eitaa logo
معرفت مهدوی | استاد عبادی
6.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
458 فایل
🌐آشنایی با مجموعه ی استاد احسان عبادی👇 🆔 @arshiv_link313 ✅کانال سیاسی تاریخی مذهبی استاد👈 @ma_va_o #گروه_پاسخگویی_به_شبهات_مهدوی ⬇️ http://eitaa.com/joinchat/3062890510C73209c4b26 کپی مطالب کانال حلال است✅
مشاهده در ایتا
دانلود
✒️📖✒️📖✒️📖✒️ 💠👈 سلسله سخنرانی های ″دولــت کــریمه″ 🎬 قسمت صد و هشتاد ویکم (از فایل شماره 39) ✖️مشرکین با پشت پرده یهود آمدند شروع کردند جلوی دین اسلام را گرفتن 💥اولین حربه آزار و شکنجه🔰 👈وقتی تطمیع پیامبر سود نبخشید.. همان داستان معروف که رفتن به ابوطالب گفتن به پیامبر (ص) بگو به تو همه چیز می‌دهیم دست از این قضایا بردار، پیامبر فرمود اگر خورشید🌞 را در دست راست من و ماه🌙 را در چپ من بدهند دست بر نمی دارم.. وقتی دیدند تطمیع مالی پیامبر سودی نمی بخشد قریش برای مقابله با اسلام تصمیم گرفت شکنجه و آزار مسلمین⚔ را در دستور کار خودش قرار بدهد. 🌀در بین عرب ها خُب می دانید احساسات قومی قبیله ای زیاد است، اگر شما با یک قبیله دشمنی خونی هم داشته باشی ولی بروی از آن قبیله زن🧕🏻 بگیری تمام شد. بعضی از ازدواج های پیامبر هم دلیلش همین بود. این را بدانید بی عقل هایی که ازدواج پیامبر را مورد تمسخر قرار می دهند بعضی از ازدواج های پیامبر فقط در حد محرمیت بود یعنی اینکه رابطه زناشویی و اینها نبود فقط در حد محرمیت بود. ❓چرا؟ چون اولا آن زن به هر حالا یک سایه بالا سری به نام پیامبر در سر داشته باشد‌ و ‌بعد برای اینکه یک ارتباط قوی بین پیامبر و آن قبیله🤝 صورت بگیرد و آن قبیله حامی پیامبر (ص) بشود، چون پیامبر داماد آن قبیله می شد. بعضی از ازدواج ها دلیلش این بود. بعضی ها که نمی فهمند پیامبر را مورد تهاجم❌ و مسخره هم قرار می دهند، طرف تاریخ نخوانده می آید پیامبر را زیر سوال می برد.‌ 💭قبیله گرایی را برای این گفتم که وقتی پیامبر دعوتش را علنی کرد ابوطالب ایمانش را کتمان کرد. 👈ایمان آورد ولی ایمانش را پنهان کرد. شاید بگویید چرا کتمان کرد⁉️ به خاطر اینکه ابوطالب رئیس قبیله بنی هاشم بود. اگر ایمانش را علنی می کرد به هر حال بنی هاشم اکثرا آن زمان بت پرست بودند، ممکن بود ریاست ابوطالب را نپذیرند و ابوطالب را پس بزنند هم بشوند دشمن ابوطالب هم بشوند دشمن پیامبر. به همین خاطر ابوطالب ایمانش را کتمان کرد تا همچنان بنی هاشم 👥 از ابوطالب حرف شنویی داشته باشند و چون پیامبر هم از بنی هاشم بود، بنی هاشم به خاطر رئیس شان ابوطالب از پیامبر (ص) حمایت می‌کردند. به همین خاطر است تا زمانی که ابوطالب زنده بود مشرکین نمی توانستند علیه پیامبر✨ کاری انجام بدهند. بعد از وفات ابوطالب بود که دیگر کار بر پیامبر سخت شد. 👌مسلمانها براساس همین روحیه قبیله گرایی با حمایت هم قبیله های خودشان از آزار مشرکین در امان بودند ولی برده ها نه، برده ها 🧑🏽 چون برای آن قبایل نبودند، شکنجه های سختی می شدند و مشرکین هم واقعا به این نتیجه رسیده بودند که ما با همین شکنجه برده ها و سختگیری ها می توانیم جلوی گسترش اسلام را بگیریم. به همین خاطر در سال پنجم بعثت یعنی دو سال بعد از علنی شدن دعوت پیامبر در یک جلسه ای🗞 تصمیم گرفتند هر قبیله ای سختگیری و شکنجه خودش را بر مسلمانها بر عهده بگیرد. 👥 هر قبیله ای خودش مسلمان همان قبیله خودش را عذاب کند. اگر قبیله یک می رفت مسلمان قبیله دو را عذاب می کرد خُب قبیله دو عصبانی می‌شدند که توی قبیله یک 😤چه اجازه ای داری هم قبیله ای من را بزنی؟ اما خود قبیله دو می آمد مسلمان قبیله خودش را شکنجه می کرد اینجا دیگر دعوای قبیله نمی افتاد، خودشان هم قبیله خودشان را دارند می‌زنند. در سال پنج بعثت این قرارداد را مشرکین با همدیگر امضاء✏️ کردن که هر قبیله ای سختگیری و شکنجه بر مسلمانان قبیله خودش را به عهده بگیرد تا درگیری بین طوایف 👊 ایجاد نشود. به همین خاطر فشار بر مسلمان سخت تر شد‌. 💥این شرایط تحملش سخت بود، پیامبر به مسلمانهای مکه دستور داد برای رهایی از این آزارها به سرزمین حبشه هجرت بکنید🏇. در سال پنج بعثت مسلمانها به فرمانده ای جعفر بن ابی طالب برادر حضرت علی (ع) خاک مکه را ترک کردند و به سمت حبشه رفتند. ☝️با هجرت مسلمانها به حبشه پیام پیامبر اسلام از محدوده مکه فراتر رفت ✌️و مسلمانها توانستند در محیط دور از دسترس مشرکین تشکیلات خودشان را بازسازی کنند و به تجدید قوا بپردازند‌. این هجرت خیلی برای مشرک ها سخت شد، هیئت هایی را فرستادن برای بازگرداندن مسلمانها، که در رأس آنها عمروعاص بود. ولی چنین چیزی نشد و نجاشی جعفربن ابی طالب و مسلمانها را به آنها نداد. 🖇ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 181 ✒️📖✒️📖✒️📖✒️ ︽︽︽︽︽︽︽︽︽ @marefatemahdavi @arshiv_link313
🥀السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ.. (س) 💔 @marefatemahdavi
زمینه | تفسیر اعطینا یا زهرا4_5771584220665219063.mp3
زمان: حجم: 5.05M
🎧 تفسیر اعطینا یا زهرا .. ⁦🎙⁩ با نوای حاج ابوذر بیوکافی (س)🍂 @marefatemahdavi
👆👆👆 پوستر شماره 2⃣8⃣ 🌟امام زمان (عج) می فرمایند؛ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ (ص) لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌٌ. •|اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّـکَ الفَرَج|• 💠 @marefatemahdavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و پنجاه و سوم ⏰زمان های دعا، در جلسات قبل بعضی ها را گفتیم، اینجا یک مقدار حاج آقا مجتبی تهرانی بیشتر بحث را مطرح می کنند. در معارفمان هم دعاها نسبت به شب داریم، هم نسبت به روز، هم نسبت به وقت خاص. 🌚در باب شب چندین دسته روایت داریم، یک دسته از روایات ما به طور کلی شب را در دعا کردن و اثر گذاشتن روی اجابت دعا مطرح می کنند👇 💠پیامبر (ص) فرمودند شبی که مرا به معراج بردند به من ندایی رسید که یک بخش آن ندا این بود که هر کس حاجتی مخفی داشته باشد، از من یا دیگری بخواهد، پس در دل شب از من محرمانه تقاضا و دعا 🤲💐 بکند و دعایش را در حالی که با طهارت هست مطرح کند. «فِی جَوْفِ اللَّيْلِ» یعنی دل شب، نیمه های شب. 💠روایت دیگری است از پیامبر (ص) که می‌فرمایند؛ «إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا تَخَلَّى بِسَيِّدِهِ فِی جَوْفِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ وَ نَاجَاهُ أَثْبَتَ اللَّهُ النُّورَ فِی قَلْبِهِ» اگر بنده با مولای خودش در دل شب تاریک خلوت بکند و با خدا راز و نیاز بکند خدا نور✨ را در دل این فرد استوار می کند. نور منظور نور معنویت است، نور هدایت است. 💠در روایتی از پیامبر هم داریم حضرت داود در یک ساعتی از شب خانواده اش را بیدار می ‌کرد و می گفت بلند شوید و نماز بخوانید و از خدا حاجت بخواهید. امیرالمومنین (ع) هم در حکمت [104] در نهج البلاغه 📖 می فرمایند؛ ای نوف! همانا داود پیامبر در چنین ساعتی از شب بر می‌خاست و می گفت این ساعتی است که دعای هر بنده ای به اجابت می رسد. نیمه های شب. ❓چه زمانی از شب مؤثر است؟ 💠امام باقر (ع) می فرمایند؛ «يُنَادِی مُنَادٍ حِينَ يَمْضِی ثُلْثُ اللَّيْل» یک ثلث از شب گذشته باشد. چه می گوید؟ که ای جوینده خیر رو کن، بیا به سمت خدای متعال، آیا توبه کننده ای هست تا توبه اش پذیرفته بشود⁉️ آیا استغفار کننده ای هست تا بخشیده بشود؟ آیا دعا کننده ای هست تا مورد عطای خدا قرار بگیرد؟.. تا آفتاب طلوع کند🌞‌. مثلا فرض کن هشت شب اذان مغرب می‌شود تا اذان صبح ساعت پنج، می شود چند ساعت؟ نه ساعت. نه تقسیم بر سه می شود سه. سه ساعت از هشت شب گذشته می شود🕚 یازده. یازده به بعد تا اذان صبح، منادی ندا می کند که بیایید به سمت خدا و این لحظات برای دعا خواستن خیلی مؤثر تر است. 👈یا در روایتی داریم اوج استجابت آن ثلث آخر شب است. امام صادق (ع) می‌فرمایند (مسئله را کلی فرمودند) در شب ساعتی است که اگر بنده مسلمان نماز بخواند مورد استجابت است.‌ در یک روایتی📚 هست که کدام ساعت؟ امام فرمود آنگاه که نیمه ی از شب در یک ششم اول نیمه باقی مانده سپری شده باشد. تقریبا می شود همان یک سوم آخر شب. 👤میرزا ملکی تبریزی این عالم بزرگ شبهای زمستان که شبها طولانی بود سه ساعت قبل از اذان صبح🌤، و شب های تابستان که روز بلند بود یک و نیم ساعت قبل از اذان صبح بلند می شد و با خدا راز و نیاز می کرد. تقریبا ثلث آخر شب می‌شود. ثلث آخر شب اوج رحمت و استجابت دعاست🤲، که همان سحر می‌شود. ثلث آخر شب را از دست ندهیم اگر نشد حداقل یک ساعت آخر برای نماز شب بلند بشویم بخوانیم راز و نیاز بکنیم. اوایلش سخت است اما کم کم راحت می‌شود‌. 🔸اگر لذت ترک لذت بدانی 🔸دگر لذت نفس را لذت نخوانی. 👥آنهایی که اثر نماز شب را چشیدن به راحتی می توانند بلند بشوند‌. ما به راحتی بلند نمی شویم چون اثر نماز شب را نفهمیدیم‌ و درک نکردیم. به ما بگویند نیمه شب بلند بشوی یک میلیارد تومان 💳 به تو می‌دهند، خدایی بلند نمی‌شویم؟ همه بیدار می شویم، خدا در قرآن می گوید هیچ کسی نمی داند من می‌خواهم به نماز شب خوانها🎁 چه چیزی بدهم. برای شهادت ثواب ذکر می‌کند «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» اما برای نماز شب خدا می گوید هیچ کسی نمی‌داند من چه چیزی فردای قیامت می خواهم به آنها بدهم. در نیمه های شب بلند بشویم مناجات بکنیم با خدای✨ متعال و در این ساعات ظهور مولایمان امام زمان (عج) را بخواهیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (74) 🎤استاد احسان عبادی 253 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________________ @marefatemahdavi
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
940.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦لایو (پخش زنده) ❓پرسش و پاسخ مهدوی (جلسه3) این لایو ضبط و منتشرخواهد شد✅ 🗓سه شنبه 1399/10/30 ⏰ساعت 19 شب 🗣کارشناس: 🗂سوالات خود را در لایو بپرسید 🔰در صفحه اینستاگرام🔰 https://www.instagram.com/mahdaviat313.ir 🌐گروه پاسخ به شبهات👇 تلگرام | ایتا 👆پاسخگویی به سوالات شما👆 🔰کانال دیانت همراه سیاست🔰 🔰کانال رسمی استاد عبادی🔰 🆔 @ma_va_o
🔹امیرالمومنین علیه السلام می‌فرمایند: 👈«كَفاكَ اَدباً لِنَفْسِكَ اِجْتِنابُ ما تُكرِهُهُ مِنْ غَيرِكَ»؛ 👈برای تربيت كردن خود، همين بس كه از آنچه در ديگران نمی پسندی، دوری كنی. 📚بحارالانوار، ج۷۰، ص۷۳ @marefatemahdavi
🤲🏻 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج .. @marefatemahdavi
👆👆👆 🌀پوستر شماره 1⃣6⃣ 👈کتاب (خورشید مهدویت در منظومه فکری چهل ساله امام خامنه‌‌ای)، صفحه ۵۶ 🗓بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم، در روز نیمه‌ی شعبان۱۳۷۷/۹/۱۴ 📒 @marefatemahdavi
معرفت مهدوی | استاد عبادی
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت سیزدهم 🔗..س
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه شانزدهم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهاردهم 🌀نظر علما راجع به بحث ولایت فقیه: 🔸در شبکه های مجازی و اینطرف و آنطرف.. بحث می کنند این ولایت فقیهی که شما می گویید بعضی از علما با آن مخالفت داشتند و اینطوری نیست که مورد تأیید همه علما باشد. ما چندتا از علمایی که در بحث ولایت فقیه نظر دادند، نظرشان را می آوریم تا برای این افراد اثبات بشود که علمای دیگر هم در بحث ولایت فقیه نظر دادند و اینطور نیست که این بحث فقط ساخته و پرداخته حضرت امام (ره) باشد. 👤شیخ مفید 🔰کسی هست که در قرن چهارم و پنجم زندگی می کرد برای آن زمان بود، متوفی چهارصد و خورده ای هست. یعنی برای هزار سال قبل است چیزی نیست که بگوییم الان بوده باشد و از علمای فعلی است. در ″کتاب المقنعه، ص675 ″ ایشان می فرمایند؛ 👈″هنگامی که امام معصوم برای ولایت در ابواب مختلف فقه وجود نداشت (وقتی امام معصوم برای مباحث فقهی برای ولایت بر آنها وجود نداشت، مباحث فقهی هم عرض کردیم فقط بحث طهارت و اینها.. نیست، مباحث فقهی شامل مباحث حکومتی هم می شود) بر فقیهان اهل حق و عادل واجب است این وظیفه را بر عهده بگیرند″. 💢این نظر شیخ مفید است، حالا درست است خود کلمه ولایت فقیه را نیاورد، اما مهم اصل کار است سیستم کار است. می‌گوید وقتی امام معصوم برای ولایت بر ابواب فقه وجود نداشت فقیهان عادل باید بیایند این را به عهده بگیرند. 👤شیخ طوسی 🔰نفری بعدی که در این بحث نظر داده شیخ طوسی هست که در کنار حرم حضرت علی (ع) دفن است. کتابی دارد به نام ″النهایه، ج2، ص17″. شیخ طوسی شاگرد شیخ مفید بود، متوفی 460 هست. ایشان می فرمایند؛ 👈″صدور حکم و اقامه حدود و قضاوت بر کسی جایز نیست مگر از کسی که از سوی امام معصوم اجازه داشته باشد. (در ادامه توضیح می دهند) چنین کارهایی در زمانی که ائمه معصوم امکان آن را ندارند بدون تردید به فقها واگذار شده است″. (یعنی امر زمان غیبت) 💢طبق همان روایتی که امام عصر (عج) فرمودند در زمان غیبت من به راویان حدیث رجوع کنید، این راویان حدیث بحث همان فقها می شود، چون هر راوی حدیث را که نمی شود به آن رجوع کرد و مطلب از آن یاد گرفت. کسی باید باشد که فقیه باشد تا بتواند تشخیص بدهد این روایت درست هست یا نیست یا روایت اصلا راجع به چه چیزی حرف می زند، باید به چنین کسی که فقیه هست رجوع کرد. طبق این روایت که امام عصر می فرمایند به اینها رجوع بکنید در زمانی که حادثه ای برای شما پیش می آید از این حکم کلی استفاده می شود که باید به فقها رجوع کرد. 🎤استاد احسان عبادی ۱۴ @marefatemahdavi