لزوم پرهیز از تفرقه
🔻 #صحیفهخوانی | 14 تیر
🔹...توطئهها برای همین است که شماها را از هم جدا کنند، دشمن کنند، قشرهای مختلف درست کنند، گروههای مختلف درست کنند- همه با هم دشمن؛ و آنها نتیجهاش را ببرند.
🔸نباید ما بیدار بشویم؟ تا کی ما باید غافل باشیم؟ ما را سالهای طولانی غافل کردند و کُلاهِمان را برداشتند، باز نباید بیدار بشویم؟ شما دانشگاهیها نباید بیدار بشوید؟ شما علما نباید بیدار بشوید؟ با همین تفرقهافکنیها ما را چاپیدند و بردند، و بر ما حکومت کردند و جوانهای ما را در حبس آن قدر زجر دادند و با روحانیون ما آن طور که دیدید کردند و سایر اقشار هم آن طور، باز ما نباید بیدار بشویم؟ باز ما باید سر یک امور جزئی، که هیچ نیست، با هم اختلاف کنیم، به جان هم بیفتیم؟ منبر را، محراب و دانشگاه [را]، و اینها همه بریزند به جان هم؟ نباید ما توجه کنیم که این دست دیگری است که آمده و دارد این کار را انجام میدهد؟ نباید این ملت بیدار بشود که در ظرف دو ماه، صد گروه اظهار وجود کردند؟
🔹این هم همچو مِنْ باب اتفاق نیست، این یک دست حساب کرده در کار است که این رمزی که دست شما بود، و آن رمز پیروزی بود، ازتان بگیرد. آنها فهمیدند که با #وحدت شکست خوردند، وحدت را از شما دارند میگیرند. با عمل آنها و با تبلیغات آنها و با طرحهای آنها، این کی است؟ حزب کذا، آن کی است؟ حزب کذا، صد تا، یک همچو عددی من به چشمم خورد، در ظرف این چند هفته، صد گروه اظهار وجود کردند! و مع الاسف وضع این است که گروهها وقتی اظهار وجود میکنند، همه با هم بد میشوند! این طور نیست که همه به نفع ملت و به نفع اسلام کار بکنند. اینها با هم مختلف میشوند، گروههای مختلف، و به واسطه این اختلافات که حاصل میشود، آن وحدت کلمه گرفته میشود؛ آن قدرت گرفته میشود. آحاد، کار ازشان نمیآید، گروه گروه کار ازشان نمیآید، ملت کار ازَش میآید، ملت وقتی گروه گروه شد ازَش کار نمیآید...( 14 تیر 1358، صحیفه امام، ج8، صص467-466)
🇮🇷 @IRANeMOASER
2738_32792.pdf
حجم:
1.21M
اصلاح برخی روایتهای مخدوش درباره «انتقام»
انتشار گزیدهای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهل و نهم
🔹مرحوم حجت الاسلام و المسلمین #سیدهادی_خسروشاهی با نقد برخی ادعاها (درخصوص چاپ #نشریه_انتقام)، به سؤال خود از #آیت الله_مصباح در این باب اشاره کرده و پاسخ صریح ایشان را اینچنین نقل میکند: «... چند سال قبل، اینجانب در «قم» تلفنی به استاد مصباح گفتم که من مجموعه شمارههای «انتقام» را مانند نشریه «بعثت» در آرشیو شخصی خود نگهداری کردهام و اکنون که «بعثت» در شُرف انتشار به طور مستقل است:
🔸اولاً: بفرمایید که «مجاز به نشر مستقل انتقام هم هستم یا نه؟».
🔹ثانياً: ما که در آن زمان میدانستیم مسئول نشریه جنابعالی هستید، اما با همکاران شما آشنا نیستم؛ میشود آنها را معرفی کنید تا در مقدمه ذکر خیری از آنها بشود؟
🔸ثالثاً: یکی از دوستان در کتابی نوشته است که این نشریه مربوط به هیئت مؤتلفه بود؟ این قضیه آیا صحت دارد یا نه؟
🔹آقای مصباح در پاسخ تلفنی چنین گفتند: جنابعالی مجاز هستید که مجموعه شمارههای انتقام را یکجا منتشر سازید، بالأخره نشریه به تاریخ نهضت مربوط است و انحصاری من نیست. اما در مورد همکاران باید عرض کنم که من در آمادهسازی این نشریه از نوشتن مقالات تا تهیه مقدمات و تکثیر و حتی سیمزنی و بستهبندی، تنها بودم و همکار رسمی در این رابطه نداشتم ...
🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،12تیر1402، صفحه 6.
متن کامل
#عمار_انقلاب
🇮🇷 @IRANeMOASER
2740_32816.pdf
حجم:
1.93M
مرزبندی با جریانهای حوزوی غیـر انقـلابی
انتشار گزیدهای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنجاه
نکته مهمی که در تحلیل و بررسی انتشار «انتقام» توسط آیت الله مصباح، دارای اهمیت راهبردی است، تأکید ویژه ایشان بر مرزبندی با جریانهای حوزوی غیرانقلابی و نزدیک به دربار است که جریان دارالتبلیغ از جمله آنهاست.
به نظر میرسد عدم مراعات این جهات در تحریریه بعثت، موجب آن شد که آیت الله مصباح ضمن حفظ ارتباط با آن مجموعه، به فکر تأسیس نشریه مستقل دیگری بیفتد...
🗞ضمیمه: روزنامه کیهان،14تیر1402، صفحه 6.
متن کامل
بخشهای پیشین
#عمار_انقلاب
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۴ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۴ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۴ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۵ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۵ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #جمهوری_اسلامی ۱۵ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️غدیر، روز تعیین الگوی حکمرانی اسلامی
🔰امام خمینی قدس سره الشریف :
روز عید غدیر روزی است که #پیغمبر_اکرم ـ صلی الله علیه وآله و سلم ـ تکلیف حکومت را معیّن فرمود و #الگوی_حکومت_اسلامی را تا آخر تعیین فرمود که حکومت اسلام نمونهاش عبارت از یک همچو شخصیتی است که در همه جهاتْ مهذّب، در همۀه جهات معجزه است. و البته پیغمبر اکرم این را میدانستند که به تمام معنی کسی مثل حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ نمی تواند باشد لکن نمونه را که باید نزدیک به یک همچو وضعی باشد از حکومتها، تا آخر تعیین فرمودند. (صحیفه امام ج۵ ص٢٨)
#عید_غدیر
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #اطلاعات ۱۶ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی
📌 روزنامه #کیهان ۱۶ تیر ۱۳۶۲
🇮🇷 @IRANeMOASER