eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
309 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین @M_O_Hosseini 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴فقه شیعه، فقه فردی بود، امام فقه را به سمت فقه حکومتی کشاند🔴 ⭕️ فقه شیعه، یک فقهِ و فقهِ بود، همچنان که اهل فن اطلاع دارند، در میان کتب فقهی شیعه، بسیاری از مباحثی که مربوط به اداره کشورند، مثل مسئله حکومت، مسئله حِسبه و چیزهایی که با و داشتن ارتباط پیدا می کند، چند قرن است که جایشان خالی است. بعضی از آنها، از اوایل هم در کتب فقهی شیعه، مورد تعرض قرار نگرفته است، مثل همین مسئله . بعضی مسائل مثل مسئله که یک مسئله اساسی در فقه اسلام است، چند قرن است که از کتب فقهی استدلالی شیعه، به تدریج کنار گذاشته شده و در اغلب کتب فقهی استدلالی، مورد توجه قرار نگرفته، ❌ علت هم معلوم است. فقهای شیعه، در این مورد تقصیر یا قصوری نکرده اند. برای آنها، این مسائل مطرح نبوده است. شیعه نداشته است. فقه شیعه نمی خواسته است جامعه سیاسی را اداره کند، حکومتی در اختیار او نبوده است که جهاد آن حکومت را بخواهد اداره کند، تا بخواهد احکام آنها را از کتاب و سنت استنباط کند. لذا فقه شیعه و کتب فقهی شیعه، بیشتر بود، فقهی که برای اداره امور دینی یک فرد، یا حداکثر دایره های محدودی از زندگی اجتماعی، مثل مسائل مربوط به و امثال آن کاربرد داشت. 💢 شاید بشود به جرات گفت که فقه شیعه، عمیق ترین فقه های اسلامی است. یعنی کتب فقهی فقهای امامیه، از لحاظ ، از همه ی کتب فقهی ای که ما دیده ایم، به طور معدل عمیق تر و دقیق تر است، اما این مباحث و این گرایش در زمینه های مختلف، در آن وجود نداشته است. 🔴 امام بزرگوار، فقه شیعه را از دورانی که خود در تبعید بود، به سمت و و فقهی که می خواهد نظام زندگی ملتها را کند و باید پاسخگوی مسائل کوچک و بزرگ ملتها باشد، کشاند. 📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ صص۱۰۳ و ۱۰۴ 🔴⭕️❌🔴کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) دادیم به حکاک عقیق دل و گفتیم/ حک کن به عقیق دل ما «حضرت زهرا» : چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ 🔻شروع: ۱۹:۳۰ 🔺پایان: ۲۱:۳۰ 🏠 : قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا ‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند. 🎙 : حجةاالاسلام و المسلمین ⬅️جلسات امام خمینی(ره) 🎙 : حاج مهدی ‼️ توجه: مرثیه و مداحی ابتدای مراسم میباشد. @KhaneTolab
🔆🌿 آینده روشن ایران 🌿🔆 #جوانها_به_چشم_خود_خواهند_دید @khaneTolab
شیخ جعفر ناصریسخنرانی-حاج آقا ناصری.mp3
زمان: حجم: 6.82M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #شیخ_جعفر_ناصری ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
حاج مهدی تدینیمداحی-مهدی تدینی.mp3
زمان: حجم: 7.37M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🔆ثواب این چایی کمتر از آن زیارت نیست🔆 📎آفات زندگی خانوادگی طلاب ... منبع: دو هفته نامه عهد/شماره۵۸ 💢💢کانال خانه طلاب جوان🔻🔻 @KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۱) 🔆 🔴مفهوم ((خودی)) در نظر اقبال لاهوری/ ((خودی)) جایش در دنیای اسلام خالی بود/به نظر من، ((خودی)) اول به عنوان یک تفکر انقلابی به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. 🔆...اولین کاری که اقبال لاهوری لازم بود بکند، این بود که جامعه ی هندی را به اش، به ((من)) اسلامی اش، به اش، بلکه به اش متوجه کند. بگوید: تو، هستی؛ چرا این قدر غرقی؟! چرا این قدر مجذوبی؟! چرا این قدر خودباخته ای؟! ! 🔴...اقبال طرح یک را ریخت. (( )) فلسفه ای از نوع مورد نظر ما نیست؛ مفهوم ((خودی)) یک مفهوم است که در پوشش تعبیرات فلسفی و با آهنگ یک تبیین فلسفی بیان شده. برای اینکه اقبال بتواند در شعر خودش، در غزل خودش، در مثنوی خودش، به ((خودی)) به عنوان یک اصل، به عنوان یک مفهوم، تکیه بکند، احتیاج به این دارد که این ((خودی)) را تبیین فلسفی بکند. ⭕️ خودی در مفهوم مورد نظر اقبال، عبارت است از ، ، ، ، . درک خود، مفهوم خودیِ اقبال است؛ منتها این را در شکل یک بیان فلسفی، یک مفهوم فلسفی بیان می کند. 💢♨️... به نظر من، اول به عنوان یک به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. خودی، همین چیزی است که جایش در خالی بود، و در یک دید کلی، در جایش خالی بود. یعنی ملت های اسلامی، در حالی که نظام ارزشی اسلام را داشتند، به کل آن را فراموش کرده بودند، پاک باخته بودند، و به یک نظام ارزشی ، مومن، معتقد، فریفته و علاقه مند شده بودند. لازم بود به برگردند، یعنی به . 📖 منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی/نشر صهبا/ ص۵۹_۵۷ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
راه پختگی سیاسی .MP3
زمان: حجم: 1.29M
↖️ چگونه می‌توانید به یک «تحلیل‌گرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟ راهکار استاد میرباقری را بشنوید. (۵۳ ثانیه) ☑️ @mirbaqeri
🔆امام خمینی(ره) داغ دین داشت🔆 🔴 آیت الله جوادی آملی: اگر می بینیم حرف یک روحانی مانند حضرت امام(ره) اینچنین در جامعه اثر داشت و حرف دیگران نه، به همان دلیل است که وقتی مادر کودک از دست داده ناله میزند ناله او بیش از هر مداح دیگری در همه اثر می گذارد و همه را به گریه می اندازد چون این مادر، داغ دیده است و از ناله می زند. 🔆 امام رضوان الله تعالی علیه، نیز داشت و به همین دلیل سخنش در دل ملت اثر می گذاشت. @khaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۲) 🔆 🔴فلسفه 《بی خودی》 اقبال/ نبوت را به عنوان مایه ی اصلی می داند🔴 ✳️ دنباله خودی، (( )) است. فلسفه بی خودی، یعنی وقتی که ما درباره خود و تقویت هویّت یک انسان بحث می کنیم، معنایش این نباید باشد که انسان ها، ، به دور خودشان یک حصاری بکشند و زندگی بکنند، نه؛ این خودها باید در مجموعه ی یک ، بشوند و فرد بایستی ارتباط پیدا کند با جامعه، و این (( )) است. 📖 کتاب ((رموز بی خودی)) کتاب دوم اقبال است که بعد از ((اسرار خودی)) سروده شده و منتشر شده و نشان دهنده ایده ی اقبال در باب است، که افکار اقبال در باب تشکیل یک ، در رموز بی خودی از همه جای دیگر بیشتر است. ⭕️...ما امروز وقتی که نگاه می کنیم به آن مضامینی که در ذهن اقبال هست، در رموز بی خودی، می بینیم دقیقا همان معارفی است که امروز بر ذهنیت جامعه ی اسلامی ما حاکم است: 1⃣رسالت امتِ توحید در ، یکی از شورانگیزترین نظرات اقبال این است. معتقد است که مسلمان ها و امت اسلامی، بایستی را منتشر بکنند و بایستی نیاسایند، تا اینکه این کار را انجام بدهند. 2⃣یکی از مفاهیمی که در رموز بی خودی روی آن تکیه می کند، و است. ♨️ را به عنوان مایه ی اصلی می داند. می گوید این طور نیست که وقتی افراد دور هم جمع شدند، یک ملت به وجود بیاید، یک لازم است تا این تار و پود ملیت را مجتمع کند، و بهترین تفکرها و اساسی ترین آنها، است، که انبیای الهی آمدند و آن را مطرح کردند. این بهترین چیزی است که می تواند پایه ی تشکیل ملت را به وجود بیاورد، که به جمع، می بخشد، می بخشد، می بخشد، و می بخشد. 3⃣ یکی از مفاهیمی که باز روی آن تکیه می کند، است، بندگی خداوندان تخت و محراب. 📖منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلاب/نشر صهبا/ ص۷۷_۷۰ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔴باید عالم و با سواد شد... 🔵یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. 🔴البته من اعتقادم بر این است که این درس خواندن، باید یک و وسیع و همه‌جانبه‌ای در کیفیت تدریس و تدرّس ما در سطح حوزه‌های کشور به وجود آورد، که حالا جای آن حرف اینجا نیست. ما نقصها و کمبودهای زیادی داریم که باید نظام درسی ما، آن کمبودها را جبران کند؛ نباید هم بگذاریم دیر بشود؛ اما به هر حال ، با سواد شدن، با کتاب و سنت آشنا شدن، با مبانی معرفت دینی آشنا شدن؛ چه فقه، چه فلسفه، را باید یاد گرفت. باید انسان بتواند در میدان چالشهای فکری امروزِ دنیا سینه سپر کند. ⚫️ امروز دنیا، دنیای و . یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل کارشکنیهای غرب ایستادگی کند - که امروز هم پیش از ظهر اشاره‌ی مختصری کردم - همین است؛ ما به میدان آوردیم؛ ما مثل یک عمل نکردیم. امروز و جمهوری اسلامی، تفکرات سیاسی و اجتماعی غرب را به طور جد به چالش کشیده است؛ همین مسئله‌ی مردمسالاری دینی و مسئله‌ی پیگیری عدالت... ⚜۱۳۸۵/۰۸/۱۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab