eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
453 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️⚡️⚡️⚡️ ⚡️ ⚡️ ⚡️پرسش و پاسخ 🤔کلیپ وضعیت کشوری که حاکمان سنی سکولار و لائیک آن با همدستی یهود و نصاری قصد اهانت عملی به آموزه‌های دینی داشتند و می‌خواستند با خیانت به مسلمانان مظلوم به مجد و شکوه نابود شده امپراتوری عثمانی برسند را دیده‌ای؟ پاســـ🖊ــــخـگو استاد جــــواد حیــــــدرے 🎯 بله اما این اتفاق ممکن است هر جا بیفتد و کاری به سُنی، سکولار و غیره ندارد. 🤔 از رخدادهای اینچنینی به عنوان آیات یاد شده، آیه رحمت خدا؟ آیه غضب خدا؟ آیه قدرت خدا بدون هیچ پشتوانه از علت بروز؟ 🎯 احسنت آیه بودن مسلم است اما عذاب بودن هر چند محتمل است ولی چون ما دسترسی به لوح محفوظ نداریم، نمی توانیم یقینی اظهار کنیم 🤔اصلا ربطی به اعمال ما نداره از این طرف هم نمی تونیم یقینی نفی کنیم نشانه عذاب چیه؟عذاب چه شکلیه؟ الان مردم زلزله زده معذب هستن یا متنعم و خوشحال؟ 🎯 مردم قطعا سختی می کشند. اما عامل سختی چیست؟ ممکن است: ابتلاء عذاب عکس العمل طبیعی زمین کفاره ... 🤔خداوند بدون دلیل بلا نازل کرده؟ 🎯 بزرگوار صحبت در همین است که نباید قطعی حکم به بلا بودن کنیم 🤔 اینکه انسان ها گناه میکنن عذاب نازل میشه یه چیز غیر قابل باور هست 🎯 برخی گناهان موجب عذاب است. از مسلمات قرآنی است. اما کدام اتفاق بلاست؟ در حیطه ی علم ما نیست 🤔😡همش یکیه جز عکس العمل طبیعی طبیعت یله و رهاست؟ به تصادف اعتقاد دارید؟ پشت رخدادهای اینچنینی هیچ حکمتی نیست؟ طبیعت یله و رهاست؟ نمیشه هیچ نسبتی بین بلایا و کردار بلا دیده تعریف کرد؟ 🎯 طبیعت یله نیست. نظم و قانون دارد 🤔انسان در بعضی چیزا دست انداخته حوادث طبیعی مانند طوفان و ...این چیزا از همین قبیل هست اما حوادث سماوی جبر هست 🎯 بله هر دو محتمل است اما یکی از آنها، دیگری را نفی نمی‌کند 🤔عالم مدبر داره 🎯 بله 🤔 همین انسان قانونش رو بهم زده 🎯 گاهی هم چنین است 🤔 مدبر بدون دلیل رخدادهای منظم رو تدبیر و مدیریت نمیکنه 🎯 دقیقا اما حکمت اتفاقات و تدبیرات الهی در حیطه ی علم ما نیست 🤔 اصلا چیزی بعنوان بلا که خدا نازل کنه ندارییم باید معنا بشه 🎯 نبلوکم بالخیر و الشر. اخذناهم بالباساء و الضراء اخذناهم بالسنین ووو 🔻نتیجه اینکه: 🔴منظومه‌ای اظهار نظر کنیم، نه آموزه‌ای 🔵مصاحبه‌ای که حقیر در خبرگزاری داشته‌ام با عنوان👇 سیل نعمت یا نقمت؟ را مطالعه بفرمائید آنجا کامل توضیح داده‌ام 🆔 @javadheidari110
سیره و سیاست پیامبر صلی الله علیه و آله .mp3
زمان: حجم: 2.47M
🌹سیره و سیاست حضرت محمد صلی الله علیه و آله 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢پرسش از شما پاسخ از📣 «استاد جواد حیدری» ❓پرسش❓ آیا وقتی حضرت مهدی ظهور کنند ایشون از دشمنان حضرت زهرا انتقام میگیرن؟ ✍پاسخ بله این صحیح است در برخی از روایات هم به آن اشاره شده هر چند سند برخی از روایات مخدوش هست ولی اسناد صحیحه هم داریم و روایاتی بر این مسئله تاکید دارد. ❓پرسش❓ آیا دشمنان آن حضرت زنده میشن؟ ✍پاسخ بله ❓پرسش❓ چگونه دشمنان حضرت زنده میشن ✍پاسخ ما به مسئله‌ای بنام رجعت اعتقاد داریم که همزمان و بعد از ظهور حضرت حجت «عجل الله تعالی فرجه الشریف» مومنین محض و کافرین محض و مشرکین محض به اذن الهی به دنیا برمی‌گردند که در رأس آن کافرین و مشرکین محض غاصبین ولایت و جسارت کنندگان به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها هستند که حضرت حجت «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» ان‌شاء‌الله از آنها انتقام خواهند گرفت. به امید آن روز 🍃🌸🍃 ╔═ ⚘════⚘ ═ ⇲@javadheidari110 ⚘════⚘ ═
♦️آیا عقیده ی به خلق لامن شیء صحیح است یا خیر (آیا خلقت از عدم ، محال است؟) لطفا با ذکر سند 🔸اگر منظور این باشد که خداوند، یک مخلوق را از نیستی (من لا شی ) به وجود بیاورد ، ) عدم به‌منزله علت مادی فعل خداوند در نظر گرفته شود)،با این توضیح که خداوند همان عدم را تغییر شکل داده و آن را بوجودبیاورد؛ یعنی عدم ، طرف اضافه خلقت قرارگرفته و خالق از آن استفاده کرده و چیزی را خلق کرده باشد ، محال است. چون باید موجود باشد تا خالق بتواند از آن استفاده کند. درحالی‌که عدم است و نیست. بنابراین خلقت از عدم با این فرض محال می باشد. ولی اگر منظور ،خلقت به‌صورت( لا من شیء) یعنی اینکه هیچ‌چیزی نبوده و خداوند بدون ماده وجودی، عالم را آفریده است این معنا صحیح هست و معنای خالقت خداوند همین است و هیچ محذور عقلی ندارد.( مانند خلق صورت اسب بالدار در ذهن توسط انسا‏ن) امام رضا علیه‌السلام دربیانی روشن و زیبا دراین‌باره می‌فرمایند : ٍ إِنَ‏ كُلَ‏ صَانِعِ‏ شَيْ‏ءٍ فَمِنْ‏ شَيْ‏ءٍ صَنَعَهُ‏ وَ اللَّهُ الْخَالِقُ اللَّطِيفُ الْجَلِيلُ خَلَقَ وَ صَنَعَ لَا مِنْ شَيْ‏ء.(1) هر سازنده ای ، اشیاء را از چیز دیگری می‌سازد اما خداوندِ آفریدگار والامقام و دارای جلال ،اشیاء را بدون اینکه آن را از چیزی استفاده کند، ایجاد فرموده است. پی‌نوشت: 1. عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 129 ✍🏻استاد حیدری @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌊🌊🌊 🌊 🌊 پرســـ❓ــش ⁉️لطفا نظرتان را بفرمائید در مورد شبهه‌ای که بعد از وقوع سیل امامزاده داوود در فضای مجازی پخش شد و برخی گفتند: اگر سیل بجای امامزاده داوود در دیسکو یا یک مکان خوش‌گذرانی آمده بود و آنجا را تخریب کرده بود داد علمای اسلام بلند می‌شد و می‌گفتند این سیل قهر خداست، چون در این مکان گناه شده؛ بنابراین نباید عقل‌مان را در اختیار علمای اسلام بدهیم؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے "زیدعزه" طبق نظر علمای اسلام سیل علت‌ها و ریشه‌های متعدد می‌تواند داشته باشد از جمله: 1⃣ گناه 2⃣ امتحان الهی 3⃣ مسائل طبیعی 4⃣ کفاره‌ی گناهان بودن 5⃣ قصور بشر (سوء مدیریت و سوء اختیار بشر) که این از مهم‌ترین دلائل است چون اگر موانعی اعم از تخریب و یا پر کردن غیرقانونی مسیل(سیل‌روها) نبود هیچ‌گاه امامزاده تخریب نمی‌شد. ♻️نتیجه اینکه: سیل خواه در دیسکو، خواه در امامزاده و خواه در خانه‌ی خدا بیاید اگر چنین اتفاقی در خانه‌ی خدا رخ دهد، علت‌های فراوانی می‌تواند داشته باشد بنابراین اگر کسی غیر از حضرات معصومین ادعا کند که علت رخداد سیل الّا و لابد قهر الهی است این اظهار نظر باطلی است چون کسی جز حضرات معصومین دسترسی به علم غیب و لوح محفوظ ندارد. 🆔 @javadheidari110
منظور از امی بودن حضرت محمد چیست؟ .mp3
زمان: حجم: 3.23M
🌹 امی بودن حضرت محمد صلی الله علیه و آله به چه معناست؟؟ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠 💠 پرســـ❓ــش ⁉️چرا مردم جریان غدیر را از یاد بردند؟ ⁉️چگونه ممکن است این تعداد کثیر به سخن حضرت عمل نکنند و بعد از جریان غدیر منکر آن شوند؟! پاســـ🖊ــــخِ‌ استادحیــــــدرے "زیدعزه" 🔻مقدمه سند حدیث غدیر متواتر و غیر قابل خدشه است، همچنین دلالت حدیث بر ولایت مولا نیز با وجود قرینه‌های متعدد از مسلمات است. اما چرا این همه جمعیت انکار کردند؟! 1⃣ نوع حکومت و سیستم اداره‌ی مناطق قومی قبیله‌ای بوده است و طبق حرکت و نظر رهبران و رئیسان آن قبایل، توده‌ی مردم نیز همراه می‌شدند. 2⃣ تهدید و تطمیع مردم توسط صاحبان زر و زور و تزویر که جرات بیان حقایق را نداشتند. 3⃣ وقتی در زمان حیات رسول خدا، خلفای اهل‌سنت به وضوح و بیش از هفتاد مرتبه با امر و نهی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مخالفت کردند هیچ استبعادی ندارد بعد از شهادتشان نیز چنین کنند. 🔻نمونه‌ای از شواهد علامه شرف الدین در کتاب النص و الاجتهاد به موارد متعددی اشاره دارند: 〽️جریان جیش اسامه و مخالفت صریح خلفا با کلام رسول خدا که فرمود: لعن الله من تخلف عن جیش اسامه 〽️صلح حدیبیه و مخالفت عمر با رسول خدا 〽️رزیه و مصیبت یوم الخمیس _روز پنجشنبه_ و تهمت هذیان به رسول خدا ♻️خلاصه اینکه: طبق شواهد تاریخی پیامبر در زمان حیات خویش نه تنها در واقعه‌ی غدیر بلکه بارها به صراحت و کنایه فرموده بودند که علی (علیه‌السلام) جانشین و وصی ‌ایشان است و همه بر این امر واقف بودند ولی با این وجود باز عده‌ای دست از کارشکنی برنداشتند؛ نظیر کارشکنی در جریان حدیث اثنی‌عشر و... پس بعید نبود بعد از حیات آن حضرت نیز نه تنها خود از فرامین پیامبر سرپیچی کنند بلکه به تطمیع و تهدید دیگران نیز بپردازند. بنابراین برخی بخاطر حسد، برخی بخاطر عدم فهم درست و صحيح از مساله نبوت و ارتباط نبوت و امامت با مساله خلافت و جانشيني رسول خدا و برخی نیز به خاطر تعصبات قبيله‌ای در صف مخالفان غدیر قرار گرفتند زیرا سیستم اداره‌ی آن منطقه سیستم قومی قبیله‌ای بود و مردم تابع رئیس قبیله‌ی خود بودند. @javadheidari110
جانشینی پیامبر صلی الله علیه وآله .mp3
زمان: حجم: 3.6M
🌹چرا پیامبر، جانشینی امام علی را در خود مکه بیان نکردند و این مهم را در غدیر خم انجام دادند؟ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🔹 🔹 🔹 💎•┈••✾••┈•💎 @javadheidari110