استاد مهدوی ارفع
📝 #یادداشتهای_انتقادی6⃣ #رسانای_عایق 🔰 یادتونه در کتاب علوم مدرسه وقتی بحث از انرژی الکتریکی و الک
📝 یادداشتهای انتقادی 7⃣
جبههفرهنگی از اسم تا مسمّی
📌قسمت-اول
♨️ دوم اردیبهشت ۱۳۹۲ یعنی ۲/۲/ ۹۲ جمعی از عناصر مخلص و فعال فرهنگی با محوریت برادر عزیز حاج حسین یکتا دیداری استثنایی و تاریخی با رهبر معظم انقلاب دارند که در آن جلسه معظم له چنان درباره حرکتی که این دوستان توضیح می دهند و ترسیم می کنند، سنگ تمام می گذارند که خود آنها تعجب می کنند!
⏪ " من سالها چشم انتظار شما بودم و می دانستم که بالاخره شماها روزی خواهید آمد و آن روز بحمدالله رسید و شما آمدید و...."
🔺 این بخشی از مطلع بیانات امام خامنه ای در آن جلسه صمیمی و تاریخی است.
🔻 آقا سپس تاکید می فرمایند:
✅ " از افراد و مجموعه ها به تنهایی کاری برنمی آید، باید جبهه تشکیل داد..."
و در ادامه دلیل ضرورت تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را شکل دادن سه جبهه توسط دشمن در مقابل ما بیان فرمودند....
💢خلاصه با این عنایت ویژه رهبری حکیم و دستور صریح و اکید به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت همه جانبه از این مجموعه، دوستان به سرعت صاحب امکانات و بودجه ها و اعتبار قابل توجهی شدند. شناسایی، ارزیابی و طبقه بندی فعالین و فعالیت های فرهنگی بچه های انقلابی ، تشکیل ستادها و دفاتر جبهه در استان ها و شهرستانها و ... از اقدامات عاجل عزیزان بود.
💢 قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء عجل الله تعالی فرجه در تهران شکل گرفت و جمع قابل توجهی از عناصر دانشگاهی و بعضا حوزوی به استخدام آن درآمدند.
💢 یکی از نمودهای جبهه در داخله خود این بود که دوستان تا دو سه سال در دفاتر جبهه استانی و شهرستانی جلساتی تحت عنوان دویِ دو خوانی راه انداختند و به زعم خود به بازخوانی و تدقیق و تحقق بیانات آقا در جلسه
۲/۲/ ۹۲ مشغول شدند.....
اما....
✅ امروز بعد از ۶ سال از آن جلسه در کنار تمام زحمات و تلاشهای دوستان _که دست و پای همه شان را باافتخار می بوسم، نه تنها جبهه به معنای واقعی شکل نگرفت؛ بلکه همان نگاه قرارگاهی واقعی هم به یک نگاه سازمانی شبه دیوانسالاری مبتلا شد.
⚠️بنده به عنوان فعال فرهنگی ناچیزی که قریب ۳۳ سال است بدون انقطاع وقف فعالیت های انقلابی اعم از فرهنگی، اجتماعی و بعضا سیاسی در لایه های عضویت، مدیریت اجرایی، فرماندهی، راهبردی در داخل و خارج کشور بوده ام، برای ادعای خود دلایل و توضیحاتی دارم که با کمال اخلاص و انصاف ولی باصراحت عرض می کنم و از همه جوابها و نقدهای عالمانه و منصفانه نیز استقبال می کنم...
↩️ ادامه دارد...
🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع
#نهجالبلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #طعم_زندگی_موحدانه
📎سخنران این هفته: حجت الاسلام و المسلمین #مهدوی_ارفع
🎵 با مداحی: #سید_روحالله_حسینی
🌐 مکان:
میدان قدس، خیابان مصلی، آستان مقدس امامزاده ابراهیم(علیهالسلام)
📌 نقشه: https://bit.ly/2GzefZ4
⌚️ زمان:
جمعه، 6 اردیبهشت ، از نماز مغرب وعشاء
🎡 در زمان برگزاری جلسه هیات، مهدکودک هیات نیز دایر میباشد.
👆ویژه کودکان ۳ تا ۹ سال👆
پخش زنده مراسم از طریق لینک زیر:
https://www.instagram.com/seraj_media
✅ #هیئت_هفتگی_سراج
🆔 @mahdavi_arfae
🚨 نباید فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را در مردم ترویج کنیم
🔻 رهبر انقلاب اسلامی ، در دیدار کارگران:
🔹 ما باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج کنیم. روحیهی نشستن و انتظار ثروت بادآورده [را کشیدن] باید از بین برود؛ این را نباید ترویج کنیم. دستگاههای مختلف، کاری از نوع بختآزمایی را انجام ندهند؛ دستگاههای مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.
🔸 در قرآن آمده «لَيسَ لِلانسان اِلّا ما سعیٰ»، دستاورد واقعی انسان آن چیزی است که محصول سعی و تلاش اوست.
🔺 آن جایی که فکر و بازو و همت و ارادهی انسان کاری کند، جایی است که جامعه را رشد میدهد. باید تلاش کرد؛ منتها ما نگاهمان فقط مادی نیست، دنبال معنویت و صلاح و عزت جامعه و پیشرفت اخلاقی جامعه هم هستیم. ۹۸/۲/۴
🆔 @mahdavi_arfae
استاد مهدوی ارفع
🔰 #نهجالبلاغه_کتاب_فرهنگ_زیست_با_امامزمان3⃣ 💢 پس از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام ، جامعۀ اس
🔰 #نهجالبلاغه_کتاب_فرهنگ_زیست_با_امامزمان4⃣
💢امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در اواخر عمر شریف خود، خطبه ای ایراد نمودند و «سیّد رضی» آن را درخطبۀ سوم نهج البلاغه آورده و به «خطبۀ شقشقیّه» معروف است.
🔻حضرت در این خطبه از زمانی سخن می گویند که جامعۀ اسلامی از حاکمی چون رسول مکرم اسلام تنزل کرده و به خلفای سه گانه راضی و خشنود شده بود!
💢« ... تا آنکه سومی به خلافت رسید. دو پهلویش از پرخوری باد کرده و همواره بین آشپزخانه و مستراح سرگردان بود ... خویشاوندان پدری او از بنی امیه به پای خاستند و با همراهی او، بیت المال را خوردند و بر باد دادند ...»
💢مقایسه کنید شنیده ها و نقل تاریخ را از سیرۀ حضرت رسول اکرم با خلیفۀ سوم !!! بر اساس سنت الهی آنگاه که یک امت ارزشهای انقلاب خویش را کوچک شمارند، خداوند چنین حکامی را بر آنان مسلط خواهدکرد؛ حاکمانی بر مبنای انتخاب و ذائقه خودشان ... !
💢 این امت که از نابرابری و فساد همه گیر درجامعه به ستوه آمده بود، بعد از قتل عثمان، به حضرت علی رجوع کردند، اما ...!
🔻امیرالمؤمنین در ادامۀ خطبه (شقشقیه)، حضور مردم را هنگام بیعت با ایشان اینگونه توصیف می کنند:
💢« ... روز بیعت، فراوانی مردم چون یالهای پر پشت کفتار بود؛ آنان از هرطرف مرا احاطه کرده بودند، تا آنجا که نزدیک بود حسن وحسین لگدمال گردند [توجه داشته باشید حسنین آن سالها جوانانی رشید بودند، نه کودکانی نوپا ! ] و ردای من از دو طرف پاره شد ... مردم چون گله های انبوه گوسفند مرا در میان گرفتند ...»
💢باور آن بسیار سخت است که این مقبولیت عام و بی سابقه در تاریخ، در کمتر از دو سال به سردی گراید! ...
💢چرا ... ؟!...
🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
🌹 آیتالله بهجت ره:
💠برای اهل ولا مطلب روشن است، هرچه بیشتر مبتلا گردند، یقینشان زیادتر میشود بههرحال از سوی حضرت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف زیاد سفارش شده و اصرار شده که در این زمانه و زمینه، دعای فرج بسیار خوانده شود.
📚 در محضر بهجت، ج١، ص١۶۶
⛅️ #اللهم_عجل_لولیک_الفرج⛅️
🆔 @mahdavi_arfae
استاد مهدوی ارفع
🔰 #نهجالبلاغه_کتاب_فرهنگ_زیست_با_امامزمان4⃣ 💢امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در اواخر عمر
🔰 #نهجالبلاغه_کتاب_فرهنگ_زیست_با_امامزمان5⃣
🔻در ادامه همین خطبه می خوانیم که دلیل این سردی، تنها دنیا طلبی مردم درمقابل امامی است که اینگونه با دنیا سخن می گوید:
« . . . يَا دُنْيَا ! يَا دُنْيَا ! إِلَـيْكِ عَنِّى، أَ بـِى تَعَرَّضْتِ؟ أَمْ إِلَـيَّ تَشَوَّقْتِ؟ . . . » ؛
🔺ای دنیا! ای دنیای حرام! از من دور شو، آیا برای من خودنمایی می کنی؟ یا شیفتۀ من شده ای، تا روزی در دل من جای گیری؟ هرگز مباد! غیر مرا بفریب،که مرا در تو هیچ نیازی نیست، تو را سه طلاقه کرده ام تا بازگشتی نباشد ...
💢مردم به حضرت بازگشتند، اما نه با آگاهی به حق وجایگاه ایشان؛ بلکه براساس شناخت و اطمینانی که از ایشان داشتند. می دانستند که علی اهل چپاول بیت المال نیست ؛ ولی گمان نمی کردند در اولین سخنرانی بعد از بیعت، از ضرورت بعثت دوباره در امت اسلام سخن بر زبان آورد چرا که امت اسلام دوباره به جاهلیت عربی خویش بازگشته اند و در روز دوم بیعت، وعدۀ بازگشت بیت المال را به صاحبان اصلی اش بدهد، حتی اگر با وجوه بیت المال ازدواج کرده و یا کنیزانی برای خود خریده باشند.
💢مردم خیلی زود دریافتند که بین آنچه از حاکمیت علی تصور می کردند ، با آنچه پیاده می شود و مشاهده می کنند، تفاوت بسیاری وجود دارد؛ دریافتند با علی ابن ابیطالب می شود زندگی کرد اما با امیرمومنان علی علیه السلام در جایگاه حاکم جامعه اسلامی نمی شود زندگی دنیا طلبانه را تامین کرد.
💢 تفاوتی که حتی برای بسیاری از دوستان و همرزمان قدیم و کسانیکه درجریان سقیفه حاضر بودند تاجان خود را فدای حضرت کنند، قابل تحمل نیست. به این دلیل که ترسیم درستی در ذهن خود از مدل مطلوب حاکمیت نداشتند و همان اکثریت قاطع از نفی عثمان و وضع موجود، به علی رسیده بودند ؛ و اینگونه نبود که الگوی حاکمیت دینی را خواستار باشند.
✅ این نمونۀ تاریخی، نشان می دهد اگر مردم با فرهنگ زیست تحت حاکمیت معصوم آشنا نباشند، آن را درک نکنند و نپذیرند و برای پیاده سازی آن، امام معصوم را همراهی نکنند، نظام اسلامی به اهداف و حکومت مطلوب خویش نخواهد رسید.
✅تاریخ نشان داده است که زندگی تحت حاکمیت الهی، شیرین، اما سخت خواهد بـود ... آنقـدر سخت،که بعد ازحکومت علوی، مردم راضی به زندگی تحت حاکمیت امویان و عباسیان شدند؛اما دیگر سراغ معصومین برای تشکیل حکومت نرفتند...
🖊حمیدرضا #مهدوی_ارفع
↩️ ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae