eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
7.9هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
340 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani
مشاهده در ایتا
دانلود
✅چهار پیشنهاد برای حلقه تربیتی در روز عید غدیر خم (بخش دوم) 🔷🔹پیشنهاد سوم:  با اعضای حلقه خود قرار بگذارید در در روز عید برخی از اعمال و آداب این روز را همه اعضاء حلقه اجرا کنند. بسته به سطح حلقه پیشنهاد های زیر را می توانید در جلسات قبل از روز عید مطرح کنید تا اعضاء یک یا چند مورد را انتخاب کنند: 🔹شادی کردن و شاد نمودن مومنین شاد کردن دیگران کار مشکلی نیست با یک لبخند، با یک سلام گرم، با یک شاخه گل یا با یک عدد شکلات 🔹صلوات فرستادن همه ما برای حوائج خود صلوات می فرستیم. صلوات نذر می کنیم و همیشه هم نتیجه گرفته ایم. در روز غدیر صلواتمان را به نیت شادی دل مطهر امیرالمومنین و رسول خدا صلوات الله علیهما بفرستیم.  🔹غسل مخصوص این روز از اعمال خوب و پسندیده ای که در اعیاد به ما امر شده، غسل مخصوص عید می باشد. در این روز قبل از پوشیدن لباس نیکو و بوی خوش استفاده کردن، غسل کنیم. 🔹 روزه گرفتن از عبادات زیبایی است که همه آن را دوست دارند و از عبادات بسیار ساده عید غدیر روزه گرفتن و در نتیجه خودسازی می باشد. 🔹صدقه دادن به نیابت مولا برای سلامتی فرزندشان حضرت مهدی(عج)  🔹زنده کردن جمله مشهور در تمامی دید و بازدیدها «الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین و الائمه المعصومین-علیهم السلام-» 🔹چراغانی و تزئینات داخل و خارج منزل، مسجد و محله چراغانی و تزیین (داخل و خارج) ولو به یک پوستر، یک پرچم، یک رشته چراغ که از پنچره بیاویزیم نمود عید غدیر را در کوچه و خیابان ظاهر بداریم. 🔹عیادت از بیماران و سالمندان و معلولین عیادت از بیماران، سالمندان، معلولین، به عنوان تبریک عید همراه گل، هدیه، هدیه، شیرینی و . . . عید و غدیر و شادی آن را به دل از پاافتادگان وارد کنیم. 🔹قرائت قرآن و اهدای ثواب آن به روح مطهر امیرالمومنین(ع)  🔹اطعام و افطاری دادن به روزه داران با دانه ای خرما، ظرفی آش، مقداری شیرینی می توانیم روزه داران عید غدیر را افطاری دهیم. 🔹اهدا شیرینی و شکلات و هدیه برای همسایگان و اهل محل با گذاشتن یک میز جلوی در منزل یا مغازه یا شرکت و . . . قرار دادن یک جعبه شیرینی یا چای گرم یا شیر کاکائو داغ روی آن می تواند شادی عید غدیر را برای عابران و همسایه ها و . . . ایجاد کند. به عنوان مثال اعضاء حلقه می توانند با هم قرار بگذارند که در این روز همه شاد باشند و دیگران را هم شاد کنند.به همه لبخند بزنند و با مهربانی با هم رفتار کنند. یا در حلقه جوانان روزه این روز و افطار دسته جمعی یا عیادت از بیماران و آسایشگاه جانبازان می تواند برنامه ریزی گردد. 🔷🔹پیشنهاد چهارم: اگر در بین اعضاء حلقه از سادات هستند حتما ایشان را با نام سید... خطاب کنید، البته نه فقط در این روز. همواره ایشان را سید خطاب کرده و احترام ویژه ای برایشان قائل باشید تا احترام به سادات که نشآت گرفته از احترام به اهل بیت علیهم السلام است برای اعضاء حلقه نهادینه شود. مربےمحور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 شخصیت یک متربی منوط به مربی است ... اگر قرار است شما سرپرستی جمعی را بر عهده بگیرید و آن ها را تربیت کنید و آن ها شما را در جمع خود نپذیرند و شما را به عنوان مربی قبول نمیکنند و با این احتمال که دیگر بزرگتر شده اند و نباید مجموعه ای از کار ها را انجام دهند و شما در نحوه ی مسائل حلقه نا توان شده اید ... به شما راهکاری عملی خواهیم گفت که با رعایت این نکته می توانید جمعی واحد و متحد در جمع خود داشته باشید . بار ها برای شما اتفاق افتاده است که در گروه اگر کسی را بدون پیشوند آقا صدا کنید اون نحوه ی برخورد متفاوتی با کسی که پیشوند اقا برایش می‌گذارید دارد . این گفتن راهی است برای اعتبار بخشی و مهم تر از همه شخصیت دادن به نوجوان در سنی که آن ها فطرتا به آن احتیاج دارند . نکته دقیقاً در این مثال ساده ، واضح و آشکار است ‌. شما با اعتبار دادن به شخصیت فرد و هویت دادن به او می توانید او را به راحتی در مسیر تربیت قرار دهید ‌. متربی در این عصر و در این سن نیازمند شخصیت بخشی از یک فرد معتمد است. اگر دقت کرده باشید نوجوان که معمولا از سن ۱۲ شروع می‌شود و تا سن ۱۷ به پایان می رسد عاشق مسولیت هستند ‌. منتظر آن هستند به آن ها شود ، داده شود و کسب کنند ‌. شما اگر نگاهی به شهدای هشت سال دفاع مقدس بکنید خواهی دید آمار شهدای زیر بیست سال بسیار زیاد تر از بقیه سن ها می باشد و این به یک دلیل است و آن هم به دلیل آن که ، آن ها در جبهه شخصیت می‌گرفتند ، توسط بقیه رزمندگان تحویل گرفته میشدند و به واسطه ی همین اعتبار و اعتمادی که از سوی فرمانده به آن ها میشد به قلب دشمنان میزدند و آن ها را از پای در می اوردند . سه کلمه ی اعتبار ، اعتماد و شخصیت دادن به نوجوان از رموز کار تربیتی است و مسئله ی مهمی است تا جایی که شهید مطهری در یادداشت ها اورده است : ««در تربيت و اخلاق مهمترين اصل براي يک فرد اين است که براي خود اعتبار و شخصيت و حيثيت قائل باشد و مقيد باشد که اعتبار خود را حفظ کند. شما براي اينکه يک بچه را خوب تربيت کنيد بايد به او شخصيت بدهيد که احساس مناعت و شخصيت کند. امان از وقتي که يک فرد احساس کند که اعتبارش را از دست داده است (مثال تاجر)؛ قرآن با کلمه «يا بني آدم‌‌‌‌‌» به يک دنيا ارزش و شخصيت اشاره مي‌‌کند.»» ✍مصطفی کریمی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ناامیدی،آفت مربی از بدترین اتفاقات عالم برای کسی که دستی در دارد؛ ناامیدی است. این که یک مربی گمان کند که حرفها و توصیه هایش اثر ندارد و بعد مایوس شود اشتباه بزرگی است. در حقیقت این ناامیدی میوه درخت است. 🖌انتظار سریع از تربیت داشتن، نشانه نشناختن امر تربیت است. ⏰ باید توجه داشت که ایجاد تغییر رفتار، فرآیندی زمان بر است. تربیت امری تدریجی است. مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
4_227294578451944793.pdf
حجم: 363.5K
✅آنچه معلمان و مربیان بایست بدانند خلاصه آنچه معلمان و مربیان بایست بدانند... مربی محور،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_mssjed
‌💠معرفی کتاب از مباحثی که میبایست حداقل ازپایه ۸(سوم راهنمایی)حتما مورد بحث در کلاسها و حلقه های تربیتی قرار بگیرد بحث عقاید میباشد. بحثی مهم با اولویت بالا و در عین حال خشک و کمی سنگین، که باید باظرافت ودقت به این دوره سنی بیان شود.(نوجوانان پایه ۸تادیپلم) 🌿البته باید دقت کنیم که اگر مربی بحث، دانش کافی در رابطه با مباحث عقاید نداشته باشد وونتواند باجذابیت بحث راجلو ببرد ،مستمعین خاطره خوشی از این بحث های مهم درذهن خود نداشته و و درآینده برای تکمیل بحث ها از اینگونه مباحث استقبال نخواهند کرد. ضمنا باید از ذهن گرایی افراطی دراین مباحث خودداری کنیم، یعنی عملا دروس به نحوی تدریس شوند که با زندگی شخص گره بخورد تا و در زندگی راهگشا و چراغ راه باشد. 📚کتب عقاید (که به زبان نوجوان ودرسطح این سطح سنی نوشته شده باشد) کم ومحدود است. به نظرم کتب آموزش عقاید حاج آقا قرائتی و حاج آقای ری شهری برای این سن مناسب باشد (کتاب عقاید ایت الله مصباح یزدی برای دوره دبیرستان شاید کمی سنگین باشد). 📗البته اقای سیدجواد بهشتی مجموعه کتب و سلسله مباحثی رو با نام دعوت در رابطه باعقاید نوشته است که موضوعات به زبان ساده بیان شده است. این کتابها که به کتب دعوت ( کتاب کار مربیان) معروف است را کانونهای مساجد چاپ کرده و ظاهرا از طریق طرح چهره به چهره دراختیار مربیان قرار می دهد و فروش اینترنتی هم دارد. 🌻این کتابها که در هر درس علاوه بربحث عقیدتی ،ازنکات اخلاقی وفقهی هم بهره برده را برای تدریس به نوجوانان وجوانان ۱۴تا۱۸ساله پیشنهاد می کنم. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏵 ایجاد دبستان انقلابی پناهیان _____ 💎مـــــربی محـــــور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول کار فرهنگی را بیاموزیم؟ بخش دوازدهم(از۱۳) ➕جـذب و شیوه ی آن قبل از ورود به موضوع جذب لازم است دو اصل مهم را مد نظر قرار دهیم 🔺باید جذابیت مجموعه به مخاطبان نشان داده شود تا عمل جذب به خوبی انجام گیرد. 🔺باید خواستگاه جذب در وجود فرد کشف شود، یعنی بدانیم مخاطب به چه چیزی نیاز دارد، تا بر اساس اقتضای وجودی او، عمل جذب انجام گیرد. 🔸دسته بندی افراد بـرای جـذب افراد بر اساس نحوه جذبشان به چهار دسته ی متفاوت تقسیم میشوند: ➕ آشنا: برای جذب اینگونه افراد تلاش زیادی لازم نیست؛ چراکه به دلیل آشنا بودنشان به راحتی جذب مجموعه میشوند؛ ➕ ساده و مهربان: ویژگی بارز این افراد، ساده و مهربان بودنشان است اما به دلیل خجالت زدگی ممکن است کمی دیرتر جذب شوند؛ ➕ دیرجوش و دیرآشنا: جذب این افراد نیازمند تلاش، صبر و حوصلهی فراوانی است. ➕ خشن و ناهمرنگ: لازم است اجازه دهید این افراد در ابتدا با مجموعه خوب آشنا شوند تا شیرینی حضور در آن برایشان محسوس تر گردد. بدین ترتیب عمل جذب، راحتر برای این افراد امکان پذیر میشود. با توجه به تقسیم بندی بالا و با شناخت از افراد میتوان در میزان جذب آنها در مجموعه تأثیر بسزایی داشت. آقای رحیـــم پورازغدی میگوید که گاهی اگر از کسی بپرسید نظر شما راجع به فلان شخص چیست؟ میگوید فلانی آدم بسیار خوبی است، باتقواست، خانوادی متدینی دارد؛ ولی ... . از واژه ی "ولی" به بعد بیان نقاط ضعف این قدر ادامه مییابد که همه ی قوتهای فرد فراموش میشود. شیوه ی برخورد علامه مجلسی با بدترینها در شهر اینگونه بود: روزی به علامه خبر دادند که نانوای شهر در نانوایی را میبندد و شراب میخورد. ایشان در ساعت ۲ نیمه شب در نانوایی را زدند و گفتند:صدایم را میشنوی؟ آمدم بگویم که نیم ساعت دیگر وقت نماز شب است؛ فراموش نکنی! مرا هم امشب دعا کن. خیلی محتاجم. علامه با خود اندیشید که کسی حق ندارد آبروی کسی را بریزد. ادامه دارد... 〰〰〰〰〰〰〰〰 ::قسمتهای قبلی این مبحث:: بخش اول: eitaa.com/morabi_masjed/71 بخش دوم: eitaa.com/morabi_masjed/162 بخش سوم: eitaa.com/morabi_masjed/291 بخش چهارم: eitaa.com/morabi_masjed/454 بخش پنجم: eitaa.com/morabi_masjed/585 بخش ششم: eitaa.com/morabi_masjed/779 بخش هفتم: eitaa.com/morabi_masjed/967 بخش هشتم: eitaa.com/morabi_masjed/1128 بخش نهم: eitaa.com/morabi_masjed/1230 بخش دهم: eitaa.com/morabi_masjed/1439 بخش یازدهم: eitaa.com/morabi_masjed/1661 مربـــی محـــور؛ نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی @morabi_masjed
هدایت شده از نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
#چهل_حدیث_فرهنگی حدیث ششم: امکانات مهم است... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• @morabi_masjed •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•