eitaa logo
پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام
489 دنبال‌کننده
1هزار عکس
153 ویدیو
44 فایل
کانال روبیکا 👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/isri_ac_ir آدرس وبسایت پژوهشگاه👇🏻👇🏻 http://isri.ac.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
با احترام و افتخار، اعلام می‌کنیم که برندگان مرحله سوم مسابقه کتاب‌خوانی ما ( کتاب پیام های ماه مبارک رمضان) که با شور و علاقه در این رویداد فرهنگی شرکت کرده‌اند، مشخص شده‌اند. برندگان این دوره، که با تلاش و مطالعه خود، سرآمد شدند، عبارت‌اند از: 🏆- خانم ریحانه چگینی از قم 🏆- آقای ناصر تاملی از تبریز 🏆- آقای محمدرضا مالکی از قم 🏆- خانم ناهید نامداری از قم 🏆- آقای سجاد قابل از مشهد این عزیزان نه تنها فرهنگ کتاب‌خوانی را پاس داشتند، بلکه الهام‌بخش دیگران برای پیمودن این مسیر دانایی شدند. ما از تمامی شرکت‌کنندگان این مسابقه به دلیل عشق و علاقه‌شان به کتاب، عمیقاً سپاسگزاریم و امیدواریم که این راه ادامه یابد و شاهد مشارکت‌های پرشورتری در مرحله چهارم باشیم. دانایی گوهری است که هر قدم در این مسیر، آینده‌ای روشن‌تر را نوید می‌دهد. •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤦🏻‍♂️ در دنیای پر از سوالات و شبهات دینی، علمی و اجتماعی، " و " همراه شماست! 💬 🔹 پاسخ‌های معتبر: توسط متخصصان و پژوهشگران مجرب 🔹 دسترسی آسان: تنها با یک کلیک 🔹 ارتباط مستقیم با کارشناسان: دریافت پاسخ‌های دقیق و مستند از کجا شروع کنیم ؟👨🏻‍💻 🌐 به سایت جوبگو https://isri.ac.ir/javabgoo و مرکز فضای مجازی حقیق https://isri.ac.ir/haqiq سر بزنید، سوالات خود را بپرسید و دانش خود را ارتقاء دهید! شروع کنید و به جمع ما بپیوندید!👆 یکی از سئوالات و شبهات پرتکرار زمان حال این است که : چرا در عصر ائمه و پیامبر حجاب قانون نبوده اما در عصر ما تبدیل به قانون شده است ؟ جهت مشاهده جواب در کانال آپارات کلیک کنید: https://www.aparat.com/haqiq.ir •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام
🔸چالش‌ها و افق‌های پیش روی علوم انسانی موجود 🖇ارائه‌شده در انجمن بین‌المللی دانش اجتماعی مسلمین گفتگو با: 👤مریم منصوری عضو هیات علمی دانشگاه شاهد ⏰ ۱۰ دی •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
1403.10.10 مصاحبه منصوری.mp3
زمان: حجم: 5.98M
🔸افق‌های پیش روی علوم انسانی موجود 👤 مریم منصوری نسبت‌ علم بومی و دینی 02:00 عدم توجه بنیادی به علوم انسانی 05:00 آسیب‌ها در علوم اجتماعی 06:30 بازتاب رسانه‌ای علوم اجتماعی 09:00 🖇انجمن بین‌المللی دانش اجتماعی مسلمین •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
۳۰۰ مقاله پیرامون یک قرن فعالیت حوزه علمیه قم تهیه شد 🔹دبیر همایش یکصدمین سال‌گرد باز تاسیس حوزه علمیه قم و نکوداشت آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی‌(ره)، فعالیت ۲۵ گروه علمی برای جمع‌آوری آثار یک قرن گذشته حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیرامون فعالیت‌های حوزه همچنین آثار بزرگان و عالمان دینی در یک قرن اخیر نزدیک به ۳۰۰ مقاله تهیه و تدوین شده‌است. •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
دکتر سیدسعید زاهد زاهدانیدین و فرهنگ.mp3
زمان: حجم: 16.04M
🔉 «دین و فرهنگ» 💢 جلسه 0️⃣1️⃣ درس‌گفتارِ مجازی «بازتابِ دین در علم، هنر و فناوری» 🎙 دکتر سید سعید زاهد زاهدانی (رئیس پژوهشکده تحول و ارتقاء علوم انسانی دانشگاه شیراز) 🌱🌱🌱🌱🌱 💠 بنیاد علوم‌ انسانی‌ اسلامی آیت‌ الله‌ حائری شیرازی(ره) 🌐 @mohyeddin_ir •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 👈مسابقه کتاب خوانی ( کتاب پیام های ماه مبارک رمضان)👉 📚 انتشارات زمزم هدایت 📌 شرکت برای عموم آزاد است 4⃣ مرحله چهارم ( از صفحه 312 تا 393 ) 4⃣ 📍ان شاءالله مسابقه در (( چهار مرحله )) انجام می شود ⏳ زمان ارسال پاسخ نامه : 30 فروردین تا 15 اردیبهشت 🎁 پنج برنده به قید قرعه در هر مرحله 🎁 برای شرکت در مسابقه کافیست پاسخ های درست را به ترتیب به صورت زیر همراه با ذکر مشخصات(شماره مرحله ، نام و نام خانوادگی، شماره همراه) به آیدی @Allah_faraj یا به شماره ایتا 09120896104 ارسال نمایید. ‼️ نکته مهم : نمونه پاسخ ارسالی: مرحله؟ ، شماره سوال ؟ ،الف ج ب د و.... عبداله عبداللهی ؟ ، شماره همراه ؟ : 09111111111) 📍 هر شرکت کننده باید با آیدی مخصوص خود شرکت نماید. ۱: کدام‌یک از توصیف‌های زیر مصداق نفاق اعتقادی است؟ الف) کسی که در نماز خشوع ظاهری دارد، اما قلباً خاشع نیست. ب) کسی که به وعده‌اش وفا نمی‌کند، اگرچه نماز می‌خواند. ج) کسی که به ظاهر اسلام آورده، اما در باطن به اسلام ایمان ندارد. د) کسی که در جمع از فردی تعریف می‌کند و در غیابش بدگویی می‌نماید. ۲: کدام‌یک از موارد زیر از انگیزه‌های اصلی نفاق در صدر اسلام نیست؟ الف) طمع به مال و ثروت ب) تلاش برای شناخت حقیقت اسلام ج) حفظ جان و موقعیت اجتماعی د) قدرت‌طلبی و ریاست‌خواهی ۳: کدام‌یک از موارد زیر از آثار و کارکردهای بصیرت به‌شمار نمی‌رود؟ الف) نجات از فتنه‌ها و چالش‌ها ب) شناخت حق و جبهه حق ج) افزایش قدرت بدنی در مواجهه با دشمن د) موضع‌گیری و اقدام به‌موقع در جبهة حق ۴: کدام یک از موارد زیر مفهوم "بصیرت معنوی" را به درستی توضیح می‌دهد؟ الف) بینایی قلبی و درونی انسان که در پرتو نور ایمان و تقوای الهی صورت می‌گیرد. ب) شناخت مسائل سیاسی و اجتماعی از دیدگاه ایمانی و تقوایی. ج) توانایی تحلیل مسائل اقتصادی با توجه به اصول دینی. د) درک صحیح از تحولات جهانی و تحولات اجتماعی. ۵: چه چیزی از مهم‌ترین عوامل شکست انسان در برابر دشمن به‌شمار می‌رود؟ الف) غفلت از دشمن ب) ضعف در ایمان ج) نداشتن تجربه در جنگ د) عدم اعتماد به نفس ۶: کدام ویژگی از ویژگی‌های انسان بصیر به «پرهيز از توجيه‌گري در برابر فرامين ولي امر» اشاره دارد؟ الف) امام‌شناسی و ولایت‌مداری ب) دشمن‌شناسی و هوشیاری در فتنه‌ها ج) عبرت‌گرفتن و پندپذیری د) اهل شنیدن و مطالعه ۷: چرا جريان نفاق بزرگ‌ترین دشمن جامعه اسلامی شناخته شده است؟ الف) به دلیل آشکار بودن دشمنی آنها ب) به دلیل پوشیده بودن و پیچیدگی اقداماتشان ج) به دلیل قدرت نظامی آنها د) به دلیل حمایت از دشمنان خارجی ۸: پيامبر اسلام (ص) می‌فرماید: "تَنَاكَحُوا تَنَاسَلُوا فَإِنِّي أُبَاهِي بِكُمُ الْأُمَمَ". این عبارت نشان‌دهنده کدام ارزش اسلامی است؟ الف) تشویق به تشکیل خانواده ب) تشویق به تکثیر نسل ج) تشویق به زهد و انزوا د) تشویق به دلسوزی ۹: مقام معظم رهبری نسبت به روند جمعیت در ایران نگرانی دارند. ایشان کدام نکته را در مورد جمعیت جوان کشور مطرح می‌کنند؟ الف) جمعیت جوان کشور باید کاهش یابد ب) جمعیت جوان باید حفظ و تقویت شود ج) جمعیت کشور نیازی به تغییر ندارد د) جمعیت کشور نباید بیش از حد افزایش یابد ۱۰: راهکارهاي افزايش جمعيت در ايران چیست؟ الف) پيراستن جامعه از توهم فقر ب)تشويق جوانان به ازدواج ج)حمايت‌هاي دولت از خانواده‌ د) همه موارد •┈•✾•📚🖌📚•✾•┈• پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/isri_ac_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا