eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️نئولیبرالیسم؛ استخوانی در گلوی اقتصاد ایران ✍️ محمدصادق خرسند 📣 بررسی سیاست های اقتصادی یک دهه گذشته بدون توجه به نوع گفتمان سیاسی حاکم بر جامعه به وضوح نشان می دهد، بسیاری از راهبردهای کلان اقتصادی ایران ریشه در نئولیبرالیسم دارد!از این رو، جهت گیری اقتصادی ایران همواره در راستای تقویت بازار آزاد و کاهش تصدی گری دولت بوده است. حال آنکه در غرب، با پذیرش شکست سیاست های اقتصادی پست مدرن، زمزمه های بازگشت به دولت رفاه به گوش می رسد که در آن دخالت دولت در اقتصاد برای تعادل رفاه اجتماعی، یک اصل اساسی و مسلم است. 🌐 به نظر می رسد نجات اقتصاد تحریم زده ایران که با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می کند، در (تعویض ریل های آن باشد). عمل کردن به توصیه های بانک جهانی که در دولت قبل به طور جدی پیگیری می شد، نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه چشم انداز اقتصادی ایران را نیز با اما و اگرهای زیادی مواجه نمود. 💯 چاره کار چیست؟ چاره کار، تجدید نظر در سیاست های کلان اقتصادی و اصلاح نظام بانکی کشور برای جلوگیری از نفوذ بیشتر تفکرات نئولیبرالی است. ⚠️ اشتباه دولت در حذف ارز 4200 تومانی به رغم مخالفت های فراوان و مستند کارشناسان اقتصادی و حتی نهادهای امنیتی، ذیل همین توصیه ها با عنوان «جراحی اقتصادی» انجام گرفت. اشتباهی که حتی دولت روحانی هم به دلیل ترس از تبعاتش، هرگز جرأت انجام آن را پیدا نکرد!😏 @HOWZAVIAN
🔴 انسانیت و شکر ✍️ حجت الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم درباره معیار و ملاک انسانیت و تمایز آدمی از سایر موجودات به ویژه سایر جانداران و حیوانات، دیدگاه‌های مختلفی بیان شده است: «ناطقیت»، «عقلانیت»، «ابزارسازی»، «اعتبارسازی»، «کمال‌خواهی»، «زیبایی‌خواهی»، «هنرمندی»، «تاریخ‌مندی» و امثال آن از جمله ملاک‌ها و معیارهایی است که برای تمایز انسان از غیر انسان بیان شده است. امام زین‌العابدین علیه السلام در نخستین دعا از دعاهای «حمد و شکرگزاری نسبت به نعمت‌های الهی» را نشانه انسانیت و مرز میان انسان و حیوان می‌داند و می‌فرماید: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَى مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ، وَ أَسْبَغَ عَلَيْهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِي مِنَنِهِ فَلَمْ يَحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِي رِزْقِهِ فَلَمْ يَشْكُرُوهُ. وَ لَوْ كَانُوا كَذَلِكَ لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِيَّةِ إِلَى حَدِّ الْبَهِيمِيَّةِ فَكَانُوا كَمَا وَصَفَ فِي مُحْكَمِ كِتَابِهِ: «إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا.» ستایش خدایی را سزاست که اگر از بندگانش شناخت ستایش خود را دربرابر نعمت‌های که پیوسته بر آنان فرو می‌فرستد، از بندگانش دریغ می‌کرد،‌ هر آینه از نعمت‌هایش بهره‌مند می‌شدند در حالی که ستایش و شکر او را به جا نمی‌آورند. و در رزقش غرق می‌شدند در حالی که شکر او را به جای نمی‌آورند. و اگر چنین می‌بود، آنگاه از دایره انسانیت خارج شده و در زمره چارپایان به شمار می‌رفتند. و بلکه چنان می‌شدند که خدای متعال می‌فرماید: «چون چارپايانند، بل از چارپايان هم گمراه‏تر.» @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی از ورود چراغ‌خاموش به انتخابات تا سوپرانقلابی‌ای که چپ کرد شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN