eitaa logo
محسن قنبریان
19.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
128 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محسن قنبریان
📎 پیوست یادداشت : " شیرین کاری" ، اتحاد مقدس نیست ؛ این دو را ببینید: 1⃣ برنامه هویت ما / با حضور حجت الاسلام قنبریان/ ۲۰ خرداد ۱۴۰۴/ نگاهی به آیین غدیر و مهمونی ده کیلومتری https://telewebion.com/episode/0x136c8eb5 2⃣ سخنرانی اتحاد مقدس / حجت الاسلام قنبریان/ هیات اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران/۳۰ مهر۱۴۰۴ https://eitaa.com/m_ghanbarian/6327
افتتاحیه رویداد آموزشی یک ساله | زیست‌جهــان اقتصــادِ ایران | با سخنرانی اساتید: ▫️آیت‌الله سیدمحمد‌مهدی میرباقری "رابطه فقه و کارشناسی در شناخت مسائل اقتصاد و حکمرانی" ▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قنبریان "چگونه اقتصاد جامعه را از دست داد؟!" ▫️دکتر محسن زنگنه "واقعیت ها و پیچیدگی های نظام اجرایی و تقنینی کشور" 🔻زمان: پنج‌شنبه‌ ۲۲ آبان، ساعت ۱۴:۳۰ 🔻مکان: بلوار معلم،خیابان شهیدین، پلاک۵۲، بنیاد فرهنگی امامت ...حضور برای عموم آزاد است... 🔻لینک ثبت‌نام در دوره یک‌ساله به صورت اقساط: https://www.negahschool.ir/product/zistjahan_eghtesad_iran/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔 @sch_negah ‌🆔 @bsheikhansari 🌐 http://www.negahschool.ir
محسن قنبریان
💢 حضرت آیت الله جوادی آملی ۳شنبه ۲۰آبان۱۴۰۴: فقر را باید ریشه کن کنیم نه اینکه تنها به فقیران کمک کنیم/ نشاط واقعی آن است که اقتصاد مردم سامان یابد. ⬅️  حضرت آیت الله جوادی آملی بر ساماندهی اقتصاد مردم تاکید کرده و گفتند: اداره کشور با رویکرد کمیته امدادی درست نیست و باید با همت و تلاش، فقر را ریشه‌کن کنیم نه اینکه تنها به فقیران کمک کنیم. ایشان با تأکید بر اینکه «نشاط حقیقی در اقتصاد مردم است»، افزودند: اگر مردم را با فیلم و نمایش بخندانیم، این نشاط کاذب است؛ نشاط واقعی آن است که اقتصاد مردم سامان یابد. گزارش دیدار: https://fa.shafaqna.com/news/2158984/پ.ن: آیا تا سامان گرفتن اقتصاد، تلویزیون نباید فیلم پخش کند؟!! واضح است منظور مرجع حکیم این نیست؛ اما جُنگ و شادی و حتی "حال خوب" را نباید جای "وضع خوبِ" مردم فاکتور کرد! اگر گفتمان رایج رفت سراغ حال خوب و نشاط مردم در همین وضع موجود، کسی باید بانگ بزند وضع خوبِ مردم، راهش فرق می کند! همین است نسبت جشن ها و توسعه شادی ها و شیرین کردن کام مردم با انسجام پایدار و وحدت ملی و جبران عقب ماندگی عدالت و...! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
کـلامــش منـشـــأ صـــدهـا قیـــام اســت.. معلّم، فاطمه (س)، درسش «امام» است.. 🏴 | مراسم عزاداری ایام فاطمیه 🎙سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمیـن محـــســــــن قنبـــــریــان 🎤مداحان: حــاج علــی مالــکی‌نــــژاد، حـــــاج محـــــمد کمیــــل، کربلایی مصـطفی اللهیاری 🗓 زمــان: از ۲۵ تا ۲۸ آبــــان ‌۱۴۰۴، ساعـــت ۱۸:۳۰ الـی ۲۰:۳۰ 📍مکان:‌ خیــــــابـان شـــریـعتــی، خیــــابان معلــم شـرقی، دانشگاه فرهنگیان تهران https://nshn.ir/fd2bvXzhPxuyf2 📌 هر شب سه قرعه‌کشی کمک هزینه کربلا 📌 حسیــنیـه کودک مهیـــا می‌باشـــد. 📌 شرایـط حضــور دانشجومعــــلمان، استادان، و کارکنان محترم دانشگاه به همراه خانواده‌ها و عموم برادران و خواهــــران فـراهــــــم می‌باشــد. هیئت ام‌ابیها علیها‌السلام دانشگاه فرهنگیان تهران ایتا https://eitaa.com/omeabiha_ft بله https://ble.ir/omeabiha_ft
حجت الاسلام قنبریان۱۳-شرح خطبه۲۱۶.mp3
زمان: حجم: 17.85M
📖 درسهای نهج البلاغه ▫️ شرح خطبه ۲۱۶ جلسه سیزدهم / ۲آبان۱۴۰۴ حجت الاسلام قنبریان ▫️ ادامه پیامدهای عدم تحقق حقوق متقابل مردم و حکومت / بسته دوم توالی های سوء: 1⃣ فَعُمِلَ بالهَوی • جامعه ای که دچار اختلاف کلمه و دغل کاری در دین شده و امور از مجاری اجتماعی کَنده شده؛ تبعاً براساس هوی و هوس عمل می شود! • پدیده خود امامی! • تصویر مساله در هر دو صورت اجحاف والی/ غلبه رعیت: - اجحاف والی در امور دنیایی؛ رها کردن دین، خود امامی مردم را در پی دارد! - اجحاف والی در دین؛ حرکت پاندولی جامعه به عمل کردن به هوی و هوس می کشد! - در غلبه رعیت و بی اقتداری حکومت هم که قصه روشن است! ⬅️ توجه دوباره به حقوق اساسی و نیاز بدان برای تربیت عمومی جامعه 2⃣ عُطِّلتِ الاحکام لازمه بیّن عمل به هوی، تعطیل احکام الهی است. • کلونی ها و ائتلافها بر عصیان شکل می گیرد • تصویر مساله در صورت غلبه رعیت: آنارشی و خود امامی به تعطیل احکام می انجامد • در صورت اجحاف والی؛ مثل فراز قبل ⬅️ دو دستور در اینباره: الف) اجبار نکردن مردم در چیزی که گردنشان نیست (نامه ۵۳) ب) همان که گردنشان هست هم با استیفاء حقوق و تمام رفق (غرر) 3⃣ و کَثُرت عِلَلُ النفوس بیماری های جانها زیاد می شود! ▫️ بسته آخر پیامدهای زنجیره توالی: • وحشت نداشتن از حق بزرگی که تعطیل شود یا باطل بزرگی که برپا شود! ⬅️ امر عمومی دیگر مساله کسی نیست! این در آینه تاریخ صدر اسلام پیداست • ذلیل شدن ابرار و عزیز شدن اشرار و بزرگ شدن عقوبت خداوند بر بندگان! این هم لازمه قهری برای قبلی است! کار می کشد به کربلا و عاشورا! ☑️ @m_ghanbarian
32.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 وقتی این تجمع اعتراضی گسترده کارگران، توجه رسانه های خاص را برنمی انگیزد! ▫️ ۲۰ آبان، بیش از سه هزار کارگر پیمانکاری واحدهای پالایشگاهی دوازده‌گانه پارس جنوبی با تجمع در خیابان‌های منتهی به ساختمان مرکزی ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی، مطالبات خود از جمله اجرای ساماندهی، برخورداری از روزهای مرخصی مناسب و بهره‌مندی از طبقه‌بندی مشاغل را مطرح کردند. (+) 🔹جالب اینست که این تجمع اعتراضی مورد توجه رسانه های اصلاح طلب و شبکه های ماهواره ای معاند نیز قرار نگرفت چرا که این حرکت اعتراضی، بدون حاشیه و حتی بدون حضور نیروهای امنیتی برگزار شد و در همان چهارچوب مسائل صنفی باقی ماند؛ این در حالیست که چنین رسانه هایی حتی از اعتراض یک تجمع ده نفره ساختار شکن هم بی تفاوت رد نمی شوند! ➕ حجت الاسلام قنبریان: یک گروه چون راهی برای اعتراض باز نگذاشتیم، با رای ندادن می خواهند اعتراض کنند! 🆔 @sedayehowzeh
حجت‌الاسلام محسن قنبریانچگونه اقتصاد، جامعه را از دست داد.mp3
زمان: حجم: 17.57M
🏦 چگونه اقتصاد، جامعه را از دست داد؟! ارائه ای فشرده از حجت الاسلام محسن قنبریان / افتتاحیه رویداد آموزشی زیست جهان اقتصاد ایران/ ۲۲آبان۱۴۰۴ ✔️ نهاد اقتصاد در سه ساخت اجتماعی 1⃣ خانواده، نهاد تعیین کننده اقتصاد: • اقتصاد منزلی/ علم آن در حکمت عملی ذیل تدبیر منزل • اقتصاد سلولی و درگیری همه با آن/ محور: تقدیر معیشت در راستای فضیلت؛ نه رشد و کسب سود/ و... بازار، مکان مبادله است، شغل هم بیرون خانه، اما اقتصاد منزلی است! • دو مکتب متفاوت از این جایگاه نهادی در: جامع العلوم فخر رازی/ احیاء العلوم غزالی 2⃣ جابجایی به نهاد سیاست • از قرن۴ در پیوند مسیحیت و امپراطوری روم تا قرون وسطا و جنگهای صلیبی • آمدن مفهوم رشد اما با الهیات مسیحی/ تدبیر الهی بجای تقدیر معیشت • مشابهش از این حیث دوره اقتصاد جنگ پایه فتوحات/ نهاد سیاست(خلافت) پیشران و تعیین کننده اصلی اقتصاد جامعه/ چند نمونه تاریخی... • بازار و صنف و خانواده هست اما مرکز تعیین کننده اقتصاد دستگاه خلافت و سیاستهای اوست!... • دو مکتب متفاوت در همین جایگاه نهادی: اشرافیت اموی/ شبه سوسیالیزم دوره مروانی ها... 3⃣ جابجایی نهاد اقتصاد به بازار • بازار دیگر نه مکان مبادله بلکه مکانیزم اداره! بلکه هوش و دانش معتبر و بالاتر دین جهانی! • توصیف این دوره در سه پرده مهم: الف) کالا شدن همه چیز و بازار جای همه چیز (حتی جامعه مدنی و...) ب) محور شدن رشد اقتصادی و محاسبه همه چیز با آن ج) ضرب در دنیای مجازی (تجارت الکترونیک) و پدیده سرمایه داری پلتفرمی بلکه تکنو فئودالیسم • گام به گام اقتصاد بیشتر جامعه را از دست داد بلکه ضد جامعه شد! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🏦 چگونه اقتصاد، جامعه را از دست داد؟! ارائه ای فشرده از حجت الاسلام محسن قنبریان / افتتاحیه رویداد آ
تحلیل سه‌گانه تاریخی اقتصاد از نگاه استاد حوزه 🔹حجت الاسلام محسن قنبریان با روایت سه‌گانه تاریخی از تحول نهاد اقتصاد، گفت: امروزه بازار به مکانیزمی برای بلعیدن سیاست، فرهنگ و تمام عرصه‌های زندگی تبدیل شده و جامعه را به "بازار عمومی" تقلیل داده است. 🔺 در مراسم افتتاحیه رویداد آموزشی زیست‌جهان اقتصاد ایران، حجت الاسلام محسن قنبریان با ارائه تحلیلی تاریخی از سیر تحول نهاد اقتصاد، به تبیین سه دوره اساسی در تاریخ اقتصاد پرداخت. ❇️دوره اول: اقتصاد منزلی؛ سلول بنیادین اقتصاد 🔺استاد حوزه دوره اول را "اقتصاد منزلی" نامید و با اشاره به ریشه‌های تاریخی آن توضیح داد: در این دوره که ریشه در فلسفه یونان و حکمت اسلامی دارد، نهاد اقتصاد در درون خانواده به عنوان سلول بنیادین شکل می‌گرفت. تصمیم‌گیری نهایی درباره اقتصاد درون هر خانواده اتفاق می‌افتاد و اقتصاد ذیل حکمت عملی و در قالب تدبیر منزل بحث می‌شد. 🔺ادامه و مشروح کامل خبر: خبرگزاری حوزه 🌐https://hawzahnews.com/xfcWd ‌🆔 @sch_negah ‌🆔 @bsheikhansari
پشت در، شمع ره آزادگان افروخته ایستاده، رمز پیروزی به ما آموخته 🔰 مراسم عزاداری فاطمیه دوم 👤 با سخنرانی: 🟢حجت‌الاسلام (سه شب اول) 🔵حجت‌الاسلام (سه شب دوم) 🎤 با نوای: 🔵 کربلایی یزدان 🗓 ۲۸ آبان تا ۳ آذر ماه ⏰ از ساعت ۱۹:۱۵ 🕋 به همراه هیأت کودک و نوجوان 🕌 خیابان آزادی، مسجد دانشگاه صنعتی شریف 📺 پخش زنده از طریق درگاه‌های پخش زنده‌ هیأت الزهرا(س) در آپارات، هیأت آنلاین، تکیه و سروش‌پلاس 🌐 هیأت الزهرا(س) را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.
محسن قنبریان
🔰 مدرسه فاطمه (س) • مختصات دنیای قدیم و جدید: - رابطه اهالی یا شهروند؟ - حاملان فرهنگ ؟ - آموزش یا
حجت الاسلام قنبریان۱-مدرسه فاطمه۲.mp3
زمان: حجم: 24.23M
🔰 مدرسه فاطمه(س) /۲ جلسه اول حجت الاسلام والمسلمین قنبریان/ ۲۵آبان۱۴۰۴/ هیات ام ابیها دانشگاه فرهنگیان تهران ❓ دبستانِ مدرسه فاطمه(س) چیست؟! • احتمالا بگویی شروع از واجبات و ترک محرمات!/ اما این شروع سلوک اخلاقی است نه شروع مدرسه فاطمه(س)/ به اوج عرفان هم می رساند اما شروع جای دیگر است. • می گویی زمانه شناسی و دشمن شناسی و تحلیل سیاسی!/ آن هم شروع نیست و حساب و کتاب دارد! 🎯 شروع از حقوق اساسی، روابط مردم-مردم و مردم-حاکم! • لوکیشن این نقطه در جامعه! خطبه۱۶۷و۱۹۲، این نقطه را حرم می خوانند! ❓ سؤال مکتب ساز: اول حق سیاسی بعد تربیت یا اول تربیت بعد حق اساسی و سیاسی؟! • مکتب رسول الله و مدرسه فاطمه(س) اولی اند؛ برخی پیروان البته مایل به دومی! • خطر سیاست زدایی (نه سیاست زدگی) از مدرسه و دانشگاه و تربیت! • فاطمه(س) وقتی از مردم شکایت دارد در ماجرای اساسی حکومت و خلافت، باز از نقش و جایگاه مردم می گوید، بعد هم گلایه می کند... • سیره فاطمی درباره ارزشهای دفاع مقدس مدینه... ☑️ @m_ghanbarian
حجت الاسلام قنبریان۲-مدرسه فاطمه۲.mp3
زمان: حجم: 22.17M
🔰 مدرسه فاطمه(س) /۲ جلسه دوم حجت الاسلام والمسلمین قنبریان/ ۲۶آبان۱۴۰۴/ هیات ام ابیها دانشگاه فرهنگیان تهران ❓ولایت کجای جامعه است که فاطمه(س) برایش خروشید؟! همان نقطه حقوق اساسی! فرق ولایت تکوینی و باطنی با ولایت سیاسی و اجتماعی! ❓چرا مدرسه فاطمه(س) از اینجا شروع میشود؟!/ چرا نه از "علیکم انفسکم"؟! ❗️پاسخ اهلبیت(ع) در اینباره! پاسخی دیگر از المیزان بنا بر هر دو احتمال درباره آیه! ▫️ دلیل اول: خدای اسلام پشت جامعه است باید از آن رد شد و به او رسید! • شواهدی ساده از قرآن! • تطبیق بر فاطمه(س) و مدرسه اش: فرزندانش در مباهله/ احتجاج با بدریون/بیت الاحزان ⬅️ هر سه در همان نقطه اساسی ! ........................................ * درباره ادعای گازکشی بیشتر از فاصله زمین تا ماه اینجا را ببینید ☑️ @m_ghanbarian