3.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا در عمل فقط ایران و نیروهای نیابتی ایران توان نبرد با صهیونیست ها را دارند و از دیگر کشورهای اسلامی جز حرافی و حرکات نمادین بخاری بلند نمی شود؟
پاسخ را مفتی اهل سنت مصری به شما می دهد
مسئله ۲۳۱-- بنده در این بخش نخست کتابم آن سلسله از مسائل مربوط به فقه را می آورم که به زعم خودم عامل اصلی رکود در حوزه ها را عدم اشراف بر این مسائل می دانم ، می خواهم طلاب عزیز نقطه حضور خود بر روی زنجیر تاریخ دین ، تاریخ اسلام جهانی ، تاریخ شیعه و تاریخ اجتهاد را بشناسند . و فقدان اشراف حوزه ها بر این شاخه از علوم حوزوی است که باعث شده با هر انسان نوآور مخالفت می کنند ، با هر متفکر نوآور درگیر می شوند، با هر طرح نوی معارضه می کنند .و به شکلی عمل می کنیم که نه ما وضع معاصر را بر می تابیم و نه عصر شناسان ما را می پذیرد . تمام نقصها در فضای تفقه و اجتهاد ناشی از تعریف ناقص از جایگاه تفقه و اجتهاد است.
توضیح می دهم وقتی شنیدم یکی از معارف به آیت الله موسی شبیری زنجانی گفته بود مشغول چه هستید ؟ پاسخ داده بود به علم رجال . آن بزرگوار فرموده بوده : مگر رجال هم علم است.؟!
بنده با شنیدن این مطلب گفتم مگر بدون رجال و تاریخ حوزه ، حوزه هست.!؟ در آن زمان فهمیدم امکان ندارد حوزه سنتی به درد زمان بخورد. هر روز ، هم ، حوزه مشغول هست و هر روز جوان معاصر متمردتر، و هر روز دختر بی حجاب تر، و هر روز مردم عبوس تر، و هر روز میدان یأس گسترده تر. و مشکل بالاتر هم این که هر روز تشویق مردم به (( امید به آینده بهتر)) و هشدار درباره ((مایوس کردن مردم )) جدی تر می شود!! . نور چشمم !! شما می خواهید آب اقیانوس آرام را با قاشق چایخوری به کویر لوت بکشید آن هم با امیدواری تصنعی؟!
کور باد چشمی که نخواهد پیروزی خود را ببیند..
بنده خیال می کند زور بزنیم می شویم همین که شدیم و هستیم . خوبه!!؟ .
من نمی توانم بدون نشان دادن عینی نوع گرفتاری حوزه ها از این مسئله عبور کنم .خدا رحمت کند دیلمی را سلیقه خاصی داشته که زیرسایه آن سلیقه اکثر مجعولات متصوفه و اسرائیلیات را در قالب کتاب جمع کرده و یک امت را گرفتار کرد .او کتابی نوشت بنام مستند الفردوس . این کتاب علی رغم اسمش همه چیز دارد جز مستند. روزی یک عبارت مجعول را در آن کتاب بعنوان روایت نوشت :(( علم الباطن سر من اسرار الله عزوجل. و حکم من احکام الله یقذفه فی قلب من یشاء من عباده.)) کنز خبر۲۸۸۲۰.
و یک خوش ذوقی هم آن روایت مجعول را تبدیل کرد به :(( العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء.)) و اکنون در حوزه ها تبدیل شده به قطب العلوم والفنون.!!
حتی مرحوم علامه طباطبائی قدس الله نفسه الذکیه آن را خط کسب علم می دانسته است.!!
در حالی که این روایت مجعول برای جنگ با ((انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی )) جعل شده بوده است . تا ثابت کند سر چشمه علم دین فقط آن دوتا نیست .
فقس علی هذا فعلل و تفعلل.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : با سلام خدمت استاد گرامی
جسارتا به نظرتون به صلاح نیست در این ایام جنگ غزه که میخواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند در مورد ابوبکر و عمر مطالبی گفته نشود؟؟
البته این درخواست بنده رو بی ادبی حساب نکنید 🌺🌺🌺🌺
✅پاسخ : وعلیکم السلام و تشکر بخاطر تذکر .
بحث علمی اگر حامل توهین نباشد و منطقی خالص باشد اختلاف را کم می کند مانند بحثهای سید شرف الدین. سلطان الواعظین ، میر حامد حسین ، علامه عسکری ، علامه امینی. وشیخ عبدالکریم امام زنجانی. و در دهه های اخیر بحثهای حقیر در ماهواره ها . باید کوشش کنیم دوستانمان به تذکر مسئولین محترم توجه کنند به سفارت خانه های کشورهای سنی مذهب مانند عربستان و غیره آتش نزنند. در این ۴۴ سال اهل سنت به حمله به سفارتخانه ها همراه با شعار یاایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا گیر داده اند و نه به مناظرات علمی .
اصلا و ابدا . در هر حال من به تذکر دلسوزانه جنابعالی اعتنا کرده لحن بحث ها را حتماً ملایم تر می کنم. ممنون و متشکرم.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۳۲-- رسول خدا (ص) فرمود : حتما طرف ناقل حدیث را شناسائی کنید ، حتما از کسی حدیث اخذ کنید که اسم خودش و اسم پدرش و اسم قوم و قبله اش را بشناسید .چون در آخرالزمان شیطانهایی با چهره رجالی عبارت :(( حدّثنا واخبرنا )) را ورد زبان خود خواهند کرد.
کنزخبر۲۹۱۳۱.
آفتاب آمد دلیل آفتاب.
آنچه که خانه ما را خراب کرده عدم رعایت همین یک کلام است. مادر یکی از کتابهایمان در بخش پایانی با عنوان پاسخ به پرسش از رسول خدا نقل کردیم که فرمود هیچ روایتی را (( من غیر تثبُّت)) بدون تحقیق نپذیرید. و در خبر۲۹۱۷۴ کنز آمده (( اذا کتبتم الحدیث فاکتبوه باسناده.)) حدیث را با سند بنویسید. اما فاما بخش اعظم احادیث رایج بر سر منابر بی سند و مجعول است.
یک بزرگوار نشسته تمام سندهای وسائل الشیعه را حذف کرده و چاپ کرده.!!
این بخشی از خروجی مااست .
چشم شهلا را کور می کنیم.!
مسئله ۲۳۳-- در کنزالعمال از خبر ۲۹۱۶۳ تا خبر۲۹۳۹۳ یعنی ۲۳۰ خبر سلسله روایاتی است که رسول خدا فرموده حدیث مرا بدون تحریف و صحیح و سالم نگهدارید و منتشر کنید. اما جناب خلیفه! و ما ادراک مالخلیفه!! ، هم ادعا کرد خلیفه برای حفظ سنت رسول خدا (ص) هستم ، و هم کل سنت را به جای حفظ به آتش کشیدند.!! این اتوبان تاریخ تفقه است. فقه اگر بخواهد اجتماعی و سیاسی بشود باید از این جاده ( بخش نخست این کتاب ) عبور کند. در جواهر شریف طهارت ۶ جلد و حکومت یک صفحه است .از تابلوهای دو طرف این مسیر تعجب نکنید.
مسئله ۲۳۴-- براء ابن عازب اعتراف کرد: (( ماکل مانحدثکموه عن رسول الله (ص) سمعناه من رسول الله!! ولکن حدثَناه اصحابنا،! کانت تشغلنا رعیه الابل.
کنز خبر۲۹۴۶۳.
یعنی خیال نفرمائید هر چه ما از رسول خدا نقل می کنیم حتما از زبان مبارک رسول خدا شنیده ایم ،( نه خیر) بلکه از دوستانمان شنیده بودیم. چون شغل شتر چرانی اجازه نمی داد تا به محضر شریف رسول خدا برسیم. حالا به این اضافه کنید قول حذیفه را در خبر ۲۹۴۶۵ کنز :(( انا قوم عرب نرددّ الاحادیث فنقدم ونوخِّر.))
میگوید ما ملت عرب در متن احادیث تغییراتی می دهیم و واحدهای متن را جلو و عقب می کنیم. !!
خوب حالا روشن شد طبق خبر اول در هر روایتی محتمل است بین راوی معاصر رسول خدا و رسول خدا راویانی باشد که راوی دوم نخواسته اسم ببرد تا مفهوما ثابت شود این راوی خودش همراه رسول خدا بوده است. و طبق روایت دوم در تمام متون اخبار احتمال تغییر در متن وجود دارد.
پس نمی شود بر بافت موجود یک روایت فتوای داد.
پس این همه بحث ادبی در اصول وقتی مفید است که متن تغییریافته نباشد. و بنده در تمام روایات این دو نوع تدلیس را محتمل می دانم .
ولذا تا روایت از کانالهای متعدد دیگر به دست نیاید اعتنا نمی کنم. و باید خبر واحد را محترمانه به طاقچه بایگانی تاریخ تحویل داد.
بعلاوه توثیقات علمای رجال را کافی نمی دانم .تاریخ زندگی راوی باید اضافه شود.
مسئله ۲۳۵-- حاصل جلسه خصوصی جناب خلیفه ( ع م) رضی الله عن جمیع المومنین پس از تصالح و تسالم در فتح کشور یهود در جابیه ( بخشی از جولان فعلی ) پس از خروج از جلسه این بود (( اقوال صحابه مانند جناب ابوبکر و جناب عمر و جناب عثمان ووو هم مثل اقوال رسول خدا حجت است.))
وقتی یهود بهترین و در عین حال پیچیده ترین راه را در جلوی پای جناب خلیفه رضی الله عن جمیع المومنین گذاشت ، این مصوبه جابیه توسط نتیجه دختری عمر ابن الخطاب یعنی عمرابن عبدالعزیز به ( دین فروش معروف الثابت بین الفریقین) ابن شهاب زهری املاء گردید. و بنا شد اقوال صحابه کودتای سقیفه همراه با اقوال رسول خدا (ص) در یک کتاب تجمیع و تدوین و تالیف شود. و چون کار، یک کار حجیمی بوده بنا شد صالح ابن کیسان هم ابن شهاب زهری را همراهی کند. ابتدا تمام روایات رسول خدا را جمع کردند وقتی تمام شد . زهُری گفت از فردا باید سنت صحابه را جمع کنیم. گفتم آن که سنت نیست ! گفت سنت است من نرفتم او جمع کرد و موفق هم بوده.
کنز خبر۲۹۴۷۰
این در حالی بوده عمر به ابوهریره گفت اگر سنت رسول خدا را نقل کنی پدرت را در می آورم کنز خبر۲۹۴۷۲. حال روشن شدیم نقل سنت رسول خدا جنایت بوده اما نقل سنت صحابه همراه با سنت رسول خدا خدمت.!! این متن تاریخ اهل سنت.
اما تحلیل بنده : یهود به جناب خلیفه تفهیم کرد اعمال شما رفتار و سنت شما از احکام دین نیست . قدرت شما و مرجعیت شما وقتی تثبیت می شود که قول و فعل شما مثل قول و فعل رسول خدا جزء احکام دین بشمار برود.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
💠سوال : سلام علیکم
لطفا از جناب استاد سوال بفرمایید اینکه پدر باید در تقسیم ارث، به فرزند معلول سهم بیشتری بدهد.در قرآن آمده است؟
✅پاسخ : وعلیکم السلام .
پدر فقط در حال حیات خودش می تواند از اموال خودش که همه در اختیار اوست هر مقدار خواست بدهد اما پس از مرگ پدر بعنوان ارث نمی تواند اضافه بدهد.
چون سهم الارث حکم خدا است و نه حق شخصی . بله پدر از یک سوم مال که اختیار آنرا برای پس از مرگ هم دارد می تواند هر مقدار که خواست از آن یک سوم ، بدهد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مسئله ۲۳۶-- مطابق روایت ۲۹۴۷۳ کنز ابن ابی سفیان در خطبه رسمی حکومتی گفت : امت فقط در حدی می تواند حدیث رسول خدا را نقل کند که در زمان جناب عمر رضی الله عن جمیع المومنین این خلیفه راشد چهار چوبه اش را تعیین و تعریف فرموده است.
این هم کودتای سقیفه در شاخه فرهنگ و مذهب.
پس سنت رسول خدا در محدوده اجازه جناب خلیفه محترم رسمیت دارد.
اما احدی دامنه سنت جناب خلیفه محترم را نه تنها محدود نکرده بلکه جناب خلیفه از پیش خودش نماز تراویح علیه سنت رسول خدا ساخت. که آن قدر اسکلت این سنت محکم است امروز هم اسلام است.!
حالا چرا فقط سنت کلیشه شده جناب خلیفه ( ع م ) حجت خدا است توجه کنید به خبر ۲۹۴۷۴ و ۲۹۴۷۵ جناب خلیفه فرمود : من روی این موضوع به مدت یک ماه فکر کردم که آیا سنت رسول خدا را تدوین کنیم یا نه ؟ دیدم امتهای قبل از ما ( یهود و نصارا که همان اصل کابالا است ) چون سنت را تدوین کردند کتاب خدا را فراموش کردند من هم اقتدا می کنم به آنها و اجازه نمیدهم سنت رسول الله تدوین شود.
قرآن کافی است .
اما الآن ۱۱۴،۰۰۰ روایت اهل سنت محترم برای اهل سنت کافی نیست دارند سنت عمر را هم اضافه می کنند. اما نه جناب خلیفه رضی الله عن جمیع المسلمین خطا کرده و نه مفتی ها.!! و من استدعا دارم شما فضلا متن بخشنامه حکومتی حامل دستور جناب خلیفه مبنی بر اعدام سنت رسول الله را در کنز خبر : ۲۹۴۷۶ و ۲۹۴۷۹ و ۲۹۴۸۰و ۲۹۴۸۲ووو. بخوانید.
سپس دستور رسول خدا مبنی بر لزوم و وجوب حفظ سنت او را در خبر ۲۹۴۸۸ و ۲۳۰ خبر دیگر را که گذشت. سپس تامل کنید بر سر فقه چه بلائی آمده است.؟!
در خبر۲۹۴۹۴ ابوسعید می گوید از خیر نوشتن احادیث رسول خدا بگذرید.!!
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany
مشکات اهل بیت (ع)
💠سوال : حضرت آیت الله موسوی دامت توفیقاته السلام علیکم .
در حین مطالعه ی بحار الانوار
چندین صفحه ی متوالی را مشاهده کردم که ظاهرا مرحوم علامه مجلسی رحمت الله علیه
روایاتی که ظاهرا سند معتبری هم دارند را آورده و از ائمًه سلام الله علیهم نقل نموده که "در قرآن تحریفاتی، بویژه در تغییر کلمات
و جابجایی عبارتهای بعض آیات رخ داده است ...
هر چند حضرتعالی مستحضر هستید اما به عنوان نمونه صفحاتی از بحار الانوار
را خدمتتان ارسال می کنم .👆
نظر حضرتعالی در این موارد چیست
✅پاسخ : وعلیکم السلام
۱-- در قرآن مکتوب به خط علی (ع) تمام تفسیر قرآن که از طرف خداوند بعنوان تفسیر نازل شده بوده در حاشیه است.
۲-- تمام منقول جنابعالی از بحار و شیخ مفید قطعا نیاز به تفسیر دارد که عرض می کنم : آن تفسیرهای امام در بحار اشاره به تفسیر موجود در نسخه امام امیرالمومنین ( ع) است که اینک در محضر امام زمان (عج) است ، یعنی اینکه امام می فرماید : ((الائمه)) بجای ( الامه) است به این معنا نیست. که در متن ۱۱ نسخه دیگر قرآن به املای مستقیم رسول خدا واژه (( الائمه)) است
بلکه مراد این است در قرآن علی (ع) در کنار الامه در حاشیه نوشته یعنی الائمه .
عصبانیت امام صادق از باب عدم اطلاع مخالفین از تفسیر است و نه ناشی از تغییر در لفظ و تحریف .
۳-- خود راویان آن حدیث متوجه نشده اند که امام می فرمایند منطق قرآن این است ، خیال کردند امام میفرمایند متن قرآن این طور است لذا متن روایت هدف را درست بیان نمی کند.
۴-- با بررسی بسیار عالمانه عالم مجهول القدر و ناشناخته جهان تشیع علامه سید مرتضی عسکری در کتاب بسیار عظیم مربوط به نفی تحریف ثابت شده راویان تحریف قرآن علیه قرآن برنامه داشته اند.
۵-- عبارت شیخ مفید نیز کامل و تمام نیست که در کتاب جَفْر توضیح داده ام.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany