eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
452 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️همسانی حاکمان در معیشت، با ضعیف ترین افراد جامعه (اصلی مهم، در حاکمیت‌های صالح و اسلامی، که مدّعیان را رسوا می کند!) الإمام علی "ع": إنَّ اللّه _تعالی_ فَرَضَ عَلی أئمّةِ الحَقِّ، أن یُقَدِّروا أنفُسَهُم بِضَعَفَةِ النّاسِ، کَیلا یَتَبَیَّغَ بِالفَقیرِ فَقرُه. امام علی "ع": خداوند متعال واجب کرده است بر حاکمان بر حق و صالح، که مانند ضعیف ترین مردم زندگی کنند، تا مردم فقیر و محروم، فشار زندگی را حس نکنند. ️بنگرید! در این منشور خورشیدی، سخن از وجوب و ضرورت همسان بودن زندگی و گذران حاکمان است با ضعیف ترین مردم، نه حتی مردم متوسط. و این چگونگی اگر اتّفاق افتاد، از سعادتمندی جامعه های صالح است. پس می توان به مدعیان گفت: ما کجاییم در این بحر تفکر ، تو کجا؟!؟! الحیاة، ج۹، ص۴۳۲ @javadheidari110
💠پرسش: آیا «قدم بد» داشتن که در بین مردم رایج است و به بعضی از افراد نسبت می‌دهند؛ صحت دارد؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: سلام‌علیکم با تشکر از ارتباط شما بزرگوار با گروه تبلیغی پاسخگو اگر منظور از «قدم بد» داشتن، این است که؛ فلان فرد به خاطر اخلاق بد و یا گنه‌کار بودن، باعث می‌شود رزق و روزی و برکت در زندگی تحت تأثیر قرار بگیرد، صحبت صحیحی است. در قرآن کریم، ریشه‌ی بلا و مصیبت، اعمال ناشایست انسان بیان‌شده است. در سوره‌ی شوری آمده است: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُم»؛ «هر مصيبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است كه انجام دادهايد». (1) در روایتی از امام صادق علیه‌السلام می‌خوانیم: «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ»؛ «مؤمن با نیت بر گناه از رزق خود محروم می‌شود». (2) ولی اگر منظور از «بدقدم» بودن مطلب دیگری است، خرافه بوده و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان دیگران را متهم به این امور کرد. نتیجه اینکه: بر اساس آیات و روایات، علت شومی و محرومیت‌ها، اعمال انسان‌ها هست و نه «پاقدم» و «بدقدم» بودن. پی‌نوشت‌ها: 1. شوری/30 2. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، النص، ص: 241 @javadheidari110
💠 💬شوخی‌کردن با نامحرم چه حکمی داره؟ 🔹شوخی با نامحرم اگه با قصد لذت جنسی و تحریک شهوت باشه یا انسان بترسه که به گناه بیفته، طبق نظر همه مراجع، جایز نیست و حرامه. 👈اگه قصد لذت و اینا در کار نباشه: 🔹 آیات عظام رهبری و مکارم: اگه اطمینان دارین که به گناه نمی‌افتین، در این صورت اشکال نداره. 🔹 آیت‌الله سیستانی: درصورتی‌که عرف متدینین این کار رو ناشایست بدونن، به احتیاط واجب، چنین شوخی‌هایی هم جایز نیست. 📚رهبری: اجوبةالاستفتائات، س۱۳۳۰؛ سیستانی، جامع، ج۴، م۴۶؛ مکارم، استفتائات؛ شبیری، احکام کاربردی، م۵۹۰؛ وحید، احکام مهاجران، س۶۳. کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ضرورت ولایت فقیه در عصر غیبت 🔵 استاد جواد حیدری @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
42.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | روایت اوّل معرفی مبلغان نوین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌷 قسمت اوّل: جناب آقای جواد حیدری، پاسخگویی به شبهات فضای مجازی 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf ⭕️ @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 غیبت و حلالیت طلبیدن 💬اگر گوینده یا شنونده غیبت باشیم، باید از غیبت شونده حلالیت بطلبيم؟ 🔹 آيات عظام: امام، تبريزي، صافي، فاضل و سیستانی: لازم نيست. 👌 تبصره: آية الله سيستاني: اگر غیبت دارای توهین باشد بنابر احتیاط، لازم است حلالیت بگیرد با دو شرط 1. حلالیت جبران هتک حرمت و توهین را کند 2. حلالیت طلبیدن مفسده نداشته باشد. 🔹 آيات عظام: خامنه‌اي، مكارم، نوري، بهجت و وحید:‌ اگر امكان ندارد (مثلا آدرس غیبت شونده را ندارد یا وفات کرده) یا مفسده دارد (باعث ايجاد اختلاف، ناراحتي و تيرگي روابط، مي‌شود یا غیبت شونده نامحرم باشد) لازم نيست ولی در صورتیکه امكان دارد و مفسده ندارد بايد از غيبت شونده حلاليّت بطلبد. 👌 تبصره: 🔹 آية الله وحيد: بنا براحتياط واجب حلالیت بگیرد. 🔹 آیت الله مکارم: گوینده باید حلالیت بگیرد ولی شنونده مستحب است حلالیت بگیرد. 📚 امام، استفتائات ج2 ص620 س16 و21 و ج3 ص588 س58 و59؛ خامنه‌اي، رساله آموزشي ج2 درس 19؛ صافي، رساله م2826؛ تبريزي، رساله م2824 و استفتائات ج1 س1004 و 1006؛ فاضل،‌ استفتائات ج1 س982؛ نوري، استفتائات ج2 س530؛ بهجت، جامع المسائل ج2 ص471 و استفتائات ج4 س6475 و 6478؛ سيستاني، رساله ج1 م 2271؛ وحيد، رساله م 2078؛ مكارم، احكام ويژه م11 و انوار الفقاهه، كتاب تجارت ص292 و جامع المسائل، طلب حلالیت شنونده غیبت. کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵فدای انقلابی که شن های بیابانش، لشکر خدا برای حفظ آن هستند. ⬅️ آی مسئول، اگر با عملکرد ضعیف، باعث تضعیف چنین نظامی شدی، ارزش تو از شن های کویر کمتر و نتیجه ی اعمال تو جهنمی است که:  وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ ۖ أُعِدَّتْ لِلْكَافِرِينَ. ✍جواد حیدری کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
❌تغییر اسم، خرافه یا واقعیت❓ ❎اخيراً ديده مى‏ شود، عده‏ اى براى رفع مشكلات خود و خویشان و يا جهت رهائی از بیماری به افرادی مراجعه می کنند که پیشنهاد به آنان داده تا آن جا كه به افراد مى گويند نام های نیک و خوب خود را مانند علی و زهرا را با اسم های بی محتوا و بیگانه با فرهنگ و عقیده ما، جا به جا کنند. آیا تغییر اسم می تواند برطرف کننده ی مشکلات و سختی ها باشد؟ برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب نکاتی تقدیم‌می شود: 1⃣نکته ی اول: اسم، نام و عنوان، نشانه و تابلوي کاشف از هويت و ماهيت هر چيزي است. اسم لفظي است که انسان با شنيدن آن بدون اختيار به معنا و صاحب آن منتقل مي شود. براى همه موجودات گياهان، حيوانات، جمادات و... وجود نام و اسمي که تداعي کننده و مشخص کننده آنان باشد ضرورت دارد. 2⃣نکته ی دوم: از آن جا که انسان اشرف مخلوقات و موجودات است؛ و هر يک از افراد انسان داراي شخصيت مسقلي هستند، شايسته است زيباترين و با ارزش ترين اسم ها براي او انتخاب شود. نامي که متناسب با حال و شرافت و کرامت انسانى او باشد. پيامبر اسلام (ص) فرمود: يکي از حقوق فرزند بر پدر اين است که نام نيک و زيبا براي او انتخاب کند.»[1] 3⃣نکته ی سوم: در اسلام داشتن نام و لقب نيکو يک ارزش است و مي تواند در روحيه و جسم انسان اثرات مثبتي داشته باشد. از اين رو شايسته است هر مسلماني براي فرزندان خود از نام ها و القاب خوب و با معنا انتخاب کند؛ زيرا نام خوب تداعي کننده معناي خوب و نام بد تداعي کننده معانى و مفاهيم بد و نا مناسبي است که موجب هتک حرمت انسان مي گردد. 4⃣نکته ی چهارم: در تعاليم اخلاقي اسلام معيارها و ضوابطي براي نام نيک افراد انسان بيان شده است از جمله: ✅اسم بايد در حد شخصيت صاحب آن بوده و متناسب با تمام دوران هاي زندگي او (کودکي، نوجواني جواني و کهن سالي) باشد. ✅از اسامي خاص ذات باري تعالي نباشد. مثل ذات، رحمان ✅درست ترين نام آن است که بر بندگي دلالت نمايد؛ مانند عبدالله، عبدالرحمن و عبدالرحيم و ...[2] ✅اسامي پيامبران (ع) و ائمه اطهار (ع)، در روايت وارد شده است بهترين نام ها، اسامي پيامبران (ص) است.‏[3] امام صادق (ع) از پيامبر اسلام (ص) نقل مي کند که فرمود: کسي که سه فرزند پسر داشته باشد و نام هيچ کدام را محمّد نگذارد بر من جفا کرده است.[4] ✅داراي معناي زشت يا از اسامي افراد بد نام نباشد. در روايتي امام باقر (ع) از پيامبر (ص) نقل نمودند که آن حضرت (ص) بهترين و بدترين اسم را چنين برمي شمردند: بهترين اسم: عبدالله، عبدالرحمن و ... بدترين اسم: ضرار، مرة، حرب و ظالم.[5] در برخي ديگر از روايات نام هاي حکم و حکيم و خالد و مالک نيز بر اين نام ها افزوده شده است.[6] در بين اسامي خوب و زيبا نيز بعضي از بعض ديگر باارزش‌تر و بالاتر هستند. هرکس بايد سعي کند بهترين اسم را که داراي امتيازات و معیارهای بيشتري است انتخاب نمايد. 5⃣نکته‌ی پنجم: اين‏كه عده‌ای با محاسبه‌های غیرقابل‌اعتماد و بر اساس حروف ابجد، عدد مربوط به اسمى را تعيين کرده و سپس آن عدد را نسبت به امرى ديگر مثل عددِ مربوط به اسم همسر آن فرد، مقايسه می‌کنند و ادعا می‌نمایند، اين دو عدد همخوانى ندارند؛ پس بايد اسم‏هايشان را عوض كنند تا همخوانى پيدا كنند؛ یا مشکل و بیماری آن برطرف شود؛  نه‌تنها حرف بی‌پایه و اساسى است، بلكه پشت‏ كردن به عقل و دستور شريعت الهى است. 6⃣نکته‌ی ششم: پروردگار عالم انسان را مسلح به عقل و اراده و اختیار نموده است و راهنمایانی چون انبیاء فرستاده است تا راه و روش صحیح زندگی و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را بیاموزند. این انسان است که می‌تواند در سایه‌ی عقلانیت و تلاش و کوشش و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری حل کرده و با انجام‌وظیفه، سعادت دنیا و آخرت خود را رقم می‌زند. ♦️نتیجه اینکه: تغییر اسم برای حل مشکلات هیچ دلیل عقلی و نقلی نداشته و این عمل با توکل داشتن به خدا و بهره‌گیری از موهبات الهی در تعارض است. شایسته است مردم عزیز، فریب اشخاص بی‌بهره از علم و تقوا را نخورده و برای مشورت و هم‌فکری به علمای ربانی و جهادگران عرصه‌ی علم و تقوا مراجعه کنند. ✍ منابع: [1]. حق الولد على والده ان يحسن اسمه و ادبه». [2] بحارالانوار، ج 101، ص 130. [3] بحارالانوار، ج 101، ص 130. [4] بحارالانوار ج: 101 ص: 130 و 131. [5] حر عاملی، وسایل الشيعة، ج 21، ص 399، 27403، المکتبة الاسلامية، چاپ پنجم، 1398 ق. [6] حر عاملی، وسائل‏الشيعة، ج 21، ص 398، 27399. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b