eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ جیغ بنفش سکولارها از بصیرت یک عالم 🔹داستان از آنجا شروع شد که ملتی به رهبری یک فقیه به پا خواسته و نظام طاغوت را به زمین زدند. قرن‌ها بود که ابلیس چنین سیلی‌ای نخورده بود، نوچه‌های خودش را جمع کرد و یاد داد که چطور علیه این ملت کار کنند «وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِم»! 🔹شیاطین شروع به کار کردند، از گروهک‌های توریستی کومله و مجاهدین خَلق گرفته تا جُهال فرقان را به خط کردند، صدام وحشی را تحریک کردند و بمباران و... . اما ترورها و کشتارها در برابر قدرت ایمان این ملت کم آوردند! ➖طرح دیگر ابلیس، کار روی عمامه‌به‌سرها بود؛ او خوب می‌دانست در جامعه چقدر برایش خطرناک است؛ خصوصا که ده‌ها فقیه شیعه پای کار این انقلاب بودند؛ حکومتِ فقه یعنی در تمام ساختار حکومت، فقه و شریعت حاکم باشد؛ نه یک شخص، نه یک حزب! یعنی ولایت فقه، یا همان ولایت فقیه. ابلیس می‌دانست امثال مطهری ها و دستغیب ها و مشکینی ها و علامه طباطبایی ها را با پول و مقام نمی‌شود خرید، این بزرگان ارزش حاکمیت فقه را می‌دانستند، پس باید روی عمامه‌به‌سرهایی کار می‌کرد که یا دین وتقوا ندارند یا از فقه و شریعت بی‌خبرند، همین کار را هم کرد! عمامه‌به‌سرهایی که هَمَجٌ‏ رَعَاع بودند، با هر چیزی سازگار بودند غیر از حاکمیت دین! ➖ابلیس به این هم قناعت نکرد، به فکر آخوندسازی هم افتاد، یعنی بی‌دین‌هایین که می‌شد لباس شریف روحانیت را بر این‌ها پوشاند و به عنوان عالمان دین به مردم معرفی کرد، همان کاری که قبلاً به محمدرضا پهلوی یاد داده بود تا آخوندهای درباری را خودش تولید کند! حالا دیگر ابلیس نیروهای خوبی داشت، نیروهایی با لباس روحانیت، برای مبارزه با روحانیت اصیل و اسلام ناب! 🔹با این مقدمه خودتان حساب کنید وقتی یک عالم از حاکمیت دین دفاع می‌کند ابلیس باید چه کند؟ عالمی که هم فقیه است هم فیلسوف هم مفسر! مفسری که بعد از المیزانِ علامه طباطبایی، بزرگترین و عمیق‌ترین تفسیر قرآن را به جهان بشریت ارائه کرده؛ عالِمی که بعد از سال‌ها اُنس با کلام وحی، دفاع از نظام امامت_امت را وظیفه‌ی خود می‌داند؛ حالا تنها چاره‌ی ابلیس این است که همان عمامه‌به‌سرها را به جنگ این عالم بفرستد. تا دیگر کسی جرأت نکند از صحبت کند! مجید ابطحی @howzavian_eastazarbaijan
🔘 در ماه بهار قرآن، اهانت به مفسر قرآن ⁉️ ✍️ ابراهیم انجم شعاع 💢 اقدام سخیف جریان سکولار حوزوی در قم باری دیگر احساسات بزرگان و علماء حوزه علمیه را جریحه دار کرد این اقدام وقیحانه نسبت به مفسر بزرگ قرآن از لانه گمراهانی است که امروزه شریک شیطان بزرگ شده اند. ❗️حمایت آیت الله جوادی آملی از نظام اسلامی و تبعیت کامل ایشان از ولی الهی، باعث شد این جریان در صدد هر چه بیشتر دمیدن تنور تقابل خود با ولایت فقیه برآیند تا شاید بتوانند پرچم آنتی تز انقلاب را بالا بیاورند. ❓کینه و حقد این عناصر معلوم الحال از زمانی شروع شد که مفسر بزرگ قرآن با تدوین کتاب «ولایت فقیه؛ ولایت فقاهت و عدالت» به دفاع تمام عیار از نظریه ولایت فقیه پرداخت. ♻️ امروزه تمامی علماء و برزگان و مسئولین حوزه باید ازساحت رفیع مرجعیت و ولایت فقیه دفاع صریح بکنند تا این عناصر هتاک و فرصت طلب جرات حمله نظام اسلامی پیدا نکنند. @HOWZAVIAN_kerman
رمضان ( رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا) سرِ سجّاده سحر غرقِ دعا کرد مرا مانده بودم به کجا رو کنم از دستِ هوس؟ رمضان از قفسِ تنگ رها کرد مرا چه مبارک سحری هست به هنگامِ دعا کز سر لطف ، حواله به خدا کرد مرا دلِ شب وقتِ سحر مرغِ نیایش آمد با خودش راهی شهرِ شهدا کرد مرا عشقِ بینُ الحرمین شعله به جانم زد و رفت بعد از آن همسفرِ کرب و بلا کرد مرا خلوتِ اُنس مرا شور دگر داد خدا تا که فارغ ز غمِ چون و چرا کرد مرا ( شایق) از پرتو قرآن، دلِ شب می دیدم که در آغاز سحر غرق دعا کرد مرا @shaeranehowzavi
به همت دفتر مطالعات راهبردی تسنیم و رسانه‌ی رحا برگزار می‌شود؛ ⭐️ عقلانیت انقلابی چیستی، چرایی، چگونگی با حضور کارشناسان: حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم حجت الاسلام دکتر احمد فرحانی مدیر مؤسسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام حجت الاسلام محمدرضا بابایی دبیر علمی ⏰ چهارشنبه ۲۲ اسفند، ساعت ۱۰ تا ۱۲ 🏢 قم، شهرک قدس، کوچه ۳۱، پلاک۳، طبقه اول، دفتر مطالعات راهبردی تسنیم 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
احادیث زیبا درباره جایگاه نوشتن ✍️ تاکنون 10 حدیث در ویراستی مدادالفضلاء👇 منتشر شد https://virasty.com/hashtag/%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB_%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%D9%82%D9%84%D9%85 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
برایم مادری کن روز محشر.. تو ام المؤمنينی یا خدیجه... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بانوی بزرگ امّت اسلام ------------------------------ 🎤 نشر=صدقهٔ جاریه
. 🖌یک کار خوب تبلیغ گروهی نشست مطالعاتی بررسی شخصیت سلام الله علیها 🌐پخش از پلتفرم اسکای روم به آدرس https://www.skyroom.online/ch/researchpl/sb @howzavian_sistanandbaluchestan
تویی که هم‌زبان و همسر نجم امین بودی چه در سختی، چه آسایش، برایش هم‌نشین بودی که رو کردی به دین وقتی تمام شهر کافر بود نخستین بانوی اسلام در آن سرزمین بودی تو را هم طاهره خواندند و هم شهبانوی بطحاء ولی در وصفت این کافی‌ست: کوثرآفرین بودی اگر نامیده عام‌الحزن پیغمبر وفاتت را تو بیش از آنچه می‌دانیم با احمد عجین بودی برایت جبرئیل از جنت اعلی کفن آورد یقیناً لایق این هدیه از عرش برین بودی گواهی می‌دهد قرآن، شهادت می‌دهد تاریخ: نه تنها مادر زهرا، که ام‌المؤمنین بودی @shaeranehowzavi
نویسندگان حوزوی
. 🖌یک کار خوب تبلیغ گروهی نشست مطالعاتی بررسی شخصیت #حضرت_خدیجه سلام الله علیها 🌐پخش از پلتفرم ا
. با تشکر از مدیر کتابخانه شهر زهک ای کاش رسانه های حوزوی این جنس کارها را خلق می کردند 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔰مهجوریت قرآن در حوزه‌های علمیه؛ آیا ۲۰۰ درس کافی است؟ 🚩علی حیدری 🔻در دیدار مسئولان همایش تسنیم با رهبر انقلاب اشاره شد که در سال‌های اخیر، ۲۰۰ درس تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه برگزار شده است. اقدامی ارزشمند، اما آیا این بدان معناست که قرآن جایگاه واقعی خود را در حوزه یافته است؟ آیا می‌توان ادعا کرد که با گذراندن این دروس، طلبه‌ها بر مفاهیم قرآنی مسلط شده‌اند و می‌توانند بر اساس آن تبلیغ کنند؟ 🔻سؤال اساسی‌تر این است که آیا یک طلبه، پس از ده سال تحصیل در حوزه، می‌تواند تشخیص دهد که کدام آیات برای چه سنینی مناسب‌تر است؟ آیا او قادر است متناسب با درک و نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان، آیات و مفاهیم قرآنی را به‌درستی انتخاب و ارائه کند؟ 🔻اگر قرار باشد قرآن از کلاس اول ابتدایی تا پایان دبیرستان در نظام آموزشی گنجانده شود، لازم است بدانیم که هر پایه تحصیلی چه آیاتی را باید بیاموزد و چرا. آیا در حوزه‌های علمیه کسی می‌تواند دقیقاً مشخص کند که برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی کدام آیه مناسب‌تر است و بر چه مبنایی؟ برای کلاس دوم چه آیاتی و چرا؟ 🔻این مسئله را نمی‌توان به‌صورت حدسی و سلیقه‌ای تعیین کرد. اگر چنین دانشی وجود دارد، باید مستند و علمی ارائه شود. متأسفانه، چنین برنامه‌ای هنوز تدوین نشده است. در حالی که یک طلبه برای تبلیغ به مدارس و دانشگاه‌ها اعزام می‌شود، اما آیا او واقعاً می‌داند که برای دانش‌آموزان سال اول، دوم یا سوم دبیرستان چه تفاوت‌هایی در انتخاب آیات و مفاهیم وجود دارد؟ 🔻مسئله این نیست که صرفاً قصه‌هایی از قرآن بگوییم و مخاطب را سرگرم کنیم. بلکه هدف باید این باشد که از قرآن برای هدایت، تربیت فکری و اخلاقی نسل آینده استفاده شود. این امر مستلزم یک برنامه‌ریزی علمی و دقیق است، نه صرفاً افزایش تعداد دروس تفسیری. 🔻حقیقت این است که صرفاً افزودن تعداد دروس قرآنی، به معنای رفع مهجوریت قرآن نیست. زمانی می‌توان گفت که قرآن در حوزه زنده است که به بخش جدایی‌ناپذیر از گفتار و رفتار طلاب تبدیل شود، در منابر، مباحث علمی و حتی در زندگی روزمره آن‌ها حضور داشته باشد. 🔻قرآن، مهم‌ترین منبع تبلیغ است، اما هنوز از منظر تبلیغی کمتر مورد تدبر و واکاوی عالمانه قرار گرفته است. اگر حوزه‌های علمیه می‌خواهند از مهجوریت قرآن بکاهند، باید آن را از حاشیه به متن بیاورند. نه صرفاً در قالب چند واحد درسی، بلکه به‌عنوان محور اصلی نظام آموزشی و تبلیغی خود. __ با ما همراه باشید↙️ ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari