریف ثابت شده راویان تحریف قرآن علیه قرآن برنامه داشته اند.
۵-- عبارت شیخ مفید نیز کامل و تمام نیست که در کتاب جَفْر توضیح داده ام.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۳۷-- یکی از مهم ترین ، اساسی ترین و سرنوشت سازترین مسئله در کتب فقهی این است که در حین اجتهاد به حجم تزریق عمدی روایات متعارض توجه سیاسی و امنیتی نمی شود. این در حالی است. که حضرت شیخ الطائفه کتاب شریف استبصار را فقط برای جمع بین الاخبار المتعارضه تدوین فرموده است. بهر حال برای اشراف بر روایات تزریقی متعارض باید از روایات تزریقی علنی یهود از روایات مربوط به قصّاصون اسرائیلی در کنز از خبر۲۹۴۴۴ تا آخر کتاب العلم یعنی روایت ۲۹۵۶۶ که ۱۲۲ روایت است مطالعه کنید .
این روایات نشان میدهد دستان پلید صهیونیسم نفوذی کاری کردند که فقها در جمع بین الاخبار واقعا متحیر بمانند. کما اینکه مرحوم صاحب جواهر آن حرف معروف بین الفقها را در بحث اندازه آب کُّر زدند.!!
در این ۱۲۲ روایت تقریبا هر مطلبی که نقل شده مطلب دیگر برای خنثی سازی آن هم نقل شده تا دین اسلام دین تناقص معرفی شود.
فقیه آخرالزمانی مجبور است پیش از ورود به کتاب الطهاره از مسیر طی شده حدیث و محدثین و فقه و فقها و اجتهاد و مجتهدین و مشکلات گذشته ی ِمانع کشف حقیقت مطلع شود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
1.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمله به فروشگاههای یهودی در امریکا
2.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مرکز مطالعات صهیونیسم در قدس اشغالی:
🔹 مادر بنسلمان یهودی است و به همین دلیل علاقه بسیاری به اسرائیل دارد!
🔹 بنسلمان معتقد است فلسطینیها یک راه ساده بیشتر ندارند و آن این است که باید تسلیم اسرائیل شوند!
🇮🇷
مسئله ۲۳۸-- یکی از مشکلات تفقُّه و اجتهاد بی خبری از تفسیر اهلبیت (ع) از متن روایات است.
چه بسیار روایاتی که اهلبیت روایت معصوم قبلی را تفسیر فرموده اند اما فقیه معظم ما آن روایات مفسره را ندیده اند .
مثلا می بینیم روزی پیش امام معصوم یکی از حضار می پرسد آیا رسول خدا فرموده :((حدثوا عن بنی اسرائیل ولا حرج )) یعنی قصص بنی اسرائیل را نقل بکنید اشکال ندارد؟. امام در پاسخ می فرمایند رسول خدا فرموده لاتصدقوا اهل الکتاب ولا تکذبوهم. نه روایات اهل کتاب را تایید کنید و نه تکذیب .
آن سائل می پرسد پس روایتی که من خواندم درست نیست؟
امام فرمود .قضیه را تو نمیدانی آن عبارتی که تو نقل کردی مربوط به یک موضوع است و درست هم هست .اما برداشتی که شما کردید و در کوچه و بازار رایج است درست نیست.
آنچه درست است این است رسول خدا فرمود هر چه بر سر انبیای بنی اسرائیل آمده نقل بکنید اشکال ندارد چون تاریخ انبیا تابع یک روند آسمانی ثابت است هر بلایی که بر سر موسی از دست اصحاب آمده همان بلا بر سر رسول خاتم هم از دست اصحاب خواهد آمد اگر اصحاب موسی جانشین موسی یعنی هارون را رها کرده سر انجام گوساله پرست شدند و ۴۰ سال در تیه گرفتار شدند ، پس اصحاب رسول خدا هم جانشین او را (علی (ع) ) را تنها گذاشته بر سر گوساله امت ( ا ب و ب ک ر) اجتماع کرده باعث تیه طولانی ( غیبت کبرای) خواهند شد. اما شما از آن روایت جواز نشر اسراییلیات برداشت می کنید که درست نیست و هم اکنون فقهای عظام واژه (( آفسیکون )) در متن من لایحضر الفقیه را تفسیر نمی کنند که چیست که به معنای دریای خزر است . و مرحوم صدوق خیال کرده اقیانوس آرام است .و مرحوم آیت الله منتظری در کتاب خمسش اصلا تفسیر نکرده است که حقیر توضیح داد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۳۹-- یکی از موانع رشد اجتهاد و نوآوری در عصر جهش دانش و حاکمیت مطلق و یا نیمه مطلق شبکه های مجازی این است که هنوز رسالت همایشها و کنگره ها و نشستهای علمی برای دوستان سنتی معلوم نشده است. بنده در ۸ همایش و کنگره بین المللی و کشوری شرکت کرده مقاله ارائه دادم و بخاطر غنای مقاله ام گاهی بعنوان عضو هیئت رئیسه انتخاب می شدم. اما بدلیل وجود نوآوری و طرح جدید در مقالاتم آنها را سانسور می کردند یعنی دقیقا عکس رسالت همایش عمل می کردند .
نوآوران آواره و سنت گران سواره بودند. من از آن روز عنان مرکب تحقیق را از حوزه سنتی چرخانده راه مستقل پیمودم. و گویا الهام شده بود امروز را ببینم که مقالات جدید اقتصادی سانسور شد در نتیجه اقتصاد به وضع فعلی افتاد و مقالات حقوق زن سانسور شد در نتیجه زن بی حجاب شد. و مقالات جدید فقهی سانسور شد در نتیجه حلقه های حوزوی از هزار نفر به بیست نفر و سی نفر تقلیل یافت و مقالات سیاسی جدید سانسور شد در نتیجه اساتید دانشگاه اخراج شدند و مقالات هنری جدید سانسور شد در نتیجه هنرمندان متواری شدند. مقالات اجتماعی سانسور شد در نتیجه مردم کوچه و بازار عبوس شدند.
پس فقط یک راه داریم و آن استقبال از حاصل تحقیقات است و بس .
این شرط موفقیت فضای پیرامونی هر فقیه محترم است.
درس خارج یعنی درسی که آن قدر دارای ثمره های جدید است معروف شده به درس خارج پس محتوای درس ، آنقدر جدید است که خارج از آن چیزی است که تاکنون بوده است.
بعبارت دیگر: معنای درس خارج یعنی درسی که محتوای آن خارج از مسائلی است که فقهای قبل کشف کرده بودند.
به نظر حقیر عنوان (( درس خارج )) مترقی ترین عنوان است.
اما امروز چی شده!!؟
روزی که فقط یک درس خارج بوده و آن درس مرحوم آیت الله بروجردی بوده بیش از بیست مجتهد از آن درس بوجود آمد اما امروز ۵۰۰ درس خارج وجود دارد شاید ۵ مجتهد زمان شناس بوجود نیاید.
چون شاید حدود۷ تا درس خارج واقعی وجود دارد. باقی در واقع هر چه باشد درس خارج نیست فقط خیال می کند درس خارج است.
مسئله ۲۴۰-- یکی از خطرناک ترین ضربه ای که در طول ۱۴۰۰ سال بر پیکره خود اسلام از ناحیه شیوه تفقه و اجتهاد خورده ظهور باورهای متصوفه در وسط فقه و تفقه بود . خلاصه ماجرا این بود رسول خدا(ص) به طور واضح فرموده بود اسلام یک سلسله احکام و معارف بیرون از وجود انسان است. اسلام در داخل انسان نیست.
لطفا باید فقط در قرآن و سنت مطالعه کنید فقط در قرآن و سنت بگردید ، بخوانید ، تحقیق کنید تا در بیرون از وجود خودتان معارف اسلام را فقط از قرآن و حدیث در بیاورید..
اما متصوفه گفتند نه خیر (( العلم ( یعنی احکام الدین و تکالیف ) نور یقذفه الله فی قلب من یشاء )) فقط خودسازی ، فقط خودسازی ، فقط خود شناسی،!
چون من عرف نفسه فقط عرف ربه . که قبلاً گفتیم این عبارت در متون روایات نیست.
این درون گرائی عرفانی باعث شد فقهای صوفی مسلک و عرفا مسلک اصلا طلاق کتب فقهی را داده شبه درویش شدند . شعر خواندند ، اللهی نامه نوشتند ، در حالی که در مسلک اهلبیت اللهی نامه مفهومی ندارد فقط دعا وجود دارد . مکالمه با خدا و اللهی نامه مال متصوفه است. در منطق هیچ پیامبری اللهی نامه نبوده و زبور دعا است و تورات وحی است . نتیجه اینکه فقه پس از ظهور متصوفه آسیب جدی دیده باید فاصله بگیریم .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
4.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️خلبان هواپیمای مسافربری وقتی متوجه میشه یکی از مسافراش فلسطینیه میاد بغلش میکنه و ازش دلجویی میکنه🌹
بعد از #طوفان_الاقصی دنیا رو تو دو بخش میشه تقسیم کرد:
شرافت
شرارت
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سرود کودکان اسرائیلی: ما همه غزه را نابود خواهیم کرد!
🔹سرودی که توسط شبکه کان صهیونیستی منتشر شد ولی پس از اعتراض گسترده کاربران مجبور به حذف آن شد!
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
3.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تناقضات یک اروپایی وحشی
🗣️مجری الجزیره از جوزف بورل سوال میکند آیا رفتار اسرائیل در غزه جنایت جنگی است؟
بورل جواب میدهد؛ من وکیل نیستم و این
تخصص دادگاه لاهه است!
مجری الجزیره میپرسد؛ آیا رفتار حماس در روز ۷اکتبر جنایت جنگی بود؟
‼️بورل جواب میدهد بدون شک جنایت جنگی بود.
مجری الجزیره میگه مگه شما وکیل هستید؟ و ادامه میدهد برای همین متهم به معیارهای دوگانه اید
مسئله ۲۴۱-- طبق منطق رسول خدا (ص) در حدیث ثقلین سر چشمه برای استنباط احکام اسلام و اجتهاد دو چیز بیشتر نبود قرآن و سنت منقول از عترت .اجماع اگر حجت باشد دلیل می خواهد. و عقل اگر در اخذ حکم شرع حجت باشد معقول می شود و نه مشروع ، عقل مخاطب است برای اخذ احکام شرع و نه خلیفه شرع مقدس . که خودش عقل باشد و تولیدش شرع.
در قرون اولیه شیعه فقط ثقلین را حجت می دانستند .به هیچ وجه من الوجوه اجماع که توافق انسانها در زمین است تولید حکم آسمانی نمی کند.
و کشف از قول معصوم کردن اجماع را هم ما ساخته ایم.
پیش تمام ادیان ابراهیمی و ماقبل ابراهیم الی عصر آدم مقوله حجیت اجماع مطرح نبوده است.
اجماع مصنوع کودتا در سقیفه بوده برای مشروعیت بخشی به منتخب کودتا.
والسلام.
مسئله ۲۴۲-- چون قرآن کلام خدا بوده پس از نزول هر آیه ای رسول خدا (ص) هر چه خودش توضیح جانبی می فرموده امیرالمومنین (ع) هم آیه را یادداشت می کرده و هم کلام غیر قرآنی را که حدیث بوده . و صحابه کلام توضیحی یعنی حدیث را یادداشت نمی کردند و می گفتند آیه نیست حدیث است و حدیث در لغت عرب یعنی جدید . و حدیث که به معنای جدید است در منطق اهلبیت یعنی اسلام تفسیر کننده قرآن و قرآن در قبال حدیث می شده قدیم.
اما صحابه حدیث را به معنای حرف دیگر و غیر مقدس و غیر حجت می دانستند. که منجر شد به اینکه جناب خلیفه در حین نوشتن وصیت به رسول خدا اهانت کرده بگوید
ان الرجل لیهجر حسبنا کتاب الله .
فقط قرآن حجت است.
حرف غیر قرآنی بی ارزش است .
این مانع اول در قبال ظهور کامل تمام ابعاد اسلام بود.
اما مانع دوم برای ظهور کامل اسلام: جعل زیر زمینی بیش از ۷۰۰ حدیث با عنوان احادیث قدسیه به زبان معصومین (ع) توسط متصوفه . عجیب این بود در قرن اول حدیث رسول خدا ممنوع شد اما در قرن دوم به آن احادیث رسول خدا اکتفا نشد این همه راه را رفتند در عرش اعلا ۷۰۰ حدیث قدسی هم از خود خدا گرفته و برگشتند اما نقل آن احادیث قدسیه نه تنها اشکال نداشت قدسی اش هم کردند.
چون اهلبیت واسطه در نشر نبوده اند. اما احدی نپرسید اگر حدیث به معنای جدید است. کلام خدا حدیث نمی شود بلکه مثل قرآن قدیم می شود. باز احدی نپرسید چرا این احادیث قدسیه بیشتر از طریق متصوفه و اسرائیلیها منتشر شده است.؟
بله پشت قضیه این بود چون اهلبیت مخالف احادیث اسرائیلی بودند همین نفوذیهای اهل کتاب اسرائیلیات را توسط صوفی ها بردند به آسمان هفتم قدسی اش کردند و شد حدیث قدسی .!!
آن وقت با نهایت صحت و سلامت برگشتند زمین.
در نتیجه این سفر بی خطرِ چند ثمره جانبی هم داشت
اول ابن عربی شد یکی از ۸ مَلَک حامل عرش در سوره الحاقه.
دوم به قرب الی الله رسیدن فرعون در حین گفتن انا ربکم الاعلا.
سوم معلم شدن حضرت موسی برای رسول خدا درباره تقلیل عدد رکعات نماز از ۵۱ رکعت به ۱۷ رکعت .
چهارم معلم شدن عمر برای رسول خدا در مسئله تابیر نخل و در قضیه اسرای بدر در فصوص الحکم .و
پنجم استغناء امت از فقه امام صادق زیر سایه عرفان متصوفه .
هر جا دیدید نوشته اند کان فی بنی اسرائیل کذا وکذا همه اسرائیلی است مگر موردی باشد دارای سند معتبر و متواتر..
مانع سوم برای ظهور کامل اسلام ، عدم رشد و عدم آمادگی عقول بشری برای دریافت مسائل کلان قرآن. مانند این که دابه در آخرالزمان چیست.؟ اسم اعظم چیست؟
طی الارض چیست ؟
یاجوج و ماجوج چیست؟
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۴۳--
🔹تعریف جامع فقه
تعریف کامل علم فقه این است: «هو العلم بکل ما اوجبه الله و رسوله علی العباد و نهیاهم عنه من الاحکام الشرعیه الفرعیه و الوظایف العقلیه و الموضوعات العبادیه و العرفیّه و المستنبطه الشرعیه غیر العبادیه و غیرها ممّا یتوقف علیه العمل بالدین علی اختلاف درجاتهما من الاستحباب و الکراهه و غیرهما».
با این تعریف است که حوزه فهم و دخالت فقیه گسترده تر شده و زمینه تحول در فضای اجتهادی حوزههای علمیه فراهم می گردد .
مسئله ۲۴۴-- یکی از مشکلات اجتهاد و تفقه قِلَّت شناخت مجتهد در موضوعات است .
مثلا؛
اکثر قریب به اتفاق فقها عظام (قدس الله اسرارهم) معتقدند، سید کسی است که پدرش و یا جدش و یا جد بزرگش با هر فاصله ای هاشم باشد؛ بعبارتی هر کس از اولاد هاشم از هر یک از تیره ها و شاخه های منشعب از آن، باشد، سید محسوب می شود.
در شرایع آمده است : " وهم الآن اولاد ابیطالب و العباس و الحارث و ابی لهب و در جواهر پس از عبارت فوق نوشته است : " ولم یثبت الآن من ینتسب الی الاخیرین بل الظاهر ان العباسیین اقرب الی الاثبات منهما" و این قول از نظر صاحب جواهر اشهر، بلکه مشهور ، بلکه ممکن است ، اجماعی باشد .
ولی به نظر حقیر این قول صحیح نیست گر چه اشهر یا مشهور و یا اجماعی باشد. بلکه درست این است که فقط و فقط بر آل محمد(ع) ، خمس حلال و زکات حرام است.
و اما دلایل تفصیلی و فنی :
اولا : بر خلاف نظر صاحب جواهر که می فرماید "از اولاد حارث کسی را نمی شناسیم"، اتفاقا پایه گذار تعمیم سادات برای اولاد حارث، خود ، یک حارثی است مثل "اسماعیل بن فضل هاشمی" که از نوادگان "نوفل بن حارث بن عبدالمطلب بن هاشم" است و اهل بصره نیز بوده است. وی محتوای روایت 5 باب 32 از ابواب مستحقین زکات، را بر سر زبانها انداخت تا شاید سید محسوب شده و بتواند خمس دریافت کند؛ حسب تحقیق تاکنون از سوی فقهای بزرگوار به این مسأله توجهی نشده است.
ثانیا : یکی از پایه گذاران تعمیم سیادت و به تبع آن تحریم زکات و استحقاق خمس، برای تیره ی هاشمی ِ ِغیر آل محمدی، باز هم یک فرد ابوطالبیِ غیر آل محمدی است، که سعی نموده تیره ی خود را مشمول سیادت نموده، تا از قِبَل آن بتواند از خمس بهره ببرد؛ وي این مطلب را به فضای فقهی آن زمان تزریق نمود تا اولاد او هم سید شمرده شده و استحقاق دریافت خمس پیدا کنند. این شخص همان "ابراهیم بن ابی الکرام جعفری از اولاد حضرت جعفر طیار است (که از تیره ی ابوطالبیِ غير اهل بيتي است ). ایشان راوی خبر 9 باب 32 از ابواب مستحقین زکات است.
ثالثا : یکی دیگر از پایه گذاران تعمیم خمس و عدم انحصار آن به آل محمد (ص)، خود از تیره ی ابوطالب است و او همان جعفربن ابراهیم هاشمی است (ابراهیم بن علی بن عبدالله بن جعفر بن ابیطالب مدنی ) که روایت 3 باب 31 از ابواب مستحقین زکات را به فضای فقهی تزریق نموده تا سهمی از خمس به آنها برسد.
رابعا : خمس در قرآن فقط به ذی القربی می رسد و به غیر ذی القربی ( آل محمد) هیچ هاشمی دیگری از خمس بهره مند نمی شود.
خامسا : اگر خبر 8 باب 32 از امام رضا (ع) نقل کرده است که "هر هاشمی سید است" اینگونه روایات به احتمال قوی در زمان حضور حضرت در کنار مأمون از باب تقیه صادر شده است.
علاوه اينكه ، در خبر 1 باب 30 و خبر 3 باب 32 و خبر 2 باب 34، هم، روایات از بعض اصحابنا نقل شده است كه مجهول بوده و اعتباری ندارد و همينطور در خبر 4 باب 34 جعفر بن محمد بن حکیم نیز فقط توثیق عام دارد و طعنی از او رسیده است. حدود چهار روایت هم مانند خبر 1 و 2 باب 29 و امثال آن دارد که قابل اعتنا هستند و دلالت دارند بر اینکه هر هاشمی سید است. در حالیکه این روایات در مقابل روایات فوق تواتر ، توان عرض اندام ندارند. آن روایات متواتر یا در قالب "انا لا تحل لنا الصدقه" و "لاتحل الصدقه علی آل محمد" یا درقالب "انا اهل البیت لاتحل لنا الصدقه" و نظایر آنها آمده است.
سادسا : روایاتي وجود دارد ، مثل خبر 5 باب 29 ، که در آن امام (ع) می فرمایند "به بنی هاشم زکات بدهید مانعی ندارد منتها این فقط ما ( اهلبیت) هستیم که صدقه ( زکات) بر ما حرام است" این روایت را صدوق، شیخ و کلینی نقل کرده اند.
منابع_شیعی :
کافی، ج۸، ص۹۴، ج۱،ص ۵۳۷ ، چ دارالکتب الاسلامیه و دعائم الاسلام، ج۱، ص ۲۵۹ ، چ آل البیت.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
11.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماشاءالله
لاحول ولاقوه الا بالله 😍😭
⬅️بصیرت به سن و سواد نیست، فقط این را ببینید.