eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
5.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
453 ویدیو
155 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 یک تصویر قابل تامل! 👌👌👌‌ هزار بی‌ریشه هم جمع بشن نمی‌تونن یه ریشه دار رو بندازن! قوی 🇮🇷 @javadheidari110
📢 انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که باید بر دستگاه نَبَأ فاسق و امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب غلبه کند. 💠 آیت‌الله میرباقری: «مرحله‌ای که امروز، انقلاب اسلامی باید از آن عبور کند مرحله عبور از جنگ رسانه‌ای دشمن است؛ یعنی در مرحله تولید دستگاه نَبَأ هستیم. ما پیش از این، از فشار اهرم دشمن عبور کردیم. یعنی دیگر با حرکت نظامی نمی‌خواهند و نمی‌توانند ما را نابود کنند. ما از فشار اهرم هم عبور کردیم؛ دو دهه است داریم مذاکره می‌کنیم و در مجموع نتوانستند انقلاب اسلامی را در مذاکره شکست دهند. در این مذاکرات، پنج قدرت برنده جنگ جهانی یک طرف نشستند و می‌خواستند ما را مهارِ دیپلماتیک بکنند و نتوانستند. انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸، نرم‌افزار را شکست و امروز از مرحله و تحریم هم در حال عبور است. یعنی ملت ما و انقلاب ما ابزارها و اهرم‌های فشار دشمن را دارد کُند و نابود می‌کند و از کار می‌اندازد، به‌طوری که نمی‌توانند با کشورهای دیگر هم این‌طور برخورد کنند. مرحله‌ای که ما الآن در آن هستیم، مرحله خبرسازی و تولید نَبَأ است. به تعبیر ادبیات دینی، مرحله مقابله با نبأ فاسق است که در سوره حُجُرات از آن بحث شده است. دنیای مجازی و ارتباط لسانی‌ای که مدیریتش دست غرب است، ولو به شما هم اجازه حضور بدهند، مادامی که مدیریتش در دست آنهاست، محیط نجوای شیطان است. را ببینید. اگر به دستگاه خبرسازی آنها که نبأ فاسق است گوش فرا دادی، اقتتال و درگیری و سوء‌ظن و تنابز بالالقاب و تجسس و بدگویی و غیبت ایجاد می‌کند. اگر به این نبأ فاسق گوش بدهی، چنین اتفاقاتی می‌افتد. امت مؤمن اگر می‌خواهد بر رقیب پیروز بشود باید بر دستگاه نبأ و خبرش، که حالا امروز مدرن شده شده، و بر اهرم امپراتوری‌های رسانه‌ای و غلبه کند و از آن عبور کند. @javadheidari110
✍️ در منابع اسلامی آمده است که روزی ابوحنیفة با امام صادق(ع) هم سفره شد. وقتی امام(ع)دست از غذا کشید فرمود: 🔹«الحمد لله ربّ العالمين اللّهم هذا مِنك و مِن رسولِك(ص)» 🔸ستايش مر خدا را كه مالك و مدبر همه عوالم است‏ خداوندا این از فضل تو و همچنین از فضل رسول تو است. ✍️ ابوحنیفه با تعجب اشکال به امام (ع) گرفت و گفت: 🔸«يا أبا عبد الله أجعلتَ مع الله شريكا؟» 🔹ای ابو عبدالله! آیا برای خداوند شریک قائل شدی؟ ✍️ امام (ع) به او گفت: وای بر تو! همانا خداوند در قرآن می فرماید: 🔹«... وَ ما نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْناهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِه...‏»(التوبة: 74 ) 🔸«... و اين غرور و سرمستى علتى نداشت جز اينكه خدا و رسولش ايشان را از كرم خود توانگر و بى نياز كرده بود...» ◀️ همچنین در جای دیگر خداوند فرموده: 🔹«وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُه...‏»(التوبة: 59) 🔸«ولى اگر آنها به حق خود راضى باشند و به آنچه خدا و پيامبرش در اختيار آنها گذارده رضايت دهند و بگويند همين براى ما كافى است و اگر هم نياز بيشترى داريم خدا و پيامبر(ص) از فضل خود به زودى به ما مى‏بخشند ...‏» ✍️ ابوحنیفه با سرافکندگی گفت: به خدا قسم گویا تا کنون این دو آیه را از قرآن نخوانده بودم و به گوشم نخورده بود! امام علیه السلام فرمودند: بله تو بی شک این دو آیه را هم خوانده ای و هم شنیدی! ولی خداوند درباره تو و امثال تو فرموده است: 🔹«أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى‏ قُلُوبٍ أَقْفالُها»(محمد: 24) 🔸«چرا در قرآن تدبر نمى‏كنند؟ مگر بر در دلهايشان قفل زده شده؟» ◀️ همچنین: 🔹«كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُون‏» (المطففين: 14) 🔸 «نه، واقع قضيه، اين است كه گناهانى كه كرده‏اند، در دلهاشان اثر نهاده، و دلها را قساوت بخشيده‏» 📚 كراجكى، محمد بن على‏، كنز الفوائد، ج‏2، ص: 37 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓چرا بعضی دانشمندان با اینکه عمر خود را در راه شناخت پدیده‏ ها گذرانده‏ اند، به خدا ایمان نمی آورند؟ 🔰پاسخ : خداپرستی مربوط به اراده انسان است، نه علم انسان. لذا نجاری که دائما نردبان می ‏سازد از هیچ کدام بالا نمی‏ رود، زیرا قصد بالا رفتن ندارد. سوزن که برای همه لباس می‏ دوزد، خودش لباس ندارد آئینه فروشی دائما در میان آئینه ‏های مغازه خود می ‏چرخد، ولی ممکن است حتی یقه خود را صاف نکند، ولی عابرین با نگاه به یکی از آینه ‏ها، سر و صورت خود را مرتب می‏ کنند. بسیاری از دانشمندان نیز پدیده ‏ها را شناخته ‏اند اما قصد شناخت پدید آورنده را نداشته ‏اند. 📚 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 @javadheidari110
💢 نیت نماز را اشتباهی به زبان آوردن 💠 سوال: 🔷 آیا با وجود اشتباه به زبان آوردن نیت، نماز صحیح است؟ ✍🏻 پاسخ: ◀️ هرگاه فردی به نماز ایستاده و نیت قلبی کرده اما در زبان و خیال خود غیر از نیت قلبی داشت، مثلاً هنگام ظهر قصد نماز ظهر را داشت، ولی اشتباها گفت؛ چهار رکعت نماز عشا می خوانم نمازش صحیح است. 🔸برداشت غلط: بسیاری بر این باورند که نیت باید به زبان آورده شود، در حالی که لازم نیست نیت را به زبان بیاورد، بلکه همین قدر که انگیزه انسان از این کار، نماز خواندن برای خدا باشد کافی است. 🔺 العروه الوثقی، فصل فی النیه، مسئله 17 کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 💠 در مثنوی آمده است در اتاق تاریک بود عدّه‌ای با چشمان بسته وارد اتاق شدند. یکی دست به زد و گفت این ناودان است فردی پاهای فیل را لمس کرد و گفت این است شخصی گوش‌ او را گرفت و گفت این باد بزن است نفر بعدی دستی بر پشت فیل کشید و گفت این است. یعنی هر فرد، فیل را بر اساس نگاه متّکی بر حسّ لامسه‌ خود کرد. در حالیکه اگر فیل را کامل دیده یا لمس می‌کردند قضاوتشان به واقع نزدیک‌تر می‌شد. 💠 در زندگی مشترک، گاهی زن و مرد با دیدن جزء یا از رفتارهای همسر، قضاوت کلّی درمورد شخصیّت او کرده و حتّی برداشت کلّی از ظاهر رفتار یا گفتارش می‌کنند. 💠 هیچ‌گاه با دیدن یک یا چند رفتار همسر به طور و کلّی نگوییم همسرم آدم خوبی نیست، اصلاً مرا درک نمی‌کند، آدم زندگی‌‌کُنی نیست و دهها قضاوت کلّی دیگر. 💠 دیدن تمام ابعاد و شخصیّت و رفتارهای همسر از برداشت‌ها و تصمیمات غلط یا جلوگیری می‌کند. 💠 به فرض اگر همسرم‌ بدزبان یا تندمزاج است با قضاوت نگویم "اخلاقش اصلاً خوب نیست یا اخلاق بدرد بخوری ندارد." چرا که در کنار بدزبانی ممکن است برای خرجی زن و بچه زحمت می‌کشد، دل و قلبش است، فرد کینه‌ای نیست، زبان عذرخواهی و دهها صفات و رفتارهای دارد. 💠 در واقع باید تمام رفتارها و اخلاق‌های خوب و اشتباه او را کنار هم‌ گذاشته و با پازل شخصیّت او، نسبت به نقص یا اشتباه او عکس‌العمل و قضاوت عادلانه و صحیح داشته باشیم تا قضاوتمان مثل اتاق تاریک و نباشد. 🌺@hosseinnabavinasab
💠 پرسش: آیا اسلام نظریه تکامل انواع داروین را می‌پذیرد ؟ ...................................................................................................................................... ✍️ پاسخ: اولا: داروینیسم، هنوز به اثبات علمی نرسیده و در حد فرضیه هست، مخالفت بسیاری از دانشمندان در جهان غرب مخصوصا در حوزه ژنتیک(1) ، مؤید این مطلب می باش لذا اصلاً معنا و مفهومی ندارد که ما یک «فرضیه»ی اثبات نشده را یک دست آورد علمی فرض کنیم و سپس بدین بپردازیم که آیا با معارف اسلامی منافات دارد یا ندارد؟ ثانیا : اگر بنا را بر صحت این فرضیه بگذاریم آیا مخالفتی با اعتقاد به خدا خواهد داشت؟ جواب منفی است . خود داروین از معتقدین به خدا بوده و با این عقیده از دنیا رفته است . این فرضیه در مورد چگونگی تکامل تدریجی موجودات صحبت می‌کند اما اینکه :«چه کسی این خلقت و تحولات را به وجود آورد ؟، چه کسی این مراحل را ربوبیت کرد و چرا؟ ارتباطی با این فرضیه ندارد . نکته سوم : قرآن کریم این فرضیه را در مورد انسان کنونی به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیرد. پروردگار عالم در قران کریم می‌فرماید : يا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها وَ بَثَ مِنْهُما رِجالاً كَثيراً وَ نِساءً ..(2) اى مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! همان كسى كه همه شمارا از يك انسان آفريد؛ و همسر او را (نيز) از جنس او خلق كرد؛ و از آن دو، مردان وزنان فراوانى (درروی زمين) منتشر ساخت... ** قرآن ،حضرت آدم و حوا را به‌عنوان اولین‌های نسل کنونی بشر معرفی می‌کند و آدم را ، عاقل ، عابد و دارای مقام نبوت معرفی می‌کند. نکته چهارم : اگر منظور داروین از انسان ، نسل‌های قبل از حضرت آدم باشد ، فرضیه او قابل‌بررسی هست ولی بعید به نظر می‌رسد ظاهر فرضیه داروین چنین باشد . پی‌نوشت: 1. لیست تعداد زیادی از دانشمندان مخالف فرضیه داروین، https://goo.gl/zAKuUn 2. سوره نساء/1 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا