eitaa logo
نویسندگان حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺نقدی بر سریال "مرهم": روایتی ناقص از زیست طلبگی ✍️ علی حیدری ▫️سریال "مرهم" در حالی به روی آنتن رفته که قرار است به زندگی طلبه‌ها و خانواده‌هایشان بپردازد، اما آنچه در این اثر ارائه شده، نه تنها بازتابی کامل و منصفانه از زیست طلبگی نیست، بلکه با غفلت از مؤلفه‌های اساسی این سبک زندگی، تصویری ناقص و حتی گمراه‌کننده به مخاطب عرضه می‌کند. طلبه انقلابی؛ غایب بزرگ روایت 🔹یکی از ضعف‌های مشهود این سریال، نادیده گرفتن طلبه انقلابی است. طلبه‌ای که نه‌تنها یک عنصر مذهبی، بلکه در بطن جامعه حضور فعال دارد، به مسائل روز آگاه است، و نقشی اساسی در تحولات اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کند. اما در "مرهم"، این بُعد از طلبه کاملاً به حاشیه رانده شده و جای خود را به روایت‌هایی داده است که گویی تنها به نمایش مشکلات شخصی و فردی آنان اکتفا کرده‌اند. این در حالی است که زندگی طلبه‌ها تنها به این بُعد محدود نمی‌شود و اساساً حرکت انقلابی بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت بسیاری از آنان است. زن طلبه؛ روایتی که به هویت‌زدایی نزدیک شده است ▫️از سوی دیگر، این اثر یکی از اولین آثاری است که قرار است به همسران طلبه بپردازد، و همین موضوع اهمیت آن را دوچندان می‌کند. اما آنچه در سریال مشاهده می‌شود، ارائه تصویری ناقص از زنان طلبه است. در این روایت، شخصیت همسران طلبه نه به عنوان زنانی که نقش فعال در جامعه دارند و در کنار همسرانشان، بار مسئولیت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی را بر دوش می‌کشند، بلکه به‌گونه‌ای نمایش داده می‌شوند که گویی تنها وقتی ارزشمندند که دارای مدرک دانشگاهی خاصی باشند. این تصویر، در حقیقت، تقلیل جایگاه حوزه و تحصیل علوم اسلامی است و این پیام را به مخاطب القا می‌کند که ارزش و اعتبار زن طلبه تنها در گرو تحصیلات مدرن و غیردینی است. مسئله مکان و تصویر اجتماعی طلبه‌ها 🔹در سریال "مرهم"، اگر در قالب مکان‌هایی همچون "مجتمع‌های مسکن مهر غیر طلاب" و همسران غیر طلبه بودند تفاوتی پیدا نمی‌کرد. به این معنا که اگر همین خانم ها را در قالب زندگی و همسران غیر طلبه می‌ساختند و داستان درباره آن‌ها بود تفاوتی با زن طلبه پیدا نمی‌کرد‌. تفاوتی میان زیست طلبگی و زیست ساکنان سایر مجتمع‌های غیرطلبگی در این روایت دیده نمی‌شود. این نوع مکان‌یابی نشان‌دهنده رویکردی است که طلبه را در جایگاه اجتماعی خاصی قرار می‌دهد که می‌تواند برای برخی از مخاطبان، جای سوال باشد. آیا واقعاً قرار است بهترین طلبه‌ها با این ویژگی‌ها معرفی شوند؟ آیا این انتخاب‌ها به‌گونه‌ای انجام شده که جامعه تصویری واقع‌بینانه و قابل افتخار از آنان دریافت کند؟ این سؤالات، ابهاماتی جدی را درباره اهداف پشت پرده این سریال ایجاد می‌کند! نویسندگی و دغدغه‌مندی روایت ▫️از نگاه نویسندگی، نیز مشکلاتی اساسی در این اثر به چشم می‌خورد. حضور نویسندگانی که آشنایی چندانی با زیست طلبگی ندارند، موجب شده روایت سریال دچار کلیشه‌های سطحی و برداشت‌های سطحی از این سبک زندگی شود. آیا واقعاً زندگی یک طلبه تنها در حد مشکلات شخصی و روزمرگی‌های او خلاصه می‌شود؟ آیا قرار نیست این روایت، بُعد حماسی و آرمانی طلبگی را نیز نشان دهد؟ 🔸در نهایت، "مرهم" اگرچه گامی ابتدایی برای پرداختن به زندگی طلبه‌ها و خانواده‌هایشان است، اما روایتی ناقص و جهت‌دار ارائه کرده که نمی‌تواند بازتاب‌دهنده حقیقت این زیست باشد. 🔸هر سریالی که به زندگی شخصی طلبه‌ها بپردازد مردم خواهند دید اما مهم این است که چه روایتی از زندگی طلبه‌ها در ذهن ها ماندگار شود؛ طلبه انقلابی یا طلبه.... @sedayehowzeh 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
وداع با ماه رمضان اللهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما بارخدایا! این را آخرین دوران روزه داری ما قرار مده و اگر قرار دهی، پس مرا بخشیده شده بگردان و محرومم قرار مده. •┈┈••••✾•🌿🌺•✾••┈┈• ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
📷 شهید‌ رئیسی؛ یار واقعی قدس ✍به قلم: محمدرضا قربان‌زاده؛ روزنامه‌نگار 🔸آبان ماه ۱۴۰۲ بود که شهید رئیسی به‎ منظور شرکت در اجلاس فوق‎العاده سران کشور‌های اسلامی با موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عازم عربستان شد و در اقدامی معنادار هنگام پیاده شدن از هواپیما و حتی در سالن اجلاس با چفیه فلسطینی که نمادی جهانی از مقاومت و هویت فلسطین است حضور یافت. 🔹توجه رئیس دولت سیزدهم به مسئله فلسطین در دوران ریاست‌جمهوری‌اش هم به‌طور قابل‌توجهی مشهود بود. 🔸او در سخنرانی‌ها و مواضع رسمی خود همواره بر حمایت از حقوق مردم فلسطین تأکید کرد و این موضوع را به‌عنوان یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران مطرح ساخت. 🔹شهید رئیسی در مجامع بین‌المللی و کنفرانس‌های مختلف به دفاع از فلسطین پرداخت و خواستار توجه جهانی به حقوق مردم فلسطین و پایان اشغالگری و حمایت از مقاومت مردم فلسطین شد. 🔸وی همواره بر حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کرده و آن‌ها را به‌عنوان نماد مبارزه با اشغالگری معرفی کرد و به‌طور مکرر سیاست‌های غرب و به‌ویژه آمریکا را در قبال فلسطین مورد انتقاد قرار داد و آن‌ها را عامل اصلی مشکلات این منطقه دانست. 🔹شهید رئیسی بر لزوم وحدت مسلمانان در حمایت از فلسطین تأکید و این موضوع را به‌عنوان یک مسئله مشترک بین کشورهای اسلامی مطرح کرد. 🔸وی به‌طور فعال در برگزاری مراسم روز قدس شرکت کرد و این روز را به‌عنوان نمادی از حمایت از فلسطین و مبارزه با اشغالگری معرفی نمود. 🔺همه موارد فوق از شهید رئیسی یک سیاستمدار صادق و یار واقعی قدس ساخت. @tabligheonline @howzavian_qom
🔻در فضیلت عید فطر 🔹عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که دارای فضایلی است. شب و روز عید، هر دو دارای فضیلت است. در روایتی از امام سجاد علیه‌السلام نقل شده که این شب کمتر از شب قدر نیست و خود حضرت هم این شب را احیاء می‌گرفت و از نبی اکرم صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمود هر کس شب قدر را احیا بگیرد، قلبش نمی‌میرد در روزی که قلب‌ها می‌میرند. (اقبال الاعمال/ ج1/ص 274) 🔹یکی از اعمال با فضیلت این شب، زیارت امام حسین علیه‌السلام است. (کامل الزیارات/ص171) 🔹پرداخت زکات فطره که از واجبات است، از اعمال مهم این عید اسلامی می‌باشد که در روایات از آن به عنوان مکمل و تمام کننده روزه یاد شده و کسی که عمداً آن را ترک کند، روزه‌اش قبول نشده و به صلوات بر محمد و آل محمد علیهم‌السلام در نماز، تشبیه شده است که نماز بدون صلوات، مقبول نیست. (اقبال/ج1/ص/275) 🔹یکی دیگر از اعمال مهم روز عید، نماز آن است که در حال حاضر واجب نیست؛ ولی در زمان حضور امام معصوم علیه‌السلام واجب است. 🔹از حضرت امام صادق علیه‌السلام روایت شده که فرمود: کسى که روزه خود را با گفتارى شایسته و کردارى نیک به پایان بَرَد، خداوند روزه‏اش را از او بپذیرد. شخصى به آن حضرت عرض کرد: اى فرزند پیامبر خدا! گفتار شایسته چیست؟ فرمود: گواهى دادن به اینکه «معبود بر حقّى جز اللَّه نیست» و کردار نیک، خارج کردن[زکاة] فطره است. (معانی الأخبار/ص236) 🔹مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در کتاب شریف المراقبات می‌فرماید: عید زمانی است که خداوند متعال برای جایزه دادن و بهره‌مند کردن بندگان از نعمت‌ها آن رادر میان روزها انتخاب می‌کند تا برای گرفتن خلعت‌ها و عطایا جمع می‌شوند و به همگان اعلام کرده است که به درگاه او روی آورده و با اعتراف به بندگی و آمرزش خواستن از گناهان و عرضه نیازها و آرزوهایشان برای او تواضع نمایند. خداوند نیز در تمام این موارد به آنان وعده اجابت الهی و اعطایی بالاتر از آرزوهایشان بلکه بالاتر از آنچه در دل بشری خطور کرده داده است. دوست دارد در چنین روزی به او خوش گمان بوده و جانب امیدواری به قبول خداوند و آمرزش و عطای او را بر جانب ترس از رد و عذابش ترجیح دهند. 🔹ابن عباس پیرامون ماه مبارک رمضان مطالبی را از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می‌کند که بخشی از آن به عید فطر مربوط است که به این شرح می‌باشد: و وقتی شب عید فطر که شب جوائز نام دارد فرا برسد، خداوند پاداش عمل‏‌کنندگان را بدون حساب عطا می‌کند و هنگامی که صبح روز عید فرا برسد، خداوند فرشتگان را در تمام شهرها بر می‌انگیزاند؛ پس در زمین فرود می‌آیند و سر کوچه و گذرها می‌ایستند و می‌گویند: اى امّت محمّد! به سوى پروردگار کریم براى نماز عید بیرون شوید که او پاداش فراوان می‌دهد و گناهان بزرگ را می‌آمرزد. وقتی به سوى محلّ برگزارى نماز عید می‌روند، خدا عزّ و جلّ به ملائکه می‌فرماید: اى ملائکه من! پاداش یک اجیر وقتى به وظیفه‌‏اش عمل کند چیست؟ می‌گویند: معبود و سیّد ما! پاداش او آن است که اجر او را به طور کامل عطا کنى. خداوند عزّ و جلّ می‌فرماید: اى ملائکه من! شما را گواه مى‏ گیرم که من پاداش این را که در ماه رمضان روزه گرفتند و به نماز ایستادند، خرسندى و آمرزش خود قرار دادم و ... . (الأمالی شیخ مفید/ص232) 🔹فضل بن شاذان که از اصحاب امام رضا علیه‌السلام بوده از ایشان درباره چرایی عید بودن فطر نقل کرده که حضرت فرمود: اگر کسی بپرسد چرا روز فطر، عید قرار داده شده است، گفته خواهد شد براى اینکه مسلمانان روزى داشته باشند که همگى در یک مکان گرد آیند و در صحرائى باز، جانب خداوند عزّ و جلّ آشکار شوند و او را براى نعمت‌ها و لطفى که درباره آنان کرده و با عبادت یک ماهه که بر ایشان واجب کرده بود، مقرّبشان ساخته، حمد و سپاس گویند و آن روز عید محسوب مى ‏شود و روز اجتماع همه مسلمین است و روز افطار و روز پرداخت زکات و بخشش به فقرا و روز رغبت و تشویق و روز ناله و زارى به درگاه بارى تعالى است و براى اینکه آن روز، اوّل و آغاز روزهاى سال جدید است و در آن روز به خلاف روزهاى یک ماهه پیش، روز خوردن و آشامیدن است؛ زیرا در نزد اهل حقّ، ماه رمضان اوّلین ماه سال است و خداوند چنان مى‏ پسندید که آن روز(فطر) را روز اجتماع مسلمانان قرار دهد تا در آن روز او را سپاس گویند و تقدیس و تکریم کنند. (عیون اخبار الرضا/ج2/ص115) @howzavian_tehran
وداع با ماه خوب خدا 😔 جابر بن عبدالله انصاری گوید خدمت رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) رسیدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمود: ای جابر، لحظات آخر ماه رمضان است، پس آن را وداع کن و بگو: - اللّٰهُمَّ لَاتَجْعَلهُ آخِرَ العَهْدِ مِنْ صِيامِنا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَلَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً. خدایا، این ماه را آخرین بار روزه‌ی ما در ماه رمضان قرار مده، اگر قرار داده‌ای پس مرا رحمت شده بدار، نه محروم از رحمت. خداحافظ . ای ماه خوب خدا خداحافظ ای فصل خوب دعا خداحافظ ای نیمه شب ها ، سحر خدا حافظ ای ماه حمد و ثنا خدا حافظ ای گریه های علی خدا حافظ ای شب قدر، شب آرزو شب دلخوشی های مردان حق ✍ابوالقاسم محمد زاده https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
خلق حرکت اجتماعی 🔹آیا مؤلفه‌های دین و شریعت اسلام مؤلفه‌های دستوری دین هستند که باید رعایت بکنیم یا یکی از پازل‌های شکل‌گیری حیات اجتماعی مؤمنین هستند؟مولفه های دین یکی از دامنه های ارتباطات سیاسی، اجتماعی و تمدنی است که در درون آن باید یک عمل اتفاق بیفتد. 🔹انجام واجباتی مثل نماز نیازمند تأمین پایگاه‌های برگزاری نماز است و تنظیم زمان جامعه با زمان اقامه نماز؛در بحث روزه نیز باید مؤلفه‌های اجتماعی روزه فراهم شود تا جامعه روزه‌دار شکل بگیرد، رسانه روزه یکی از مؤلفه‌های روزه است که باید مردم را در فضای روزه‌داری قرار بدهد وقتی رسانه رمضان را تأمین نکنیم نباید انتظار فراگیری رمضان را داشته باشیم اگر بخواهیم یک جامعه روزه‌دار باشد باید لوازم اجتماعی روزه‌دار بودن را فراهم کنیم کسی که در مورد دین خدا صحبت می‌کند باید در مورد نحوه‌ی اقامه‌ی دین خدا نیز صحبت بکند. 🔹یکی از موطن های خلق گناه حرکت‌های اجتماعی است برای مثال در عمل فراگیر شدن کاشت ناخن در بین خانم‌ها یک برای خلق گناه شکل‌گرفته ما نیز باید یک حرکت اجتماعی برای ترک گناه انجام بدهیم البته اگر تمام جامعه هم گناهی را انجام دهند باز ما نمی‌توانیم که این توجیه را داشته باشیم. 🔹برای انجام گناه ما برای روزه‌دار و نمازخوان کردن جامعه باید این امور را فراهم کنیم گناه در جامعه با جریانات اجتماعی خلق می‌شود،مسئله نماز و روزه نیز با جریان سازی اجتماعی به این مرحله رسیده است،سیاست برخی سیاسیون وابسته به برخی جریانات اجتماعی است و این سیاسیون باعث انقطاع گروهی از مردم و جوانان جامعه از بدنه جامعه شده‌اند. ✍️سعید غفاری @howzavian_zanjan
لبخند دعا عطر سحر بوی اذان رفت بوی خوش گیسوی عروس رمضان رفت آن سایه رحمت که سراسر برکت بود افسوس که دیر آمد و زود از سرمان رفت ادراک بشر قدر شب قدر چه داند با این خِرَدِِ خُرد به جایی نتوان رفت ما آینه ی حرمت او گرچه شکستیم او از در لطف آمد و از راه همان رفت از  پار و ز پیرار هلال کمرش خم با قد کمان آمد  و با قد کمان رفت ماه رمضان ماه رمیدن ز خدا نیست ماه رمضان آمد و مردم  رَم از آن رفت @shaeranehowzavi
. عاشقانه های رمضان ✍زهرا مهرجویی شب آخر ماه است . احساس عجیبی دارم. خدا خدا می کنم این ساعات باقیمانده سپری نشود . برچیده شدن سفر ضیافت الهی انسان دلتنگ می کند. دلتنگ شب هایش ، سحرهایش،، روزهایش ، دلتنگ دقایق مانده به افطار . اما وقتی خودت را میزبان این سفره دار ازلی می دانی، دلتنگیت چندبرابر می شود. وقتی می بینی یک یار دیگر به تو لیاقت داد تا روزه دار باشی و از روزه دارانش پذیرایی کنی، به تو این افتخار را داد تا مقابل بندگان روزه دارش سفره ای بچینی و عاشقانه سحری خوردن و افطار کردن شان رو به تماشا بنشینی . و خدا را هزار بار بابت این نعمت میزبانی از میهمانان خدا شکر کنی . نمی دانم شاید امسال آخرین فرصت بوده یا شاید سالی دیگر و حتی سالیانی و دیگر چنین فرصتی نصیب مان شود. ☀️اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِیَامِنَا إِیَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما☀️ @AFKAREHOWZAVI
. 💠 جهاد تبلیغ و تبیین؛ بسترساز حرکت‌های عمومی و انقلابی حجت الاسلام والمسلمین صلح‌ میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جهاد تبلیغ و تبیین می‌تواند حرکت عمومی را شکل بدهد، گفت: اگر همه مساجد ما یک امام جماعت دلسوز داشته باشد و مشکلات محله را حل کند، بی‌تردید اتفاقات خوبی می‌افتد. متن کامل در رحا مدیا👇 https://rahamedia.net/?p=10724 @jahad_revayat
💢 پرونده ویژه نویسندگان حوزوی در سالروز ارتحال حضرت آیت الله بروجردی(ره) 🔅نقش آیت‌الله العظمی بروجردی در احیای تفکر شیعی آیت‌الله بروجردی با شناخت دقیق از نیازهای زمان، تلاش کرد که دین را از انزوا خارج کند. او با ایجاد مدارس دینی و مساجد در مناطق مختلف، اسلام را در دل جامعه زنده نگاه داشت. همچنین با تأکید بر اخلاق اسلامی، تلاش کرد که دین نه‌تنها در عبادات، بلکه در رفتار اجتماعی مردم نیز نمود یابد. ✍️موسی آقایاری 🔗 متن کامل 🔅 سایه زعامت آیت‌الله میراث آیت‌الله بروجردی تنها به اقدامات علمی و مذهبی محدود نمی‌شود. ایشان پیشگام تلاش برای وحدت اسلامی بودند و با تأسیس مراکزی مانند مسجد هامبورگ و اعزام مبلغان به خارج از ایران، پایه‌های نهادهای مذهبی بین‌المللی را بنا نهادند. درخواست ایشان برای گنجاندن درس تعلیمات دینی در مدارس ایران نیز نشان‌دهنده‌ی توجه ویژه به آموزش نسل جوان بود. ✍️یوسف پورجم 🔗 متن کامل 🔅نامه علامه مصباح و اصلاح مسکوت مانده! آیت‌الله بروجردی که حوزه علمیّه را با پیشینه‌ای طول و طویل نظاره ‌می‌کردند، القاء روش جدید و انتقال فکری پویا درون آن را، کاری دشوار می‌دیدند. سیر تهذیبی چندصدساله، برنامه‌ی آموزشی به ارث رسیده از سلف و ساختار فکری حوزه، از مقولاتی محسوب می‌شدند که گویا مسئولین وقت حوزه، بدان تعصب به خرج داده و باب گفتگو را به روی همگان بسته بودند؛ در چنین فضایی، آیت‌الله بروجردی نیز بری از این نگاه غیرتمندانه به حوزۀ علمیّه نبوده و با مواجهۀ این‌چنینی خود نسبت به نامۀ علامه مصباح، مهر تأییدی بر فضای آشفته، تاریک و نابسمان حوزۀ علمیّه زدند. در ماجرای شکست «فرامسئلۀ تحوّل حوزه»، مخالفت قطعی را نمی‌توان به زعیم وقت حوزۀ علمیّه نسبت داد. زیرا آیت‌الله بروجردی پیگیری و اجراسازی فرامسئلۀ تحوّل حوزه را بر دوش بزرگان و برخی مسئولین بیت خود گماردند و انگشت اتهام را باید به سمت مسئولین این طرح گرفت؛ اما با وجود کم‌کاری‌ و مماشات مسئولین طرح مزبور، زعیم حوزه به عنوان ناظر می‌توانستند در نقشِ مطالبه‌گرِ این طرح، اجراسازی تحوّل حوزه را خواستار باشند؛ اما دریغا از یک تذکر که آیت‌الله بروجردی نسبت به تحوّل حوزه، به مسئولین ذی‌ربط داده و آنان را نسبت به این مقوله آگاه سازند! نگاه محتاطانۀ آیت‌الله بروجردی نسبت به اصلاح حوزه را از چنین مواجهه‌ای می‌توان فهم کرد. ✍️علی رشیدی 🔗 متن کامل 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔖سپرده‌گذاری توشه‌ی رمضان در آخرین ساعات و لحظات ماه بندگی و اطاعت، ماه مبارک رمضان قرار داریم. روزها و شبهایی که سرشار از رحمت و نعمت و بخشایش بوده، راه قرب الهی بر بندگان روزه‌دار هموار و بهترین‌ سودهای عالمین نصیبشان گشته و اینک هنگامه‌ی وداع نزدیک است. در دعای وداع ماه مبارک رمضان، امام سجاد (علیه‌السلام) می‌فرماید: «تَشکُرُ مَن شَکَرَکَ وَ أنتَ ألهَمتَهُ شُکرَکَ»؛ تو بودی که شکرگزاری را به دل شاکران الهام کردی. «وَ تُکافِئُ مَن حَمِدَکَ وَ أنتَ عَلَّمتَهُ حَمدَکَ»؛ تو بودی که توفیق دادی، تعلیم دادی که بتواند حمد تو را به جا بیاورد.» 📌به جاست که مؤمن زیرک سرمایه‌ی این ماه پربرکت را در جایی مطئن به امانت گذارد تا در روزی که همه‌ی انسانها محتاج رحمت و بخشایش حق هستند، از آن بهره‌برداری کند. در آخرین ساعات ماه مبارک رمضان در لحظه‌ی آخرین افطار به میزبانی بهترین و بخشنده‌ترین عالم، تمام توشه‌ی رمضان و شبهای قدر امسال خود را به دستان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بسپاریم و با قطره‌ی اشکی بر مصیبت ثارالله، روزه‌ی خود را افطار کنیم و از حضرت حق درخواست کنیم که پاکی و طهارتی را که عطیه‌ی اوست، برایمان حفظ کند و در آستانه‌‌ی عید بزرگ فطر ما را پاکیزه بپذیرد. به امید آنکه در این لحظات و ساعات پایانی ماه مبارک، پاداش روزه‌داری امسال مسلمین، آزادی قدس شریف و پیروزی قریب‌الوقوع جبهه‌ی مقاومت در فلسطین و غزه‌ی مقتدر مظلوم و تحقق وعده‌ی ظهور باشد ان‌شاءالله. ✍️ ✅️ https://eitaa.com/joinchat/3157918277Cde3f56c11d
اللهمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهدِ مِنْ صیَامِنَا إیَّاهُ فَاِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِی مَحْرُوماً