eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️ باید روشن می‌شد ✍️ محمدجواد محمودی غفلت از بیانیه‌ی تاریخی آیت الله حائری و تمرکز صِرف بر اتفاقات عراق و جریان صدر، اشتباهی استراتژیک و راهبردی در شناخت اولویت‌های جبهه‌ی انقلاب است. این فتنه‌ها، همچون کف روی آب هستند که ان‌شاءلله به زودی بیش از پیش رسوا خواهند شد؛ امّا زمان طلایی تبیین توصیه‌ها و الزامات آیت الله حائری، همین روزها است و دشمن نمی‌خواهد نور این مشعلی که روشن شده، به توده‌ی مردم برسد تا با گذشت زمان و درگیری با حواشی، حرارت این مشعل فروزان رو به سردی بگذارد. ✅اینکه برای مردم روشن شود: - آیت الله حائری کیست؟ - جایگاه ایشان در میان مردم عراق و علما چیست؟ - کناره گیری از مرجعیت به چه معناست؟ - توصیه به پیروی از آیت الله خامنه‌ای در چنین جایگاه و بیانیه‌ای چه مفهومی دارد؟ و ده‌ها نکته و مسئله‌ی دقیق دیگر، از وظایف مهم پیش قراولان فرهنگی در این روزها است! به اندازه کافی رسانه و خبرگزاری‌های مختلف برای اعلام اتفاقات عراق و تحلیل وقایع وجود دارد امّا متأسفانه فعالان فرهنگی از این وظیفه‌ی مهم فاصله گرفته‌اند! فراوانی اخبار اتفاقات عراق نسبت به اخبار تبیین و تشریح بیانیه‌ی آیت الله حائری، این حقیقت تلخ را به خوبی نشان می‌دهد. ⚠️باید دید به دنبال سلیقه هستیم یا وظیفه... بخشی از بیانیه‌ی آیت الله سیدکاظم حائری(حفظه الله): «بر همه مومنان لازم است که از ولی فقیه، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای(دام ظله) اطاعت کنند چرا که ایشان بهترین و شایسته‌ترین شخص برای رهبری امت و اداره مبارزه با نیرو‌های ستمگر و مستکبر در این شرایط هستند که نیرو‌های کفر و شر ضد اسلام محمدی اصیل هم قسم شده‌اند.» @HOWZAVIAN
🔰معرفی آثار اکران مردمی ویژه ⭕️ همزمان با نزدیک شدن ایام اربعین سه بسته اکران در قالب مستند ، نماهنگ و داستانی خدمت اکران کنندگان عزیز معرفی شد. 🔴 لینک بازدید در سایت 👇 🌐https://b2n.ir/b71744 💢 رسانه اکران مردمی باشیم @HOWZAVIAN
هر دم از این رهگذار، رهگذری می‌رود در پی مردان مرد، پی سپری می‌رود عرصه نگردد تهی، گرچه ز همسنگران گه جگری می درند، گاه سری می‌رود @HOWZAVIAN
👌آیت اللهِ همیشه محبوب کاربر فعال فضای مجازی با انتشار تصویری از تشییع پیکر آیت الله ناصری نوشت: میگن «مردم از آیت الله ها بیزارم و دیگه قبولشون ندارند» حالا بیان ببیند جمعیت مردم عزادار که به مراسم تشییع پیکر آیت الله ناصری در اصفهان آمدند. تا کور شود آنکه نتواند دید... ✔️ولایت قضا ندارد کاربر فعال فضای مجازی نوشت: اگر نماز قضا بشه میشه جبران کرد، اگر روزه قضا بشه میشه جبران کرد؛ ولی اگر ولایت قضا بشه، نمیشه جبران کرد! یکبار در سقیفه قضا شد، حضرت زهرا(س) را شهید کردند، یکبار در صفین قضا شد، امام علی(ع) را شهید کردند.یکبار در کوفه قضا شد، تابوت امام حسن(ع) تیرباران شد.یکبار در کربلا قضا شد، بر پیکر امام حسین(ع) اسب تازاندند. مواظب باشیم ولایتمان قضا نشود که اگر قضا شد، همه چیز را باخته ایم. 👌صلح و فرهنگ از دید رئیس جمهور فرانسه! علی رستم نژاد هم در توئیتی نوشت: ماکرون بدون این که خنده اش بگیرد در الجزایر گفته «دشمنان پشت پرده به شما القا می کنند که فرانسه دشمن شماست.» حتما 1800 سر مردم الجزایر در «موزه انسان» فرانسه نشانه تبادل صلح و تمدن و فرهنگ بین دو کشور هست! ✔️توصیه یک عراقی به اربعینی‌ها یک عراقی فعال فضای مجازی خطاب به زائران اربعینی نوشت: مواکب ایرانی سعی کنند مواکب خودشان را (البته در صورت امکان وهماهنگی) مشترک با مواکب عراقی برگزار کنند. تا همدلی وتقارب تجلی پیدا کند. حب الحسین یجمعنا. نکته بسیار مهم... حتما همراه تصاویر امام ورهبر معظم انقلاب که توسط افراد یا مواکب ایرانی نصب میشود، تصاویری از ایت الله سیستانی نیز گذاشته شود. از تصاویر آیت الله شهید سید محمد باقر صدر و شهید سید محمد باقر حکیم نیز استفاده شود. حتما بازگشت خود را قبل از روز اربعین تنظیم کنید چرا که اکثر مواکب عراقی در صبح وظهر اربعین در کربلا و در تمامی مسیرهای نزدیک کربلا ، خدمتشان به پایان میرسد وبه شهرهای خودشان بازمی‌گردند. 👌گرانی سوخت و خشونت پلیس انگلیس «خانم قلندری» با انتشار فیلمی در توئیتر از برخورد پلیس انگلیس با مردم، نوشت: بعضی ها فکر میکنن گرونی فقط تو ایرانه! اینجا انگلیس است و مردم از گرانی سوخت به ستوه اومدن، به برخورد پلیس مهربان انگلیس توجه کنید. ✔️باز هم ماهی گیری فرصت طلبان از آب گل آلود! محمدرضا باقرزاده در پاسخ به توئیت عباس عبدی که توهین‌کنندگان به سرود «سلام فرمانده» را مردم خوانده بود، نوشت: آقای عبدی! آن تماشاگر کذایی که به خاطر بددهنی و فحاشی هایش زنان و نوامیس مردم هم امنیت ندارند تا در ورزشگاه حضور یابند و برای تیم مقابل و‌طرفدارانش هم حرمتی قائل نیست همه واقعیت های بیرونی نیست که با آن روبرو هستیم و مردم خواندن آنها ناشی از نا آشنایی امثال شما با واقعیات جامعه معاصر ایران است‌‌ که انتظار و مهدویت رکن مرکزی آن است. 👌بدون برجام، بدون FATF ‏مسعود براتی هم در توئیتی نوشت: میزان مجوزهای ‎معتبر سرمایه گذاری خارجی در ایران در طول یک سال اول دولت رئیسی نسبت به سال آخر دولت روحانی، دو برابر شده است و از ۲.۳ میلیارد دلار به ۴.۷ میلیارد دلار رسیده است؛ بدون برجام، بدون FATF. ✔️برنامه ریزی درست وزارت نیرو ‏امید قالیباف در صفحه توئیتری خود نوشت: امسال نه تنها برق خانگی قطع نشد بلکه به فولاد ۱۷.۳ ٪، پتروشیمی ۲۷.۵ ٪، سیمان ۱۰.۵ ٪ و خودروسازی ۳.۳ ٪ برق بیش‌تری در فصل گرم نسبت به سال قبل داده شد. با برنامه‌ریزی وزارت صمت و نیرو شرایط برق امسال به مراتب بهتر از سال قبل بود. 