eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
27.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
220 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (٢) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) 1⃣ فیلم سینمایی را می‌توان نمودی بارز از تصویرسازی هالیوود از موضوع و معرفی نمود؛ اثری به کارگردانی «وینسنت وارد» که در سال ۱۹۹۸ میلادی تولید شد و توانست جایزهٔ اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را در هفتادویکمین دوره از آن خود نماید. 2⃣ بر اساس تصویری که در این فیلم از دنیای پس از مرگ ترسیم می‌نماید؛ انسان مالک دنیای پس از مرگ قلمداد می‌شود؛ تصویری که بر اساس آن، دکتر کریس نیلسن ضمن برخورداری از قابلیت حضور و تصرّف در جهان مادی، مالک محیط بزرگی همانند تابلوی نقاشی به‌نام بهشت نشان داده می‌شود؛ محیط بزرگی که مبتنی بر خیال و تصوّر او شکل می‌گیرد و او می‌تواند هرگونه که بخواهد آن را نقاشی نماید. 3⃣ همین رویکرد سبب شده تا تمرکز خویش را معطوفِ خلق آثاری نماید که در آن انسان پس از مرگ نیز همچنان محوریّت خود در عالَم را حفظ می‌نماید و به‌عنوان مالک دنیای پس از مرگ به تصویر کشیده می‌شود. 4⃣ آثار سینماییِ متعددی که بر بستر آموزه‌های بشرمحورانه مبادرت به خلق تصویر ارواح مردگان و وضعیت انسان‌ها در دوران پس از مرگ به سه شکل و حالت کُلی می‌نمایند: 🔸١) تصویر دودی از انسان پس از مرگ 🔸٢) حفظ شکل ظاهری هنگام مرگ 🔸٣) آموزه‌های حلول و تناسخ ✍ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (٣) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠ ١= تصویر دودی از انسان پس از مرگ 1⃣ در نخستین تصویرسازیِ خود از وضعیت انسان پس از مرگ، اقدام به ارائهٔ تصویری دود مانند از انسان‌ها پس از مرگ می‌نماید؛ تصویری که به‌عنوان نمودی از ارواح آدمی پس از مرگ معرفی می‌گردد و حالتی را برای انسان‌ها رقم می‌زند که در آن حالت از قدرت تغییر و تحول جهان مادی پیرامونی خود برخوردار می‌گردند و می‌توانند تحولات دنیای مادی را به سمت امیال خود تغییر دهند. 2⃣ این تصویر در بسیاری از تولیدات قابل مشاهده است؛ آثار متعددی که گرچه نمی‌توانند تعریف روشنی از ارائه دهند، اما در عین حال در تقابل با تفکر خدامحور و به‌منظور جلوگیری از نقض آموزه‌های بشرمحورانه سعی خود را معطوفِ معرفی «شَمَن‌باوری» به مخاطبان خود می‌نمایند. به‌عنوان نمونه می‌توان از مجموعه فیلم‌های هری پاتر نام برد. 3⃣ عنوانِ ٨ اثر سینمایی است که براساس داستان‌هایی با همین نام از نویسنده‌ای به‌نام خلق گردیده است؛ این آثار طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در سینماهای جهان به نمایش درآمد و با فروش بیش از ۸ میلیارد دلاری توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه سازد. 4⃣ مجموعهٔ شاخصی که به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به‌نام هری پاتر و دوستان صمیمی او یعنی رون ویزلی و هرمیون گرنجر در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازد. 5⃣ بخشی از صنعت سینمای غرب، در آثاری همچون هری پاتر، اقدام به تعریف عالم هستی حول محور نموده و ضمن ارائهٔ باورهای شَمَن‌گرایانه به مخاطبان، تمرکز ویژهٔ خود را معطوف ارائهٔ دستورالعمل و قدرت ارواح و فراگرفتن دانش افسونگری و آموزه‌های توسط بشر می‌نماید. ✍ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : چهارشنبه 🌞 ١۶ مهر ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ١٩ صفر ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٧ اکتبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ١٩ تیشری ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های شمسی ✍ رحلت از علمای شیعهٔ قرن١۴، نویسندهٔ کتاب «شب‌های پیشاور» و کتاب «صد مقالهٔ سلطانی : راهنمای یهود و نصاری و مسلمین در معرفت تورات و انجیل و قرآن مجید» (١٣۵٠ش) 🌍 مناسبت‌های عبری ✍ پنجمِ موعدِ (جشن سایه‌بان‌ها) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۴) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ ٢= حفظ شکل ظاهری هنگام مرگ 1⃣ در تصویرسازی دیگر خود از وضعیت انسان پس از مرگ، به «شکل ظاهری» ایشان در هنگام وفات تمرکز نموده و «وضعیتِ لحظهٔ مرگ» را به‌صورت «حالت ابدی» انسان ترسیم می‌کند؛ تصویرسازی ویژه‌ای که موجب می‌شود تا را با این تصور که محور عالَم است، به چنین ذهنیتی برساند که «شرایط و وضعیتِ هنگام مرگ» خویش را به‌عنوان حالت ثابت و صورت نهایی خود در جهان پس از مرگ دانسته و مالکیت دنیای پس از مرگ را از برای خود متصوّر بداند. 2⃣ بر این مطلب، در آثار سینمایی شاخصی، همچون تأکید می‌شود. 3⃣ «گلادیاتور» از برجسته‌ترین تولیدات است که در سال ۲۰۰۰ میلادی پخش شد. اثر سینمایی موفقی که برنده ۵جایزهٔ گردید و سبب شد تا کارگردان خود را به وادی تهیه‌کنندگی سایر آثار خود بکشاند. 4⃣ گلادیاتور فرای جنبه‌های مختلف تحلیلی خود؛ نمونه‌ای بارز از رویکرد رسانه‌ای غرب در ترسیم آخرت و دوران پس از مرگ است. اثر سینمایی تاثیرگذاری که در آن ماکسیموس را شیفتهٔ وصال زن و فرزند خردسال خود در زندگی پس از مرگ و سکونت ابدی با ایشان در مزرعهٔ طلایی خویش نشان دهد؛ کسانی که توسط کومودوس به قتل رسیده‌اند و اکنون ماکسیموس به امید دیدار دوبارهٔ آن‌ها تا آخرین نفس می‌جنگد. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۵) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ ٣= آموزه‌های حلول و تناسخ 1⃣ اوج هوشمندی نظام لیبرالیسم در ترسیم وضعیت انسان پس از مرگ را می‌توان در وام‌گیری از آموزه‌های ادیان التقاطی همچون بودیسم، شینتوئیسم، هندوئیسم و… دانست، که از هم‌زیستی خوبی با مبانی برخوردار بوده و تعارضات بسیاری با مبانی ادیان الهی داشته و به باورهای باطلی همچون معتقد می‌باشند. 2⃣ باورهای نادرستی که می‌توانند مستمسک مناسبی در اختیار تمدن غرب، جهت گسترش تفکرات اومانیستی قرار دهند. تلفیقی از آموزه‌های لیبرالیسم با باورهای مطرح در ادیان التقاطی تحت عنوان . 3⃣ در همین راستا، اقدام به خلق آثار متعددی با این محتوا نموده است؛ آثاری همچون «بودای کوچک» که سعی در ارائهٔ تصویری مبتنی بر روح بودا در پیکرهٔ وجودیِ نظام لیبرالیسم و در کالبد «اَبَرانسان آمریکایی» می‌نماید. 4⃣ به‌عنوان محصول مشترک انگلیس، ایتالیا، فرانسه تولید گردید؛ اثری به کارگردانی «برناردو برتولوچی» که داستان گروهی از راهبان را روایت می‌کند که به‌دنبال یافتن انسانی هستند که روح استادشان در جسم او حلول کرده است. راهبان در جستجوی خود با پسری آمریکایی به‌نام جسی کنراد برخورد می‌نمایند که به‌همراه خانواده در آمریکا و در شهر سیاتل زندگی می‌کند و اکنون می‌بایست به جهت آزمایش و اطمینان راهبان از این حلول‌یافتگی روح استادشان، به کشور بوتان برده شود. 5⃣ بودای کوچک اقدام به ارائهٔ تصویر جذاب و مدرنی از کرده و روح استاد را حلول‌یافته در سه کودک به تصویر می‌کشد؛ سه کودکی که البته در میان ایشان جسی کنراد آمریکایی به‌عنوان مظهر حلول یافتگی استاد ترسیم شده و گیتا و راجو، یکی به‌عنوان مظهر و دیگری تظاهرات جداگانهٔ استاد به‌تصویر کشیده می‌شوند! ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۶) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ جهان موازی 1⃣ این سه رویکرد رایج و عمومیِ نسبت به مرگ و زندگیِ پس از آن، چند سالی است که با مفهوم جدیدی، با عنوان در هم آمیخته و سبب شده تا ضمن برداشت‌های ماوراءالطبیعی از جهان هستی، ساختار عالم را حول مفهومی با عنوان درک نموده و جهانی را در حال جریان در کنار جهان کنونی متصور گردد!! این باور سبب می‌شود تا مرگ و حضور در آخرت و دنیای پس از مرگ، ماهیت خود را نزد ایشان از دست بدهد و سبب شود تا انسان غربی دچار توهم «جاودانگی در جهان مادی» گردد. 2⃣ که خود را گرفتار در فنا و نیستی مطلقی با عنوان می‌دید و در عین حال نمی‌خواست به پرستش خداوند و اجرای فرامین برآمده از گردن نهد، بهترین راه را «تمسّک به وجود دنیایی دیگر» و «جهانی موازیِ جهانِ موجود» برای خود دید! جهانی که همچنان بشر و تمایلاتش نقش محوری را در آن عهده‌دار است. 3⃣ طرح موضوع جهان موازی در را می‌توان جدیدترین شگرد نظام تمدنی غرب در تقابل با تفکر خدامحور و دین الهی دانست. 4⃣ را می‌توان به‌عنوان کامل‌ترین اثری دانست که سینمای آمریکا، بر محور موضوع جهان موازی تولید کرده است. سریال پُرمخاطبی که در ۱۰۰ قسمت از سپتامبر ۲۰۰۸ تا ژانویه ۲۰۱۳، از شبکه رسانه‌ای پخش گردید؛ شبکه‌ای که متعلق به سرشناس آمریکایی، می‌باشد. 5⃣ سریال فرینج در مهم‌ترین اقدام، ذهن مخاطب را به‌سمت نفی جهان آخرت بر بستر وجود جهان موازی، هدایت نموده و سعی می‌کند جهان موازی را در قالب تفسیر و به‌عنوان یکی از تفسیرهای جایگزین و نماید. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ متن کامل هفتمین قسمت از سلسله مقالات «تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی» با عنوان «هالیوود و چالشی به‌نام مرگ» را در آدرس زیر دنبال کنید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/12152 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter