eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
408 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۳ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔴روایتی عجیب از نفوذ خطرناک اسرائیل در جمهوری آذربایجان خباثت رژیم جعلی و وحشی علیه او را وا می دارد که در کشورهای همسایه ایران نفوذ کرده و اهداف پلید خود علیه کشورمان را پی گیرد. جمهوری اسلامی از این زاویه نسبت به حضور اسراییل در کشورهای همسایه با ایران حساس و دقیق است.غربی‌ها نیز به این فرصت طلبی و سوء استفاده اسراییل از حضور بسیار مشکوک در کشورهای همسایه ایران آگاه و به آن معترف‌اند. سند بسیار آشکار این امر حضور خطرناک اسراییل در و همکاری‌های گسترده نظامی و امنیتی این دو کشور می‌باشد که اهداف خاصی علیه ایران تعقیب می نمایند. شبکه خبری فارسی در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۱/ پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ خبری را با تیتر «تهران نگران حمله اسراییل از جمهوری آذربایجان است» در سایت اینترنتی خود منتشر ساخت که در توضیح آن آمده است: زیر عنوان «جنگ پنهانی ایران با اسراییل در دریای خزر» می‌نویسد هشدار یک ژنرال ارشد ایران به آذربایجان در مورد نزدیک شدن بیش از حد به اسراییل گویای نگرانی تهران از آن است که دولت اسراییل ممکن است از این همسایه شمالی ایران برای پیش‌دستی در وارد ساختن ضرباتی علیه استفاده کند. اسراییل بی سر و صدا با آذربایجان نفت‌خیز و مسلمان‌نشین ارتباط‌های اطلاعاتی و نظامی برقرار ساخته است که پس از فروپاشی دو دهه پیش اتحاد جماهیر شوروی، با نظام سکولار متکی به جدایی دین از حکومت اداره می شود. اسراییلی ها ضمن فروش مقادیر قابل توجهی تسلیحات و هواپیماهای بدون خلبان به دولت باکو در دریای خزر به استقرار تشکیلات اطلاعاتی خود در مرز با ایران مشغول‌اند. این اقدامات به اسراییل برای زیر نظر گرفتن ایران و به خصوص برنامه جنجالی اتمی‌اش که اورشلیم آن را تهدیدی جدی عليه موجودیت خود می داند، امکان دسترسی به یک پایگاه عملیاتی را فراهم می‌کند. انتقاد غیرعادی روز نهم اوت ژنرال حسن فیروزآبادی رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران از اسراییل به خصوص گویای گسترش دامنه جنگ اطلاعاتی اسراییل با ایران است. باکو را به بدرفتاری با شیعیان متمایل به جمهوری اسلامی در جنوب آذربایجان و مجاز شناختن صهیونیست ها در دسترسی به قلمرو مرزی آذربایجان با ایران متهم ساخت. مناسبات میان ایران و آذربایجان در سالهای اخیر توأم با تشنج بوده است که بیش‌تر به عملیات پنهانی ایران در آذربایجان نسبت داده می‌شود. اسراییل چهارمین طرف عمده در تجارت با آذربایجان است.» در شماره ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ اعلام کرد موساد قرارگاهی را در جمهوری آذربایجان به منظور تسهیل جاسوسی رژیم اسراییل از جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است. شیمون یکی از مأموران ارشد موساد در مصاحبه با روزنامه مذکور گفته است: «گروهی متشکل از چندین نفر در زمینه جاسوسی از برنامه هسته ای ایران برای موساد فعالیت می کنند.»(انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب، صص73-71) 🔸آشنایی با گروه‌های تجزیه‌طلب و جنایات آنان با کتاب «انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب» اثری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. 🔻آن‌چه در این کتاب خواهید خواند: 🔹 پیش‌زمینه‌های فکری و عقبه سیاسی-اجتماعی فتنه‌های تجزیه‌طلب 🔸تجزیه‌طلبان 🔹 تجزیه‌طلبان 🔸تجزیه‌طلبان 🔹تجزیه‌طلبان 🔸تجزیه‌طلبان 📚«انقلاب اسلامی و گروه‌های تجزیه‌طلب» اثری از اصغر حیدری-بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۴ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۴ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۴ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔴تقویت روحیه انقلابی تشیع در عصر امام رضا علیه‌السلام ▫️نه تنها سرجنبانان تشیع از سوی امام به سکوت و سازش تشویق نشدند بلکه قرائن حاکی از آن است که وضع جدید امام [پس از ولایتعهدی] موجب دلگرمی آنان شد... ▪️مأمون نه‌تنها با حضور او نتوانسته معارضان شیعی خود را به خود خوش‌بین و دست و زبان تند آنان را از خود و خلافت خود منصرف سازد بلکه حتی علی بن موسی مایه امان و اطمینان و تقویت روحیه آنان نیز شد. (انسان ٢۵٠ ساله ص٣١٧-٣١۶) 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔴کارنامه ارتجاع نجف در مقابله با درس امام خمینی ◀️لشکر ارتجاع علیه امام خمینی قدس سره الشریف/١ 🔻١٣ مهر سالروز تبعید امام به عراق 🔹 به تبع نقشه‌های استعمار و استکبار جهانی امام خمینی قدس سره الشریف را به تبعید کرد و عوامل استعمار که نقش خود را به خوبی می‌دانستند، منتظر اولین سخنرانی و موضع‌گیری امام قدس سره الشریف بودند. آن‌ها انتظار داشتند امام در نخستين سخنرانى خود در عراق با موضعگيرى تند و پرخاشجويانه عليه شاه آن هم در محيطى كه اسم سياست را بر زبان آوردن كفر شمرده مى‏شد، زمينۀ كوبيدن خود را در سطح حوزۀ نجف هموار كند و سوژه‏اى به دست آنان دهد، تا با برچسب « » او را در آن حوزه ساقط كنند، از اين موضع تاكتيكى و اصولى او در اولين نطق، سخت در شگفت ماندند و از روشنگرى ريشه‏دار و دگرگون‏كننده او كه رشته‏هاى چندين ساله آنان را پنبه مى‏كرد، نگران شدند و تمام نيروى خود را به كار گرفتند تا از هر راه ممكن فرياد اين فريادگر بزرگ قرن را خاموش كنند و او را در ميان و به انزوا بكشانند و براى پيشبرد نقشۀ خود، شمارى از ‏هاى_زبردست_حوزه را واداشتند كه در درس امام شركت كنند و با ايراد و اشكال بكوشند كه او را درمانده سازند و يا دست‏كم او را در مسائل علمى ناتوان جلوه دهند و از اين راه طبل بی‌سوادى را عليه او به صدا درآورند و او را براى هميشه از سطح مراجع و علما پايين آورند و خاطر آشفته و نگران شاه و ساواك و «C.I.A» را براى هميشه از خطر او آسوده سازند. 🔸رژيم شاه كه از روآوردن فراوان ‏هاى_مسلمان به امام و تقليد از او، سخت وحشتزده و بيمناك بود كمترين انتظارى كه از مهره‏هاى كهنه‏كار استعمار در نجف داشت پايين آوردن امام از مقام مرجعيت و از جرگه مراجع بود كه از طريق ايجاد اشكال و ترديد در اذهان توده‏هاى مسلمان نسبت به درجه علمى او، امكان‌پذير مى‏شد. 🔹از اين رو با شروع درس امام، كارآزموده‏هاى مجامع علمى و روحانى نجف كه در بحث و ايراد و اشكال و كوبيدن حريف، تخصص ويژه داشتند، به حوزۀ درس امام هجوم آوردند، تا با ‏تراشى‏ها، ‏گيرى‏ها و به كار انداختن فوت و فن ويژه خود، به اصطلاح كار امام را يكسره كنند! آنان را عقيده بر اين بود، و عمرى چنين آموخته بودند، كسى كه در تحصيل‏نكرده باشد اساساً عالم و مجتهد نيست، از اين رو مغرور بودند كه امام چون فارغ‏التحصيل حوزۀ نجف نيست نمى‏تواند در برابر محققان و كاوشگران مقاومت كند و زود از پا در مى‏آيد! 🔸امام درس رسمى خود را از مكاسب محرمه آغاز كرد و درهاى تازه‏اى از ژرفاى دانش خود را بر روى دانش‏پژوهان حوزۀ نجف گشود و مطالب ارزنده و ناشنيده‏اى به حوزۀ علميۀ نجف عرضه كرد كه بسيارى از علماى فارغ‏التحصيل و بى‏نياز از تحصيل را به شگفتى واداشت و بهت‏زده كرد تا آنجا كه بعضى از مقامات برجسته روحانى آنگاه كه در حوزۀ درس امام حضور يافتند، صريحاً اعتراف كردند: 🔹«ما پيش از آمدن ‏اللّه‏_خمينى به نجف اشرف باور نمى‏كرديم كه در دنياى علوم اسلامى حرف تازه‏اى باشد كه ما نشنيده باشيم ولى آنگاه كه ايشان به نجف اشرف منتقل شدند و درس شروع فرمودند، دريافتيم كه خيلى مطالب علمى و پرارزش است كه ما نشنيده‏ايم، نيز پيش از تشريف‏فرمايى ايشان به نجف اشرف ما خود را فارغ‏التحصيل پنداشته، گمان مى‏كرديم كه از تحصيل بى‏نيازيم؛ ليكن وقتى در محضر درس آيت‏اللّه‏ خمينى حاضر شديم فهميديم كه هنوز بايد درس بخوانيم...‏‏.» 🔸ارتجاع نجف كه از تعصبات دوران جاهليت كاملاً برخوردار بود، در برابر اين اعتراف صادقانه موضع گرفته، به آنان‌كه چنين اعترافى كرده بودند پيام داد: «آبروى خود را كه برديد، ديگر آبروى حوزه و اساتيد را نبريد». 🔹عناصر كارآزمودۀ حوزۀ نجف كه به منظور درمانده ساختن و يا دست‏كم در منگنۀ علمى قراردادن امام، در جلسه درس او حضور يافته بودند، در برابر موقعيت علمى او آنچنان بهت‏زده شدند كه نتوانستند اصولاً لب به اشكال و ايراد بگشايند، تا آنجا كه خود امام در مقام اعتراض برآمد كه «چرا در جلسه درس ساكتيد، مگر در مجلس روضه نشسته‏ايد؟» امام، « » گفت و در ميدان علم و تحقيق رقيب طلبيد، نه به منظور آنكه برترى و كمالى براى خود ثابت كند بلكه چون از آغاز طلبگى به بحث و تحقيق عادت كرده بود.(نهضت امام خمینی ج٢ ص٢۵۵-٢۵٣) 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۵ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۶ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER
📅 چهل سال پیش در چنین روزی 📌 روزنامه ۱۶ مهر ۱۳۶۰ 🇮🇷 @IRANeMOASER