eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻عدالت اجتماعی، همچنان نامطلوب ✍️ احمد اولیایی 🔹رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند: «در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی هم داریم که کم هم نیستند از جمله اینکه ما در ساخت یک اقتصادی قوی ملی عقب هستیم و با وجود کارهای خوب انجام شده اما در عدالت اجتماعی، اقتصادی و قضایی که از برترین شعارها و بزرگ‌ترین اهداف انقلاب بوده تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم». 🔸فارغ از دلایل متعددِ عدم موفقیت در عدالت اجتماعی، یکی از مهم ترین دلایل، فقدان نظریه عدالت است. این مهم را رهبری دوازده سال پیش در دومین نشست اندیشه های راهبردی (۱۳۹۰/۲/۲۷) فرمودند؛ «در مرحله‌ی نظری، آنچه که ما میخواهیم به آن برسیم، رسیدن به نظریه‌ی اسلامىِ ناب در باب عدالت است» و واضح است که «بعد از آنکه ما به یک نظریه‌ی متقن و جمع‌بندی شده‌ای در باب عدالت رسیدیم، تازه برای پیدا کردن شیوه‌های اجرا و تحقق آن در جامعه، به بحثهای کاربردی نیاز داریم؛ که این خودش پژوهشهای فراوانی را دنبال خواهد کرد» (همان). 🔹بحمدلله بعد از این نشست راهبردی و توصیه رهبری، جهش پژوهشی خوبی در عدالت اجتماعی رخ داد اما بنظر می رسد با توجه به اهمیت عدالت اجتماعی به عنوان هدف انقلاب اسلامی و عدم مطلوبیت فعلی وضعیت عدالت، لازم است سریعتر بر یک نظریه اسلامی ولو غیرتمام، توافق شود تا دولتمردان بر اساس آن حرکت کنند. قطعا دستیابی به نظریه جامع، امری دشوار و زمان بر است اما نمیتوان بیش از این، نظام تقنین و اجرا را معطل نظریه عدالت کرد. 🔸نظریه های غربی هم هیچکدام بی نقص نیست اما به عنوان مثال بعضی از دولت ها بر پایه نظریه رابرت نوزیک پیش رفتند (انتخاب کردند) و حال آنکه نظریه جان رالز شهرت بیشتری داشت. 🔹ما نیز باید «نظریه اسلامی عدالت اجتماعی» را زودتر تدوین کنیم و یا حداقل بر مقداری از آن توافق کنیم و وارد معیارها و شاخص ها و اجرا شویم. به قول شهید بهشتی تا مسأله عدالت حل نشود، دیگر مسائل انقلاب حل نمی شود. @HOWZAVIAN
🔰 از نان شب واجب‌تر! ▪️ چندجمله‌ای در ضرورت نقد همدلانه و هوشمندانه محصولات فرهنگی جبهه انقلاب ✍️ سید محمدحسین دعائی بدون‌شک «حاج محمود کریمی» یک پدیدۀ تکرارنشدنی در عرصۀ ستایشگری است؛ یک عنصر پیشران که به‌تنهایی عیار ذاکری اهل بیت در تمدن ایرانی اسلامی را چند پله ارتقاء داد؛ و یک نقطۀ عطف که می‌توان تاریخ مداحی معاصر را به قبل و بعد از او تقسیم کرد. اما آن‌چه در این میان مهم است آن است که پختگی و پسندیدگی امروز حاج محمود، علاوه بر آن‌که نتیجه اخلاص، تلاش، خلاقیت، خط‌شکنی و نوآوری خود اوست، یقینا مرهون دلسوزی‌ها، همدلی‌ها، جانبداری‌ها و حتی چشم‌پوشی‌های فراوان عالمان، پیرغلامان، هم‌قطاران و دنبال‌کنندگان نیز هست؛ و این همان بال دومی بود که این مداح بزرگ را از دام بدخواهان و تنگ‌نظران رهانده و عبور از ضعف‌های ریز و درشت شکلی و محتوایی را برای او ممکن ساخت. حال اگر اذعان داریم که اصل برنامه‌هایی مثل «حسینیه معلی» خوب و ضروری‌اند و اگر متوجهیم که مسیر این برنامه‌ها، مسیر نارفته‌ای است که چاره‌ای جز رفتن آن نداریم، باید بپذیریم که راه مواجهه با آن‌ها و لغزش‌هایشان ـ که نتیجۀ قهری آزمون و خطاست ـ نیز همان است که گفته شد. البته این سخن، هرگز به‌معنای تجویز سکوت در برابر این لغزش‌ها نیست؛ بلکه مقصود، تأکید بر اهمیت نگاه همدلانه و ضرورت هوشمندی در نحوۀ انتقاد است. آری؛ مبادا طوری رفتار کنیم که در نتیجۀ آن، هم با حسودان عنود مخرج مشترک پیدا کرده و هم انگیزه و عزم دوستان برای افق‌گشایی‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای ـ که برای جبهۀ انقلاب از نان شب واجب‌تر است ـ را از بین ببریم. در پایان به همۀ دست‌اندرکاران برنامۀ دوست‌داشتنی حسینیه معلی، خصوصا چهار مداح عزیز آن دست‌مریزاد گفته و از خداوند می‌خواهم که بر توفیق و توان آنان برای حرکت در مسیر حق افزوده و به ما نیز نعمت درک این حرکت، کمک به ارتقاء آن و شکرگزاری بابت آن را عنایت بفرماید. @HOWZAVIAN
📘 صفحات شخصی استادان و نویسندگان حوزوی را می‌توانید در این پیام ببینید 🌐 https://eitaa.com/howzavian/12700 تولید و بازنشر محتوای مدادالفضلاء
نقاره، زیارت و وعده دیدار دم و بازدم به یاری دستان آمده تا بوق و کَرنا را به نوا درآورند و بر فراز حرم و اِن یکاد بخوانند که دوستان همه در صحن و سرا جَمعَند... زائران به محفل اُنس انیس النفوس آمده تا جلای دل دهند و حدیث نفس کنند، آنگاه از آلودگی بِرَهَند و با صفای باطن که همچون نقش و نگار زیبای کاشی های خوش رنگ و لعاب حرم چشم‌نوازند، در بازگشت به وطن هوش و حواس ربوده و همگان را به سوی هشتمین حجت حق، شمس الشموس، غریب ارض توس، آقاجان علی بن موسی الرضا علیه السلام اشارت دهند. نرفته دلتنگ می شوند و اشک ریزان وداع می کنند و انتظار حضوری دوباره در بهشت به سر دارند که خادمان بارگاهش به قراری در کلام امام بشارت دهند. دلخوش می شوند به وعده‌ای که خُلف و خطا ندارد...قول فرموده که یک بار زیارتش را به سه دیدار کند جبران، آنگاه که سفری سخت به دیار باقی آغاز شود. @HOWZAVIAN
اعتراف به اثر رای مردم ✍️ مهدی عامری 🔻اینکه عده‌ای در داخل نسخه پوسیده بی‌بی‌سی در سال ۹۴، را امسال برای استان خراسان جنوبی تکرار و نقش سرباز انگلیسی را بازی می‌کنند امر عجیبی نیست. 🔻اینکه این عده از محبوبیت رئیسی در خراسان جنوبی بی اطلاع هستند یا تجاهل میکنند هم مطلب در خور اهمیتی نیست‌. 🔻اما نکته جالب اینجاست این افراد ایام اخیر، انتخابات ایران را زیر سوال می‌برند و اتهامات بی‌موردی به نهادهای برگزار کننده انتخابات می‌زنند و مردم را از رای دادن نا امید می کنند، اما از عمق جان باور دارند انتخابات در ایران سالم و موثر است و نقش اصلی را مردم ایفا می‌کنند به همین خاطر است که راه افتاده‌ و دهان باز کرده‌اند که طوری رای دهید که رئیسی حذف شود! 🔻کاش جای نق زدن‌های سیاسی یک بار به این نکته هم اعتراف می‌کردند که عامل اصلی انتخابات در ایران مردم هستند و به همین دلیل است که اینها حتی امید به حذف رئیسی هم دارند. @HOWZAVIAN
این مردم آقا هستند؛ ذلیل‌شان نکنیم(۳) عاملِ‌ مقدس ✍️ عباس بابائی کدام ملت را در طول تاریخ بشریت سراغ دارید که تا این حد زیر بمباران ناجوانمردانه و بی‌رحمانه‌ی رسانه‌ای دشمنانش مقاومت کرده‌باشد و کماکان همان مسیر را ادامه بدهد؟ سال گذشته بخش دیگری از این «جنگِ‌جهانیِ‌رسانه‌ای» در قامتِ‌نارسای غائله‌ی زن، زندگی، آزادی خودنمایی کرد اما چرا موفق نشد؟ یکی از دلایل اصلی بی‌توجهی «مردمِ‌ایران» به آن غائله‌ی کذائی، «اقدامات ضددینی» گردانندگان آن در داخل و خارج بود. «باورهایِ‌دینی» مهمترین عامل خروش ملتِ‌ایران علیه رژیم فاسد پهلوی و والاترین دلیل استقامت آنان در گردنه‌های بعد از انقلاب است. شاهان‌بی‌دین‌مملکت، کار را به جایی رسانده بودند که بهائیان‌ضددین، همه‌کاره‌ی مقدرات شیعیانِ‌مظلوم شده‌بودند؛ اعتقادات مذهبی از طرفی، حوزه و مسجد و هیأت و شعائر الهی از طرف دیگر به طرز عجیبی در شُرف نابودی قرار گرفته بود تا جایی که در راهپیمایی‌های انقلاب، حدود ۷۰ درصد شعارهای مردم اسلام‌خواهی و مبارزه با بی‌دینی طاغوتِ‌پهلوی بود. همین «عاملِ‌مقدس» بود که میلیون‌ها ایرانیِ‌آزاده را در قامت مدافعان انقلاب و وطن و حرم و امنیت و سلامت به وادی جانفشانی برای «حرم جمهوری‌اسلامی» در میدان‌های کارزار با دنیای سراسر ظلم و تباهی استکبار فرستاد. «انتخابات» به‌عنوان یکی از مصادیق امروزینِ «اعتقادات دینی» در بیانات امامین‌انقلاب بارها مطرح شده‌است‌ که قاطعانه می‌توان گفت مشارکت حیرت‌انگیز «این مردم آقا» از ابتدای انقلاب تا کنون در انتخابات‌های گوناگون علی‌رغم توطئه‌های فراوان دشمن نابکار خارجی و گلایه‌های به‌حق نسبت به سیاستمداران کارنابلد داخلی، به همین «عاملِ‌مقدس» بر می‌گردد. اگر امروز امام‌خامنه‌ای‌حکیم، بیانات امام‌خمینی‌کبیر پیرامون «حضوراعتقادیِ‌مردم‌درانتخابات» را با همان حرارت و اعتقاد فریاد می‌کنند، به‌خاطر آن است که مردم کماکان مؤمن‌اند و معتقد و انتخابات بیش از آنکه برای‌شان راه‌حلی باشد برای رفع مشکلات اقتصاد، وظیفه‌ای است شرعی ناشی از ایمان و اعتقاد. سست‌کردن اعتقادات مردم با گفتارها و رفتارهای نادرست مدیریتی از یک‌طرف و تقلیل‌دادن اعتقادات به یکی از عوامل دست‌چندم برای حضور در انتخابات توسط نامزدها و طرفداران مشارکت حداکثری از طرف دیگر، از جفاهای نابخشودنی است در حق این انقلاب و ملت. این مردم آقا هستند؛ ذلیل‌شان نکنیم! @HOWZAVIAN
رسانه‌ی فکرت برگزار می‌کند؛ ☀️ پویش روایت‌نویسی «پـــای انــتـــخـــاب» 🔸 همیشه در معرض انتخاب هستیم 📌ماجراهای خواندنی خود را از روزهای و مشارکت سیاسی بنویسید‌. 🎁 اهدای جوایز به برترین اثر پس از داوری ✔️روایت اول: سه میلیون تومان ✔️روایت دوم: دو میلیون تومان ✔️روایت سوم: یک میلیون تومان 🔸تعداد کلمات: ۳۰۰ تا ۶۰۰ کلمه. 📆 مهلت دریافت آثار: پایان روز هشتم اسفند. 🖋کوتاه‌نویسی در این پویش امتیاز ویژه دارد. 📲 آثار خود را به آیدی زیر در پیام‌رسان ایتا ارسال کنید. @Rahmani 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت @HOWZAVIAN
☀️ بانوی قمی بر فراز کلیمانجارو ✍️ حمید احتشام‌کیا 🔸انگار نیروی جاذبه زمین رویش اثر نداشته باشد یا اصلا برعکس عمل کند؛ روی زمین صاف، دلش آرام نیست، چیزی در وجودش به ارتفاع جذبش می‌کند. 🔸نیروی گرانشی از آسمان که به اوج تمایل دارد. به قله. جایی که بشود در مقابل عظمت طبیعت و خلقت آن‌قدر کوچک شد که بزرگی خدا لمس شود. 🔸می‌گوید در اوج خدا را بهتر لمس می‌کند. می‌شود در ارتفاع خدا را تنفس کرد و این همان نیروی گرانشی است که حالا چند سالی است او را جذب خود کرده است. 🔸او هم دانشجو و هم همسر و هم مادر است. در رشته آسیب‌شناسی ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد درس می‌خواند و در خانه برای همسرش و فرزندانش خانه‌داری می‌کند و هم شاغل است و باشگاه ورزشی‌اش دایر است. 🔸طیبه بشیری، بانوی 40 ساله قمی است که حالا توانسته است اولین بانوی کوهنورد اهل قم باشد که علاوه بر ۳۱ قله بلند ۳۱ استان کشور برای اولین‌بار قله کلیمانجارو را نیز فتح کند. 🔹اگر می‌خواهید نمونه‌ای از زنان مسلمان جامعه ایرانی را بشناسید، او نمونه‌ای از زنان جامعه ایران اسلامی است. 🔹باید زنان مسلمان ایرانی را روایت کرد تا دیده شوند بلکه پسندیده شوند. به قول شاعر «هرآنچه دیده بیند، دل کند یاد». 🔸بنابراین برای یادآوری سنت‌ها و یادآوری مافی‌القلوب نشان دهید آنچه باید بیاد آورده شود. نشان دهید آنچه قلب‌ها را به یاد می‌آورد. نشان دهید آنچه یک زن مسلمان را به یاد می‌آورد. @HOWZAVIAN
🔻عبور از خامی ✍️ سید عبدالله هاشمی یکی از آسیب‌ها، در رفتار انتخاباتی برخی حامیان نامزدها،گرفتار شدن در دوگانه «حق و باطل» و «دشمن ودوست» است. از این رو به گفت‌وگوهای تهاجمی و الفت ستیز روی آورده‌ایم. این نشان‌دهنده عدم پختگی و خامی سیاست ورزان است. میدان واقعا نزاع حق و باطل نیست؛ بلکه تلاش برای انتخاب بهتر از میان خوبان است. @HOWZAVIAN
2.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلبریتی جماعت، همانقدر که برای تبلیغ کمپانی کلاهبرداری کوروش در مقابل مالباختگان پاسخگو هست، فردای براندازی در مقابل مردمی که با تشویق این قُماش دست به شورش زده و طعمه‌ی تروریست‌ها شده، پاسخگو خواهد بود! ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. ✔️ «روز حضور و غیاب انقلاب» 🇮🇷 ✍️ استاد جواد محدثی نوشت: ۱۱ اسفند، روز حضور و غیاب در مدرسه‌ی ایران و‌ کلاس انقلاب است. کجایند «شاگردان مکتب»؟ کجایند «سربازان وظیفه»؟ کجایند«افسران تعهد و تکلیف»؟ من بی‌تردید، در«صف حساب» می‌ایستم، بی درنگ، از«صراط رأی» عبور می‌کنم، تا «تعرفه»، گواه معرفتم باشد، تا «صندوق»، «صدق» مشارکتم را ببیند، تا «رأی» به حضورم شهادت دهد. تا «حضور» در «نامه اعمالم» ثبت شود. با سر انگشت رنگی ام، کتاب تعهدم را ورق می زنم و برگه وظیفه را امضا می کنم، تا«مُهر انتخابات» در شناسنامه، «هویت انقلابی» ام را تأیید کند، تا جای «خالی»ام، با «دشمن» پر نشود، تا فاسد به جای صالح و صالح جای اصلح ننشیند، تا با شهدا «قهر» نکرده باشم ، تا با امام راحل «تجدید عهد»کنم، تا «رهروی» در«خطّ رهبر» را نشان دهم، تا با بیگانگان «همسو» نشوم ، تا دشمن را « شاد » نکنم. تا شناسنامه ام، مرا به «ایرانی» بودن بشناسد ، تا «کارت ملّی» ام، «ملت» را دلگرم سازد و بی وطنان را ، «مأیوس» ! @HOWZAVIAN
☀️ نشست «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود دوازدهمین پیش کنگره بین‌المللی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با عنوان «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود. به گزارش ابنا ـ به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) دوازدهمین پیش کنگره بین‌المللی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با عنوان «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود. در این نشست آیت الله «محمدهادی یوسفی غروی» استاد تاریخ اسلام و تشیع و دکتر «کامیار صداقت ثمر حسینی» عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. @HOWZAVIAN