eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
13.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اُف به شرف نداشته مسئولین بی کفایت و خائن مملکتمون لطفا این ویدئو را آنقدر دست به دست بچرخونید تا به دست مسئولین بی کفایتی برسد که با بی درایتی و تصمیمات از من درآوردی، باعث نابودی تولید می شوند. 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
. اگر یک روحانی در شبکه قرآن، یک کلمه را به سهو غلط بیان کند، منتقدان رسانه ملی هزار تولید رسانه‌ای از آن کلمه غلط و هزار توهین به رسانه ملی می‌کنند. اما به مطالبه گری صدا و سیما، به محتوایی که علیه رانت خوارها و سرمایه‌سوزان است، واکنشی نشان نمی دهند، خفه می شوند و برای مردم دست به قلم و بازنشر نمی شوند. آیا ارتباطی بین هوچی‌گرها و رانت خوارها وجود دارد. 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️⚘️ 🔹 ایوانِ عصر (مرور و نقد شعر) 💎 با حضور دکتر حسین هدایتی 🔹روزهای یکشنبه به مدت 12 جلسه به میزبانی ایوان عصر خواهیم رفت و از همراهی اساتید شعر و ادب بهره خواهیم برد. 📍ساعت ۱۷ در کافه بوگرو منتظر شما هستیم. 📍قم، مجتمع ناشران، طبقه سوم، پشت پله برقی، کافه بوگرو 📍هزینه ثبت نام ۵۰۰ هزار تومان (جلسه اول به صورت رایگان خواهد بود) 📍مهلت ثبت‌ نام: تا ۳۱ شهریور آیدی جهت ثبت‌نام: @Benvic https://eitaa.com/shaeranehowzavi
📝 ❓ آیا «حدیث رفع القلم» و این که در روز نهم ربیع الاول قلم از شیعیان برداشته شده است و گناهی برای ایشان نوشته نمی‌شود، صحیح است؟ 🔸 پاسخ: اولا این حدیث در منابع اولیه و اصلی حدیثی نیامده است و از نظر بسیاری از فقها از جهت اعتبار سندی ایرادات زیادی به آن وارد است. ⚪️ از طرفی اگر عبارت "یوم رفع القلم" به معنای روزی است که مردم در انجام هر گناهی آزادند‌ چرا که گناهان در آن روز نوشته نمی‌شود، چنین مطلبی با اصول اعتقادات و مسلمات قرآنی و روایی در تعارض است. لذا اگر این حدیث سندیت هم داشته باشد از نظر دلالت و معنای حقیقی، دارای ابهام بوده و هرگز از آن اباحه و تجویز گناه کردن در آن روز فهمیده نمی‌شود! 🆔 @howzavian_fars
. 🔴 «قلم» تحریم‌ناپذیر است اول: امام خمینی(ره) را ممنوع‌المنبر کرده بودند، بعد از آن بیشتر بیاینه و نامه می‌نوشت. دوم: ای کاش همین آقایان‌ اعزام شده به هامبورگ، نوشتن رسانه‌ای را از قبل یاد می‌گرفتند و برای آلمانی‌ها نامه و یادداشت می‌نوشتند. سوم: حوزه و حوزویان در فعال‌سازی ظرفیت نویسندگی، خودشان را به خواب زدند. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️رواق اهل قلم(۸)✍️ 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 🖊تجربه‌های حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف، مدرس نویسندگی و ویراستاری 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضا بابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۲۴ شهریور ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat @rahamedia @howzavian | نویسندگان حوزوی
خیر مقدم به اعضای جدید 💐💐💐 🌼از این که در مسیر کنار فعالیت های خودجوش ما هستید، خرسندیم. 🍀برای خودتان صفحه‌ی مستقل داشته باشید و برترین نوشته‌‎ها را برای ما ارسال کنید. 🌱 ما می‎خواهیم روزی نباشد که از خودتان و از فراز و فرود زندگی‌تان ننویسید. 💠نویسندگان حوزوی را با دوستان تان به اشترک بگذارید 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 @HOWZAVIAN
گزارش ... 🌤⛈❄️☀️ ✍🏼جواد محدثی 🌩آب و هوای کشور، نامناسب است . ریزگرد های دروغ و تهمت و شایعه، سبب کاهش دید شده است . تابلوهای راهنما را جابه‌جا کرده اند و مردم را به بیراهه می فرستند . 🌨دریای ارز و دلار،موّاج است و غیر قابل اطمینان. ذخیرۂ آب و آبرو در پشت سدّ بعضی مسئولان به کمترین میزان رسیده، و بیشترین گزارشها از بارش فساد و تبعیض و گناه،از مناطق مرکزی و شمال و سواحل و جنگلهاست . نزولات بانکی، موجب آب گرفتگی در مسیرهای تولید شده است. هوای آلوده هم، تنفس را برای افراد سالم مشکل ساخته است. ❄️تردد در بزرگراه «تقوا» به کندی صورت می گیرد و گذرگاههای ایمان، لغزنده است. با ریزش بهمن های تزویر، راه صداقت و صراحت ،مسدود شده و افراد عجول، از مسیرهای قابل دسترسی دیگری مثل: پارتی، رانت، توصیه و تملّق به مقصد و مقصود می رسند. ☀️گرمترین نقطه، «بازار شایعات» و جزایر سه گانه «طمع» ،« تزویر » و« تکاثر » است . زباله های «فساد اداری» مشام همه را می آزارد، ساخت و ساز های غیر مجاز روی «گسل نفاق»، بالأخره روزی نشست خواهد کرد . «زمستان تخریب» می گذرد، ولی رو سیاهی برای ذغال های حزبی و جناحی و باندی می ماند! 🌦جادۂ انقلاب، بن بست نیست ، کف ها و زباله ها مثل چهار دهه گذشته از بین خواهد رفت. حفظ محیط زیست انقلاب، وظیفه همه است. «عطر خدمت خالصانه» مشام جان را معطّر می کند. ما امیدواریم، و ... انسان به «امید» زنده است. 💠 @javadmohadesi @howzavian_qom
✅محوریت عالم یا محوریت مداح دوستانی که امروز با پدیده استوری قرمز و لعن علنی و سائر مسائل از این دست، پنچه در پنچه شده و به خیال خودشان در مبارزه با هستند فراموش نکنند که اولا : ما از دوره علم سالاری و گذره کرده و در دوران شعر و مداح سالاری زندگی میکنیم . زمانیکه خطبا به جای بالا بردن شعور مخاطب با شعرخوانی و مداحی و نقل خواب و رویا به دنبال جذب مخاطب هستند و هیات ها و مداحان برای گرم کردن بازار خود از این طیف استفاده میکنند و فضلا و اهل علم خانه نشین شده اند وضع ما همین خواهد بود . ثانیا : فعلا علم و فضل نیز از پدر فرزند به میرسد شما برای عالم شدن نیاز به مرور کتاب و مطالعه ندارید همین که کتابخانه ای به ارث ببرید و فرزند عالم بزرگی باشید کافی است . خدا خودش فقط به داد دین و مردم برسد خدا فرج حجتش را برساند تا مردم را از دست این دین فروشان نجات دهد. ✍️ داوود سلطانی @howzavian_eastazarbaijan
┉━❀یک عاشــــــقانه آرام❀━┅ «میسره» از سفر تجاری برگشته و مشغول شرح وقایع بود. «خدیجه» اما مثل چند روز پیش، خاطرش مشغول رویای چند سحر گذشته بود. همان رویایی که خورشید، گرداگرد کعبه چرخیده و‌ آرام در منزل خدیجه فرود آمده بود، خدیجه خوابش را با «ورقه بن نوفل» در میان گذاشته و ورقه، پسر عموی یکتا پرستش، نوید آینده‌ای روشن را به او داده بود.[۱] میسره، کارگزار خدیجه در کاوران، آسمان را به ریسمان بافته و مشغول شرح احوال سفر بود. لابه‌لای کلماتش از کرامات و بزرگی اخلاق محمدامین می‌گفت، از سخنان دانشمند یهودی و مژده ظهور نبوت در محمد.[۲] حرف‌های میسره رشته خیال خدیجه را گسسته و چنان نوری از دریچه قلبش نفوذ کرده و ارادتش به محمد را بیش از پیش می‌کرد. از همان روزهایی که آوازه امانت‌داری و صداقت محمد امین کوچه به کوچه و دهان به دهان گشته و به کاروان تجاری خدیجه رسیده بود، بانو، تمام کمالات انسانی را به غایت در رفتار محمد دیده و سرمایه‌اش را به دست امین مکه سپرده بود. اکنون ۲۵ روز از بازگشت کاروان از شام گذشته و خدیجه در فکر در هم شکستن قالب‌های پوسیده جاهلیت در ازدواج بود. پیش از آن به خواستگاری بزرگان و اشراف قریش دست رد زده و به سرشناسانی مانند عقبه‌ابن‌ابی‌محیط، صلت‌ابن‌ابی یهاب، ابوجهل و ابوسفیان پاسخ منفی داده بود. اکنون بانو در نهایت هوش و خردمندی، سعادت دو دنیای خویش را در دستان امین قریش دیده و برخلاف زنان قبیله که در تصمیم به ازدواج مال و‌ مکنت دنیوی و مادی افراد را می‌‌سنجیدند، او دل به دریای کرامت و فضیلت محمد بن عبدالله سپرد و او را در آستانه محبت خویش نشاند. خدیجه در حالی به همسری محمد رغبت نشان داد که بزرگانی از مکه طالب وصلت دختر خویلد بودند. تمامی این مردان، رفاه و آسایش مطلوب غالب زنان را به وی ارزانی می‌داشتند و غلامان و کنیزان و جاه و جلال مضاعفی را به وی تقدیم می‌کردند؛ اما او با شناخت روح محمد که از چشم مشرکین مکه به دور مانده بود، مردی را برگزید که نه تنها در همان آغاز تهیدست بود که هیچ گاه نیز بر ثروت همسر نیفزود و تمام آن را نیز به زعم اهل تکاثر به باد داد. محمد نه تنها غلام و کنیزی در خانه خدیجه نیفزود که زید را نیز آزاد کرد و او را به خلاف سنت اشرافی، پسر خوانده خود خواند و همچون فرزندی واقعی بر سر سفره خدیجه نشاند. ورقه، واسطه خواستگاری خدیجه بانو از محمد شد‌ و ابوطالب خطبه خواند: «الحمد لله الذی جعلنا من زرع ابراهیم و ذریة اسماعیل، و جعل لنا بیتا محجوجا و حرما آمنا یجبی الیه ثمرات کل شی‌ء...»[۳] و خدیجه را که در تاریکی عصر جاهلیت طاهره بود با محمدامین دست به دست کرده و خدیجه در سرزمین «فبیتی بیتک و انا جاریتک»قدم گذاشت که ثروت و اعتبار و آبرو خرج کرد و نامش نه تنها بر بی‌کران قلب رسول‌الله که در پیشانی اسلام، بر بلندای عزت ثبت و سپید بخت‌ترین عروس تاریخ شد.[۴] ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پی‌نوشت: [۱]. بحارالانوار، ج6، ص 104. [۲]. سیره ابن هشام، ج1، ص189. [۳]. من با یحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۷. [۴]. سفینة البحار،ج1،ص379. ✍ نرگس ایرانپور @howzavian_hamedan