هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
                                        💐در زلال مکتب اهل بیت علیهمالسلام
در ناامیدی بسی امید است
امام صادق(عليه السلام) در حديث پرمعنايى مى فرمايد: 
«کُنْ لِمَا لاَ تَرْجُو أَرْجَى مِنْکَ لِمَا تَرْجُو;
 نسبت به آنچه اميدى به آن ندارى از آنچه اميد به آن دارى اميدوارتر باش».
جالب اين که در ذيل اين حديث اشاره به داستان موسى(عليه السلام) شده و مى فرمايد: 
«موسى براى به دست آوردن شعله آتشى به دنبال نورى که از درخت برمى خواست روان شد ولى در آنجا پيام نبوت را دريافت داشت».
کافى، ج 5، ص 83، ح 2.
                
            🔴راهبردهای رد مکانیسم ماشه(مقاله وارده)
✍دکتر ابراهیم کارخانهای
 استاد دانشگاه، عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام و رئیس کمیته هستهای مجلس نهم
به منظور مقابله برنامه محور و عزتمندانه با اقدام رو به جلو سه کشور اروپایی و خالی کردن مکانیسم ماشه از فشنگ، با استناد به بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و حقوق به رسمیت شناخته شده کشورها در عرصه اقدام متقابل؛ ۵ اصل ذیل بر پایه دیپلماسی انقلابی، به دور از اقدامات ناپایدار سیاسی و با هدف مستندسازی حقوق مسلّم جمهوری اسلامی پیشنهاد میگردد:
الف- مستندسازی تعهدات جمهوری اسلامی ایران
۱- جمهوری اسلامی ایران بر اساس تایید آژانس بینالمللی اتمی در روز اجرای برجام (26/10/ ۱۳۹۴) صددرصد تعهدات خود را در روی زمین پیش پرداخت نمود و تا زمان خروج یکجانبه آمریکا از برجام (18/2/ ۱۳۹۷) به طور کامل و حتی فراتر از آن، علی رغم آنکه طرفهای مقابل از انجام تعهدات اساسی خود طفره رفته بودند، همچنان به تعهدات خود پایبند ماند و این پایبندی بارها به تایید آژانس رسید.
...
ب- مستندسازی عدم پایبندی اروپا به انجام تعهدات
۱- سه کشور اروپایی پس از یک سال مذاکره بیثمر، نه اینکه تعهدات آمریکا را جبران نکردند بلکه از انجام تعهدات خود نیز سر باز زدند...
...
ج- مستندسازی عدم رعایت ملزومات و فرآیندهای مکانیسم ماشه 
 اکنون که مهلت اجرای دوره ۱۰ ساله برجام رو به اتمام است. سه کشور اروپایی که همواره از انجام تعهدات خود طفره رفتهاند؛ اقدامات متقابل و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس بند۲۶ برجام و اقدام متقابل حقوق بینالملل که در پاسخ به عدم پایبندی آنها صورت گرفته است را به عنوان عدم پایبندی ایران تلقی و طی شکوائیهای به شورای امنیت خواستار اجرای مکانیسم ماشه (فتح الفتوح تیم مذاکرهکننده برجام!) شدهاند.
در مقابله با چنین اقدام ناجوانمردانهای وظیفه دستگاه سیاسی و دیپلماسی است که عدم رعایت ملزومات مکانیسم ماشه را طبق بند ۳۶ برجام مستندسازی کرده و مورد پیگیری جدی قرار دهد: 
۱- بر اساس بند ۳۶ برجام، در صورتی که ایران و یا هر یک از اعضاء ۱+۵ مدعی باشند که طرف مقابل تعهدات خود را وفق برجام انجام نداده است میبایست: 
...
📌د- برگ برنده خروج ازNPT 
 بر اساس بند ۱۰ NPT اگر امنیت ملی کشوری به علت عضویت در NPT در معرض خطر قرار گیرد آن کشور میتواند از NPT خارج شود. 
...متاسفانه دستاندرکاران سیاسی با کوتاه آمدن از «خروج از NPT» و اتخاذ دیپلماسی برجامی، میدان را برای روند فعالسازی مکانیسم ماشه توسط سه کشور اروپایی هموار کردند.
...
ه- حضور پر قدرت دستگاه سیاسی و دیپلماسی در عرصه بینالمللی
 دستگاه دیپلماسی میبایست بر پایه اطلاعات جامع، اقدام به مستندسازی قوی موارد فوق نموده و با دست پر و دیپلماسی عزتمندانه عرصه را بر عهدشکنان، تجاوزگران، دروغگویان بینالمللی، تنگ نموده و با دیپلماسی انقلابی و انتشار اسناد متقن و مستحکم و برجسته نمودن حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و تاکید بر خروج ایران از NPT به عنوان حق مشروع شناخته شده در بند ۱۰ NPT، در سطوح سازمان ملل متحد و شورای امنیت، بهویژه دبیرکل و رئیس دورهای شورا و نیز نهادهای بینالمللی و منطقهای مانند سازمانهای شانگهای، بریکس، اتحادیه بینالمجالس، جنبش عدم تعهد... حقطلبی جمهوری اسلامی ایران و کینهتوزی طرف مقابل را اثبات نموده و سیاستورزان کهنه کار و مشکلساز با پرهیز از هرگونه موضعگیری نابجا و ضعفآلود در مسیر عبور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران از گردنههای سیاسی بینالمللی و منطقهای راه را برای احقاق حق ملت ایران هموار نمایند.
⭕️متن کامل در زیر👇
https://kayhan.ir/001KkL
لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://eitaa.com/jedbie
🌷🎋✊🇮🇷✊🎋🌷
                
            🔴چند نکته درباره ابهامات توافق با گروسی(نگاه)
✍محمد ایمانی
رافائل #گروسی مدیرکل آژانس پس از توافق با آقای عراقچی گفت: «سند فنی مشترکی با وزیر خارجه ایران امضا کردیم که چارچوب بازرسیها درباره تأسیسات هستهای ایران، از جمله مراکز مورد حمله را مشخص میکند. این توافق، گامی مهم برای ازسرگیری بازرسیهاست که به زودی آغاز خواهد شد».
توافق روز سهشنبه در قاهره، به علل گوناگون، نامعتبر است. متن توافق منتشر نشده و به اطلاع مخاطبان ایرانی نرسیده و حال آن که در دسترس آمریکا و اسرائیل است. عجیب اینکه توافق مذکور، اتفاقا با تعطیلی هفده روزهای مجلس مقارن شده است!
خواسته اصلی گروسی، بازگشت بازرسان آژانس به ایران است اما این کار، نقض قانون «الزام دولت به تعلیق همکاری با آژانس» است که در جلسه ۴ تیر ۱۴۰۴ مجلس شورای اسلامی، با رای موافق ۲۱۰ نماینده از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر، به تصویب رسید.
....
👌چند نکته درباره روایتهای متناقض از توافق
در این میان، توضیحات پنجشنبه شب آقای عراقچی درباره توافق با آژانس، دارای ابهامات جدی بود و ایشان از یکسو میگوید: «این توافق، جدا از مذاکرات با تروئیکای اروپایی است و این دو ربطی به هم ندارند»؛ و از طرف دیگر عنوان میکند: «اعتبار این توافق تا وقتی است که هیچ عمل خصمانهای علیه ایران صورت نگیرد به شمول اسنپبک. اگر فعالسازی این مکانیسم نهایتا صورت بگیرد، این توافق دیگر اعتبار ندارد».. اگر ما تعهدات خود را انجام دادیم و طرف اروپایی در مرور زمان (ولو با تمدید چند ماهه) نهایتا اسنپ بک را به اجرا گذاشت، بیاعتباری توافق دیگر معنا ندارد و کار از کار گذشته است.
آقای عراقچی همچنین گفت: «آژانس قبول کرده که حمله به تأسیسات ما غیرقانونی، خلاف حقوق بینالملل، و خلاف منشور ملل متحد و اساسنامه آژانس است».. اما مطلقا در اظهارات چند ماه گذشته رافائل گروسی، یک جمله هم پیدا نمیکنید که جنایت «بمباران تاسیسات و ترور دانشمندان ایرانی» را محکوم کرده و غیرقانونی دانسته باشد، بلکه حق را به رژیم جنایتکار صهیونیستی و آمریکا داده است. بعد از اعلام توافق هم، گروسی موضع مدنظر آقای عراقچی را بیان نکرد و اگر چنین کند، او را ساقط میکنند!
از سوی دیگر، آقای عراقچی گفت: «درخصوص تأسیسات هستهای بمباران شده، آژانس قبول دارد نگرانیهای امنیتی ایران، نگرانیهای مشروعی است. و همچنین قبول دارد که این نگرانیها را باید مورد توجه قرار دهد».. این تعبیر، خلاف رویکرد چند ماه اخیر گروسی حتی پس از توافق بوده است. بخش بعدی اظهارات آقای عراقچی، اختلاف جدی دو طرف را بیشتر نشان میدهد: «در هر توافقی، هر طرف روایت خود را دارد و هر طرف تلاش میکند روایت خود را برجستهتر بیان کند. آقای گروسی باید به شورای حکام گزارش دهد که توافقی صورت گرفته که مورد رضایت او بوده و منطبق بر قوانین است.».
چاره کار چیست؟ انتشار متن توافق، برای پایان دادن به روایتهای متناقض. قطعا متن توافق نمیتواند محرمانه باشد، چه اینکه آمریکا و اسرائیل و اروپا، از متن توافق مطلع هستند. بنابراین، محرمانگی، صرفا در نسبت با مجلس و افکار عمومی ایران است!
از سوی دیگر، نظارت شورای عالی امنیت ملی بر هر نوع توافق از این دست، حتما لازم است اما کافی نیست. سند متقن بر این ادعا، ماجرای برجام است که متن آن، در شورا هم بررسی و تایید شد و این در حالی بود که برخی هشدارهای جدی صاحبنظران درباره منافذ پر خسارت برجام، از سوی تیم مذاکرهکننده انکار میشد، از جمله: لغو نشدن و برگشتپذیری تحریمها، امکان جدی عهدشکنی آمریکا و اروپا، وجود #مکانیسم_ماشه در برجام و قطعنامه 2231 و...
مرور زمان ثابت کرد که تذکرات صاحبنظران درباره برخی خسارتهای تعبیه شده، کاملا درست بوده؛ چنان که کشور، با وجود اجرای یکطرفه برجام به مدت سه سال و پیمان شکنی آشکار طرف غربی، با مکانیسم ماشه دست بهگریبان است و به اعتبار همین سازوکار خائنانه، تیم آقای عراقچی ناچار به مذاکره دوباره با اروپای عهدشکن و بدهکار شدهاند!
اجمالا اینکه ضرورت دارد وزارت امور خارجه برای رفع ابهامات، متن توافق را منتشر کند. باید توجه داشت که فضای خوشبینی و خوشخیالی ده سال قبل نسبت به آمریکا و اروپا و آژانس، به خاطر عملکرد خود آنها از بین رفته است و باید طلبکارانه - و نه از موضع انفعال- با آنها مواجه شد.
https://kayhan.ir/001Kjk
#توافق
#مکانیسم_ماشه 
#سند_تعهدآور
#تصویب_مجلس
لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://eitaa.com/jedbie
🌷🎋✊🇮🇷✊🎋🌷
                
            6.21M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            ﷽▪️خانمی بچهشو آورده مسجد، بچه گریهاش گرفته مجلسِ حاجآقا را ریخته به هم، واکنش حاجآقا را ببینید که چیا میگه به خانوم
برای بچه ها برنامه نریزید، دشمن براشون برنامهریزی می کند.
لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://eitaa.com/jedbie
🌷🎋✊🇮🇷✊🎋🌷
                
            هدایت شده از احمدحسین شریفی
                                        🔻غلطترین کارها در محیطهای دانشگاهی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــ
دانشگاه محل دانشاندوزی و مهارتآموزی و محیطی منحصر به فرد برای تخصص در علم و فناوری است. کارویژه دانشگاه، تربیت و پرورش نیروهای فکری برای اداره عالمانه جامعه و ارتقاء سطح علمی و فناوری کشور است. 
هر کاری که خلاف این اهداف باشد و هر برنامهای که دانشجویان را به کارها و اهداف دیگری مشغول کند، کاری غلط و نادرست و در راستای خواستههای دشمنان دین و دانش این ملت است. 
مع الاسف، برخی از نیروهای نفوذی و دشمنان دین و ملت و مخالفان پیشرفت علمی و فناوری کشور، به بهانه ایجاد نشاط و شادی، دنبال تبدیل کردن دانشگاههای کشور به محلی برای برگزاری کنسرتهای موسیقی و رفتارهای دون شأن دانشجو و دانشگاهیاناند! این جزو غلطترین و مخربترین کارهاست. از دلسوزان علم و دانش و فناوری انتظار میرود که دربرابر چنین برنامههایی هرگز ساکت و آرام ننشینند و به هیچ وجه به دشمنان دین و دانش اجازه ندهند که دانشگاه را به چنین کارهای غلط و مخربی مشغول کنند.
رهبر حکیم و فرزانه انقلاب چند سال قبل، چنین اقداماتی را در محیطهای دانشگاهی، به صراحت و با تأکید تمام تقبیح کردند و آن را از برنامههای دشمنان جامعه ایرانی و اسلامی و تمدن اسلامی دانستند و فرمودند:
«اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلطترین کارها است ... آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پردههای تقوا ... نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. این کارها در دانشگاهها اصلاً وجهی ندارد. ... امروز نبایست اجازه این کارها داده بشود... اینها همان چیزهایی است که دشمنان جامعهی ایرانی و جامعهی مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان خصوص دانشجوی ایرانی، دنبال میکنند برای اینکه نگذارند از بین اینها شهریاریها درست بشوند، از بین اینها دکتر چمرانها درست بشوند؛ آنها با طهارت زندگی کردند، با تقوا زندگی کردند... اغلب پیشروان این کارها[پیشرفتهای کشور] جوانهای متدیّنند، جوانهای انقلابیاند؛ هم در قضیّهی هستهای اینجور است، هم در نانو اینجور است، هم در خیلی از رشتههای دیگر تحقیقی که امروز [وجود دارد]. اینها همه دست بچّههای مؤمن، بچّههای متدیّن، بچّههای انقلابی است؛ اینها هستند که این کارهای بزرگ را انجام دادند. ما بچّهها را از گرایش انقلابی و گرایش اسلامی و دینی و میل به معنویّت دور کنیم با این کارهای غلط؟ این غلطترین کارها است.» (۲۰ تیر ۱۳۹۴)
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
                
            #تلنگر 
درس کلاس و زیپ شلوار !
وقتی وارد کلاس شدم، بچه ها کمکم به هم نگاه می کردند و پوزخند می زدند. برخی میخواستند چیزی به من بگویند ولی خجالت می کشیدند. تا حالا نه من و نه آنها با چنین وضعی روبرو نشده بودیم!
ماجرا از این قرار بود که امروز عمداً با زیپ شلوار نبسته! وارد کلاس شدم. قصدم این بود ببینم دانشجویان کلاس چه واکنش هایی را نشان می دهند و بعد از آن بتوانم مطلبی را برای آنها تبیین کنم و درباره ارزش ها و رفتارهای متعارف و بهنجار و نابهنجار با آنها یک بحث اجتماعی مطرح کنم و در یک روند منطقی خود بچه ها به جمع بندی برسند.
واقعیت آن بود که ابتدای  ورود من به کلاس کسی متوجه زیپ شلوار من نشده بود، اما کمکم بهم رسوندن زیپ شلوار استاد بازه !
عکس العمل ها متفاوت بود، برخی دخترها پوزخند پنهانی میزدند،  پسرها هم نیز زیر لب با هم پچ پچ میکردند. برخی دوست داشتند با این ماجرا لحظاتی بخندند. 
یکی دو نفر خواستن موضوع رو به من منتقل کنند ولی با ممانعت عده دیگری مواجه شدند. 
من هم خیلی عادی طبق روال درس را دنبال کردم در عین حال، همگی رو زیر نظر داشتم.
نیم ساعت به آخر کلاس، روی تخته سیاه نوشتم:
بچه ها!
 زیپ شلوارمن پایین بود،مگه اشکالی داره؟!
ناگهان دانشجویان شوکه شدند، چند نفری تکه انداختند، برخی هم اظهار فضل کردند.  ولی جالب این بود که بیشتر خانمها این کار را مصداق بی ادبی دانستند و از اینکه یک فرد متشخص آن هم استاد دانشگاه اینگونه ظاهر شود اظهار تعجب کردند.
بعد پرسیدم: بچه ها از درس امروز کسی چیزی یاد گرفت؟! 
تقریبا" اکثرا جواب منفی دادند و گفتند تمرکز فکری شان به هم خورده بود و حواسشون از درس و بحث پرت شده بود. 
اینجا بود که گفتم:
 بچه ها!
باز و بسته بودن یک زیپ شلوار اولا میتواند اینقدر در نگاه شما به شخصیت یک استاد مؤثر باشد و حتی موجب تنزل شخصیت وی شود.
ثانیا میتواند روی ذهن دیگران تاثیر بگذارد.
بعد از آنها پرسیدم به نظر شما :
وقتی دکمه روی سینه دختر خانمی باز بمونه،
یا پاچه شلوار خانمی تا نزدیکی های زانو لخت و عریان باشه، 
یا گوشواره و گردنبند و آرایش غلیظ صورت و موهای خانمی جلب توجه کنه،
آیا حواس دیگران را پرت نمیکند؟
آیا باعث عدم تمرکز خیلی ها نمی شود؟ 
آیا تنزل شخصیت ایجاد نمی کند؟ 
بچه ها!
از نظر شما بازبودن زیپ شلوار آقایون زشت تر است یا عریانی اندام یک زن؟ یا هر دو؟
شما نمی توانستید بدون توجه به زیپ شلوار ، تمام حواستان را معطوف درس کنید !
وقتی رفتارهای نابهنجار و نامتعارف، هم انسان ها را نا متعارف و نابهنجار نشون می ده و هم چنین آثاری بر دیگران دارد،
آیا شایسته است که افراد با نوع حجاب و پوشش خودشون، هم خودشون رو نابهنجار و نامتعارف نشون بدند؟ و هم  تمرکز و آرامش فکری و روحی دیگران رو به هم بریزن؟ 
آیا درسته با آرایش ، بی حجابی ، لباس کوتاه ، لباس تنگ ، لباس نازک ، یقه باز و .... مثل همین زیپ شلوار! حواس افراد رو پرت کرد ؟
وقتی هنجارها و ارزش ها در همه جوامع یک امر پذیرفته شده است، رعایت نکردن و بی توجهی به آنها، چه قضاوتی را در مورد ما در چشم دیگران ایجاد می کنه؟
✍یک استاد علوم اجتماعی
📣البته بررسی و شناخت عوامل و ریشه های این خودنمایی ها و رفتارهای نابهنجار  لازمه درمان و رفع آنها است. نمی توان معلول را نگاه کرد و به علل و ریشه ها توجه نداشت. 
افراد می خواهند دیده شوند، باید به افراد بها داد. وقتی احساس شخصیت و ارزشمندی کنند رفتارهای آنها تغییر خواهد کرد.
 علاقه مندان می توانند به کتاب های مختلفی که از سوی صاحب نظران درباره انحرافات و نابهنجاری های مختلف نوشته شده است مراجعه کنند.
به عنوان نمونه ، دکتر ناصرالدین صاحبالزمانی، سالها پیش از انقلاب اسلامی، در کتاب جوانی پر رنج، به بررسی ابعاد و زوایای این مسئله پرداخته است.
                
            
                                             زمان:
                                                
                                                                                        حجم:
                                            1.66M
                                    💐معلم و استاد چه حقوقی بر ما دارند؟
🔹 حجتالاسلام والمسلمین آقای اصغری
قال الامام السجاد علیه السلام:
«حق سائسک بالعلم التعظیم له و التوقیر لمجلسه و حسن الاستماع الیه و الاقبال علیه و ان لا ترفع علیه صوتک و لا تجیب احدا یسأله عن شی ء و لا تحدث فی مجلسه احدا و لا تغتاب عنده احدا و ان تستر عیوبه و تظهر مناقبه و لا تجالس له عدوا و لا تعادی له ولیا فاذا فعلت ذلک شهد لک ملائکة الله بانک تعلمت علمه لله جل اسمه لا للناس» .
📚وسائل الشیعة ج 11 ص 134، بحار الانوار ج 2 ص 42، تحف العقول
 امام سجاد علیه السلام فرمود:
حق معلم و استادت بر تو این است که او را بزرگ و محترم شماری و به مجلس او احترام گذاشته و به بیاناتش خوب گوش دهی و مشتاق او باشی و با نزاکت و احترام با او صحبت کنی. وقتی از کسی سؤال کند جواب ندهی و در مجلس او با کسی سخن نگویی و نزد او از کسی غیبت نکنی . و عیوبش را پوشانده و نیکی هایش را اظهار کنی. با کسانی که با او رابطه نامساعد دارند، همنشین مشوی و با دوستان او به نیکی رفتار کنی. وقتی این امور را رعایت کنی فرشتگان گواهی می دهند که دانش او را برای خدا می آموزی نه مردم.
                
            هدایت شده از زلال معرفت
                                        ✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨
🔰#در_محضر_بزرگان
🔻آیت الله حائری شیرازی
◇انسان متواضع، چه کسی است؟◇
▫️متواضع بودن به معنای سر به زیر گرفتن نیست. انصاف، اساس تواضع است. 
◽️تواضع حقیقی این است که انسان منصف باشد؛ اگر بدی از خودش سر زده، آن را «قبول» کند و اگر خوبی از دیگران سر زده، آن را «باور» کند. 
▫️انسان باید به گونهای بار بیاید که وقتی احسان میبیند، آن را تصدیق کند و اگر از خودش بدی سر میزند، اشتباه خودش را بپذیرد. 
◽️اگر شما این صفت را به فرزندت ارث بدهی، از هر چیز دیگری که به او بدهی، قیمتش بیشتر است. اگر دیدی بچهات بعد از بدی کردن، اعتراف به بدی میکند و میگوید: تقصیر من بود، سجدة شکر کن.
▫️ بزرگترین نعمتی که خدا در تربیت اولاد به انسان میدهد، این است که وقتی خدمتی به او شد، آن را تصدیق کند و اگر لطمهای به کسی زد، به آن اعتراف کند و با تصدیق این امور، تربیت شود. 
◽️انسان منصف وقتی به جامعه بیاید، خودش اصلاح میشود؛ چون اگر بدی کرد، جامعه هم به او بدی میکند و میگوید: «من» بدی کردم که جامعه به من بدی کرد. بعد خودش را اصلاح میکند و در حقیقت زنده میشود. 
▫️هنر دستگاه جوجهکشی به بخاری یا جای تخم مرغش نیست؛ بلکه و ارزشش به یک دستگاه کوچک چند گرمی به نام رگلاتور است که تنظیمکننده است. 
◽️این دستگاه از تمام دستگاهها کوچکتر، اما مهمتر است. اگر این دستگاه کوچک از کار افتاد، دستگاه جوجهکشی یا دئوترم داغ میکند و خاموش نمیشود. 
🔺انصاف در انسان همان تنظیمکنندهای است که اگر از بین رفت، دیگر انسان نمیماند.
📌نکات ناب و حکمتهای آیت الله حائری شیرازی
🌷هدیه به لبخند #امام_زمان علیه السلام و #سلام_فرمانده دلها
ڪانال زلال مــ💖ــعرفت 
@ZolaleMarefat_f
┅═✧❁🔆❁✧═┅
                
            🔴سالگرد آغاز اغتشاشات 1401
وقایعنگاری یک مرگ از پیش طراحیشده
✍ دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان
 
«... تفاوت اساسی این حرکت (آشوبها و اغتشاشات پس از مرگ مهسا امینی) با بقیه اعتراضات که سالهای گذشته در سطح ایران داشتیم، در این است که این حرکت آگاهانه، رهبری شده و سازمان داده شده بوده و روز و ساعتش هم معین بوده و نتیجهاش هم معین است...»
این جملات بخشی از مصاحبهای است که چند روز پس از آغاز اغتشاشات سال 1401، ابراهیم علیزاده، سرکرده گروهک تروریستی کومهله با رسانه سلطنتی انگلیس یعنی بیبی سی انجام داد و به طراحی دقیق و برنامهریزی قبلی این تجمعات و درگیریها اعتراف کرد.
این اعتراف بیسابقه سرکرده کومهله، خیلی عجیب و غریب بود! مگر آنها میتوانستند مرگ مهسا امینی را پیشبینی کنند که برای پس از آن با برنامهریزی دقیق و حتی تعیین روز و ساعت، تجمعات و اغتشاشات بعدی را سازماندهی نمایند؟! شاید اگر این جملات از زبان یکی از مسئولین یا متفکرین و یا فعالان فرهنگی و سیاسی جامعه بیرون میآمد، سریع به توهم توطئه متهم میشد، اما سرکرده گروهک کومهله که یکی از گروهکهای استراتژیک وابسته غرب و صهیونیستها بوده و هست، چگونه ممکن است دچار توهم توطئه شده باشد؟!!
https://kayhan.ir/001KnB
                
            هدایت شده از بصیرت
                                                    
                                
                            
                                            💢بیانیههای تفرقهانگیز خطرناکاند
🔹«حجتالاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اهمیت انسجام ملی و نقش مسئولان گفت: «بیانیههایی که منشأ تفرقه دارند، خطرناک هستند و هرکس، چه روحانی و چه غیرروحانی، چه نظامی و چه دولتی، به این انسجام ملی آسیب بزند، به کشور خیانت میکند.»
🔸خسروپناه با اشاره به اولویت معیشت مردم تأکید کرد: «وزرایی که در حوزه معیشت مسئولیت دارند، مانند وزرای جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد، باید مسأله معیشت را جدی بگیرند. اینکه هر روز کالاها گران شود و ثبات قیمت وجود نداشته باشد، مردم را مستأصل میکند.»
🔹وی همچنین درباره هزینههای بیهوده اداری افزود: «گاهی در سفرهای دیپلماتیک یا علمی-فرهنگی، یک وزیر با حجم وسیعی از همراهان و تشکیلات سفر میکند که تماماً هزینه از بیتالمال است و این هزینههای نامعقول به معیشت مردم آسیب میزند.»
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
                
            10.01M حجم رسانه بالاست
                                                
                                                مشاهده در ایتا                                                
                                            🔴در کار خیر بشتاب! که 
شباب عمر عجب با شتاب میگذرد.
📌گذر عمر بروایت #هوش_مصنوعی
💐شهریار:
شباب عمر عجب با شتاب میگذرد
بدین شتاب خدایا شباب میگذرد …
🍀حافظ:
بنشین بر لب جوی و گذر عمر ببین 
کاین اشارت ز جهان گذران ما را بس.
❤️مولانا:
عمر بر اومید فردا میرود.
غافلانه سوی غوغا میرود
روزگار خویش را امروز دان
بنگرش تا در چه سودا میرود
گه به کیسه گه به کاسه عمر رفت
هر نفس از کیسه ما میرود
تن مَپرور، زانک قربانیست تن
#دل_بپرور، دل به بالا میرود.
💐الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كانَ أبي يَقولُ : إذا هَمَمتَ بِخَيرٍ فبادِرْ؛ فإنَّكَ لا تَدري ما يَحدُثُ . 
📚 الكافي : 2/142/3 .
حضرت امام صادق عليه السلام :
 پدرم مى فرمود: 
هرگاه قصد كار خیر كردى، #بشتاب؛ زيرا نمى دانى كه چه حادثه ای پيش خواهد آمد.
📣سعدی شیرازی:
بس بگردید و بگردد روزگار 
دل به دنیا در نبندد هوشیار
ای که دستت می رسد #کاری_بکن
پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار.
👌👌وفقنا الله و ایاکم لطاعته و مرضاته
#رضایت_خدا
#لبخند_امام_زمان
#دستور_خدا
لطفاً آخرین حلقه نباشید
کانال تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
https://eitaa.com/jedbie
🌷🎋✊🇮🇷✊🎋🌷
                
            هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
                                                    
                                
                            
                                            📯°| #نقشنگاشت🍃
شـهیدبهشتے: 
هڕچقدرسـادهزندگی ڪنید
بیشـترمیتوانیدمباڕزهکنید ..
آنهاییڪہ نتوانستندسـادهزندگیڪنند
نتوانستندمبارزهڪنند!
 #مرگ_بر_اسرائیل 
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی ونخبگان علمی 
@asatid_enghelabi  ایتا  و سروش
                
            