eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
21.4هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
190 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قصاب یهودیان شیفته صهیونیسم بود! 🎧 بخشی از قسمت چهارم پادکست 👇 Manahej.ir/?p=9607 🔻 که اصلی‌ترین مسئول کشتار بخشی از یهودیان آلمان و لهستان بود با خواندن کتاب هرتسل برای همیشه گرایش به صهیونیسم پیدا کرد! ♨️ او حتی در مراسم یادبود هرتسل نیز حاضر شد! 📕 هانا آرنت؛ آیشمن در اورشلیم؛ ص۱۲۹ نسخه مجازی 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
🔖 موضوع: هدفمندی خدمات در مرکز خدمات 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 💬 مهدی: سلام علیکم برای هدفمندی خدمات، مرکز خدمات، سقف امتیاز قائل شده‌اند برای پرداختی‌ها. الان امتیاز تبلیغ مجازی( اشراق ) و حضوری بنده عملاً بی فایده شده برای تأثیرگذاری در هدفمندی. فقط اگر عضو نخبگان باشی سقفی قرار نداده اند. خوب الان یک طلبه‌ای امتیاز پژوهش و تبلیغ و تدریس دارد. ولی شرایط کذا را برای عضویت در نخبگان ندارد، نباید حمایت شود؟ هدفمندی خدمات آمده بود تا حامی فعالان حوزه‌ی پژوهش و تبلیغ و تدریس باشد، اما اینکه نقض غرض شد!! ما ابتدا فکر کردیم مسئولین حوزوی قصد حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و تبلیغی دارند ولی ظاهراً باید دوباره دنبال کار نیمه وقت باشیم. برای منِ طلبه همان یک میلیون و دومیلیونی که برای خیلیا پول تفریح آخر هفته است کلی کمک‌کار است. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌کند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند. @Manahejj
13.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 انزوای قرآن در حوزه‌های علمیه! 🎥 شیخ اسماعیل رمضانی 📌 مناهج: 🔸 فارغ از اینکه طرح چنین بحثی در رسانه ملی درست یا غلط است؛ از اصل موضوع نمی‌توان غفلت کرد. ❓امروز می‌توانیم ادعا کنیم عموم یا غالب حوزویان اعم از طلاب و فضلا و اساتید، با قرآن -آنگونه که بایسته است- مأنوس هستند یا خیر؟ ✅ البته حوزه نسبت به گذشته -که با تفسیرنویسی علما مخالفت می‌شد و آن را در شأن فقها نمی‌دیدند!- فاصله گرفته است؛ کما اینکه در آیت الله خوئی به سبب مخالفت‌ها، نگارش تفسیر «البیان فی تفسیر القرآن» را رها کرد و در پاسخ به درخواست ادامه نگارش گفته بودند: «دیگر نمی‌توانم؛ دارم از بین می‌روم...». (مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۲۷، صص ۲۴۱ و ۲۴۲) ✅ علامه طباطبایی و شاگردانش مثل آیت الله مصباح و آیت الله جوادی آملی در ارتقای حوزه‌های علمیه و تغییر نگاه به تفسیر و قرآن بسیار مؤثر واقع شدند. ♨️ اما با این حال، تا وضع مطلوب و عمومی‌شدن انس با قرآن و تفسیر در بدنه حوزه‌های علمیه فاصله زیادی داریم و نمی‌توانیم چشم خود را به روی حقایق ببندیم. نکته همان است که آقا فرمود: از بدان ایدک الله تا جواز اجتهاد، این مسیر را می‌توان بدون انس با قرآن طی کرد. ⚠️ البته این نحو بیان درباره حوزه و روحانیت در رسانه ملی بدون آنکه توفیقات قرآنی حوزه و روحانیت بیان شود خطا بود. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 آگاهی بیشتر: 🌀 امام خامنه‌ای: انس با قرآن، حدیث و تفسیر، لازمه‌ی کار طلبگی است👇 Manahej.ir/?p=5949 🌀 چهارچوب نقد حوزه👇 eitaa.com/manahejj/9366 @Manahejj
زمان: حجم: 321.8K
🔖 موضوع: انتقاد از نحوه بیان شیخ اسماعیل رمضانی درباره نسبت حوزه با قرآن، در رسانه ملی 📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🎙 استاد حوزه علمیه خواهران: مباحثی که آقای شیخ اسماعیل رمضانی مطرح کردند باعث بی اعتمادی مردم به حوزه و حوزویان خواهد شد. قرار نیست هرچیزی در رسانه ملی مطرح شود. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @Manahejj
🌀 چهارچوب نقد حوزه 📝 در حاشیه مطالب عنوان شده از سوی جناب آقای شیخ اسماعیل رمضانی درباره حوزه علمیه و قرآن 🖋 استاد سطوح عالی 🔸 حوزه علمیه قطعا به نقد سازنده نیاز دارد؛ اما در چهارچوب و با حفظ ضوابط نقد. ♨️ اگر چهارچوب نقد رعایت نشود، نقد هرچند خیرخواهانه باشد تبدیل به ضد آن و تبدیل به تخریب و تضعیف حوزه علمیه خواهد شد. ✅ از جمله آداب نقد حوزه این است که گزک دست دشمن و بدخواه ندهیم؛ و همچنین مردم را نسبت به حوزه علمیه بدبین نکنیم. 💠 برای مثال حضرت امام خمینی قدس سره، در ابتدا دفاع و تعریف جانانه‌ای از حوزه و روحانیت می‌کنند؛ آنگاه نقدهای جدی هم مطرح می‌کنند. این سبک از بیان دیگر اجازه تضعیف نمی‌دهد؛ بهانه هم دست احدی نمی‌دهد. ♨️ نباید حوزه علمیه و روحانیت را از چشم مردم بیاندازیم. اگر در ، نهادی یا افرادی باشند که قرآن را خوب بفهمند آن نهاد، حوزه علمیه و آن افراد، روحانیون هستند. طی سالیان متمادی، چه کسی مردم را با ظاهر و باطن قرآن آشنا می‌کند جز روحانیون و حوزه علمیه؟! ✅ منکر اشکالات نمی‌توان بود، اما از چه طریقی می‌توان برای اصلاح قدم برداشت؟! همه ما موظفیم برای ارتقای انس با قرآن و تفسیر و حدیث، در حوزه‌های علمیه و بین روحانیون تمام تلاش خود را صرف کنیم؛ اما با درایت و تدبیر لازم. ✅ مسیر حوزه علمیه و روحانیت به سمت قرآن کریم، مسیری رو به جلو بوده و این تفاسیری که علامه طباطبایی یا آیت الله مکارم شیرازی یا آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح و دیگران نوشتند محقق‌کننده‌ی همین مسیر بوده است؛ و ما نیز وظیفه‌ی پرکردن فاصله خیلی زیادی که با مطلوب داریم را باید درک کرده و به درستی طی کنیم. ⁉️ اما اگر حوزه علمیه به اتهام دوری از قرآن از چشم مردم افتاد، آنگاه مردم سراغ چه کسانی می‌روند؟! می‌روند سراغ آدم‌های شخصی که ادعای قرآن‌فهمی دارند اما با قرآن بیگانه‌اند. ⛔️ لذا صرف اینکه یک نقد وارد باشد؛ کافی نیست برای طرح آن به هر شکلی و در هر تریبونی. @Manahejj
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تفسیر به زبان دنیا 🎥 حکایت نگارش تفسیر ترتیبی قرآن به زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسوی، ایتالیایی و مالایی 👤 مرحوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی 🔹 مکاتبه چلسی (دختر بیل کلینتون رییس جمهور وقت آمریکا) برای دریافت تفسیر انگلیسی قرآن 🔹 درخواست تفسیر قرآن از اقصی نقاط جهان 🔹 تفسیر قرآن در زندانهای آمریکا 〰〰〰〰〰 📌 مناهج: این روحانیون عظیم الشأن بوده‌اند که معارف را در اقصی نقاط جهان به زبان‌های زنده دنیا نشر و گسترش داده‌اند. @Manahejj
🌀 دعای هر روز ماه مبارک رمضان @Manahejj
🌀 دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان @Manahejj
43.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 تندخوانی (تحدیر) قرآن کریم 📖 جزء پنجم 🎙قاری محترم: سیّــدعلـــی حســینی 🌐 میراث النبی @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 نقش مهم و حزب نازی در تأسيس اسرائیل 🎧 بخشی از قسمت چهارم پادکست 👇 Manahej.ir/?p=9607 ☢ هیتلر به فلسطین به عنوان یک هدف می‌نگریست و نظر داشت! هیتلر به این می‌اندیشید که با کمک بریتانیا نیم میلیون یهودی آلمان را به فلسطین یا مصر بفرستد! 📕 آدولف هیتلر، ایان کرشاو ج۲ ص۳۱۸ نسخه مجازی 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
🌀 بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات اخیر چند نفر عمامه‌به‌سر به مقام مرجعیت بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 در روزهای اخیر، شاهد انتشار مطالبی از سوی برخی افراد منتسب به حوزه علمیه قم در انتقاد از مقام شامخ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دام ظله‌العالی بوده‌ایم. این اظهارات، که متأسفانه با لحنی ناپسند و بدور از ادب و احترام نسبت به ساحت مرجعیت شیعه مطرح شده‌اند، موجب تأسف و تأثر عمیق جامعه حوزوی و دلسوزان انقلاب اسلامی گردید. ❇️این مرکز، ضمن محکوم نمودن اینگونه رفتارهای ناشایست، لازم می‌داند نکات زیر را جهت تنویر افکار عمومی و تبیین مواضع اصولی حوزه علمیه قم اعلام نماید: 1️⃣ لزوم رعایت ادب و احترام به مقام مرجعیت جایگاه رفیع مرجعیت شیعه، همواره مورد احترام و تکریم حوزویان و عموم مردم بوده است. انتقاد و ابراز نظر مخالف، اگرچه حق مسلم هر فرد است، اما نباید بهانه‌ای برای هتک حرمت و توهین به مراجع عظام تقلید، به ویژه اساتید برجسته و مفسران قرآن کریم گردد. متاسفانه لحن و تعابیر بکار رفته در این نامه ها، نه تنها هیچ سنخیتی با اخلاق اسلامی و آداب طلبگی ندارد، بلکه به ابزاری در دست دشمنان اسلام و انقلاب برای تخریب چهره روحانیت تبدیل شده است. 2️⃣ قدردانی از تلاش‌های علمی و قرآنی حضرت آیت‌الله جوادی آملی، از جمله برجسته‌ترین علمای عصر حاضر و مفاخر حوزه علمیه قم هستند. عمر شریف ایشان، وقف ترویج معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) بوده و آثار گران‌بهایی همچون تفسیر تسنیم، میراثی ماندگار برای حوزویان و محققان به شمار می‌رود. نادیده گرفتن این خدمات ارزشمند و قدرنشناسی از مقام علمی ایشان، جفایی بزرگ در حق علم و فضیلت است. به جای قدردانی از زحمات این عالم ربانی که عمر خود را در راه اعتلای اسلام و قرآن صرف کرده، متاسفانه شاهد حملاتی ناجوانمردانه از سوی برخی افراد هستیم که هدفی جز تخریب و تفرقه ندارند. 3️⃣در خصوص شبهات مطرح شده در نامه ها، لازم به ذکر است که: ➕ در مورد هزینه های چاپ تفسیر تسنیم: با توجه به اهمیت و ضرورت ترویج معارف قرآنی، چاپ و انتشار این اثر نفیس، اقدامی شایسته و در راستای اهداف نظام اسلامی بوده است. ضمن آنکه، امکان بهره مندی از نسخه نوری این کتاب نیز برای عموم علاقه مندان فراهم می باشد. ➕ در مورد سخنان آیت الله جوادی آملی در خصوص نظام امامت و امت: سخنان ایشان، در راستای تبیین جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی و ضرورت حفظ وحدت و انسجام جامعه بوده و هیچگونه مغایرتی با حقوق و آزادی های مردم ندارد. 4️⃣ لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان: بر همگان واضح است که دشمنان اسلام و انقلاب، همواره در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف در صفوف مسلمانان بوده اند. استفاده از ظرفیت رسانه‌های بیگانه برای انتشار اینگونه مطالب، نشان از برنامه ریزی دقیق دشمنان برای ضربه زدن به وحدت حوزه و نظام دارد. از این رو، لازم است طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با هوشیاری کامل، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی نموده و اجازه ندهند که عده ای معدود، با اظهارات نسنجیده خود، آب به آسیاب دشمن بریزند. ✅ در پایان، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و اخلاق اسلامی، از عموم دلسوزان انقلاب اسلامی تقاضا دارد که با حفظ وحدت و انسجام، در راستای اعتلای اسلام و قرآن و تحقق آرمان‌های امام راحل (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام بردارند. ⚜️ مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم 🗓 16 اسفندماه 1403 @Manahejj