eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ کف الاذی؛ برنامه سیر و سلوک فردی و اجتماعی ✍️ علی صالحی کف الاذی، تنها یک فضیلت اخلاقی نیست، بلکه یک برنامه سیر و سلوک فردی و اجتماعی است، زیرا آزار و اذیت ریشه در سبعیت و درندگی دارد و تلاش برای تطهیر نفس از این خصوصیت زشت و پلید، کار آسانی نیست و نیاز به تقوا و مراقبه شدید دارد. مولای متقیان (ع) می فرمایند: «وَ اللَّهِ لَوْ أُعْطِيتُ الْأَقَالِيمَ السَّبْعَةَ بِمَا تَحْتَ أَفْلَاكِهَا عَلَى أَنْ أَعْصِيَ اللَّهَ فِي نَمْلَةٍ أَسْلُبُهَا جِلْبَ شَعِيرَةٍ مَا فَعَلْتُهُ » «سوگند بخدا اگر هفت اقليم را با هر چه در زير آسمانهاى آنها است بمن دهند براى اينكه خدا را در باره مورچه ‏اى كه پوست جوى از آن بربايم نافرمانى نمى‏ كنم.» البته آزار و اذیت دارای مراتب است. گاهی بشر به حیوان بی آزار، آزار می رساند. گاهی به طبیعت خدا و ماهیان در دریا و گاه به مال و ناموس و آبروی دیگران آسیب می زند. و گاهی به جسم آدمی و گاه با نیش و کنایه به جان آدمی تیر می زند. و گاهی پا فراتر رفته، خداوند متعال و اولیایش را اذیت می کند. بنی اسرائیل تهمت‌های زشت اخلاقی به پیغمبر خود زدند و در نهایت کار به جایی رسید که حضرت موسی (ع) به صراحت گفت: یَا قَوْمِ لِمَ تُؤْذُونَنِی وَقَد تَّعْلَمُونَ أَنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْكُمْ. چرا در حالی که می‌دانید من پیغمبر خدا هستم مرا اذیت می‌کنید و آزار می‌دهید؟ البته آزار و اذیت با همه مراتب آن مانع نزول رحمت الهی است. روایات زیادی درباره اهمیت خودداری از آزار و اذیت وارد شده که می تواند مایه تذکر و هدایت باشد. کف الاذی صدقه است. کف الاذی، عزت مومن است کف الاذی، کمال عقل و راحتی دو گیتی است. کف الاذی، نشانه مروت و جوانمردی است. آزار و اذیت، عادت افراد شرور و پست است. آزار و اذیت مومن، اعلام جنگ با خداست. ترساندن مومن، حرام است.آزار و اذیت، علامت خائن است آزار و اذیت بندگان خدا هم تراز شرک به خداست و ما فوق همه شرارت هاست. این مساله به حدی مهم است که پيامبر خدا(ص) فرمود: مَن أحْزَن مُؤمنا ثمّ أعطاهُ الدُّنيا لم يَكُنْ ذلكَ كَفّارتَه ، و لم يُؤْجَرْ عَلَيهِ . "هر كه مؤمنى را اندوهناك سازد و سپس دنيا را به او بدهد، گناهش بخشوده نمى شود و در برابر آن پاداشى نمى بيند." همه این روایات نشان دهنده اهمیت کف الاذی به عنوان یک الگوی تربیتی است. البته آزار و اذیت مفهوم گسترده ای دارد و شامل هرکلمه و رفتاری که احساسات کسی را خدشه دار کند، می شود. بنابراین آزار و اذیت با همه اشکال گوناگون آن، یک رفتار غیر اخلاقی بوده و غرب مروج این فرهنگ کثیف است. امروز غرب با هدف کشتن انسانیت انسان تلاش می کند آزار رسانی و آزار خواهی را به عنوان یک ارزش معرفی کرده و این فرهنگ را در جوامع اسلامی پیاده سازی کند. قلاده زدن به مرد یا زن و ترویج سبک «زیست سگی» نمونه ای از جاهلیت مدرن است. البته شناخت ریشه جرم اخلاقی آزار و اذیت، بسیار پیچیده است و علاج آن جز به اندیشیدن در عواقب شوم آن و نهیب زدن و تذکر دادن نیست. برخی تصور می کنند با آزار رسانی می توانند به مقاصد شوم خود برسند و برخی دیگر می خواهند خوی حیوانی خود را نشان دهند و قدرت نمایی کنند. هرکس آزار برساند از انسانیت، عقلانیت و معنویت خارج شده است. آزار رسان، حیوانِ انسان نماست. آنکه اخاذی می کند، انسان است؟ آنکه پرده دری کند، انسان است؟ آنکه مزاحم نوامیس شود، انسان است؟ آنکه فتنه به پا کند، انسان است؟ آنکه برادرش را فریب دهد، انسان است؟ آنکه طعنه زند و مسخره کند، انسان است؟ آنکه هتک حرمت کند، انسان است؟ آنکه حق دیگران را بچاپد، انسان است؟ آنکه به غیبت کردن و سخن چینی عادت کند، انسان است؟ آنکه توطئه می کند، نقشه می کشد، حسد می ورزد، قطع رحم می کند، دل می شکاند، انسان است؟ آنکه تهدید کند، بترساند و آدم بکشد، انسان است؟ مومن، بی آزار است و هرکس آزار و اذیت کند به خدا و روز جزا ایمان ندارد. رسول خداوند(ص) می فرماید: یا عَلی، مَن خافَ النّاسُ لِسانَهُ فَهُوَ مِن أهلِ النّارِ. یا عَلی، شَرُّ النّاسِ مَن أکرَمَهُ النّاسُ إتّقاءَ شَرّهِ. ای علی، کسی که مردم از زبانش بترسند او اهل آتش است. ای علی، بدترین مردم کسی است که مردم برای حفظ از شرّش او را احترام کنند. خداوند متعال هیچ عملی را با آزار و اذیت نمی پذیرد خداوند می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَ الْأَذى» « اى کسانى‌که ایمان آورده‌اید! صدقات خود را با منّت و آزار، باطل نسازید» یعنی بهترین عمل صالح آدمی که صدقه است بازهم با آزار و اذیت پذیرفته نمی شود. آری، آزار و اذیت دنيا و برزخ انسان را سیاه می کند. آیت الله سید علی قاضی( ره) در وصیت اخلاقی خود به شاگردانش فرموده است: الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید! @HOWZAVIAN
. ❤️«اَنا مِن حُسین(ع)» شعار امسال اربعین ... و س‍ُبيَ من سُبي و اُقصي من اُقصي... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🌹 امام صادق(ع): مَنْ أَرَادَ أَنْ یَکُونَ فِی جِوَارِ نَبِیِّهِ وَ جِوَارِ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ فَلَا یَدَعْ زِیَارَةَ الْحُسَیْنِ(ع). هر که می‌خواهد در جوار پیامبرش(ص) و جوار امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) باشد، زیارت امام حسین(ع) را رها نکند. 📚 وسائل الشیعه، ج۱۴، ص ۴۲۵. @HOWZAVIAN
. ✴️اگر نبودی ... ✍️ سید محیط حسینی تو اگر نبودی عشق این همه زیبا نبود تو اگر نبودی زیبایی این همه نمایان نبود تو اگر نبودی تمام عاشقان عالم از تفسیر عشق عاجز می ماندند تو اگر نبودی پای پیاده به سمت معشوق این همه دلربایانه نبود تو اگر نبودی عطش و گرمای مسیر وصل این همه خواستنی نبود تو اگر نبودی تا ابد قافیه عشق نا میزان بود تو اگر نبودی بهشت به دنیا نمی آمد تو اگر نبودی این همه فرشته ی واله و دلداده در یک مکان نزول نمی کردند تو اگر نبودی زیبایی مهر دلربایی عاشقی در حد همان حرف باقی می ماند تو برای همه حسین‌ع هستی اما برای عاشقانت شروع یک راه بی پایانی راهی که حتی بهشت برین سیراب شان نمی کند عاشقانت فقط تو را می خواهند جرعه به جرعه مهر تو چشمه به چشمه محبتت را طلب می کنند در دنیا جوار کربلایت را و در عقبی همجواری وجود بی مثالت را آرزو دارند اصلا عاشقانت پای به دنیا نهاده اند فقط برای دوست داشتن تو حسین جانم پانزدهم شهریور 1401 بین الحرمین @HOWZAVIAN
📌 زیر و بم اشتغال طلاب ✍️ علی بهاری، نویسنده حوزوی در وقایع امروز نوشت: «ببین چه جوری واستون کار جور می‌کنن» این واکنش یکی از نزدیکانم بود، وقتی خبر استخدام طلاب در شعب بانک‌های گوناگون منتشر شد. خبری که با انتشارش، موجی بزرگ در فضای مجازی پدید آورد. اگر چه با تکذیبش این موج اندکی فروکش کرده است اما بهانه خوبی است برای پرداختن به اشتغال و معیشت طلاب؛ بلکه گره‌ای بگشاید و شبهه‌ای بزداید: یک: اصل حضور طلبه‌ها در مناصب مختلف اشکالی ندارد. مهم، تخصص است. اگر تخصص داشته باشند دلیلی ندارد منع شوند و اگر ندارند باید به خاطر «عدم تخصص» محروم شوند نه طلبگی. آیا معقول است کسی که سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری را در روان‌شناسی گذرانده است به جرم خواندن دروس حوزوی مجوز طبابت و مشاوره نگیرد و نظیر او در دانشگاه با خواندن همین سه مقطع و بدون خواندن دروس حوزوی، مجوز مشاوره بگیرد؟ چرا کسی که اقتصاد، علوم سیاسی یا ادبیات فارسی را تخصصی در دانشگاه و دیگر مراکز مربوط دنبال کرده است حق اظهار نظر نداشته باشد و رفیق دانشگاهی‌اش با همین‌ها و بدون فضل حوزوی، دائما نظریه بدهد؟ مگر این که بگوییم خواندن دروس حوزوی مانع از فهم علوم دانشگاهی می‌شود! دو: طلاب حوزه در برخی دروس و علوم از نظایر دانشگاهی خود موفق‌ترند. مثلا در ادبیات عرب، طلبه‌ای که در طول سه سال کتاب‌هایی چون صمدیه، سیوطی، ابن عقیل و مغنی خوانده است از کسی که کارشناسی یا ارشد عربی دارد چیزی کم ندارد. (حداقل در زمینه تدریس عربی) وضعیت دروس قرآن و دینی هم همین طور است. ممکن است بگویید "فن تدریس غیر از محتوادانی است" صحیح، اما در تدریس هم طلاب به خاطر پایبندی به سنت ارزشمند مباحثه، توانمند و در تقریر و تفهیم مطالب موفقند. بنابراین اعتراض به استخدام طلاب در این دروس یا ریشه در ندانستن دارد و یا سیاسی‌کاری. سه: دولت باید طلبه‌ها را فقط در زمینه‌های تخصصی خودشان به کار گیرد. دلیلی ندارد که طلبه را با سطح دو فقه و اصول، به تدریس تاریخ، علوم اجتماعی و جغرافی بگمارند. مگر این که تخصص داشته باشد که در این صورت اشتغالش به خاطر تخصص است نه طلبگی. از طرفی حضور روحانیان در اموری که هیچ ارتباطی به حوزه کاری‌شان ندارد موجب اعتراض و حساسیت مردم شده که اعتراضی به‌جاست. مثلا چرا باید یک روحانی در افتتاح تصفیه‌خانه حضور پیدا کند و یا طلبه‌ای درباره تعمیر لوله‌های پالایشگاه سخن بگوید؟ اشتغال طلاب در مناصب غیر تخصصی موجب می‌شود مشروعیت به‌کارگیری‌شان در حوزه تخصص‌شان هم با سوال و چالش مواجه شود. چهار: کمتر طلبه‌ای است که از دوست یا دشمن، انگ مفت‌خوری نخورده باشد. گویا انتظار برخی از مردم این است که طلبه‌ها صبح تا شب مشغول کار دستی و فنی شوند و در کنارش طلبگی‌شان را هم ادامه دهند. آنان تدریس، نگارش، تحقیق و تحصیل را کار نمی‌دانند و معتقدند کار حتما باید طوری باشد که قطرات عرق روی پیشانی نمایان شود! صرف نظر از این که با این منطق، استادان دانشگاه، روزنامه‌نگاران، مشاوران، پزشکان و برنامه‌نویسان همه مفت‌خورند، آیا طلبه‌ای که صبح تا ظهر دنبال شترمرغ‌هایش می‌دود و ظهر تا غروب برای یک لقمه نان با بساط حجامت در پی تیغ زدن ملت است، می‌تواند پس از نماز مغرب، نیازهای فکری و پرسش‌های مراجعانش را پاسخ گوید؟ هرگز. وقتی هم نتواند جواب دهد، همین مراجعان او را به بی‌سوادی و مفت‌خوری متهم می‌کنند. از قضا سرکنگبین صفرا فزود! پنج: ممکن است عده‌ای بگویند "چگونه اصحاب پیامبر و امامان، هم کار می‌کردند و هم سر درس این بزرگواران حاضر می‌شدند؟ طلاب هم همین کار را کنند" این پیشنهاد شدنی نیست، زیرا حجم و عمق نیازهای فکری جامعه با دوره پیامبر و اهل بیت قابل سنجش نیست. ساعتی نمی‌گذرد مگر آن که پرسشی جدید در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی و اسلامی تولید می‌شود. از تفسیر، فقه، اصول و فلسفه بگیرید تا تاریخ، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی. پاسخ به این پرسش‌ها کار تخصصی، متمرکز و گسترده می‌طلبد. نمی‌توان از طلبه انتظار داشت هم متخصص تاریخ باشد و هم مرغداری‌اش را شخصا اداره کند. هم در تفسیر قرآن خبره باشد و هم آچار به دست، لوله‌کشی منازل مردم را انجام دهد. تمرکز، شرط لازم موفقیت است. از طرفی کار هم فقط کار دستی و فنی نیست. اهل فرهنگ بهتر است کار متناسب با فرهنگ انجام دهند تا کمتر از حوزه تخصصی‌شان فاصله بگیرند. همانطور که اگر یک معلم فقط معلم باشد و روی کار خود متمرکز، موفق‌تر است تا معلمی که هم تدریس می‌کند، هم مسافرکشی و هم خرید و فروش سهام. هر چند گاهی فشار زندگی، معلمان زحمت‌کش را هم به درد طلاب گرفتار می‌کند. 🔗 متن کامل را در این کانال بخوانید @HOWZAVIAN
■ سلسله یادداشت‌های مهدوی ✍️ الناز رحمت نژاد اشکالِ بزرگِ ما این است که از یک سو می پذیریم که ما اهل آخرالزّمان هستیم و از سویی دیگر با تمام قدرت به سوی حوادث جانکاهی که برای مردم آخرالزّمان نوید داده شده می شتابیم ● زمان ما، همان آخرالزّمان است که رسول گرامی اسلام(ص) وجانشینانِ معصومِ آن بزرگوار وعده داده اند، و به هنگامِ ارشادِ مردمان و کاشتن درخت ایمان در کشتزار دِلِ آنان، از آخرالزّمان و مردمانِ آن سخن گفته اند. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🔸حج اربعین ✍️ سیدصابر رضایی وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ و در میان مردم به حج اعلام کن، تا خلق پیاده و سواره بر شتران لاغر اندام تیزرو از هر راه دور به سوی تو جمع آیند. یا حسین! حکم زیارت را برای عاشقانت امضا نما! بدون شک آنها پیاده و سواره به سوی تو خواهند آمد و برگِرد تو حلقه خواهند زد. زمان اربعین حسینی فرارسیده و خیل عظیم عاشقان از سراسر جهان به سوی کربلا رهسپار شده اند، بدون اینکه تبلیغات خاصی از نوع تبلیغات مرسوم جهانی درمیان باشد آن هم در فضایی که دیکتاتوری رسانه ای هر نوع آوای ضد استکباری، و ندای معنوی و عدالت خواهانه را سانسور می کند، بدون شک این خیزش جهانی به سوی سرزمین عشق نشانة این است که دلدادگان مسیر حسین ع از راه دیگری، ندای حج عشق را شنیده اند. به راستی چه کسی این همه دلداده را خبر کرده است؟ ذیل آیه 27 سورة حج (وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا) که خداوند به ابراهیم(ع) فرمان دادند که برای حضور مردم در حج، به مردم اطلاع بده، خواهی دید که پیاده وسواره به سوی تو (نفرمود به سوی کعبه بلکه فرمود به سوی تو یعنی امام که حقیقت کعبه است) خواهند آمد! «در روایتی می‌خوانیم: «هنگامی که ابراهیم چنین دستوری را دریافت داشت عرض کرد: خداوندا! صدای من به گوش مردم نمی‌رسد، اما خدا به او فرمود: «علیک الاذان و علیّ البلاغ! تو اعلام کن و من به گوش آنها می‌رسانم»(برگزیده تفسیر نمونه). حسین ع در صحرای کربلا بانگی توحیدی برآوردند که خداوند آن را به گوش تمام بشریت رساند. آری اربعین، حج عاشقان ثارالله (ع) است که عاشقان حسین ع با ندای او، سواره و پیاده پا در مسیر عشق گذاشته اند... گر دولت وصالش خواهد دری گشودن سرها بدین تخیل براستان توان زد... @HOWZAVIAN
. 📌 حقوق بشر آمریکایی موضوع امروز ما درباره حقوق بشر آمریکایی هست. ماجرا از این قراره که تو دنیا سخت‌ترین کار، بشر آمریکایی بودنه؛ اما کار تو معدن اداشو درمیاره! بشر آمریکایی باید حقوقشو با دست بردن در منتهی‌الیه حلقوم سایر مللی که از میزان بشریت کمتری برخوردارند‌، بیرون بکشه! اینجا بشنوید https://btid.org/fa/news/218217 @HOWZAVIAN
🔅اگر زینب نبود... ✍️ محمدجواد محمودی شاید تصور کنید سخت‌ترین لحظات واقعه‌ی کربلا، روز عاشورا و در گودی قتلگاه رخ داده است. اما وقتی از امام سجاد(علیه السلام) در این باره سؤال شد که کجا بر شما سنگین سپری شد، سه مرتبه فرمودند: الشام، الشام، الشام... این پاسخ حکایت از اوج مظلومیت و سختی اتفاقاتی است که در شام برای کاروان اسرا رقم زدند. طبق گزارش برخی مقاتل، کاروان اسرا پس از حرکت از کوفه و گذشتن از توقف‌گاه‌های متعدد، در روز یکم صفر سال 61 به شهر دمشق در شام رسید. در میان کاروان اسرا، نیزه داران، سر مطهر شهدای کربلا را حمل می‌کردند. قاتلان سیاه دل، در طول مسیر به شدت بر خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ظلم و جفا کردند و شکنجه و آزار فراوانی به ایشان رساندند تا آنجا که حضرت زین العابدین(علیه السلام) را با آنکه بیمار بودند، با دستان بسته بروی شتری بدون محمل نشاندند و یکسری از زنان را بر روی شتران بدون کجاوه سوار کردند و باقی زنان و کودکان را با غل و زنجیر و با پای پیاده به همراه قافله کشاندند. نقل است وقتی کاروان به نزدیکی شهر دمشق رسید، ام کلثوم، دختر امام حسین(علیه السلام) از شمر لعین خواست تا کاروان را از محلی خلوت وارد شهر کند و همچنین نیزه داران جلوتر از کاروان حرکت کنند تا نگاه نامحرمان و افراد پست به دیدن سرها مشغول شود و زنان و دختران کاروان در معرض نگاه‌ها قرار نگیرند. اما آن ملعون دقیقا خلاف این خواسته عمل کرد تا بیش از پیش، پستی و شقی بودنش را نشان دهد. او دستور داد تا نیزه داران در میان کاروان حرکت کنند و همچنین آن‌ها را از دروازه‌ی شلوغ شهر، وارد دمشق کرد که طبق برخی از گزارش‌ها، آن دروازه، ساعات نام داشت. شامیان، مقدمات جشن و مجلس رقص و پایکوبی را فراهم کرده بودند انگار که آن روز، روز عید باشد و آماده بودند تا کاروانی که به آن‌ها خروج کنندگان از دین می‌گفتند وارد شهر شوند. گروهی مشغول نوشیدن شراب و گروهی دیگر مشغول دف زنی و برخی مشغول رقصیدن و آواز خواندن... کاروان اسرا سه روز در همان ورودی شهر متوقف شد تا جشن و پایکوبی صورت گیرد و سپس، خاندان پیامبر را در شهر گرداندند تا مردم آن‌ها را ببینند و دشمنان به خیال باطل می‌خواست ایشان را تحقیر و خوار کند. اما در همین اوقات، امام سجاد و حضرت زینب و دیگر اسرا، با روشنگری‌ها و سخنانی که در معرفی خودشان بیان کردند، برخی مردم از خواب غفلت بیدار شدند و توبه کردند. برای مثال پیرمردی خطاب به امام سجاد ناسزا گفت که امام در پاسخ او، آیاتی در وصف اهل بیت پیامبر قرائت کرد و فرمود اهل بیت پیامبر ما هستیم. پیرمرد پس از شنیدن این آیات و شناختن ایشان، از کار خود پشیمان شد و توبه کرد. این جریان روشنگری حتی در کاخ یزید هم ادامه داشت و با آنکه خاندان عصمت، در اسارت بودند، همچون آزادگانی سخن گفتند و یزید را در کاخ خودش رسوا ساختند و تهمت خروج از دین را که یزید به این کاروان نسبت داده بود، خنثی ساختند. پس از آن، امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) در مسجد خطابه‌های روشنگرانه‌ای خواندند تا بدان وسیله خودشان را معرفی کنند و هم جنایاتی را که یزیدیان در کربلا رقم زدند به گوش مردم برسانند و همین باعث شد مردم شام تازه بفهمند که چه جنایت هولناکی رخ داده است و چه جفایی در حق اهل بیت پیامبر شده است و از آن به بعد ورق برگشت و مردم بیدار شدند. یزید ملعون وقتی این اوضاع را مشاهده کرد و خود را در خطر دید، مجبور به آزادی ایشان شد و کاروان را به سوی مدینه روانه کرد. ایرانیان یک شعر معروف درباره حرکت فرهنگی و روشنگرانه‌ی حضرت زینب(سلام الله علیها) در شام دارند که می‌گوید: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. @HOWZAVIAN
🔴 دشمن از اربعین می ترسد چون .... ✍️ علی صالحی دشمن از اربعین می ترسد و با کلید واژه "اربعین حکومتی" می خواهد اربعین را تحریف کند و از روی حسد، اربعین را تحریم می کند و هرگز نمی خواهد این حرکت چند میلیونی پوشش داده شود. چون اربعین فقط یک مراسم دینی صرف نیست، بلکه کنگره جهانی و میعادگاه همیشگی شیعه است. چون پیام اربعین، پیام عقلانیت، عدالت و معنویت است، چون پیام پیوستن فوج فوج انسان ها به اسلام ناب محمدی است. چون پیام رهایی از ظلمات عالم ناسوت و اتصال به عالم ملکوت است. چون پیام مبارزه با ظلم و ستم و همه انحرافات اجتماعی است. چون پیام برائت از استکبار جهانی است. چون پیام دوستی، برادری و وفاداری امت اسلامی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به شیعه قوت می دهد و قدرت نرم جهان اسلام را تقویت می کند و روح مقاومت را در دل ملت های ستمدیده می دمد. دشمن از اربعین می ترسد، چون موجب گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. چون بستر ساز تمدن نوین اسلامی است، چون پایه گذار تمدن مهدوی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به تعبیر پیر جماران، راه قدس از کربلا می گذرد. چون مقصد اربعین، نابودی و زوال رژیم صهیونیستی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون طومار نسخه استعماری« فَرِّقْ تَسُدْ» را درهم می پیچد و گردن جبهه نفاق و کفر را درهم می شکند. آری اربعین، سناریوی شیعه علیه شیعه را خنثی کرده و همه را در گفتمان «حب الحسین» گردهم جمع می کند. آری در اربعین تمام تفاوت های قومی و نژادی رنگ می بازد و دشمن دیگر نمی تواند در میدان فتنه انگیزی بتازد. چون در اربعین چیزی جز انسانیت، ایثار و مهربانی دیده نمی شود. و این همان چیزی است که دشمن نمی خواهد آن را به دنیای معاصر نشان دهد. البته بشر امروز فهمید که در اربعین، عقل و فطرت بر جمود و تحجر پیروز شده و نور خداوند هرگز خاموش نمی شود. آری اربعین نشان داد جلوه های تمدنی غرب سرابی بیش نیست. و بشر امروز به اربعین کوچ می کند و معنویت را در اربعین می جوید. اربعین حسینی آغاز یک راه بزرگی است که می تواند به حیات تمدنی جبهه کفر پایان دهد و ختام کلام آنکه دشمن از اربعین به شدت می ترسد، چون اربعین نقطه اتصال انقلاب اسلامی به حکومت جهانی مهدوی است. @HOWZAVIAN
اگر با «پا» نشد، با «جان» بار سفر بربند! دل «عاشق»، جا نمی‌ماند... ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. 🔻گره افتاده است بر سفرم ✍️ عاطفه جوشقانیان عطشم قبل هر کلام: حسین بعد رفع عطش: سلام حسین اشک و لبخند توامان جهان شور صبح و سکوت شام: حسین گره افتاده است بر سفرم در گلو بغض ناتمام: حسین از همینجا هوایی ات هستم زائرم روی پشت بام حسین من که از کودکی از آن اول عاشقت بوده ام امام حسین زندگی شوق یک زیارت بود در هیاهو و ازدحام حسین زیر قبه نشسته ام حالا سایه ات باد مستدام حسین @HOWZAVIAN
🔹 اتحادیه گمرکی (Custom Union) ✍️ محمد ملک‌زاده اتحادیه گمرکی به اتحادیه‌ای اطلاق می‌شود که بر اساس قراردادی میان دو یا چند کشور برای تسهیل تجارت بوجود می‌آید. در این اتحادیه، برای تسهیل تجارت میان اعضاء، تصمیماتی اتخاذ می‌گردد مثلا تعرفه گمرکی واحد برقرار می‌شود؛ مرزهای گمرکی میان اعضا برداشته و سایر مقررات محدودکننده تجارت حذف می‌گردند. از معروفترین اتحادیه‌های گمرکی می‌توان به دو اتحادیه زیر اشاره کرد: 1. اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا یک سازمان بین المللی سیاسی- اقتصادی متشکل از کشورهای اروپایی است. (ر.ک: اتحادیه اروپا) 2. اتحادیه گمرکی اوراسیا اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز یک اتحادیه گمرکی متشکل از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است که در سال در ۱ ژانویه ۲۰۱۰ توسط کشورهای بلاروس، روسیه و قزاقستان تاسیس گردید و بعدها تا سال اوت 2015، دو کشور ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند. در سال ۲۰۲۱ ایران نیز به جمع اتحادیه اوراسیا پیوست. اتحادیه گمرکی اوراسیا توسط کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اداره می‌شود. بر اساس قراردادی که در اتحادیه گمرکی اوراسیا میان اعضا منعقد گردید، به کالاهایی که میان کشورهای این اتحادیه جابه‌جا می‌شوند هیچ حق گمرکی تعلق نمی‌گیرد اما در خصوص کالاهایی که به اتحادیه وارد می‌شوند از سوی اعضای اتحادیه یک تعرفه خارجی مشترک تعیین می‌گردد. نکته‌ای که تفاوت اتحادیه گمرکی را با مناطق تجارت آزاد آشکار می‌سازد. با توجه به وحدت اعضا در اتحادیه گمرکی، اعضای اتحادیه اوراسیا در مذاکرات بین‌المللی اقتصادی و تجاری نظیر مذاکره با سازمان تجارت جهانی به عنوان یک نهاد واحد وارد مذاکره می‌شوند و دیگر لازم نیست هر کشور به صورت جداگانه وارد مذاکره شود. این مساله در مجموع به نفع اعضای اتحادیه تمام شده و قدرت چانه‌زنی آنها را در مذاکرات افزایش می‌دهد. در مجموع شکل‌گیری چنین اتحادیه‌هایی میان کشورها، نفع جمعی اعضا را به دنبال داشته و موجب افزایش همگرایی اقتصادی بین انها خواهد شد. موضوعی که در صورت تحقق میان کشورهای اسلامی می‌تواند موجب افزایش قدرت اقتصادی جهان اسلام و رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی غرب بر این جوامع گردد. @HOWZAVIAN