eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
452 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 چرا نظام در کنترل اغتشاشات خیلی سریع عمل نمی‌کند؟ 🍃🌹🍃 🎙دکتر سید جلال حسینی | @javadheidari110
😄لبخند😉 🔺امروز وقتی سوار تاکسی شدم گفتم: چقدر هوا سرد شده! راننده بهم گفت: "کار خودشونه! یه دستگاه هایی از روسیه وارد کردن که هوای سرد روسیه و سیبری رو منتقل میکنه اینجا میخوان زنا پوشیده تر بیان بیرون" هنوز که هنوزه دارم لبخند میزنم 😂😄😄😄 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
🔺ماجرای عکس جنجالی چیست؟ 🔹از روز گذشته تصویری از یک متهم که به میله‌ای با دستبند بسته شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و برخی رسانه ها آن را به‌عنوان یکی از کشته‌های اغتشاشات اخیر به مردم معرفی می‌کند. ✅ واقعیت ماجرا چیست؟ دادستان زاهدان: 🔹فردی که عکس او هم‌اکنون با نام «خدانور لجعه‌ای» در رسانه‌های معاند درحال گردش است، «صادق کبدانی» معروف به «یاغی» بوده و از اتباع افغانستانی است. 🔹این فرد در تیر امسال به جرم سرقت بازداشت شده و در ۲۷ مرداد با قرار وثیقه آزاد شده است. این سارق سابقه‌دار که چندین شاکی خصوصی و سابقه ۱۶ سرقت دارد، ۱۰ مهر ماه امسال حین یک سرقت دیگر در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده است. 🔹عکس منتشرشده از سارق مربوط به اوایل تیر است. به گفته دادستان نظامی این فرد شرور مسلح بوده اما به‌دلیل اینکه حقوق شهروندی‌اش رعایت نشده با فردی که او را به میله بسته سه ماه قبل برخورد قضایی شده است. 🔹ماجرای لیوان آب کنار متهم هم این است که او از ماموران آب خواسته و آن‌ها یک لیوان آب داده‌اند و پس از نوشیدن آب توسط متهم، افسر پلیس لیوان آب را بر روی سکو گذاشته است. آقای یحیی گل محمدی، خدا ازت نگذره که آلت دست اینترنشنال سعودی شدی و کمکشون می‌کنی این دروغا پخش بشه. دیگه حالا خجالت بکش 👈 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
🌟انجمن حجتیه🔉 ♧انجمن حجتیه به رهبری شیخ محمود ذاکرزاده تولایی معروف به شیخ محمود حلبی از علمای به نام مشهد،با هدف مبارزه با بهائیت تشکیل یافت ♧انجمن با هدف و نیت ارزشمند و برای دین و مذهب تشیع ایجاد شده بود؛گرچه بعد ها انحرافاتی در آن بوجود آمد 1️⃣در قضاوت هایی که افراد درمورد حجتیه داشته اند،بسیاری افراط و تفریط وجود داشته؛برخی آنها را منحرف از اسلام و انقلاب خوانده اند و برخی دیگر معتقد و متدین ناب گفته اند *اما نکته ای که باید درنظر گرفت این است که ما این جریان را نه ضد فرهنگ،بلکه باید یک خرده فرهنگ قلمداد کنیم 2️⃣شیخ محمود؛ درمورد شیخ محمود حلبی باید گفت در دیانت و علم ایشان شکی وجود ندارد. ایشان شاگرد بسیاری از علمای معروف بودند اما در میان آنها،میرزا مهدی اصفهانی،عالم و فاضل مشهدی و بنیانگذار مکتب تفکیک،بیش ترین تاثیر را بر او داشت ♤در مکتب تفکیک بر این باور بودند که نباید وارد فلسفه و عرفان و ومباحث عقلی شد. محمود حلبی نیز قائل به این مکتب بود ایشان دغدغه ی حفظ اسلام و دین و عدم نفوذ بهائیت در پیکره ی تشیع را داشت که از این نظر قابل تقدیر و احترام هستند،اما ایراداتی نیز داشتند از جمله اینکه ایشان بر یک خط مشی سیاسی و اعتقادی نبودند و باور داشتند برای رسیدن به اهداف مقدس،از برخی اصول میتوان گذشت(همانند آنچه در ماکسیسم وجود دارد) *اما نباید گفت ایشان به سکولاریسم عقیده داشتند بلکه در مقام عمل،دغدغه و فقه سیاسی نداشتند 3️⃣انجمن فعالیت غیر سیاسی داشته که این نیز برگرفته از تاکتیک بهائیت بود 4️⃣رژیم پهلوی با توجه به رویکرد غیر سیاسی انجمن،از آنها حمایت میکرد. *درحالی که خود محمود حلبی فعالیت سیاسی مانند جریان ملی شدن صنعت نفت داشت 5️⃣مغلطه و اشتباهی که حجتیه ها داشتند این بود که آنها مبارزه با بهائیت را هدف اصلی قرار داده بودند،درحالیکه از رژیمی حمایت میکردند که خود حامی اصلی بهائیت بود 6️⃣نباید از این نکته غافل بود که تلاش های آنان در تبلیغ تشیع و مقابله با بهائیت کاملا موفق بود و بسیاری را از گمراهی نجات دادند 7️⃣امام در ابتدای تشکیل انجمن،در جواب سوالی درمورد آنها گفته بود: در فرض مذکور(حجتیه)هم اقدامات،مورد تقدیر خدا تعالی است و هم همراهی و همکاری با آنها مرضیّ ولی عصر(عج). و مجازند مومنین وجوه شرعیه اعم از زکوات و ... را به آنها بدهند(صحیفه امام جلد ۲ صفحه ۳۰) اما ایشان بعد از انقلاب،نهایتا به نقد و مخالفت با آنها برخاستند زیرا میخواستند در آینده،مقام های حکومتی به دست افراد بی کفایت و غیر انقلابی نیفتند 8️⃣نباید افرادی که منتقد و مخالف انقلاب و حضور روحانیت در سیاست هستند را جزوی از انجمن دانست زیرا انجمن تشکیلات تعریف شده و اساس نامه ای معین داشت ✅تقسیم بندی افراد: ۱-افراد وابسته به رژیم ۲-عناصر عافیت طلب:در سیاست وارد میشدند و میگفتند کسی مخالفت نکند ۳-عضو هیچ کدام نبودند:کار خود را جهادی میدانستند ۴-افرادی که بعد ها جدا شدند و پیرو امام شدند ✅اساس نامه؛مواد آن⬇️⬇️ ۱-نام:انجمن خیریه حجتیه مهدویه ۲-منظور از تشکیل،اجرای اموری است که ذیلا می آید: تبلیغ دین اسلام،دفاع علمی از اسلام؛ که با روش های گوناگون مانند تشکیل کنفرانس،ایجاد کتابخانه و مراکز درمانی،چاپ جزوه و... انجام میگرفت *تبصره اول:موضوع و هدف انجمن تا زمان ظهور حضرت بقیه الله(عج)ثابت است *تبصره دوم:به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهیم داشت ۳-مراکز انجمن:در تهران صندوق پستی برای مکاتبات با شعب،در اختیار مردم قرار میگیرد ✅خلاصه⬇️⬇️ 💯انجمن بخاطر جزءنگری ها،فرع بینی ها،نداشتن استراتژی جامع در بعضی زمان ها،دچار تحلیل های نادرست سیاسی شد و نتوانست پست های کلیدی در نظام به دست آورد 💯هدف انجمن،دینی و مذهبی بود 💯همه افراد انجمن را نباید با یک حکم محکوم کرد 💯بزرگترین اشتباه آنها،مسئله ی عدم دخالت در سیاست و عدم تشخیص اولویت ها بود 💯ترویج اختلاف بین شیعه و سنی یکی از مشخصه های اصلی آنان بود 📣پیاده شده کنفرانس @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 مواردی که نماز مسافر تمام و چهار رکعتی است کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
❎ بعد از پیروزی و قهرمانی ‌ •┈┈••✾••┈┈• ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
🔻چند نکته در زمینه ی موسیقی: 1️⃣ هرنوع آواز و آهنگی حرام شمرده نمی‌شود؛ بلکه تنها آهنگ‌های مناسب با مجالس لهو و فساد، مشمول حرمت است و گوش دادن به آهنگ‌هایی که از این مشخصه عاری بوده و یا مشکوک به نظر می‌رسد، اشکالی ندارد. 2️⃣ طرب و لهو، دو واژه کلیدی است که در باب غنا و موسیقی بکار می‌رود. 🔶 (الف) «طرب»: به حالت سبک‌وزنی و سبک عقلی گفته می‌شود که در اثر شنیدن آواز یا آهنگ، در روان و نفس آدمی پدید می‌آید و او را از حد اعتدال خارج می‌کند. 🔷 این امر تنها به حالت شادی اختصاص نمی‌یابد؛ بلکه ممکن است از آهنگ‌های غم و حزن‌آور نیز بدست آید.[۱] 🔶 (ب) «لهو»: سازگاری و هم‌نوایی آواز و آهنگ نواخته شده با مجالس فساد و خوش‌گذرانی است؛ بدین معنا که ممکن است نغمه‌ای طرب‌انگیز نباشد؛ ولی از نغمه‌هایی باشد که فقط در جلسات فاسقان و هواپرستان رایج است. 🔷 تمامی مراجع تقلید، «لهوی بودن» را جز و قید موسیقی حرام می‌دانند؛ ولی در قید «طرب انگیزی» اختلاف نظر دارند. 3️⃣ آلات موسیقی دو قسم است: 🔶 (الف) آلات مختص حرام؛ 🔷 (ب) آلات مشترک بین حلال و حرام؛[۲] ♦️ بیشتر مراجع تقلید استفاده از آلات مشترک را به طور مطلق حرام نکرده‌اند بلکه بر اساس کیفیت نواختن آن فتوا داده‌اند. اما برخی از مراجع دیگر از جمله: آیات عظام، بهجت و صافی گلپایگانی استفاده از هر نوع آلات موسیقی را حرام می‌دانند.[۳] 🔷 آثار مخرب موسیقی در روایات، بارها تأکید و تکرار شده است؛ از جمله مرگ ناگهانی و قبول نشدن دعا[۴] سبب نفاق[۵] بی‌تفاوت شدن نسبت به ناموس[۶] از بین بردن برکت[۷] عذاب آخرت[۱۰] و... 🔻بیماری‌های موسیقی از دیدگاه برخی اندیشمندان: 1️⃣ علامه محمد تقی جعفری (رحمه‌الله) در تحقیقی که به عمل آورده‌اند می‌فرمایند: موسیقی ضررهای زیادی دارد؛ که ما به چند نمونه آن‌ها اشاره می‌کنیم: 🔶 اضطرابات گوناگون، عصبانیت، سستی، بی‌ارادگی، سرگیجه، مالیخولیا، طپش قلب، بی‌نظمی، بیماری فشار خون، واسطه خودکشی، عامل جنایت، سلب غیرت، عامل فحشا، کوتاهی عمر و...[۱۱] 2️⃣ ویکتور هوگو، (نویسنده مشهور فرانسوی) می‌گوید: علت این‌که ما از موسیقی خوشمان می‌آید. این است که در عالم خیال‌ها و رؤیاها فرو می‌رویم.[۱۲] 3️⃣ هگل می‌گوید: ذکر و عبادت مسلمانان در مساجد بی‌آلایش، خود فکر می‌آورد و دعای مسیحیان در کلیسا با عربده‌ی ناقوس و نقش و نگار در و دیوار، تشویش خاطر و انصراف ناظر.[۱۱] 4️⃣ کانت می‌گوید: موسیقی اگر از همه هنرها مطبوع‌تر باشد ولی چون به بشر چیزی نمی‌آموزد از تمام هنرها پست‌تر است.[۱۲] 5️⃣ ویلیام جمیز می‌گوید: ممکن است خداوند از گناهان و گناه موسیقی ما بگذرد ولی ضعف اعصاب دست از سر ما بر نمی‌دارد.[۱۳] 🔻 پی‌نوشت ها: [۱]. مکاسب محرمه، مجمع الفکر الاسلامی، قم، ج1، باب غنا، ص 293. [۲]. «آلات مشترک» به آلاتی از موسیقی گفته می‌شود که هم برای منافع مشروع و حلال به کار می‌رود و هم برای منافع نامشروع و حرام. [۳]. رساله دانشجویی مطابق با نظر ده تن از مراجع تقلید، قم، دفتر نشر معارف، ص 203. [۴]. کافی، کلینی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ج2، ص 433. [۵]. همان، ص 434. [۶]. همان، ص 432. [۷]. همان، ص 435. [۸]. همان، ص 436. [۹]. جوان و موسیقی، به نقل تأثیر موسیقی بر روان و اعصاب، بستانی راد، لاهوت، تهران، ص 62. [۱۰]. موسیقی از نظر دین و دانش، محمد حسین بهجتی، مقاله، ص 93. [۱۱]. تأثیر موسیقی بر روان و اعصاب، مترجم، حسین عبدالهی خوروش، ص 94. [۱۲]. همان. [۱۳]. همان. ✨✨✨✨✨✨ ✅ آیدی دریافت سوالات دینی👇👇 @khameneieshQ کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠 مبلغان فعال فضای مجازی (3) 🌹 موضوع: پاسخگویی به شبهات اعتقادی 🔹 مدیر: استاد جواد حیدری 🌀 مشاهده صفحات اجتماعی و کانال‌ها در فضای مجازی: 🆔 http://zil.ink/javadheidari110 @taaghcheh