🔅اگر زینب نبود...
✍️ محمدجواد محمودی
شاید تصور کنید سختترین لحظات واقعهی کربلا، روز عاشورا و در گودی قتلگاه رخ داده است. اما وقتی از امام سجاد(علیه السلام) در این باره سؤال شد که کجا بر شما سنگین سپری شد، سه مرتبه فرمودند: الشام، الشام، الشام...
این پاسخ حکایت از اوج مظلومیت و سختی اتفاقاتی است که در شام برای کاروان اسرا رقم زدند. طبق گزارش برخی مقاتل، کاروان اسرا پس از حرکت از کوفه و گذشتن از توقفگاههای متعدد، در روز یکم صفر سال 61 به شهر دمشق در شام رسید. در میان کاروان اسرا، نیزه داران، سر مطهر شهدای کربلا را حمل میکردند.
قاتلان سیاه دل، در طول مسیر به شدت بر خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ظلم و جفا کردند و شکنجه و آزار فراوانی به ایشان رساندند تا آنجا که حضرت زین العابدین(علیه السلام) را با آنکه بیمار بودند، با دستان بسته بروی شتری بدون محمل نشاندند و یکسری از زنان را بر روی شتران بدون کجاوه سوار کردند و باقی زنان و کودکان را با غل و زنجیر و با پای پیاده به همراه قافله کشاندند.
نقل است وقتی کاروان به نزدیکی شهر دمشق رسید، ام کلثوم، دختر امام حسین(علیه السلام) از شمر لعین خواست تا کاروان را از محلی خلوت وارد شهر کند و همچنین نیزه داران جلوتر از کاروان حرکت کنند تا نگاه نامحرمان و افراد پست به دیدن سرها مشغول شود و زنان و دختران کاروان در معرض نگاهها قرار نگیرند. اما آن ملعون دقیقا خلاف این خواسته عمل کرد تا بیش از پیش، پستی و شقی بودنش را نشان دهد. او دستور داد تا نیزه داران در میان کاروان حرکت کنند و همچنین آنها را از دروازهی شلوغ شهر، وارد دمشق کرد که طبق برخی از گزارشها، آن دروازه، ساعات نام داشت.
شامیان، مقدمات جشن و مجلس رقص و پایکوبی را فراهم کرده بودند انگار که آن روز، روز عید باشد و آماده بودند تا کاروانی که به آنها خروج کنندگان از دین میگفتند وارد شهر شوند. گروهی مشغول نوشیدن شراب و گروهی دیگر مشغول دف زنی و برخی مشغول رقصیدن و آواز خواندن...
کاروان اسرا سه روز در همان ورودی شهر متوقف شد تا جشن و پایکوبی صورت گیرد و سپس، خاندان پیامبر را در شهر گرداندند تا مردم آنها را ببینند و دشمنان به خیال باطل میخواست ایشان را تحقیر و خوار کند. اما در همین اوقات، امام سجاد و حضرت زینب و دیگر اسرا، با روشنگریها و سخنانی که در معرفی خودشان بیان کردند، برخی مردم از خواب غفلت بیدار شدند و توبه کردند.
برای مثال پیرمردی خطاب به امام سجاد ناسزا گفت که امام در پاسخ او، آیاتی در وصف اهل بیت پیامبر قرائت کرد و فرمود اهل بیت پیامبر ما هستیم. پیرمرد پس از شنیدن این آیات و شناختن ایشان، از کار خود پشیمان شد و توبه کرد. این جریان روشنگری حتی در کاخ یزید هم ادامه داشت و با آنکه خاندان عصمت، در اسارت بودند، همچون آزادگانی سخن گفتند و یزید را در کاخ خودش رسوا ساختند و تهمت خروج از دین را که یزید به این کاروان نسبت داده بود، خنثی ساختند.
پس از آن، امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) در مسجد خطابههای روشنگرانهای خواندند تا بدان وسیله خودشان را معرفی کنند و هم جنایاتی را که یزیدیان در کربلا رقم زدند به گوش مردم برسانند و همین باعث شد مردم شام تازه بفهمند که چه جنایت هولناکی رخ داده است و چه جفایی در حق اهل بیت پیامبر شده است و از آن به بعد ورق برگشت و مردم بیدار شدند. یزید ملعون وقتی این اوضاع را مشاهده کرد و خود را در خطر دید، مجبور به آزادی ایشان شد و کاروان را به سوی مدینه روانه کرد.
ایرانیان یک شعر معروف درباره حرکت فرهنگی و روشنگرانهی حضرت زینب(سلام الله علیها) در شام دارند که میگوید: کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود.
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 دشمن از اربعین می ترسد چون ....
✍️ علی صالحی
دشمن از اربعین می ترسد و با کلید واژه "اربعین حکومتی" می خواهد اربعین را تحریف کند و از روی حسد، اربعین را تحریم می کند و هرگز نمی خواهد این حرکت چند میلیونی پوشش داده شود. چون اربعین فقط یک مراسم دینی صرف نیست، بلکه کنگره جهانی و میعادگاه همیشگی شیعه است. چون پیام اربعین، پیام عقلانیت، عدالت و معنویت است، چون پیام پیوستن فوج فوج انسان ها به اسلام ناب محمدی است. چون پیام رهایی از ظلمات عالم ناسوت و اتصال به عالم ملکوت است. چون پیام مبارزه با ظلم و ستم و همه انحرافات اجتماعی است. چون پیام برائت از استکبار جهانی است. چون پیام دوستی، برادری و وفاداری امت اسلامی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به شیعه قوت می دهد و قدرت نرم جهان اسلام را تقویت می کند و روح مقاومت را در دل ملت های ستمدیده می دمد. دشمن از اربعین می ترسد، چون موجب گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. چون بستر ساز تمدن نوین اسلامی است، چون پایه گذار تمدن مهدوی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به تعبیر پیر جماران، راه قدس از کربلا می گذرد. چون مقصد اربعین، نابودی و زوال رژیم صهیونیستی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون طومار نسخه استعماری« فَرِّقْ تَسُدْ» را درهم می پیچد و گردن جبهه نفاق و کفر را درهم می شکند. آری اربعین، سناریوی شیعه علیه شیعه را خنثی کرده و همه را در گفتمان «حب الحسین» گردهم جمع می کند. آری در اربعین تمام تفاوت های قومی و نژادی رنگ می بازد و دشمن دیگر نمی تواند در میدان فتنه انگیزی بتازد. چون در اربعین چیزی جز انسانیت، ایثار و مهربانی دیده نمی شود. و این همان چیزی است که دشمن نمی خواهد آن را به دنیای معاصر نشان دهد. البته بشر امروز فهمید که در اربعین، عقل و فطرت بر جمود و تحجر پیروز شده و نور خداوند هرگز خاموش نمی شود. آری اربعین نشان داد جلوه های تمدنی غرب سرابی بیش نیست. و بشر امروز به اربعین کوچ می کند و معنویت را در اربعین می جوید. اربعین حسینی آغاز یک راه بزرگی است که می تواند به حیات تمدنی جبهه کفر پایان دهد و ختام کلام آنکه دشمن از اربعین به شدت می ترسد، چون اربعین نقطه اتصال انقلاب اسلامی به حکومت جهانی مهدوی است.
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
اگر با «پا» نشد،
با «جان» بار سفر بربند!
دل «عاشق»، جا نمیماند...
✍️محمدجواد محمودی
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔻گره افتاده است بر سفرم
✍️ عاطفه جوشقانیان
عطشم قبل هر کلام: حسین
بعد رفع عطش: سلام حسین
اشک و لبخند توامان جهان
شور صبح و سکوت شام: حسین
گره افتاده است بر سفرم
در گلو بغض ناتمام: حسین
از همینجا هوایی ات هستم
زائرم روی پشت بام حسین
من که از کودکی از آن اول
عاشقت بوده ام امام حسین
زندگی شوق یک زیارت بود
در هیاهو و ازدحام حسین
زیر قبه نشسته ام حالا
سایه ات باد مستدام حسین
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹 اتحادیه گمرکی (Custom Union)
✍️ محمد ملکزاده
اتحادیه گمرکی به اتحادیهای اطلاق میشود که بر اساس قراردادی میان دو یا چند کشور برای تسهیل تجارت بوجود میآید. در این اتحادیه، برای تسهیل تجارت میان اعضاء، تصمیماتی اتخاذ میگردد مثلا تعرفه گمرکی واحد برقرار میشود؛ مرزهای گمرکی میان اعضا برداشته و سایر مقررات محدودکننده تجارت حذف میگردند.
از معروفترین اتحادیههای گمرکی میتوان به دو اتحادیه زیر اشاره کرد:
1. اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا یک سازمان بین المللی سیاسی- اقتصادی متشکل از کشورهای اروپایی است. (ر.ک: اتحادیه اروپا)
2. اتحادیه گمرکی اوراسیا
اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز یک اتحادیه گمرکی متشکل از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است که در سال در ۱ ژانویه ۲۰۱۰ توسط کشورهای بلاروس، روسیه و قزاقستان تاسیس گردید و بعدها تا سال اوت 2015، دو کشور ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند. در سال ۲۰۲۱ ایران نیز به جمع اتحادیه اوراسیا پیوست. اتحادیه گمرکی اوراسیا توسط کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اداره میشود.
بر اساس قراردادی که در اتحادیه گمرکی اوراسیا میان اعضا منعقد گردید، به کالاهایی که میان کشورهای این اتحادیه جابهجا میشوند هیچ حق گمرکی تعلق نمیگیرد اما در خصوص کالاهایی که به اتحادیه وارد میشوند از سوی اعضای اتحادیه یک تعرفه خارجی مشترک تعیین میگردد. نکتهای که تفاوت اتحادیه گمرکی را با مناطق تجارت آزاد آشکار میسازد.
با توجه به وحدت اعضا در اتحادیه گمرکی، اعضای اتحادیه اوراسیا در مذاکرات بینالمللی اقتصادی و تجاری نظیر مذاکره با سازمان تجارت جهانی به عنوان یک نهاد واحد وارد مذاکره میشوند و دیگر لازم نیست هر کشور به صورت جداگانه وارد مذاکره شود. این مساله در مجموع به نفع اعضای اتحادیه تمام شده و قدرت چانهزنی آنها را در مذاکرات افزایش میدهد.
در مجموع شکلگیری چنین اتحادیههایی میان کشورها، نفع جمعی اعضا را به دنبال داشته و موجب افزایش همگرایی اقتصادی بین انها خواهد شد. موضوعی که در صورت تحقق میان کشورهای اسلامی میتواند موجب افزایش قدرت اقتصادی جهان اسلام و رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی غرب بر این جوامع گردد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#غرب_از_نمای_نزدیک
📛خشونت و وحشیگری در غرب باستان
✍️ محمد تهرانی
یکی دیگر از ویژگیهای تمدن غرب، خشونت و ترور میباشد. امروز نشانههای پدیده تروریسم و خشونتگرایی به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای سیاسی-فرهنگی غرب در مناطق مختلف جهان آشکار گردیده است. برای بررسی و نقد دقیقتر این پدیده میتوان رویکرد تاریخی گرایش به خشونتگرایی در فرهنگ غرب را در سه دوره باستان، میانی و دوره معاصر مورد مطالعه قرار داد:
اندیشمندان یونانی قرون پنجم و چهارم پیش از میلاد نخستین مباحث پیرامون این مقوله را ارائه دادهاند. حتی ریشه بسیاری از نظریات امروزی مارکسیستی که در آنها مباحث مربوط به انقلابها و خشونتهای سیاسی اهمیت فراوانی دارند نیز تا حدود زیادی در فلسفه افلاطونی قابل مشاهده میباشند. نظریات ارسطو در توجیه نظام خشن بردهداری –با این توجیه که بردگان در خصوصیات فیزیکی و روحی، خلق شده برای بردگی میباشند- بعدها مستمسک فاتحان اسپانیایی قاره آمریکا قرار گرفت تا با آسودگی بیشتری به کشتار و اسارت بومیان این منطقه روی آورند و کلیسای کاتولیک در این منطقه نیز با اعلام این حکم که بومیان آمریکایی "فاقد روح انسانی" میباشند، دست غارتگران را در قتلعام و اسارت گسترده بومیان آزاد گذارد. "توسیدید" از اندیشمندان دوران باستان، نخستین نظریات غربی امروزی در مورد جدایی اخلاق از سیاست را مطرح نمود؛ به باور وی، سیاست باید فارق از هرگونه احساسات و اخلاق، راهنمای تصمیمگیری دولتها باشد.
محتوای تحریف شده کتب عهد عتیق به ویژه تورات که بعدها پیروان بسیاری در غرب و اروپا به دست آورد نیز آکنده از مفاهیم خشونتآمیز میباشد. در این کتاب یهود به قوم برگزیده خدا توصیف شده و از غیر یهودیان، به حیوانات و حشرات موذی نام برده شده است! امروزه رواج توهم خودبرتربینی در میان صهیونیسم، به گسترش دیدگاههای نژادپرستانه در میان این قوم منجر گردیده است. در کتب تحریف شده عهد عتیق شواهد فراوانی وجود دارد که اشغال و تجاوز و خشونت افراط گونه علیه مردمان سرزمینهای اشغالشده را تجویز میکند: «...جمیع ذکورانشان را به دم شمشیر بکش، زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد را برای خود به تاراج ببر»! عجیب آنکه تورات موجود اینگونه خشونتها را حتی به انبیای بنیاسراییل هم منتسب میسازد! کتاب تلمود نیز سراسر آکنده از دشمنی و ناسازگاری با هر آیین غیر یهودی و مدافع دیدگاه نژادپرستانه این قوم میباشد. در این کتاب هر موجود غیریهودی به حیواناتی تشبیه گردیدهاند که خداوند «در ظاهر آنان را به صورت انسان آفرید تا لیاقت خدمتگذاری برای یهود را داشته باشند»!
خشونتطلبی و تجاوزگری کنونی رهبران صهیونیسم که همواره مورد حمایت قدرتهای غربی نیز بوده است نمیتواند با چنین متون و ذهنیتهایی بیارتباط باشد. موشهدایان نیز با پشتوانه همین دیدگاه، ادعای صهیونیسم بر سرزمین فلسطین را توجیه میکرد.
#غرب_شناسی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️شروع حسین
زیباتر از فاصله نجف تا کربلا فاصلهای نیست؛ فاصلهای که مأموریتش وصل کردن است؛ دلها را به هم و اشکها را به دریا میرساند.
با شروع حسین ظاهر و در حریم حسین کامل میشود؛ اربعین روایتی از شروع حسین است؛ حسین تازه شروع شده است.
✍️ علی کردانی
#اربعین
#به_سوی_حسین_علیه_السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔳آیت الله دریاباری دار فانی را وداع گفت
🔹مؤسس حوزه علمیه حضرت امام صادق(ع) روستای دارالسیاده وشتان آیت الله سید عنایت اله دریاباری پس از سپری کردن دوران بیماری لحظاتی قبل به جوار حق تعالی پیوست.
خبرگزاری رسا درگذشت این عالم انقلابی و وارسته، استاد اخلاق و ممتحن شفاهی حوزه علمیه قم را تسلیت می گوید.
مراسم تشییع آن عالم و استاد حوزه فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ساعت 17 در قم از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام چهار راه بازار به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و چهارشنبه صبح از فیروزکوه به سمت دارالسیاده وشتان برگزار می گردد.
🆔 @rasanewsagency
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📣 بالاخره لکنت زبان صدا و سیما شکست!
✍ ابراهیم شریفی
🌀 کینه توزان نظام اسلامی دوباره #به_بهانه_مهسا آشوب ها و اغتشاشاتی را رقم زدند که درباره علل و عوامل این اتفاق و رویکردی که نیروهای مجری امنیت اخلاقی در این رویداد داشتند و نیز سیاست تبعیضی که در این نهی از منکر وجود دارد مباحثی قابل طرح است که محل بحث بنده نیست ولی آنچه تبلور رسانه ای این رویداد و حواشی آن در رسانه ملی بود نکات حائز اهمیتی وجود دارد که اشاراتی خواهم داشت.
🔷 پوشش اعتراضات، تفکیک معترضین از اغتشاش گران، راه اندازی ویژه برنامه هایی با محوریت بررسی ابعاد این رخداد، حتی بازتاب عکس العمل مردم به همین نشست ها از طریق روابط عمومی صدا و سیما، مدیریت در ارائه محتوا(اخبار مربوط به این موضوع به عنوان خبر سوم یا چهارم انعکاس می یافت نه خبر اول)، پخش گزارشات مردمی حتی موافق اعتراض و... که برخی از این رفتارها را برای اولین بار از صدا و سیما در دوران مدیریت جدید شاهد بودیم و این را می توان جای بسی امیدواری دانست.
🔵 این اعتماد به نفس را در مجریان و کارشناسان صدا و سیما هم می توان مشاهده کرد، مجری و کارشناسی که دیگر بدون لکنت با کارشناس مباحثه و مطالبه محترمانه می کند و از تساهل در برخورد دوری می کند و این شایسته تقدیر است.
🔶دکتر جبلی را می توان یک فرد حرفه ای در عرصه خبر دانست. مهمترین ممیزه خبر، سرعت عمل است. از این رو این مدیر سازمانی با کوله باری از تجربیات حرفه ای و دانش خبری بر این صندلی تکیه داده است و به نظر می رسد در این عرصه از مدیریتش موفق بوده است و نمودش در مدیریت اخبار حوادث اخیر، پوشش حواشی سفر رئیس جمهور به آمریکا و... دیده می شود و این، همان مطالبه ای است که طلیعه اش در بیان رهبری عزیزم در بیانیه گام دوم و حتی حکم مدیر اخیر صدا و سیما قابل رؤیت است.
🔔 امیدوارم در آینده نزدیک شاهد سرایت غنای در خبر به سریال ها و برنامه های تحلیلی و حتی سرگرمی باشیم.
#صداوسیما
#اغتشاش
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻درس استعمار
✍ فاطمه میری
معلم ما، معلم نمونهی کشوری شده بود. مدل درس دادنش را دوست داشتم مخصوصا وقتی که میرفتیم در دنیای قدیم. وقتی که قرار بود جای شخصیتهای تاریخی بازیکنیم. شاید همین کارهای او بود که مرا به تاریخ علاقهمند کرد.
کلاس درس برای من میدان رزم جنگاوران بود؛ میدان سیاست بود. نیمکتهای مدرسه دور دیوار چیده میشدند و وسط کلاس، صحنه جولان ما بود در قامت گذشتگان.
روزی وقتی محیای کلاس تاریخ بودیم، معلم ما با گچهای رنگی روی زمین کلاس، چیزهایی کشید که شبیه هیچیک از دانستنیهای ما نبود و کلاس، غرق در یک علامت سوال بزرگ.
_بچهها میدونید این چیه؟ من چی کشیدم؟
سکوت تنها جواب بچههای کلاس بود.
کمکم خطهای بیمحتوای معلم داشت معنی پیدا میکرد. از بین خطوط، دریای خزر را شناختم و بعد خلیج فارس را، ولی نقشه شبیه ایران نبود خیلی بزرگتر بود.
کمکم استانها معلوم شد. هرات، تاشکند، بخارا، باکو. درس به صورت جدی شروع شد. قراردادها بود که پشت هم امضا میشد. معاهده بود که پشت سر هم توسط شاهان نالایق مهر میشد. خون مرد جنگی بود که روی زمین چالدران میریخت. چای و شیرینی بود که خوردهمیشد هنگام بستن قرارداد ترکمنچای.
معلم تخته پاککن را برداشت و هرات را پاک کرد، بعد بخارا و سمرقند بعد باکو را. بعد از گوشه خلیج فارس جایی به نام بحرین.
نقشه با خطهای جدید رسم شد و شد نقشه امروز ما. تلخترین خاطره دوران مدرسه من همین روز بود. روزی که بغض من و دوستانم اشک شد و بر روی کتاب تاریخ نشست. روزی که یک دشمن واقعی را شناختیم. جهل و خیانت دولتمردان و دخالت یک عامل بیگانه. فصل مشترک تمام این جداییها یک کلمه بود انگلیس. کشوری که پای ثابت تمام معاهدهها بود و دشمنی من با او آنروز شروع شد.
کمکم رد پای این پیر روباهِ استعمار را در تاریخ معاصر دیدم. وقتی که در کشورم کودتا میشدآنهم به دلخواهِ موجود خبیثی به نام ملکه. این شاه میرفت و آن یکی بله قربانتر از قبلی روی کار میآمد و ایران، هر لحظه مظلومتر از قبل. تا اینکه روح الهی امام بر دلهای مردم ایران تابید و دست ملکه خباثت و عواملش کوتاه شد. نه دست او بلکه دست هر کسی که میخواست به تمامیت ایران و به اعتقادات مذهبی مردم ایران، خدشهای وارد کند.
اینروزها ایران ما قوی شده بیشتر از هر زمان دیگری از تاریخ. یکی از دلایل اقتدار امروز ما قطعا به خاطر کوتاه کردن دست عوامل بیگانه است. بیگانهای که جز وابستگی و چپاول ما هدفی نداشتهاست.
ملکه مُرد. مثل هر طاغوت دیگری. اما حکومت برپا شده بر مبنای ولایت الهی و حاکمیت مردمی ایران، پرصلابتتر از همیشه میدرخشد در صحنه سیاسی منطقه، بلکه در جهان.
نمیتوانم خوشحالی خودم را از مرگ او انکار کنم. از مرگ ملکه خیلی خوشحالم، اما تا وقتی روح زورگویی و زیاده خواهی باشد، جهان به آرامش نمیرسد. استعمار کهنه رفت؛ باید مواظب استعمار نو باشیم. استعماری که روح و فکر ما را هدف بگیرد بیآنکه بدانیم. باید قوی شویم. اما در این میان از عوامل دست به سینه استعمار غافل نشویم. این روزها باغ قلهک تهران برای این افراد، فرصت عرض اندام و چاپلوسی است. نکند همینها ملکه مخوف و خونخوار را نجیب و مهربان معرفی کنند. نکند جنایتها فراموشمان شود.
امام به ما میآموزد:
(ما میگوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. فردا ان شاء الله روز پیروزی جنود حق خواهد بود. ولی خواست خدا هرچه هست).
#ملکه
#خباثت
#استعمار
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#اختصاصی
💠 «برابری یا تشابه؛ در جریانشناسی عدالتخواهی»
♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه
🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت
شماره چهلم، تیرماه ۱۴۰۱
✴️ سرخطهای این شماره:
🔻رویکرد جریانات اندیشهای نسبت به عدالت و عدالتخواهی؛
🔻تمایز عدالتخواهان در توجه به ساحات سهگانه برابری؛
🔻تبیین رابطه آزادی و عدالت و تقدم یکی از آنها در فلسفه؛
🔻نقد عدم توجه همزمان به دو گونه عدالت واقعی و ادراکی.
✳️ به ضمیمه یادبود استاد رسانهپژوه مرحوم محمدحسین فرجنژاد
لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه
💢 https://fekrat.net/?p=10973
#برابری_تشابه
#اندیشه_عدالت_خواهی
#عدالت_واقعی_و_ادراکی
#ژورنالیسم
#دیدهبان_اندیشه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️نگاهی کوتاه به یک مهارت ویژه رهبر انقلاب
✍ مهدی جهان تیغی
در این سه دهه پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله خامنهای بارها به سبک خودشان این نوع اقتدار آفرینیها را حتی در سطحی بالاتر از وزیر خارجه شوروی به نوعی دیگر تکرار کردهاند.
🔗متن کامل
#زبان_بدن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN