eitaa logo
کرامت
16.7هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.5هزار ویدیو
19 فایل
﷽ ♦️ کرامت؛ کانون رشد و آموزش مربی تراز انقلاب اسلامی 🔶️ روابط عمومی @keraamat 🔶️ پیام رسان بله: https://ble.ir/keraamat_ir 🔶️ اینستاگرام: instagram.com/keraamat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 راهکار تربیت دینی پایدار 🔻 در راستای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی، استفاده از راه‌های غیرمستقیم به‌جای ارائه مستقیم مطالب اهمیت فراوانی دارد. بر این اساس نقش مربی فراهم ساختن شرایط است تا پیام موردنظر به‌صورت غیرمستقیم انتقال یابد و متربی بتواند آن را اکتشاف و بازآفرینی کند. استفاده از این شیوه ظریف، در انتقال مفاهیم دینی نیز اهمیت دارد. زیرا ارائه مستقیم پیام‌های دینی بدون ایجاد نیاز به کشف آن، پایداری و استحکام تربیت دینی را ازبین می‌برد. تربیت چه چیز نیست؟ دکتر عبدالعظیم کریمی، ص ۱۸۰ 🔸 کرامت نوشت: یکی از راه‌های ارائه غیرمستقیم مفاهیم، عمل کردن در برابر بچه‌ها و همراه کردن آنهاست. مثلا اگر می‌خواهیم کودک، مهربانی و توجه به دیگران را بیاموزد، می‌توانیم او را در کمک به نیازمندان همراه خود کنیم. #تربیت_کودک #استاد_عبدالعظیم_کریمی ✅ @keraamat_ir
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 چجوری تاثیرمون روی بچه ها بیشتر از رسانه باشه؟ 🔻 فرمول طلایی پیام رسانی در سه چیز است. اول کاری کنید بچه‌هایتان عاشقانه دوستتان داشته باشند. برای اینکار باید آنها را خوب بشناسید و تا ۷ سالگی خوب از آنها اطاعت کنید. لازمه این کار این است که به تمام ظرایف دوست داشتنی‌های آنها توجه کنید. مثلا بعضی از بچه‌ها از لباس یا دمپایی خیس بدشان می‌آید. باید به این نکات توجه کرد. شناخت و توجه به ظرایف و ویژگی‌های بچه‌ها باعث عشق ورزیدن آنها به شما می‌شود. دوم اینکه آن چیزی که می‌خواهید بچه‌ها انجام ندهند خودتان انجام ندهید. بچه ها باید احساس کنند شما حاضرید به خاطر آنها از چیزی که خیلی دوست دارید، بگذرید. مثلا بچه باید حس کند و ببیند که بابای من از اخبار ۲۰:۳۰ یا مسابقه شهرآورد یا ... به خاطر من گذشت! این به بچه نشان می‌دهد تصویر جایگاه یک در زندگی نیست. نکته سوم اینکه تمام مواردی که بیان شد را انجام دهید اما در کنار همه اینها برای بچه‌هایتان دعا کنید. اگر می‌خواهید الگوی بچه‌هایتان باشید و بچه‌ها شما را بپذیرند مِنَ الَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَكَ عَسى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقاماً مَحْمُوداً. مقام محمود یعنی رسانه را کنار می‌زنید و کسی می‌شوید که بچه‌ها شما را می‌بینند و اطاعتتان می‌کنند. استاد مجید اسماعیلی. دوره تربیت رسانه @keraamat_ir
🔰 رحمت خدا بر این والدین 🔻 امام صادق (ع) فرمودند: «رحمت خدا بر کسی که فرزندش را در نیکی‌ها یاری کند.» راوی پرسید: چگونه در نیکی یاری کند؟ امام فرموند: «آنچه را در توان اوست و انجام می‌دهد، بپذیرد و از آنچه در توان او نیست و انجام نداده است درگذرد و او را به کارهایی که در توانش نیست وادار نسازد و بر او سخت نگیرد». اما چرا نباید بر کارهای کودکان ایراد گرفت و آنها را سرزنش کرد؟ زیرا کوتاهی و اشتباهات کودکان و نوجوانان اغلب از سر «ناتوانی»، «جهل» و «بی‌تجربگی» آنهاست. ایراد گرفتن و سرزنش آنها نه تنها این کمبودها را جبران نمی‌کند، بلکه بر ابهام آنها می‌افزاید و اگر سرزنش تکرار شود آثار منفی بر جای خواهد گذاشت. سیره تربیتی پیامبر و اهل بیت. دکتر سید علی حسینی زاده. صفحه ۱۶۲ و ۱۶۳ #تربیت_فرزند #روایات #استاد_حسینی_زاده ✅ @keraamat_ir
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بازی های آموزشی برای کودکان 🔻 بازی‌های آموزشی انواع بازی‌هایی هستند که یک درس خاص مثل فارسی یا ریاضی به صورت اکتشافی آموزش داده یا تکمیل و ثبیت می‌شود. مثلا برای درس فارسی برای بچه های اول، دوم و حتی سوم ابتدایی، زیاد دیدن کلمات موضوعیت دارد. یک بازی، بازی کارت حافظه یا کارت کلمات است؛ در مرحله اول بچه‎‌ها روی یک کارت اسم کلمه و روی کارت دیگر تصویر آنرا می‌کشند و آنها را به هم مرتبط می‌کنند. در مرحله بعد هر کلمه جدیدی که بچه‌ها یاد می‌گیرند آن را همراه با تصویرش به صندوقچه کلماتشان اضافه می‌کنند. در نوع دیگر این بازی، نام هر وسیله‌ای در خانه روی آن نوشته ‌می‌شود. مثلاً روی دیوار، پریز، کمد، یخچال و ... . یا هنگامی که بچه‌ها را بیرون می‌بریم از آنها می‌خواهیم کلمات روی تابلو‌ها و اسم خیابان‌ها را بخوانند. بازی دیگر در این حیطه این است که از بچه‎ها می‌خواهیم، همه درخواست‌هایشان را بنویسند و حتی بچه‌های مهد کودک و پیش دبستانی می‌توانند خواسته‌های خود را نقاشی کنند. با این کار بچه‌ها عادت به ثبت موارد مختلف و مستندسازی می‌کنند، همچنین خوب است بچه‌ها را تشویق کنیم تا همیشه یک دفترچه کشف همراهشان باشد و هر چیزی که می‌بینند، بنویسند یا شکل آن را بکشند. استاد اعلایی @keraamat_ir
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نوع بازی را به بچه ها دیکته نکنید! 🔻 بازی چه زیرساخت‌هایی را در بچه‌ها شکل می‌دهد؟ یکی از این زیرساخت‌ها، افزایش اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس یعنی باور داشتن توانایی‌های خدادادی. کار میدانی موجب آگاهی انسان به توانایی‌ها می‌شود. مثلاً اینکه ببیند در حرف زدن، پریدن، دویدن یا آویزان شدن خوب عمل می‌کند. اینها نیاز به کار میدانی دارد و کار میدانی یعنی بازی. یک خاصیت جالب بازی در کودکان این است که معمولا کودک سراغ بازی‌هایی می‌رود که می‌تواند. برای همین مانند دومینو توانمندی‌های بعدی او را روشن می‌کند. به همین دلیل نباید بازی‌ها را به بچه‌ها دیکته کرد، بلکه باید ببینیم خودشان سراغ چه بازی‌هایی می‌روند. حجت الاسلام تراشیون. دوره کرامت دو 🔸 دسترسی به فیلم کامل این جلسه با ۲۰٪ تخفیف به مدت یک هفته https://www.keraamat.ir/product/modiryate-bszy/ @keraamat_ir
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 این همه درس خوندیم، کجای زندگی به درد میخوره؟! 🔻 در مواجهه با دانش‌آموزی که سوال می‌کند درس‌هایی که ما می‌خواهیم در کجای زندگی به درد می‌خورد، می‌توان دو برخورد کرد. یا بگوییم دانش آموز تنبلی است و یا واقعا به هدفمندی می‌اندیشد. مثلا سوالاتی در امتحان می‌دهیم و بی‌جهت آن را پیچیده می‌کنیم. سوالات پیچیده به چه درد می‌خورد؟! در عوض می‌توان کتاب‌های مختلف و حتی رمان به بچه‌ها داد تا قدرت کلان‌خوانی پیدا کنند و سپس خلاصه‌ نویسی انجام دهند. در مورد پسران به خصوص باید به سمت مهارتهای فنی و حرفه‌ای پیش بروند و خوب است برای کارهای فنی و حرفه‌ای هم مدرک ارائه دهیم. این چه تفکری است که همه باید به دانشگاه بروند و درس بخوانند؟ دکتر علی غلامی. دوره تربیت دخترانه @keraamat_ir
💡 الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری. ترم سوم ⛔️ شروع ترم سه: ۲۱ مرداد 🔸 سرفصل ها: ۱. اسلام و نیازهای زمان ۲. نظام حقوق زن در اسلام 🔆 ۸جلسه ضبط شده و ۲ جلسه برخط طی ۱۰ هفته 📍 پشتیبانی با نام کاربری @keraamat 🌐اطلاعات بیشتر و ثبت نام در: https://www.keraamat.ir/product/elzamat-term-sevom/ ✅ @keraamat_ir
🔰 بچه ها میپرسند، آیا مسلمان واقعی وجود دارد؟! 🔻 هر مسلمانى يك سرمايه است براى اسلام. اگر کسی يك مسلمان واقعى است، بگذار جامعه بفهمد و او را بشناسد، البته محضا للّه نه براى ريا. محضا للّه تظاهر كند به مسلمانى خودش؛ يعنى به آنچه كه «واقعا معتقد است» و «عمل مى‏كند»، «متظاهر هم باشد» تا جامعه بفهمد كه چنين فردى از خودش دارد. اين معنى ندارد كه مسلمانها، مسلمان باشند ولى جامعه نشناسد كه اينها مسلمانند و به عنوان يك مسلمان به آنها ارادت نداشته باشد. بعد بچه‏ها كه چشمشان را باز مى‏كنند، به ظاهر قضاوت مى‏كنند، مى‏گويند آقا اين حرفها دروغ است، مسلمانى وجود ندارد. نه! مَحْبوبَةً فى ارْضِكَ وَ سَمائِكَ. خدايا كارى كن كه در زمين (يعنى پيش خلق تو) و در آسمان محبوب باشم، هر دو جا با حقيقت باشم كه تو مرا دوست داشته باشى، و حقيقت داشتن من را مردم هم بشناسند كه مردم نيز مرا دوست داشته باشند. مجموعه آثار شهيد مطهري (تعليم و تربيت در اسلام)، ج‏۲۲، ص: ۹۴۰ #تربیت_انسان #شهید_مطهری ✅ @keraamat_ir
7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 راهکار پیشگیری از اعتیاد فرزندان به اینترنت 🔻 دو راهکار برای درمان اعتیاد اینترنتی وجود دارد که مامان و بابا و بچه‌ها باید با هم انجام دهند و گاهی مشکل این است که بعضی پدرها و مادرها با هم هماهنگ نیستند. یکی اشتراکی بودن است، یعنی موبایل و تبلت باید اشتراکی باشد. گوشی بابا یا مامان دست بچه‌ها باشد، استفاده کنند و پس دهند؛ یا مثلاً گوشی و تبلت، اشتراکی بین بچه‌ها وجود داشته باشد. حس مالکیت روی گوشی و تبلت خطرناک است! چرا که حس مالکیت، خصوصی سازی می‌آورد. سواد رسانه‌ای می‌گوید گوشی و تبلت حریم خصوصی نیست! سیم کارت شخصی است. یعنی گوشی بابا، دست دختر است، اما دختر اجازه ندارد با «سیمکارت» پدر در جایی عضو شود و یا به کسی زنگ بزند. دومین راه، اعتمادسازی است. به این معنا که آن راکه حساب پاک است، ازمحاسبه چه باک است؟ یعنی گوشی بچه‌ها رمز عبور ندارد، روی اسپیکر صحبت می‌شود، در اتاق خواب برده نمی‌شود، خارج از اتاق راحت و رها در شارژ است. اگر این دو شرط را رعایت کنیم از آسیب های فضای مجازی در امان می‌مانیم و می‌توانیم از فواید آن استفاده کنیم. دکتر عزیزی. دوره تربیت رسانه @keraamat_ir
🔰 تغییر ذائقه کودکان به وسیله شیطان 🔻 خداوند فرمود، ما انسان را خیلی زیبا آفریدیم. این طور نبود که فقط بگوییم؛ این راه حق است و آن راه باطل. بلکه او را به گونه‌ای آفریدیم که طبعاً به طرف خوبی مایل است و از دین خوشش می‌آید. یک وقت خدا عسل را خلق می‌کند و می‌گوید این عسل است و این سمّ، هر کدام را خواستی بخور! اما عسل و سمّ را خلق کرد و دستگاه ما را عسل‌دوست کرد. بعد فرمود هر کدام را می‌خواهی بگیری، بگیر! اما الآن ذائقه‌ را عوض کردند؛ شما ببینید یک کودک، اگر مختصری غذای مسموم بخورد، بالا می‌آورد؛ اما در اثر اینکه جوان شد و تربیتِ بد شد، او از سمّ لذّت می‌برد و می‌شود معتاد! شیطان گفت فطرت را نمی‌توانم به هم بزنم، ولی کاری می‌کنم که دیگر از اطاعت و دین خوششان نمی‌آید. گزیده های تربیتی تفسیر قرآن کریم. آیت الله جوادی آملی. #تربیت_انسان #آیت_الله_جوادی_آملی ✅ @keraamat_ir
4.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهم ترین چیزی که ادب رو به بچه یاد میده 🔻 باید به بچه‌ها یاد دهیم که همه چیز طبق خواسته و میل ما رخ نمی‌دهد. این را نه با تحکم که با محبت باید به بچه‌ها یاد داد. مهمترین چیزی که ادب را به بچه‌ها یاد می‌دهد، انس با خداست و اساساً انس با خدا شاه کلید «ادب ناب» است. اما چگونه این عنصر را ایجاد کنیم؟ مادران قدیمی وقتی می‌خواستند در غیاب خود مراقبت از بچه ها را ادامه دهند می‌گفتند اگر کاری کنی، کلاغه به من خبر می‌دهد! این تا زمانی که بچه، کودک است جواب می‌دهد اما با رشد عقلانی، بچه‌ها می‌فهمند این یک ترفند مادرانه بوده و باطل می‌شود! در تربیت ربانی روشی پیاده می‌شود که نه تنها با گذشت زمان باطل نمی‌شود بلکه بیشتر جلوه می‌کند. همان صحبت امام (ره) که فرمودند، عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید. این موضوع زمانی در بچه‌ها نهادینه می‌شود که خود من اینگونه زندگی کنم. مثلا وقتی در جمعی نشسته‌ایم که بدی کسی گفته می‌شود بگوییم، درست است خودش نیست اما خدایش هست. این به عنوان یک روش هوشمندانه بسیار کمک می‌کند. خانم نیلچی زاده @keraamat_ir