🔺️مثلث اقناع ارسطویی:
💖 #احساس؛ برانگیختگی احساسات مخاطب
در بسیاری از موارد حقیقت و واقعیت مخدوش است و مخاطب تصور درستی نسبت به آن ندارد، برانگیختن احساسات می تواند قویترین روش متقاعدسازی باشد.
🧠 #منطق؛ گفتار منطقی و مستدل
آماردهی، بیان تجربیات، استفاده از منابع مقبول مشترک مثلا قرآن کریم
🎖 #جایگاه؛ شخصیت معتبر سخنور
نحوه لباس پوشیدن، رفتار کردن، کیفیت صدا و لحن و همچنین زبان بدن در جایگاه مخاطب اثر شگرفی دارند
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما
خوب اما یک مثال...
شما تصمیم میگیرید در این ایام نوروز یه سر برید خونه عمهخانم 👵
شوهرعمه👴 از قضا خیلی بااعتماد به سقفه و پرچونه و به شدت هم بدبین...🕶
حتی معضل سوسکهای🕷 حمام خونشون هم از ناکارآمدی شرکت آبفای جمهوری اسلامی ایران میدونه‼️
📡این موجود بدقلق شروع میکنه از در و دیوار و گرانی و فلاکت و عقده های کودکیش گفتن با چاشنی سیاهنمایی💣 و عقدهگشایی سیاسی!
🧹حالا شما هستید و یک حوض پر از #لجنِ شبهات و ناامیدی و بدبینی...
خوب شما اینجور مواقع چیکار میکنید؟!
.
.
.
برامون بنویس:
👀 @begosh
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما
ایدهوانه | باشگاه تولیدمحتوا
خوب اما یک مثال... شما تصمیم میگیرید در این ایام نوروز یه سر برید خونه عمهخانم 👵 شوهرعمه👴 از قض
از اتاق فرمان دارن اشاره میکنن که یه عیدی بدیم به #بهترین_جواب😊
چـــشـــم⚘
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما
ایدهوانه | باشگاه تولیدمحتوا
خوب اما یک مثال... شما تصمیم میگیرید در این ایام نوروز یه سر برید خونه عمهخانم 👵 شوهرعمه👴 از قض
# ↩
بحث رو میبرم روی دایره کنترل!
.
.
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما
ایدهوانه | باشگاه تولیدمحتوا
خوب اما یک مثال... شما تصمیم میگیرید در این ایام نوروز یه سر برید خونه عمهخانم 👵 شوهرعمه👴 از قض
#👻
جمهوری اسلامی روزی دههزار نفر...
.
.
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما
خیلی ممنون از تمام دوستانی که نظر دادن
بهترینها رو گذاشتیم داخل کانال
و با قید قرعه نفر اول عیدی برنده شد🌱
》آقای سید حسین حیدری
ایدهوانه | باشگاه تولیدمحتوا
خوب اما یک مثال... شما تصمیم میگیرید در این ایام نوروز یه سر برید خونه عمهخانم 👵 شوهرعمه👴 از قض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#👁 eitaa.com/ideavane/2773
در اینگونه مواقع:
ابتدا کامل بذارید مخاطب شما، حرفش رو بزنه و با دقت و همراهی، گوشتون رو به او امانت بدید تا تناقضاتش نمایان بشه و از طرفی هم تخلیه اطلاعاتی و همچنین شهوت شنیده شدنش هم ارضا بشه!
📌حالا چند چیز رو باید بررسی کنید:
1️⃣ مخاطب(شوهرعمه) برای شما چقدر جایگاه و اعتبار قائل هست؟
2️⃣ رابطه دوستی شما با مخاطب در چه طرازی هست؟
3️⃣ آیا تا به حال خدمت و کمکی به مخاطب داشتهاید؟
4️⃣ دیگران برای حرف مخاطب شما چقدر ارزش قائل هستند و قراره ازش تاثیر بگیرند؟
5️⃣ وضعیت روحی فعلی شما چگونه است؟ آرام هستید یا مضطرب؟
6️⃣ چقدر میتوانید با زبان مخاطبتان حرف بزنید؟(قابل فهم)
7️⃣ اطلاعات شما درباره این موضوع چقدر است؟
📌سپس ارزیابی کنید:
✔ اگر میانگین پاسخ سوالات فوق بالای ۵۰ درصد #مثبت است، تکنیک اقناع و تاثیر را پیاده کنید
با اعتماد به نفس و رعایت نکات ارتباط موثر(لحن محترمانه، زبان بدن آرامشنما، عبارات ساده و زیبا و...) به شبهات پاسخ بدهید
✔اگر بین ۱۰ تا ۵۰ درصد مثبته، تکنیک اسکات یا اقناع فورسماژوری را پیاده کنید
یعنی با پرسشها و بیان نکاتی فقط یک علامت سوال در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید که شاید دیدگاه و بیاناتش درست نباشد!
بیشتر بخوانید: بحث اقناع فورسماژوری(جدل)
✔ اگر زیر ۱۰ درصد مثبت دادید، فقط سکوت کنید!
چون هرگونه حرف و موضعگیری شما به احتمال زیاد به جدل و اختلاف تبدیل خواهد شد و شخصیت شکل نگرفته شما در آن محیط تخریب شده و انگ تعصبی و پاچهخواری میخوردید و برای دفعات بعد کارتون سختتره!
لذا سکوت کنید و بنیانهای اقناع(ارتباطات موثر و رفاقت و شخصیتسازی) را پیگیری کنید تا برای جلسات بعد بتوانید از تکنیک اسکات یا تبیین استفاده کنید
💬 یک نکته طلایی:
در میهمانیهای نوروزی که کوتاه هستند به جای قرار گرفتن در جایگاه پاسخ به تمام شبهات ریز و درشت، در مقام "تحلیل برای تردید" بایستید یعنی یک یا چند شبهه را ریشهیابی کرده و پاسخ مبنایی بدهید تا مخاطب نسبت به دیگر شبهاتش که از منبع مشترک اخذ کرده، مردد شود.
کمال اینجور جلسات کوتاهی این است که مخاطب شما به آنچه محکم میگوید، مردد شود!
ایدهوانه؛ دستیار فرهنگی شما