eitaa logo
بیداری طلاب
56.6هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
4هزار ویدیو
92 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت: تحریف دیگری و تناقض با خویش 🖊 مهدی جمشیدی یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظره‌ی حجاب، گرفتار بی‌دقت‌هایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری درباره‌ی این نقد پریشان می‌نویسم. ۱. ایشان می‌گوید من ادعا کرده‌ام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جمله‌ای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام‌ به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینی‌بودن «اصل حکم حجاب» پرداخت. ۲. ایشان به‌گونه‌ای تصویرسازی کرده که گویا من درباره‌ی «زنان بی‌حجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حال‌آن‌که روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری می‌کرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاین‌رو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااین‌حال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد. ۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج می‌شود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم. ۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» می‌گوید ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد می‌کند که نشان می‌دهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست.‌ همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخن‌شان است و نشان می‌دهد دست‌کم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است. ۵. من حتی برای ملاحظه‌‌ی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسی‌که ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است. ۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا می‌کند که من حجاب را «مهم‌تر» از ولایت علی -علیه‌السلام- می‌دانم. در اوج حماقت و کج‌فهمی‌ام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنان‌که نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین می‌کند «مهم» نیست؟! اما سخن درباره‌ی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دست‌چندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامه‌ی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همه‌ی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، این‌چنین است؛ نه این که من در پی سبک‌ساختن حکمی باشم که مایه‌ی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویه‌ی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام می‌نگرد و دامنه و دایره‌ی دیانت را این‌گونه تعریف می‌کند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند. به پاسخ حکیمانه و هوشمندانه‌‌ی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل می‌شمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیه‌السلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰) @sedgh_mahdijamshidi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
. ♻️ جناب آقای اژه‌ای! هیچ کس ادعای نامه‌نگاری آقای ولایتی با قوه قضاییه را نداشته، مضافا که راه انتقال پیام، فقط نامه نیست. ضمنا این گفتگوی مشاور آقای ولایتی است، ملاحظه کنید: farsnews.ir/amp/14020816000176 این پست را هم ببینید: eitaa.com/rasaee/11103 eitaa.com/rasaee/11105 🔺حمید رسایی @rasaee 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♥️دنبال کادویی قیمت مناسب و خوشگل میگردی پیدا نمیکنی ♦️توارزانسرای کادویی کیان یه نگاه بنداز😳 ♦️ 🔴فروش انواع لومینارک اصل فرانسه درتمام رنگهاوطرحها بامناسب ترین قیمت 🔴انواع ارکوپال گلدن اوپال پارس اوپال بامناسب ترین قیمت 🔴انواع بلوریجات وکادویی 🔴انواع محصولات برندپاشاباغچه ترک وغیره 🔴انواع قابلمه تکی وسرویس ❌ با قیمت های باورنکردنی ❌ 📎آدرس: خیابان ۲۰متری گلستان نبش کوچه ۱۳کادویی کیان ☎️تماس: 09199641407 برای مشاهده و سفارش به کانال ما بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4283433309C9f5a53a38f
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۱ چرا در این مناظره، سخن از حجاب به‌عنوان «ضروری دین» به میان آمد؟! طرف مقابل چه گفت که چنین پاسخی شنید؟! این سخن، خطاب به «روشنفکری تاریخی‌اندیش» بود که دینی‌بودن حکم حجاب را انکار کرد، یا «بی‌حجاب‌ها»یی که از چنین مباحثی بی‌خبرند و اغلب، فقط در عمل، التزام ندارند؟! اگر نیروهای روشنفکری شبه‌دینی تلاش کردند که «زیربنای دینی حجاب» را متزلزل کنند و اعتبار و ارزش وحیانی آن را سست سازند، چاره‌ای جز ارجاع به ضروری‌بودن این حکم داریم؟! آیا «ضروری مذهب»، ضروری دین است و برادران اهل سنت، از اسلام خارج هستند؟! ما زیدیان یمن را نه‌فقط مسلمان، بلکه شیعه نمی‌دانیم؟! ضروری دین یعنی «اجزای قطعی دین در مقام اثبات» یا «اجزای بنیادین دین در مقام ثبوت»؟! ضروری دین، معطوف به «معارف مبنایی» است یا «معارف مشهور»؟! ضروری دین، ناظر به «اسلام ظاهری» است یا «اسلام باطنی»؟! @sedgh_mahdijamshidi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
20.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻واقعیت را ببینید -۲ آیا تأدیب بر تعلیم، تقدم دارد؟! و جلال بر جمال؟! و سیف بر قلم؟! و موسم بر مرحم؟! و یا باید به تعبیر علامه حسن‌زاده، میان این دو، «توازن» و «تناسب» باشد و هیچ‌یک را نادیده نگرفت؟! پیامبر فقط موعظه و نصیحت می‌کرد یا به «دولت» و «قانون» و «اجرای حدود اسلامی» نیز اهتمام داشت؟! آیا تصریح به این که حجاب باید «جنبه‌ی قانونی» نیز داشته باشد به معنی بگیروببند است ؟! @sedgh_mahdijamshidi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
در پی رد پیشنهاد مناظره، حجت الاسلام سلمان رئوفی مطرح کرد: 🔺آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید! در پی دعوت پایگاه خبری صدای حوزه از حجج اسلام رئوفی و اکبرنژاد برای برگزاری یک مناظره درون حوزوی جهت نقد و بررسی دیدگاه های اخیر آقای اکبرنژاد و رد این دعوت به نقل از مجموعه دوستان وی، حجت الاسلام رئوفی طی متنی که به صدای حوزه ارسال کرد، نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد: 🔹حال که “صدای حوزه” پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بی‌طرف را بر عهده گرفته، بنده‌ی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره می‌کنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود. 🔸از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود. متن کامل نامه حجت الاسلام رئوفی + رزومه: 🌐 https://v-o-h.ir/?p=44265 بیشتر بدانید: ➕ گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام سلمان رئوفی: مطالبات حوزوی وقتی رسانه ای می شوند جواب می گیرند! 🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/37125 ➕ مصاحبه حجت الاسلام اکبرنژاد با صدای حوزه در اردیبهشت 1400: رهبر انقلاب را اسلام شناس‌تر از شهید مطهری می‌دانم! 🌐 https://v-o-h.ir/?p=11235 ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از اندیشکده مستعدان
بسم الله الرحمن الرحیم جناب استاد آقای محمدتقی اکبرنژاد حفظه الله سلام علیکم و رحمت الله مستفاد از آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام، وجوب جهاد تبیین و لزوم روشنگری و مقابله با تحریف و کج فهمی، بقدر وسع بر همه خصوصا اهل علم است. لذا بنده به عنوان شاگردی از مکتب امام صادق (ع) برای ادای تکلیف، این نامه را به حضرتعالی می‌نویسم تا اتمام حجت صورت گیرد. برادر عزیز شما همواره در سخنرانی‌ها و نوشته‌ها به انتقاد از تفکرات مختلف و تنقیص نظرات اعاظم حوزه پرداخته و بر لزوم مناظره تأکید کرده‌ و اظهار می‌کنید که حوزه علمیه باید از فضای نقد حداکثری برخوردار باشد. در همین راستا بارها مشاهیر حوزه را به مناظره دعوت کرده‌اید و اخیرا فریاد کشیدید و امام راحل عظیم الشان را متهم به "کیش شخصیت" کردید و رهبر معظم انقلاب را عملا نسبت به منتقدین ناشنوا خواندید. برادرم شما همیشه افرادی را به مناظره دعوت می‌کنید که از هر لحاظ در وزن بسیار بالاتری از مثل شما قرار دارند و هنگامی که با پاسخ رد از جانب بزرگان مواجه می‌شوید، فریاد می‌زنید که چرا دچار خودبزرگ بینی هستند! و جالب اینکه همواره از مناظره با افرادی طفره می روید که هم‌سطح شما هستند. آیا این رفتار، نشانه‌ی همان عیب در جنابعالی نیست!!! حضرتعالی همواره از رسانه برای ترویج نظرات خود و مظلوم نمایی استفاده می‌کنید و اگر افرادی به شما نقد تندی کنند آنها را متهم به بی اخلاقی می‌کنید، این در حالی است که خودتان مکرر به قله‌های حوزه‌های علمیه تاخته و مرزهای اخلاق را بارها دریده‌اید و خوب می دانید که اگر باد بکارید لاجرم طوفان درو می کنید! به هر حال عزیزدل اگر فکر می‌کنید بدون تحصیلات لازم و تدریس مداوم و استفاده از اساتید مبرز چنان نابغه‌اید که بهتر از شیخ انصاری (ره) و امام راحل عظیم‌الشأن، سخن و سیره اهل بیت علیهم السلام را فهمیده‌اید پس بسم الله، از نقد ابا نداشته و خود را در معرض مناظره‌ با بنده به عنوان یکی از شاگردان ‌و مریدان کوچک این دو قله‌ی تاریخ فقاهت و دین شناسی حوزه‌های علمیه قرار دهید. حال که《صدای حوزه》پیشنهاد مناظره را مطرح کرده و زحمت میزبانی بی‌طرف را بر عهده گرفته، بنده‌ی کمترین به عنوان یکی از دوستان خیرخواه و منتقد شما، با سابقه ۱۲ سال تحصیل علوم عقلی و ۲۰ سال تالیف و تدریس در فقه و اصول و اتفاقا هم سن و سال شما، برای دومین بار جنابعالی را دعوت به مناظره می‌کنم تا عیار نظراتتان تا حدی آشکار شود. امیدوارم این دعوت علمی را پذیرفته و عملا مناظره، آزاداندیشی و نقد را ارج نهید. از باب خیرخواهی، یک هفته منتظر مناظره مستقیم با شما هستم در غیر اینصورت در دفاع از مکتب و مرام سیاسی بزرگان و اعاظم شیعه، عمل به تکلیف خواهم نمود. امید است خداوند متعال ما را موفق به رضای خویش کند. و السلام با احترام سلمان رئوفی ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ٢٤ جمادی الاولی ١٤٤٥ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
مزایای فعالیت در سامانه اشراق معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی چیست؟ 1- ثبت سابقه فعالیت تبلیغی در مرکز خدمات حوزه و بهره مندی از امتیازات خدمات هدفمند مرکز خدمات حوزه 2- دریافت گواهی سوابق فعالیت تبلیغی از دفتر تبلیغات اسلامی 3- برخور داری از حمایت های مالی و معنوی معاونت فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی 4- برخورداری از سابقه تبلیغی رسمی در دفتر تبلیغات اسلامی 5- فعال شدن پرونده مرکز خدمات حوزه آن دسته از عزیزانی که پرونده شان در مرکز خدمات حوزه غیر فعال است جهت اطلاع از چگونگی فعالیت در سامانه اشراق به کانال آشنایی با سامانه های حوزوی بپیوندید https://eitaa.com/gettingtoknowsystemseminary
♨️اعتراض رسمی دفتر آیت الله مظاهری به دروغگویی جماران و خبرآنلاین 🔹شب گذشته برخی از خبرگزاری‌ها، خبری در خصوص دیدار ریاست محترم جمهور با حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه» منتشر نمودند. در این خصوص تذکر دو نکته برای تنویر افکار عمومی و اصحاب رسانه را لازم می‌داند: 1️⃣ اولاً: چنان‌که پیش از این نیز مکرّراً اعلام شده است کلیۀ اخبار مربوط به آیت‌الله العظمی مظاهری صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظّم‌له، منعکس و منتشر می‌شود و هر خبر دیگری به غیر از این طریق، به هیچ عنوان مورد تأیید نیست. 2️⃣ ثانیاً: اقدام خودسرانۀ خبرگزاری‌های مزبور در تنظیم و نشر خبر دیداری خصوصی که بیش از ۷۰ روز پیش انجام شده، آن‌هم به شکل نادرست، علاوه بر اینکه خلاف اصول اخلاق حرفه‌ای و مغایر با رعایت تقوای در گفتار است، حاکی از دامن زدن به تنازع‌ها و اختلافات بی‌حاصل سیاسی است، که هیچ ربطی به نهاد مرجعیّت ندارد و مناسب است رسانه‌های خبری و کنشگران سیاسی، به این نکتۀ مهم، توجه و التزام داشته باشند. 🔹بدیهی است حق پیگیری قانونی در این زمینه برای این پايگاه اطلاع‌رسانی محفوظ است. پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری ۱۴۰۲/۹/۲۰ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۱ ✔️ چند شبهه تکراری که اخیرا باز یک عده در قالب دیگری بیان میکنند را میخوام جواب بدیم، چون بحث دقیق علمی است لطفا اگر حوصله ندارید نخونید، باید با دقت بخونید متوجه بشید، چون این مطلب چندساعت توضیح میخواد و در رسانه هم نمیشه چندساعت بیای حرف بزنی کسی گوش نمیکنه، شبهه یک کلمه است. میگی اصلا خدا نیست، برای اثباتش باید چندساعت استدلال کنی. پس با صبر و دقت بخوانید یا کلا اگر دغدغه ندارید نخونید. چون برخی درخواست کردند جواب میدم. مسئله اول در مورد تشکیل حکومت توسط فقیه در زمان غیبت است؛ اینجا دو تا نظر هست و هر دو نظر هم بزرگانی از شیعه قائل به اون هستند و بحث علمی است و مثل مسائل فقهی دیگر که اختلاف نظره، اینجا هم اختلاف نظر است، مثلا یک فقیه طبق برداشت خودش از آیات و روایات میگه با غسل جمعه میشه نماز خوند، یک فقیه دیگر میگوید باید وضو هم بگیری و غسل کفایت میکند، هر دو فقیه هستند و عندالله حجتی دارند، مساله تشکیل حکومت هم از مسائل اختلافی بین فقها است، برخی بزرگان میگویند حکومت فقط مختص امام معصوم است و فقیه فقط میتواند قاضی و مرجع تقلید باشد برخی دیگر میگویند میتواند حکومت هم تشکیل بدهد، اختلاف نظر هم بخاطر مبانی علما است، مثلا برخی یک روایت را قبول دارند برخی همان روایت را ضعیف میدانند، هر دو هم از نظر خودشان مستدل است. امام خمینی از علمایی هست که قائل است فقیه میتواند حکومت تشکیل بدهد، کتاب نوشته و دلایلش هم مشخص است، علمای متعدد دیگر هم که کسی در علمیت آنها شکی ندارد، به این نظر قائل هستند، مثلا در علمای معاصر آیت الله فاضل لنکرانی که در مسائل علمی خیلی قوی بودند نظرشان مثل امام است، یا حتی آیت الله سیدمحمد شیرازی بزرگ این شیرازی ها که الان این همه شیطنت میکنند هم میگوید تشکیل حکومت در زمان غیبت از اوجب واجبات است که کلیپش و اسنادش پست قبلی گذاشتیم پس طبق نظر برخی علما که ما هم طبق تحقیق همین نظر را قبول داریم تشکیل حکومت توسط فقیه جایز است و هر وقت امکان تشکیل حکومت باشد این کار را انجام میدهد، حالا یکی میاد میگه فلان آیت الله مخالف انقلاب امام بود، خب چیکار کنیم؟ امام فقیه است او هم فقیه است، اگر فرض محال همه علما هم با حرکت امام مخالف باشند باز از لحاظ شرعی امام باید به حجت خودش عمل کند چون امام مقلد اون عزیزان نیست و خودش فقیه است، مثل این میمونه یک فقیه بگوید با غسل جمعه میتونی نماز بخونی یکی بیاد بگه فلان آیت الله میگه نمیشه، نظر فلان آیت الله برای خودش و مقلدینش حجت است نه فقیه دیگر، پس مقوله تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت توسط فقیه اختلافی است ولی این اختلاف موجب نمیشود امام به حجت خودش عمل نکند، شما قائل نیستی کمک نمیکنی و حکومت تشکیل نمیدی ولی نمیتونی جلوی فقیه دیگر که قائل است را هم بگیری و این را هر بچه طلبه ای میداند که امام موافقین و مخالفینی بین علما داشت و اگر کسی تازه اینا رو فهمیده به نظرم به عقل خودش باید شک کند. مسئله دوم: اینکه برخی میگویند بله تشکیل حکومت اشکالی ندارد ولی سال ۵۷ هنوز زود بود و باید امام صبر میکرد، اینجا دوتا جواب میشه داد؛ ۱. الان که ۴۴ سال گذشته وضعیت بهتر شده؟ امام هزارسالم صبر میکرد وضعیت همینه و هر روز بدتر هم میشه و اگر کسی منتظر باشه که همه چی اوکی باشد تا کاری کند هیچ وقت نباید کاری بکنی، خب میگن انقلاب نمیکرد، بله نظر شما اینه ولی نظر امام به عنوان فقیه این نبود و امام مقلد شما نیست ۲. امام به عنوان فقیه، شرعا باید به تشخیص خودش عمل میکرد و مقلد شما نیست که به تشخیص شما عمل کند و همه آنهایی که به امام اشکال کردند از لحاظ علمی بالاتر از امام نبودند و اتفاقا علمیت امام نسبت به برخی بالاتر هم است. ۳. به نظر ما اگر انقلاب نمیشد هم تشیع در ایران از بین می رفت یا منزوی میشد هم ایران تجزیه میشد که دلالیش را بارها گفتیم نه اینکه امروز ایران مرکز تشیع باشد و امثال شما هم به برکت انقلاب کار دینی بکنید. آرزوی همه ی فقها بود فاطمیه ایجاد کنند ولی ۱۴۰۰ سال نتونستند و این ها در بستر انقلاب اتفاق افتاد، بیشترین زائر اربعین از ایران است، اگر انقلاب نمیشد امروز جمعیت میلیونی عاشق رفتن به اربعین نبودند و صدها کار معنوی دیگر که بعد انقلاب ایجاد شد،پس تشکیل حکومت و زمان انقلاب با تشخیص یک فقیه جامع الشرایط انجام شده است و برای خودش حجت است و اتفاقا کارهای مهمی هم انجام شده است که بارها ذکر کردیم. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
✍شیخ فرهاد فتحی 🔻پاسخ به چند شبهه تکراری ۲ مسئله سوم: یک عده میگن خب مگه امام معصوم است که هر کاری کرده باشد را بگیم درسته؟! نه خود امام ادعای عصمت داشت گرچه عصمت خاصه برای حضرات معصومین است ولی یک کشاورز هم میتونه با مراقبت به مرحله عصمت برسد ولی قطعا کسی امام خمینی را مثل امام حسین نمیداند، یکی امام معصوم است و یکی فقیه عادل که با مراقبت میتونه به مرحله ای برسد که عصمت هم داشته باشد ولی نه اون عصمت خاصه اهلبیت که مختص خودشان است. مسئله چهارم: خب اگر معصوم نیست پس میتونه اشتباه کنه و ما انتقاد کنیم؟ در مورد انتقاد که رهبری بارها فرمودند از من هم میتونید انتقاد کنید و بارها هم از ایشون پیش خودشون انتقاد کردند و ایشون هم جواب دادند ولی نکته ای که اینجا است بحث شما انتقاد نیست، اگر ما انتقاد نمیکنیم به معنای عصمت نیست، چون اولا نظرات رهبری را کارشناسی میدانیم و ایشان در هر حوزه ای با کارشناسان مشورت میکند ثانیا او را به عنوان فقیه حجت میدانیم، مالک اشتر مگر معصوم بود؟ یا حتی حضرت ابوالفضل مگر مثل امامان است؟ سلمان و ابوذر مگر امام معصوم هستند؟ استانداران حضرت علی مگر معصوم بودند؟ هیچکدام مثل امام معصوم نیستند ولی چون از طرف امام منصوب شدند، با نصب امام حجیت پیدا میکند، فقیه هم چون نصب عام از طرف امام معصوم دارد و طبق ادله ای که ما قبول داریم، در زمان غیبت باید به حرف فقیه گوش کنیم، او برای ما حجت است نه اینکه او را معصوم بدانیم و امام سیزدهم و چهاردم ایجاد کنیم، بارها امام و آقا فرمودند که ما کجا حضرات معصومین کجا؟ بله هر کسی یک عده طرفدار دارد که شاید او را خدا هم بدانند، مهم نظر خود اون شخص است وگرنه در مورد خود بنده که یک طلبه عادی هستم برخی یه چیزایی میگن که آدم هنگ میکند، مهم خود شخص است که جایگاه خودش را بداند و به آن اقرار کند که بارها امامین انقلاب فرمودند ما با حضرات معصومین قابل قیاس نیستیم. مسئله پنجم؛ برخی نسبت به عملکردها انتقاد دارند مثلا میگویند کاش امام مثل پیامبر در فتح مکه عمل میکرد و همه را میبخشید و کسی اعدام نمیشد یا میگن کاش اول انقلاب تنش زدایی میکرد و برای خودش دشمن درست نمیکرد؛ خب این هم از ساده لوحی و عدم اشراف به مسائل است، اولا پیامبر در همان فتح مکه همه را نبخشید ثانیا همان پیامبر در جنگ های مختلف آدم های مختلفی را کشت که الان مخالفین اسلام مثل شما میگویند میتونست اینجا ببخشد ثالثا خود پیامبر و حضرت امیر هم تنش زدایی نکردند، پیامبر هنوز در اطرافیان خودش هم دشمن داشت ولی به سران کشورها نامه مینوشت و به اسلام دعوت میکرد و مثل شما نگفتند بذارید اول پایه های حکومتم محکم شود بعدا نامه بنویسم و دنیا را عصبی نکنم، یا امیرالمومنین میتونستند یه سهمی به مخالفین بدهند و چندسال درگیر جنگ نباشند، احتمالا اینجا بگویید او از نظر ما معصوم است پس فعلش حجت است، خب فقیه هم از نظر ما منصوب عام امام معصوم است و کارهایی که استدلال دینی داشته باشد حجت است، که به نظر ما همه این ها استدلال دینی دارد نه اینکه او را امام معصوم بدانیم یا نگاه قدسی به او داشته باشیم، رابعا انقلاب اسلامی هرکاری میکرد یک عده دشمن او بودند و تنش زدایی معنا نداشت، یک نفر بساط ۲۵۰۰ سال پادشاهی را بهم زده است و دست یک عده از منافع میلیون دلاری قطع شده است خب طبیعی است قاطی کنند و کودتای نوژه تا اغتشاشات اخیر را راه بندارند، یا در مورد تسخیر سفارت میگویند که باز از ساده لوحی است که اطلاع ندارد در کشورهای دیگر هم همین اتفاق می افتد و اگر سفارت آمریکا را نمیگرفتند انقلاب در همان مرحله اول براندازی میشد، واسه همون هم گفتند انقلاب دوم بود، حالا شما باز شاید بگی خب براندازی میشد، خب این نظر شماست و امام همچنان مقلد شما نبود و به تشخیص خودش باید عمل میکرد. امیدوارم بخاطر اینکه به کسی به هر دلیلی بی مهری میشود تبدیل به ضدانقلاب نشود و جانب انصاف را رعایت کند. سعی کردم ساده بنویسم همه بفهمند وگرنه این مسائل دقیق علمی است و ساعتها باید درموردش دقیق صحبت کرد گرچه قائلم این حرفها بی فایده است، ما باید الان تلاش کنیم اندازه خودمان به بهتر شدن وضعیت کمک کنیم وگرنه این حرفها تهش بی فایده است. یاعلی... 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب