782.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ای لشکر صاحب زمان آماده باش، آماده باش 💥
#خونخواهی
🔺الله اکبر
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
⭕️ #توهم_تناقض
❇️ 1000سال یا 50000 سال ⁉️
🌀خداوند در جایی، مقدار روز قیامت را با معیار روزهای دنیایی#هزار سال و در جای دیگر؛ پنجاه هزار سال بیان می کند.
✅«تَعْرُجُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ في يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ أَلْفَ سَنَةٍ»؛ «فرشتگان و روح [فرشته مقرّب خداوند] بسوى او عروج مىكنند در آن روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است». (معارج/4)
✅«يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ في يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّون»؛ «امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير مىكند؛ سپس در روزى كه مقدار آن هزار سال از سالهايى است كه شما مىشمريد بسوى او بالا مىرود (و دنيا پايان مىيابد)». (سجده/5)
❌ بالاخره 50 هزار سال یا 1000 سال❓
✳️ پاسخ این سوال را در کلام امام صادق علیه السلام، می آموزیم:
امام صادق علیه السلام: « قیامت پنجاه موقف و ایستگاه دارد و توقف بندگان در هر یک، به مقدار هزار سال به طول می انجامد». (تفسر صافی، ج2، ص 743)
✅ نتیجه اینکه: یکی از آیات ناظر به یک موقف و آیه ی دیگر ناظر به کل دوران قیامت می باشد.
( اختلاف در جهت وجود دارد؛ پس تناقض نیست)😊
✍️ جواد حیدری
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
✴️ پرسش
برخی چون استاد رائفی پور بعد از قتل کودکی در عربستان آنرا از نشانه های نزدیکی ظهور بیان میکنند آیا چنین تطبیقی درست است؟
🍁🍁🍁
✅ پاسخ
مستند سخنان افرادی که این قضیه را دلیلی بر نزدکی ظهور می دانند روایتی است که مرحوم کلینی از بزرگان شیعه نقل فرموده است . درآن روایت می خوانیم: « قَالَ يَا زُرَارَةُ لَا بُدَّ مِنْ قَتْلِ غُلَامٍ بِالْمَدِينَةِ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ لَيْسَ يَقْتُلُهُ جَيْشُ السُّفْيَانِيِّ قَالَ لَا وَ لَكِنْ يَقْتُلُهُ جَيْشُ آلِ بَنِي فُلَانٍ يَجِيءُ حَتَّى يَدْخُلَ الْمَدِينَةَ فَيَأْخُذُ الْغُلَامَ فَيَقْتُلُهُ فَإِذَا قَتَلَهُ بَغْياً وَ عُدْوَاناً وَ ظُلْماً لَا يُمْهَلُونَ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَوَقُّعُ الْفَرَجِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. اى زراره! بناچار جوانى در مدينه كشته مىشود، عرضكردم: قربانت، مگر لشكر سفيانى او را نميكشند؟ فرمود: نه، بلكه او را لشكر آل بنى فلان بكشند، آن لشكر مىآيد تا وارد مدينه مىشود و آن جوان را ميگيرد و ميكشد، پس چون او را از روى سركشى و جور و ستم بكشد، مهلتشان بسر آيد، در آن هنگام اميد فرج داشته باش ان شاء اللَّه.»
📙 (الکافی،ج1،ص337)
⤴️⤴️در پاسخ باید گفت :
📌یکم:این روایت مجهول است و سند معتبری ندارد .
📙 (مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج4، ص: 39)
📌دوم:صرف نظر از سند این روایت، دلالت آن نیز مقصود را ثابت نمیکند . چون: مراد از این غلام نفس زکیه است . که مطابق روایتی دیگر نزدیک ظهور جوانی با نام نفس زکیه کشته میشود . و با توجه به اینکه کشته شدن نفس زکیه با خروج سفیانی و یمانی همراه است کشته شدن این کودک در شهر عربستان ربطی به این روایت ندارد .چون هنوز سفیانی و یمانی خروج نکردهاند.
➖همچنین آقایانی که بدین روایت تمسک کردهاند چگونه می توانند «آل بنی فلان » را به آل سعود تطبیق دهند چون احتمال دارد مراد بنی امیه یا بنی العباس که در نزدیک ظهور دوباره حاکم میشوند باشند.
💢قبلا نیز این جریان با تمسک به حدیثی ضعیف مدعی بودند بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،آن کشور به هم میریزد و امام زمان ظهور میکند . چند سال از مرگ ملک عبدالله گذشت و خبری نشد.
✍جواد_حیدری
#رائفی_پور
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
🔸حکایتی شنیدنی🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد.
کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🌷 تا بهشت۲ «پرسمان اربعین حسینی»
🌀 ۱۰ احکام | ۷ کلام | ۸ اخلاق
📥 دریافت PDF پرسمان: m8r.ir/e21
🔹 تهیه شده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی در اصفهان
🏴 موکب سفراء الحسین علیهالسلام
موکب طلاب و مبلغان اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/3742237174C1a58c0c067
🆔 @javadheidari110
⭕️پرسش:
با پسرم تا قبل از ورود به مدرسه مشکلی نداشتیم؛ اما از وقتی مدرسه رفت حاضرجواب شد و متاسفانه محیط خانه را با مدرسه وهمسالانش اشتباه میگیرد واحساس میکند حقی از او ضایع میشود و نباید مقابل ما با حاضرجوابی کم بیاورد؛ درصورتیکه من وپدرش در منزل اهل فحاشی نیستیم اما نمیدانم چرا او حرفهای بد میزند؟ لطفا راهکار بدهید؟
✅پاسخ:
تغییر رفتار فرزندتان پس از ورود به مدرسه میتواند به دلیل تأثیرات محیط جدید و تعامل با همسالان باشد.
1⃣ گفتگو و همدلی: با فرزندتان صحبت کنید و به او اجازه دهید احساسات و نگرانیهایش را بیان کند. این کار به او کمک میکند احساس کند شنیده میشود و میتواند به کاهش تنشها کمک کند.
2⃣تعیین مرزها: به وضوح مرزها و قوانین خانه را برای او توضیح دهید و تأکید کنید که احترام به والدین و اعضای خانواده ضروری است.
3⃣الگوی مثبت: خودتان الگوی خوبی برای او باشید. رفتار محترمانه و مثبت شما میتواند تأثیر زیادی بر رفتار او داشته باشد.
4⃣تشویق به رفتار مثبت: وقتی که او رفتار مناسبی دارد، او را تشویق کنید و به او نشان دهید که رفتار خوبش مورد توجه قرار میگیرد.
5⃣تشویق به بیان احساسات: به فرزندتان کمک کنید تا احساسات خود را به شیوهای سالم بیان کند. میتوانید از او بخواهید که وقتی ناراحت یا عصبانی است، به جای حاضرجوابی، احساساتش را با کلمات مناسب بیان کند.
6⃣ایجاد زمانهای خاص برای گفتگو: زمانهای خاصی را برای گفتگو با فرزندتان تعیین کنید. این زمانها میتواند فرصتی باشد تا او احساسات و تجربیاتش را با شما در میان بگذارد و شما نیز بتوانید به او گوش دهید و راهنمایی کنید.
7⃣تقویت مهارتهای اجتماعی: به فرزندتان کمک کنید تا مهارتهای اجتماعی خود را تقویت کند. میتوانید او را در فعالیتهای گروهی و کلاسهایی با موضوع مهارتهای اجتماعی ثبتنام کنید تا یاد بگیرد چگونه با دیگران به شیوهای مثبت تعامل کند.
8⃣استفاده از داستانها و مثالها: از داستانها و مثالهای واقعی استفاده کنید تا به فرزندتان نشان دهید که چگونه رفتارهای مثبت میتواند به نتایج خوبی منجر شود. این کار میتواند به او کمک کند تا الگوهای رفتاری مناسبی را بیاموزد.
9⃣پاداشدهی به رفتارهای مثبت: سیستم پاداشدهی برای رفتارهای مثبت ایجاد کنید. وقتی که فرزندتان رفتار مناسبی دارد، او را با پاداشهای کوچک تشویق کنید تا بداند که رفتار خوبش مورد توجه قرار میگیرد.
✍#زهرا_ابراهیمی
#تربیت_فرزند
@javadheidari110