کانال محمد علی اخوان
🌟 دورهی «راز چهرهها» ✅سرفصلها 1. چهرهشناسی #شخصیتی 2. چهرهشناسی بیماریهای #جسمی 3. چهرهشناس
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌اهمیت ویژه چهره شناسی
✅حتما ببین و برای دوستانت ارسال کن
🍁 کانال محمد علی اخوان | عضو شوید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3175284762C6a87b71372
مراحل ثبت نام در دوره راز چهره ها
راه اول:
همین الان وارد لینک زیر بشوید و دوره رو از طریق سایت محیا درس خریداری کنید
لینک خرید از سایت محیا درس
کانال محمد علی اخوان
مراحل ثبت نام در دوره راز چهره ها راه اول: همین الان وارد لینک زیر بشوید و دوره رو از طریق سایت م
راه دوم
واریز مبلغ ۴۹۸ هزار تومان به یکی از شماره کارت های زیر و ارسال به ایدی زیر
@mahyateb1
6037991553270855مهدیار اخوان
6037697704515078مهدیار اخوان
6037991646952378مهدیار اخوان
6219861978581782مهدیار اخوان در صورت کلیک روی شماره ها کپی می گردد محیا درس | متخصص آموزش سبک زندگی اسلامی
چهره ها سخن می گویند ولی باید زبان آن ها رو بلد بود
انواع بیماری ها و شخصیت ها را به خوبی بشناس
با دروه استثنایی راز چهره ها
#اعلام_برنامه
🔹 مزاج زندگی
🔻موضوع:
بررسی اختلال ترس در روابط زوجین
🕡 یکشنبه ها ، ساعت ۱۸:۰۰
🎙 کارشناسان:
حجت الاسلام استاد اخوان
حجت الاسلام استاد کریمنیا
☎️ شماره تماس با برنامه
۰۲۵۳۷۸۳۰۲۸۸
📩 سامانه پیامکی
۳۰۰۰۱۵۱۵۱۵
📲 شماره فضای مجازی
۰۹۹۳۱۹۹۴۸۵۶
#مزاج_زندگی
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━
🔹🔹چطور این دوره جمع آوری شد...
حتما ببینید..
⭕️⭕️فقط چند ساعت مانده تا پایان این فرصت استثنایی
✅مشاوره مزاج و فرزندآوری
🍃با حضور سرکار دکتر حسنی
⏰سه شنبه ها ساعت ۱۱ الی۱۳
📞 تلفن هماهنگی ترجیحا ایتا:
۰۹۱۰۷۶۰۰۵۳۷
📍 آدرس: خیابان ۱۹ دی، کوچه ۳ (شهید اخوان)، کوچه ۴ (شهید پادگان)، پلاک ۶۷
🔗 @akhavan_admin8
زمان:
حجم:
197.9K
سلام خداقوت
مشاوره کوتاه
✅تهران: پنج شنبه جمعه
هماهنگی با شماره ایتا ذیل 🔻
09026480537
✅قم : یکشنبه و سه شنبه
ساعت ۲تا۴
هماهنگی با شماره ایتا ذیل 🔻
09107600537
@akhavan_admin8
✅از جریانات نو خوارجی علم نهاد، عقل گریز باید ترسید.
#افراطـتفریطـممنوع
https://www.youtube.com/live/cBYA4yhM6pg?si=oDVnGEA4hvhrQC3S
کل مناظره سه ساعت و هفت دقیقه👆
32.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخش قابل توجهی از ویژگی های شخصیتی و رفتاری و نشانههای غلبات مزاجی و بیماریها در علم العلامات همچون چهره شناسی قابل تشخیص است و حکمای بزرگی چون رازی، ابنسینا، اهوازی، جرجانی و عقیلی نیز در کتب خود به تفصیل به این علوم پرداخته اند، صرفا با تمسک به مفهوم مشترک لفظی علم نمی شود این میراث کهن که خاستگاهی حوزوی نیز داشته را به سخره گرفت.
✅علم طب میراث کهن حوزه
علم طب از روزگار کهن همواره در حوزههای علمیه جایگاهی استوار داشته و تدریس آن، جزو علوم رایج حوزوی بوده است؛. با این همه، بخش قابل توجهی از منابع طبّ ایرانی اسلامی، مبتنی بر منهج اجتهادی و تحلیل نظاممند روایات نبوده و بیشتر بر نقلهای تجربی، استقراهای جزئی همراه با قیاس خفیه و شیوههای حکمی–عرفی متکی بودهاند. یکی از ارکان اساسی در این میراث علمی، «علم العلامات» یا «علائمشناسی» است؛ دانشی که در آن، از طریق مشاهده و تحلیل نشانههای ظاهری و باطنی، به شناخت طبیعت، مزاج صحّی، مزاج جبلی، هیجان، غلبه مزاج و سوء مزاج و نیز ویژگیهای شخصیتی، ضعفها، اختلالات و انواع بیماریها پرداخته میشود.
علائمشناسی از حیث روش، دانشی است ناظر به بررسی نشانههای سلامت و بیماری در ساحت جسم، روان و رفتار. این نشانهها، افزون بر کارکرد تشخیصی، در تحلیل شخصیت، پیشآگاهی بیماریها (Prognosis) و ارزیابی استعدادهای مرضی نیز نقشآفریناند. بر اساس این مبانی، چهرهشناسی و تحلیل ظاهر فرد، یکی از ابزارهای اصلی برای تشخیص مزاج و حالات درونی به شمار میآید. گاه از طریق تحلیل مجموعه علائم و دلایل، علت بیماری استخراج میشود و گاه مشاهده مستقیم چهره، اعضا یا رفتار فرد، معبری برای کمک به کشف گرایشهای اخلاقی، رفتاری یا مزاجی اوست. کاربست این شیوه، سابقهای طولانی در میان خردمندان و جوامع انسانی دارد.
در منظومه معرفتی اسلام، «تشخیص مبتنی بر یقین» از اصول بنیادین است. متون روایی، مسئولیت عالمان، مشاوران، واعظان، پزشکان و حکیمان را بسیار سنگین دانسته و آنان را از هرگونه اقدام بدون علم برحذر میدارند. پیامبر اکرم ص میفرمایند:
«مَن عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ كانَ ما يُفسِدُ أكثَرَ مِمّا يُصلِح»؛
یعنی هر اقدام بدون علم، فسادش از اصلاحش بیشتر خواهد بود.
روایت مشهور از امام صادق ع درباره فرد مجروحی که بدون آگاهی از حکم شرعی، مجبور به غسل شد و بر اثر آن جان باخت، مؤید جایگاه خطیر تشخیص صحیح است. پیامبر ص در این ماجرا فرمودند: «إنما کان دواء العی السؤال»؛ یعنی جهل باید با سؤال و علم علاج شود. همین اصل، پشتوانه فقهی شکلگیری «باب ضمان طبیب» است؛ بدین معنا که طبیبِ فاقد علم معتبر، نسبت به پیامدهای درمان نادرست، ضامن است. یعنی اگر طبیب بدون علم تجویزی بکند و آسیبی به بیمار برسد طبیب مسئول است در برابر آن آسیب.
پیامبر اکرم ص میفرمایند:
«من تطبب و لم یکن بالطب معروفا فهو ضامن؛
کسی که به امر طبابت بدون علم و شناخت بپردازد ضامن و مسئول است».
معصومان ع در برخورد با بیماران، نخست به ارزیابی نشانهها میپرداختند و بر اساس سنخ علائم، ریشه اختلال را مشخص میساختند. برای نمونه، بنا بر نقل، امام صادق ع سرخی چهره را نشانه غلبه خون و زردی آن را نشانه خشکمزاجی میدانستند و بر اساس آن تجویزهای مجزا ارائه میکردند.
مفهوم حجّیت تشخیص
تشخیص صحیح زمانی معتبر است که بر پایه یکی از انواع یقین شکل گرفته باشد. انواع یقین در مقام تشخیص عبارتاند از:
یقین شخصی:
یقینی که صرفاً برای حکیم حاصل میشود؛ حجیت آن فردی است.
یقین عقلایی:
یقینی که در صورت اطلاع عقلا از مقدمات آن، برای آنان نیز حاصل میشود؛ در نتیجه حجیت اجتماعی دارد.
یقین ناشی از تراکم ظنون:
در این حالت، تکتک شواهد ظنّیاند، اما تجمیع آنها یقینِ معتبر میآورد؛ این روش در علوم تجربی بسامد فراوان دارد.
یقین برهانی (قاعده حکم الامثال فیما یجوز وفیما لایجوز واحد)
یقینی که بر اثر مداومت تجربه و مشاهده، به قاعدهای کلی و غیراتفاقی تبدیل میشود.
هر چهار قسم، در قلمرو طبابت و حکمت، منشأ حجیتاند؛ با این تفاوت که سه قسم اخیر، جنبه اجتماعی و علمی گستردهتری دارند.
✅جمع بندی :
بخش قابل توجهی از ویژگی های شخصیتی و رفتاری و نشانههای غلبات مزاجی و بیماریها در علم العلامات همچون چهره شناسی قابل تشخیص است و حکمای بزرگی چون رازی، ابنسینا، اهوازی، جرجانی و عقیلی نیز در کتب خود به تفصیل به این علوم پرداخته اند، صرفا با تمسک به مفهوم مشترک لفظی علم نمی شود این میراث کهن که خواستگاهی حوزوی نیز داشته را به سخره گرفت.
#یاداشت
محمد علی اخوان