eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
21.5هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
191 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 در امتداد پرونده بیمه تکمیلی... 🔸 به دعوت مرکز خدمات امروز نشستی با حضور رسانه حوزوی مناهج، خبرگزاری حوزه، خبرگزاری رسا و همچنین یکی از نمایندگان مجمع نمایندگان طلاب در مرکز خدمات تشکیل شد. 🔺 در این نشست شبهات و دغدغه‌های طلاب و اساتید منتقل شد و دکتر حدادی‌منش معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات پاسخ‌هایی ارائه کردند. 🔻 بزودی گزارشی از این نشست در رسانه حوزوی مناهج منتشر خواهد شد. @Manahejj
13.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 گسترش شبکه شیعیان از دوران امام جواد علیه‌السلام تا امام عسکری علیه‌السلام 🎥 امام خامنه‌ای: دایره‌‌ى نفوذ ائمّه و وسعت دایره‌‌ى شیعه در زمان این سه امام، نسبت به زمان امام صادق و امام باقر (علیهم السّلام) شاید دَه برابر است؛ یعنى این چیز عجیبى است. شاید علّت این هم که اینها را این ‌جور در فشار و ضیق قرار دادند، اصلاً همین بود... 🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام تسلیت باد. @Manahejj
.
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 مژده: با لطف و عنایت امام عصر (عجل‌الله فرجه) پادکست جدید رادیو مناهج به زودی منتشر خواهد شد! ❗️به زودی رادیو مناهج یک مجموعه پادکست شده، بلند، با موضوعی بسیار جذاب خواهد داشت؛ ✅ برای این مجموعه پادکست، پژوهشگران مناهج ساعت‌های بسیاری صرف کرده‌اند تا این موضوع مهم را در قالب پادکست منتشر کنند. 🌸 این پادکست، هفته آینده و در ایام ولادت رسول اکرم و امام جعفر صادق (علیهما صلوات‌الله) منتشر خواهد شد! 🔥 به نظرتون موضوع این پادکست جذاب چیه؟! ❗️ جهاد مالی، رکن جهاد تبیین است.👇 💎 🤝 با هر توان مالی به جهاد تبیین کمک کنید (کپی‌ می‌شود)👇
6037997750016314
💳 نرم‌افزار آپ برای حساب‌های حقوقی محدودیت دارد و از نرم‌افزارهای خود بانک یا بله استفاده کنید. اگر خطا داد به شماره کارت
6037997750003585
به نام گروه فرهنگی تبلیغی امام عصر واریز بفرمایید. 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
🌀 حساسیت میرزای شیرازی به وحدت جهان اسلام 📝 اجازه نداد دعای صنمی قریش خوانده شود 🖋 آیت الله شبیری زنجانی 🔸 میرزا [ی شیرازی] مرد خیلی باهوش و چیزفهم عجیب و غریبی بود. حاج آقا رضا صدر از حاج انصاریِ مرحوم، واعظ معروف و ایشان از مرحوم آقای شیخ عبدالکریم حائری نقل می‌کرده که در اواخر که ریاست میرزا خیلی بالا گرفته بود، دسترسی به ایشان مشکل بود، چون مراجعه زیاد بود. خوب سنشان هم بالا بود، گرفتاری هم زیاد، لذا برای اینکه خیلی‌ها علاقه داشتند میرزا را ملاقات کنند، هر چند روزی یک مرتبه، بار عام می‌داد که اشخاص بتوانند بیایند و میرزا را زیارت کنند. ❗️در یکی از این بار عام‌ها که اشخاص می‌آمدند برای زیارت، می‌بینند که نظر میرزا به یک شخص معینی معطوف است. هر چه اشخاص جلو می‌آیند و بعد از دستبوسی میرزا می‌روند، باز هم توجه میرزا به همان شخص و همان نقطه است، تا اینکه بالاخره نوبت به آن شخص مورد نظر میرزا می‌رسد و می‌آید دست میرزا را می‌بوسد. ❓میرزا از او سؤال می‌کند که مثلاً اهل کجایی؟ می‌گوید: اهل کربلا. می‌پرسد: برای چه اینجا آمده‌ای؟ می‌گوید آمده‌ام تا در سامره درس بخوانم. ❕میرزا می‌فرماید: من به شما حکم می‌کنم که همین حالا مراجعت کنید به کربلا، و شهریه و حقوقی هم که در اینجا به طلبه‌ها داده می‌شود، در کربلا به شما داده می‌شود، و همین حالا برگردید. ♨️ میرزا نوکرش را صدا می‌زند و به او می‌گوید قطار کی حرکت می‌کند؟ می‌گوید مثلاً نیم ساعت دیگر. می‌فرماید: این آقا را الان ببرید پای قطار و آنجا باشید تا ایشان سوار قطار بشوند و بعد مراجعت کنید. نیم ساعت بعد، یک ساعت بعد میرزا مرتباً می‌پرسد، خادم نیامد؟ و همین طور منتظر بوده و دقیقه شماری می‌کرده که خادم برگردد. بالأخره خادم بر می‌گردد. 🔺 میرزا می‌گوید: او را راه انداختی؟ می‌گوید بله. می‌گوید خودت آنجا بودی موقع حرکت قطار. می‌گوید بله. می‌گوید قطعی شد حرکتش؟ می‌گوید بله. میرزا خیلی استنطاق می‌کند تا قطعی شود که آن شخص به کربلا برگشته است. 🔻 بعداً بعضی از اصحاب ایشان می‌پرسند: چرا این شخص را با این اهتمام به کربلا برگرداندید؟ میرزا می‌فرماید: از خصوصیات قیافه این شخص فهمیدم که اگر او در اینجا بماند، کار دست ما می‌دهد و دعای "صنمی قریش" می‌خواند، و ما که زحمت کشیدیم و مشکله اختلاف بین شیعه و سنی را به زحمت حل کردیم تا مسأله وجود نداشته باشد و سامرا برای تشیع مرکزیت پیدا بکند، او با یک عملش ممکن است این زحمات را از بین ببرد، یک لعن در حرم بخواند و تمام این زحمات به هدر برود. ‼️ بعد که خود آن شخص را دیده بودند، گفته بود: خوش انصاف میرزا، نگذاشت اقلاً یک صنمی قریش بخوانیم. 📗 جرعه‌ای از دریا، سید موسی شبیری زنجانی، ج ۱، صص ۱۱۹-۱۲۰ 📲 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/3159949328Ce4657829f7
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 در امتداد پرونده بیمه تکمیلی... 🔸 به دعوت مرکز خدمات امروز نشستی با حضور رسانه حوزوی مناهج، خبرگز
🌀 در امتداد پرونده بیمه تکمیلی... تا ساعتی دیگر مشروح جلسه با مرکز خدمات درباره بیمه تکمیلی منتشر خواهد شد... @Manahejj
🌀 جلسه مرکز خدمات و پاسخ به پرسش‌های طلاب و اساتید 🔸 به دعوت مرکز خدمات ۹ شهریور نشستی با حضور رسانه حوزوی مناهج، خبرگزاری‌های حوزه و رسا و همچنین یکی از نمایندگان مجمع نمایندگان تشکیل شد. 🔺 در این نشست دغدغه‌های طلاب و اساتید منتقل شد و دکتر حدادی‌منش معاون سلامت و امور بیمه پاسخ‌هایی ارائه کردند. ♨️ با توجه به آمارها و داده‌هایی که مسؤول محترم ارائه کردند و با حضور مسؤول حراست مرکز تأکید شدیدی بر عدم رسانه‌ای شدن برخی از این آمار -به منظور صیانت از برخی خدمات ارائه‌شده و حفظ از سوءاستفاده اغیار داشتند- قرار بر این شد که آن دسته از مطالب و آمارهای قابل نشر را مجموعه روابط عمومی با هماهنگی معاونت بیمه و حراست آن مرکز تنظیم و در اختیار رسانه مناهج و دیگر رسانه‌ها قراردهند؛ اما متأسفانه با وجود قول‌های مکرر و تأخیرهای چند روزه، تا این لحظه به این وعده عمل نشد و مناهج به جهت احترام به افکار عمومی، کلیاتی از مطالب جلسه را رسانه‌ای کرده و در عین حال از ارائه آمارهای مورد حساسیت به جهت رعایت امانت و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای پرهیز می‌کند. 🔍 قضاوت درباره آنچه در ادامه می‌آید به طلاب و اساتید و همچنین صحت‌سنجی مطالب مطرح‌شده و تحقیق و تفحص درباره برخی فقراتی که برای جامعه هدف امکان بررسی صحت و سقم آن نیست، به هیأت مدیره آن مرکز واگذار می‌شود.در پاسخ به قیمت سنگین طرح۲ و اینکه چرا سراغ دیگر بیمه‌ها نرفتید: طبق قانون، تعیین نرخ بیمه با این تعداد جامعه هدف مرکز خدمات بر عهده بیمه مرکزی است و کف قیمت را تنها بیمه مرکزی تعیین کند نه مؤسسات بیمه: * آیین‌نامه شماره ۹۴ بیمه: مؤسسه بيمه موظف است در قراردادهای بيمه درمان با بيست هزار نفر بيمه شده يا بيشتر،‌ حداقل نرخ حق بيمه‌ای كه توسط كميته‌ای مركب از يک نفر نماينده بيمه مركزی،‌ يک نفر نماينده سنديكای بيمه گران ايران و دو نفر اكچوئر رسمی بيمه مورد تأييد بيمه مركزی تعيين می‌شود را رعايت نمايد. مؤسسه بيمه مجاز به انعقاد قرارداد بيمه با نرخ هاي كمتر از ميزان تعيين شده در اين كميته،‌ نمی‌باشد.در پاسخ به اینکه چرا فقط ۲ طرح تعیین شده و طرحی میانی دیده نشده: دو طرح میانی بین طرح ۱ و ۲ استعلام شد؛ اما آنچه با شرایط طلاب سازگار بود همین طرح ۱ و ۲ بود. ❓در پاسخ به اینکه طرح۲ برای بسیاری از طلاب مقدور نیست: این طرح برای بیماران خاص و قشر پرمصرف در نظر گرفته شده و مصرف درمانی نود درصد طلاب با طرح۱ منطبق است. ❓در پاسخ به اینکه گرچه تعهدات درمانی طرح۲ برای بیماران خاص مناسب است؛ اما هزینه‌های ماهیانه آن بیش از توان این قشر هست: برخی بیماران خاص دو تا سه ماه بستری دارند و این به نسبت هزینه‌ای که برای بیمه می‌دهند ناچیز نیست؛ به علاوه اینکه بنای مرکز برای بیماران خاص، بنای همراهی بوده و هست. ❓در پاسخ به اینکه بین طرح۱ که طرح عمومی و طرح۲ که برای بیماران خاص و پرمصرف هست، یک طرح باید برای افرادی که دغدغه‌‌های دندانپزشکی دارند باید ارائه می‌شد: اکثر افراد (حدود نود درصد) طرح۱ در سالهای گذشته اصلا سقف دندانپزشکی را استفاده نکردند تا به این نتیجه برسیم که چنین طرحی (برای دندانپزشکی) یک ضرورت است. همچنین امکان دارد مرکز طرحی برای حمایت از هزینه‌های دندان ارائه دهد و این در دست بررسی است. ❓در مورد اینکه قرارداد وسط سال باعث می‌شود هزینه‌های اضافی و تورم سال بعد لحاظ نشود: نرخ افزایش تعهدات طرح۱ به نسبت سال گذشته، بگونه‌ای بوده که هم تورم سال قبل و هم تورم سال آینده را بتواند تأمین کند. ❓در مورد سؤال برخی که آیا در یک خانواده امکان اینکه برخی طرح۱ و برخی طرح۲ را انتخاب کنند هست یا خیر: در هیچ بیمه‌ای چنین چیزی ممکن نیست و مؤسسات بیمه اصلا نمی‌پذیرند. ❓درباره اینکه آیا هیچ مؤسسه بیمه‌ای بهتر از این مؤسسه بیمه نبود: تنها این مؤسسه بیمه است که نسخ را الکترونیکی می‌گیرد؛ الباقی یا نسخ الکترونیکی نمی‌گیرند یا بعد از تایید نسخ الکترونیکی، الزام به ارائه نسخه فیزیکی دارند. علاوه بر اینکه این مؤسسه به هاب درمان کشور متصل شده است و همچنین در یک هفته (در زمانی سریع‌تر به نسبت بقیه مؤسسات بیمه) تسویه حساب را انجام می‌دهد و سامانه ثبت شکایات نیز راه‌اندازی کرده است. ❓در پاسخ اینکه در این بازه زمانی بین قرارداد سال قبل و سال جاری تکلیف افراد چیست: طی این زمان همه معرفی‌نامه‌ها برای بیمارستان‌ها و جراحی و ... صادر می‌شود و در اموری مثل دارو و ویزیت و ... نیز جای نگرانی نیست و در زمان خودش با ارائه نسخه تسویه‌ها انجام خواهد شد. 📌 ضمن تشکر از مسؤولین مرکز خدمات، همچنان رسانه مناهج، حق تحلیل‌های فرامتنی درباره این جلسه و انتقاد ناصحانه در امتداد این پرونده را برای خود محفوظ می‌داند و در ادامه همچنان صدای طلاب و اساتید خواهد بود. @Manahejj
🌀 فردا درباره بیمه تکمیلی و حواشی آن، تحلیل‌هایی ارائه خواهیم داد ⏱ همچین بزودی یادداشتی درباره کارنامه رئیس مرکز خدمات منتشر خواهد شد. ❇️ معتقدیم پیشنهادات و نقدهای سازنده، موجب اعتلای نهادهای حوزوی و آگاهی بهتر مسؤولین خواهد بود؛ کما اینکه طلاب و اساتید را با حقوق و مطالبات خود بیش از پیش آشنا خواهد کرد. @Manahejj
🌀 رنجی که می‌بریم! 📝 حکایت دورشدن برخی مسؤولین از طلاب 🖋 جمال نصیری 🔸 خاطرم هست در اولین دیداری که با رئیس محترم مرکز خدمات (جناب آقای میرمحمدی) داشتم، رعایت دو نکته‌ی بسیار مهم را از ایشان خواستار شدم. یکی پیوست عدالت و دیگری پیوست رسانه. چه بسا مسؤولی با خالصانه‌ترین نیت و بیشترین زحمات، اما بدون رعایت این دو نکته، نزد طلاب و اساتید بی‌اجر و قرب گردد. 🔺 در دنیای امروز صرف اینکه گوشه‌ای بنشینیم و تدبیر کنیم کافی نیست؛ حتی اگر ادعا کنیم ما از بهترین کارشناسان استفاده کرده‌ایم و به بهترین طرح‌ها رسیده‌ایم! همین که طلاب و اساتید می‌بینند مسؤول، بین آنها نیست و برای آنها تبیین ندارد، حس بیگانگی به بدنه حوزه منتقل می‌شود. چراکه اینجا پادگان نیست و طلاب هم زیردست نیستند که فرمایشی از مافوق بیاید و فقط موظف باشند پا بکوبند و اجرا کنند. 🔻 اما چه کنیم، آنچه گفتیم شنیده نشد؛ نه اینکه تعمدی در دهن‌کجی باشد؛ بلکه برداشت این است که دو مسأله اساسی مانع از کنش‌های مؤثر رسانه‌ای است: 1⃣ هراس افراطی نسبت به رسانه: مدام این ترس در ذهن برخی آقایان هست یا تزریق می‌شود که همه چیز را سانسور کنند و در خفا جلو بروند مبادا اغیار سوءاستفاده کنند، مبادا هزینه‌ای برای آن طلبه‌ای که پای پیاده در اتوبوس و مترو و کوچه و خیابان است ایجاد شود. اصل این دغدغه گرچه درست، ستودنی و قابل اعتنا است؛ اما وقتی تبدیل به هراس افراطی شود، آسیب‌های خودش را دارد؛ از جمله اینکه موجب فاصله‌های عمیق بین ذهن و دل مسؤول و بدنه حوزه می‌شود؛ تا جایی که خدای ناکرده ممکن است به تنفر و عصبانیت و ... کشیده شود. و این چیزی نیست جز رنج عدم درک رسانه و عدم تدبیرهای لازم به جهت گرفتاری به افراط و تفریط. 2⃣ به رسمیت‌نشناختن رسانه‌های خودجوش: بارها از سوی مسؤول بسیار محترم و گرامی روابط عمومی مرکز خدمات این اعلام شده است که ما خود را پاسخگوی کانالهای خصوصی نمی‌دانیم؛ چراکه آنها دنبال جذب مخاطب هستند و ما هم وظیفه‌ای برای جواب دادن به این رسانه‌های غیر رسمی نداریم. اما با کمال احترام این رویه به شدت اشتباه است و تاریخ مصرفش دهه ۶۰ یا نهایتا ۷۰ بوده است. وقتی رسانه‌هایی هستند که در خلأ توانایی رسانه‌های رسمی، نمایندگی و انعکاس آزادانه صدای طلاب و اساتید را برعهده گرفته‌اند، اقناع ایشان موجب تأثیرگذاری مستقیم بر طلاب است. اگر قرار باشد مسؤولی بین طلاب نباشد، با رسانه‌هایی که خالصانه بین طلاب هستند، هم نشست نداشته باشد و برای آنها هم حقی برای تبیین و تفهیم چالش‌ها و مسائل را نداشته باشد، اوضاع روز به روز وخیم‌تر خواهد و فاصله مسؤول با بدنه طلاب روز به روز بیشتر می‌شود. اینطور نیست که همه کانالها به فکر جذب مخاطب و دیده‌شدن و جنجال‌های کاذب باشند. اینکه بگوییم مرکز خدمات فقط به رسانه‌های رسمی پاسخگوست دورانش گذشته است؛ چراکه امروز تأثیر رسانه‌های مستقل بر افکار عمومی فراتر از تأثیر رسانه‌های رسمی نباشد کمتر نیست. رسانه‌های مستقل نقش مهمی در رهبری افکار دارند. البته در نشست اخیر علاوه بر دلیل فوق، علل دیگری هم در چرایی عدم دعوت از کانالهای طلبگی عنوان شد از جمله اینکه برخی از این کانالها به جای نقد، با ادبیات هتاکانه به تخریب مرکز خدمات پرداختند و برخی هم رفتارهای ناصواب دیگری داشتند؛ که متأسفانه این ایراد وارد بود و نیاز جدی وجود دارد که به تبعیت از رهبری مرز نقد و تخریب به خوبی رعایت شود و بهانه دست کسی داده نشود. گرچه علت دعوت از رسانه مستقل مناهج را رفتار حرفه‌ای، اخلاقانه و نقدهای تراز عنوان کردند؛ ولی حقیقت این است که اینطور هم نبود که همه کانالها هتاکانه برخورد کرده باشند. ❇️ در آخر امیدوارم روزی فرا برسد که تمام نهادهای حوزوی و مسؤولان محترم آن، به این شناخت عمیق مدیریتی برسند که تدبیر امورات خود را بر چهار پایه‌ی ارتباط با بدنه طلاب، کارشناسی عمیق، طراحی دقیق و تبیین متناسب رسانه‌ای (نه خبرپراکنی عمومی) استوار سازند؛ در غیر این صورت انتظار موفقیت نداشته باشند. @Manahejj
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 ماجرای شیعه: مجموعه پادکست جدید رادیو مناهج ⏱ هفته آینده منتشر خواهد شد! ❗️تا حالا براتون سؤال شده که زیدی‌های یمن چه عقیده‌ای دارند؟! فاطمیون چطور؟! اصلا شیعیان آفریقا از کی شکل گرفتند؟! شیعه کی وارد هند شد؟! و کلی سؤال مهم دیگه که دونستنش هم جذاب است هم برای تحلیل امروز خیلی مهمه! ✅ پادکست چند قسمتی ماجرای شیعه از رحلت رسول خدا شروع می‌شه و ماجرای شیعه را روایت می‌کنه، گروهی که در طول تاریخ فراز و نشیب زیادی داشتند و در هر عصر ماجراهای مختلفی براشون پیش اومد... 💚 برای پژوهش و آماده‌کردن این پادکست زمان بسیار زیادی صرف شده؛ با کمک به تیم جهادی رادیو مناهج، شما هم در ثواب عظیم تولید و نشر معارف ناب سهیم باشید:👇
6037997750016314
📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 @Manahejj_Radio
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 رسانه مناهج، اولین پادکست مذهبی در ایران با بیش از ۸۰۰هزار پخش در کست‌باکس! 💎 همراهی بی‌سابقه شما در راه نوین دانایی! 🎧 ۸۰۰ هزار بار شنیده شدن 👥 ۶۰ هزار عضو در castbox 🗓 فقط پس از نه ماه ورود جدی به فضای مخاطبین عمومی کشور ✌️🏻 رادیو مناهج با همراهی مخاطبین بسیار عزیز، اکنون تنها پادکست مذهبی است که در مجموع ۸۰۰ هزار بار در سکوی مهم و بین‌المللی castbox پخش شده است. ✅ پادکست «رادیو مناهج» با موضوعات تاریخی و پادکست «حال خوب» با موضوع سبک‌زندگی هم اکنون با پادکست‌های منوتو، اینترنشنال، رادیو فردا و صدها پادکست تحریف‌گر و دشمنان مردم، در حال رقابت است و بسیاری از آنان را پشت‌سر گذاشته است! 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e
هدایت شده از 📻 رادیو مناهج 🎧
🌀 قسمت 2 تاریخ از زبان علی (علیه‌السلام): بازگشت از میانه راه 🔉 خوانشی جدید از نهج البلاغه 🎙 پژوهشگر و گوینده: محمدحسین دانشوند 🌐 شنیدن پادکست در سایت👇 https://Manahej.ir/?p=11283 💎 شنیدن پادکست همینجا👇 https://castbox.fm/ep/840848141?eitaafly 🖤 خطبه 202 و سخنان امام پس از شهادت حضرت زهرا 🔹 ماموریتهای خاص حضرت امیر پس از رحلت رسول خدا 🔹 نامه 62 درباره اقدامات مسلمانان پس از رسول خدا 🔹 استدلال حضرت امیر درباره حق خلافت 🔹 نفرین امیرالمومنین نسبت به خادم رسول خدا 🔴 خطبه 3 (شقشقیه) و نکات جالب آن 〰️〰️〰️〰️〰️ 📻 رادیو مناهج؛ راه نوین دانایی👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2812674312C2b3579343e