👌تحریم کل دنیا؛ ناتوان علیه ایران ‏عبدالرحیم انصاری نوشت: اینکه تحریم کل دنیا نتوانست ایران را از پا درآورد، اما یک قلم گاز روسیه کل اروپا و آمریکا را به خاک سیاه نشانده، موضوعی است که باید در اندیشکده های بزرگ جهان درباره آن بحث شود! ✔️زمستان تگری سوئیس محمدجوادمحمودی از نویسندگان حوزوی با اشاره هشدار رئیس پلیس سوئیس که گفته بود «باید برای شورش مردم در زمستان آماده باشیم»، نوشت: کسانی که تابستان داغ را برای ایران پیش بینی می‌کردند؛ امروز منتظر زمستان تگری هستند! «وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ»، قدرت پوشالی یعنی همین. @HOWZAVIAN
🔴خشونت و وحشی‌گری در غرب باستان ✍️ محمد تهرانی یکی دیگر از ویژگی‌های تمدن غرب، خشونت و ترور می‌باشد. امروز نشانه‌های پدیده تروریسم و خشونت‌گرایی به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای سیاسی-فرهنگی غرب در مناطق مختلف جهان آشکار گردیده است. برای بررسی و نقد دقیق‌تر این پدیده می‌توان رویکرد تاریخی گرایش به خشونت‌گرایی در فرهنگ غرب را در سه دوره باستان، میانی و دوره معاصر مورد مطالعه قرار داد: اندیشمندان یونانی قرون پنجم و چهارم پیش از میلاد نخستین مباحث پیرامون این مقوله را ارائه داده‌اند. حتی ریشه بسیاری از نظریات امروزی مارکسیستی که در آنها مباحث مربوط به انقلابها و خشونت‌های سیاسی اهمیت فراوانی دارند نیز تا حدود زیادی در فلسفه افلاطونی قابل مشاهده می‌باشند. نظریات ارسطو در توجیه نظام خشن برده‌داری –با این توجیه که بردگان در خصوصیات فیزیکی و روحی، خلق شده برای بردگی می‌باشند- بعدها مستمسک فاتحان اسپانیایی قاره آمریکا قرار گرفت تا با آسودگی بیشتری به کشتار و اسارت بومیان این منطقه روی آورند و کلیسای کاتولیک در این منطقه نیز با اعلام این حکم که بومیان آمریکایی "فاقد روح انسانی" می‌باشند، دست غارتگران را در قتل‌عام و اسارت گسترده بومیان آزاد گذارد. "توسیدید" از اندیشمندان دوران باستان، نخستین نظریات غربی امروزی در مورد جدایی اخلاق از سیاست را مطرح نمود؛ به باور وی، سیاست باید فارق از هرگونه احساسات و اخلاق، راهنمای تصمیم‌گیری دولتها باشد. محتوای تحریف شده کتب عهد عتیق به ویژه تورات که بعدها پیروان بسیاری در غرب و اروپا به دست آورد نیز آکنده از مفاهیم خشونت‌آمیز می‌باشد. در این کتاب یهود به قوم برگزیده خدا توصیف شده و از غیر یهودیان، به حیوانات و حشرات موذی نام برده شده است! امروزه رواج توهم خودبرتربینی در میان صهیونیسم، به گسترش دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان این قوم منجر گردیده است. در کتب تحریف شده عهد عتیق شواهد فراوانی وجود دارد که اشغال و تجاوز و خشونت افراط‌‌‌ گونه علیه مردمان سرزمین‌های اشغال‌شده را تجویز می‌کند: «...جمیع ذکورانشان را به دم شمشیر بکش، زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد را برای خود به تاراج ببر»! عجیب آنکه تورات موجود این‌گونه خشونتها را حتی به انبیای بنی‌اسراییل هم منتسب می‌سازد! کتاب تلمود نیز سراسر آکنده از دشمنی و ناسازگاری با هر آیین غیر یهودی و مدافع دیدگاه نژادپرستانه این قوم می‌باشد. در این کتاب هر موجود غیریهودی به حیواناتی تشبیه گردیده‌اند که خداوند «در ظاهر آنان را به صورت انسان آفرید تا لیاقت خدمتگذاری برای یهود را داشته باشند»! خشونت‌طلبی و تجاوزگری کنونی رهبران صهیونیسم که همواره مورد حمایت قدرتهای غربی نیز بوده است نمی‌تواند با چنین متون و ذهنیت‌هایی بی‌ارتباط باشد. موشه‌دایان نیز با پشتوانه همین دیدگاه، ادعای صهیونیسم بر سرزمین فلسطین را توجیه می‌کرد. @HOWZAVIAN
🔸دو صد گفته چون نیم کردار نیست! ✍️ محمدجواد محمودی برخی افراد تصور می‌کنند اگر بخواهند انسان خوبی شوند، باید در طول روز دائما ذکر و ورد و مراقبات خاصّ داشته باشند؛ این خوب است، اما برای کسی که به دستورات اولیه‌ی دین پایبند باشد، بعد برود سراغ این مراحل! این افراد، مانند وزنه‌بردار تازه‌کاری هستند که در هفته‌ی اول، هنوز وزنه‌ی ده کیلویی را نمی‌تواند بلند کند؛ رفته سراغ وزنه‌ی صد کیلویی؛ چون دوست دارد زودتر به المپیک برسد. غافل از اینکه با این روش نه تنها به نمی‌رسد؛ بلکه آسیب می‌بیند و چه بسا از این رشته روی گردان شود. من هنوز نمی‌توانم خشم و ناراحتی‌ام را در کنترل کنم، و با کوچک‌ترین مسئله‌ای، همه را آزرده خاطر می‌کنم، آن وقت دنبال دستورالعمل و ذکر و دعای خاص هستم! 🔹«گاهی می‌بینیم که فردی به مجلس (علیهم السلام) می‌آید و اشک می‌ریزد و گریه می‌کند؛ اما وقتی به خانه و خانواده بر می‌گردد، اثری از در زندگی او دیده نمی‌شود؛ زیرا وقتی رابطه‌اش را با همسر و فرزند و فامیل خود اصلاح نکرده باشد، از اهل‌بیت(علیهم السلام) هم نمی‌تواند بهره‌ی کافی ببرد.» کتاب اهل بیتی‌ها؛ استاد محمدرضا عابدینی. @HOWZAVIAN
4.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🏴 السَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنا رُقَیَّة ثُمَّ إنّها وَضَعَتْ فَمَها عَلى فَمِهِ الشَّريف وَبَكَتْ بُكاءًا شَديدًا حَتّی غُشِيَ عَلَيها، فَلَمّا حَرَّكُوها، فَإذا بِها قَدْ فارَقَتْ روحُهَا الدُّنيا... می‌زدودی به دست مجروحت اشک از چشم دختران شهید دل تو باغ داغ یاران بود لبت اما هنوز می‌خندید کاش در شام هم یکی چون تو با رقیّه کمی محبت داشت که به‌جز خار و تازیانه کسی ناز دخت سه‌ساله را نخرید ✍️ محمدتقی عارفیان هدیه به روح ملکوتی و بلندپرواز صلوات @HOWZAVIAN
دُرّ حُسَینی منقول است در بیابانهای اطراف نجف دُرّی یافت شد که بر روی آن به زبان عربی با خطی خوش نوشته شده بود: 《اَنا دُرّ مِنَ السَّماءِ نَثَرُونی/یَومَ تَزویجِ وَالِدِ سِبطَین/کُنتُ اَصفی مِنَ اللُّجَینِ بَیاضا/صَبَغَتنِی دِماءُ نَحرِ الحُسَین》 《من دُرّی بودم که از آسمان بر زمین ریخته شدم زمان ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه زهرا(س). امّا من از آن سفیده تخم مرغ سفیدتر بودم زلال تر بودم. امّا خونهای رگ گردن امام حسین(ع) من را رنگی کرد که عقیق شدم 》 در حرم امیر مؤمنان بودم و این شعر یادم آمد و در ذهنم با خودم مرور میکردم که حالا که تا نجف آمده ام دُرّی به تبرّک از شهر نجف خریداری کنم و با خودم گفتم ای کاش یک دُرّی گیرم بیاید و یا بخرم. از کنار ضریح که خارج شدم در صحن کنار باب القبله که میخواستم بروم بیرون سمت شارع الرسول همین که میخواستم بیرون بروم و خداحافظی کنم شخص عرب زبانی که از بندگان خدا بود آمد سمت من و دستش را به سمت من دراز کرد و گفت: 《هَدِیّه》منم خیلی خوشحال شدم و خیلی تشکر کردم و بدون اینکه به آن نگاه کنم، هدیه را گرفتم. وقتی آن بنده خدا رفت نگاه کردم دیدم سنگ و دُرّی است که دو قسمتی است. یعنی یک قسمتش قرمز هست و یک قسمتش شفاف و بی رنگ به رنگ دُرهای نجف هست. خداوندا توفیق را یارمان کن برای زیارت پیاده اربعین حسینی و کاممان را شیرین به چنین تحفه آسمانی. در کتاب کشکول شیخ بهائی ص۲۲۱ و در کتاب سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار شيخ عباس قمی ج۸ ص181 این شعر و داستان نقل شده است. ✍️مجتبی میرزایی به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مقدّس @HOWZAVIAN
📌بدون پشتوانه‌ی بصیرت هرگز! ✍️پوریا نقدی ‏انسان کلا نسبت به مال زیاد، قدرت زیاد، علم زیاد گاهی عبادت زیاد بدون پشتوانه بصیرت آماده طغیان است ...وقتی قرآن کلام خدا می فرماید که انسان وقتی خود را بی نیاز ببیند طغیان می کند مصداقش همین سیاسیونی هستند که بعضاً حتی در ابتدای کار نیت خیر و فکر انقلابی دارند ولی بعداً ... ‏چه بسا افرادی که قبل از رسیدن به قدرت فکر انقلابی و واقعا نیت خیر هم دارند؛ ولی وقتی قدرت آمد به مرور چاپلوسان اطراف می‌آیند به مرور مصلحت هایی که جای فکر تحول گرای انقلابی را برای حفظ قدرت و منافع شخص می گیرند و مرد می‌خواهد و تربیت اسلامی برای دیکتاتور نشدن و مردمی ماندن ... ‏مصداقش هم از بعد از انقلاب در سیاسیون خودمان و عراق دیدید و می بینیم کسانی که با شعارهای اصلاحات و عدالتخواهی آمدند و در حین کار به مرور خود به ضد اصلاح کار مردم و ضد عدالتخواهی تبدیل شدند. راهکار اسلام برای کنترل قدرت و حفظ آرامش و ثبات در جامعه اسلامی چه بوده است: ولایت فقیه ‏ولایت فقیه است که جلوی دیکتاتوری را می گیرد که در سال های بعد از انقلاب دیدیم هر جا شیرینی قدرت به زبان عده ای مزه می‌کرد و فتنه شد این ولی فقیه و رهبر حکیم انقلاب بود که مدبرانه جلوی دیکتاتوری و منفعت طلبی را گرفت و چه خوب جمله طلایی و ماندگار امام خمینی عزیزمان را یادآواری کنیم: ‏ولایت فقیه است که جلوی دیکتاتوری را می گیرد. اگر ولی فقیه نبود ایران هم در دولت های مختلف مثل ترکیه دچار امثال اردوغان و مصر حسنی مبارک می شد که وقتی رییس‌جمهور می شوند به مرور با لابی و مهره چینی و افزایش قدرت رییس جمهورمادام‌العمر می شوند و باز همان آش دیکتاتوری و همان کاسه! @HOWZAVIAN
🔅بابایم کجاست؟ ✍️ محمدجواد محمودی تشنگی و اسارت و خستگی! دویدن بروی خار مغیلان و دویدن در تاریکی بیابان و بریدن گوشواره‌ها! کشان کشان رفتن با قافله در منزل به منزل از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام! شنیدن صدای هلهله و شادی و منزل گرفتن در کنج خرابه‌های شام! او سه چهار سال بیشتر نداشت؛ دخترکی معصوم با قد خمیده که حسابی بابایی بود... تنها همدم و همرازش عمه جانش زینب(سلام الله علیها) بود. او کودکان شامی را می‌دید که بازی می‌کنند و بعد به خانه می‌روند؛ حسابی هوای پدر کرده بود، از عمه پرسید بابایم کجاست؟! به کودکان چیزی از شهادت پدران نمی‌گفتند... اما رقیه دلش می‌خواست پدر را ببیند! در برخی مقاتل آمده، شبی در خرابه به خواب رفت، ناگهان از خواب بیدار شد و با پریشانی پرسید پدرم کجاست؟ من هم اکنون او را در خواب دیدم... با این جمله، دیگر کودکان و اسرا نیز شروع به گریه و زاری کردند! با صدای گریه‌ها، یزید ملعون از خواب بیدار شد و وقتی متوجه قضیه شد، دستور داد تا سر بریده اباعبدلله(علیه السلام) را نزد این دردانه ببرند. وقتی سر پوش را کنار زد و سر پدر را دید... آه! با پدر نجوایی کرد؛ چه کسی رگ‌های تو را بریده؟ چه کسی مرا در خردسالی یتیم کرده؟ ای پدر ای کاش من در خاک آرمیده بودم و محاسن به خون خضاب شده تو را نمی‌دیدم! و طولی نکشید که رقیه به سوی پدر سفر کرد... @HOWZAVIAN
■ سلسله یادداشت‌های مهدوی ✍️ الناز رحمت نژاد حضرت ولی عصر(عج) در میان ماست و اعمال نا درست ما را می بیند، ولی ما او را نمی بینیم و نمی شناسیم ● با غیبت حضرت مهدی(عج): دوست و دشمن امتحان می شوند، دوست پاداش صبر، شکیبایی، تحمل درد هجران و سرزنش دشمن را خواهد دید، دشمن به کیفر انکار و ستم خود می رسد. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🔴 کشته‌ی فتنه‌ها ✍️محمدجواد محمودی سخن گفتن از دوران مبارزات (ع)، بسی سنگین و تحلیل کردن آن دوران، حقیقتا نیازمند نگاه تیزبینانه و بابصیرت است. علت این سنگینی و سختی در این است که زمان امامت ایشان در برهه‌ای قرار گرفته‌ است که از طرفی پیش از ایشان، حکومت در دستان امیرالمؤمنین(ع) بوده است و ایشان باید این مسئولیت مهم را که با سختی و گذر از فتنه‌های گوناگون برای جامعه‌ی اسلامی فراهم شده بود حفظ می‌کردند؛ و از طرفی دشمن، با تزویر به مبارزه با ایشان برخاسته بود نه با شمشیر و همین امر، تشخیص را برای خواص سخت کرده بود چه برسد به عوام جامعه... تفاوت دوران ایشان با دیگر ائمه(ع) در این است که دشمن یا همچون زمان (ع) با شمشیر به میدان آمد، نه با تزویر... و یا اگر دشمن با تیغ تزویر به پیش آمده بود، ائمه‌ی دیگر، شرایطی همچون امام حسن(ع) در مبارزه نداشتند چرا که وظیفه امام حفظ جایگاه حکومت بود و وظیفه دیگر ائمه(ع)، بازپس گیری آن... تزویر دشمن از یک سو و بی‌بصیرتی خواص و بی‌وفایی یاران از سوی دیگر... تزویر فضا را به گونه‌ای غبار آلود می‌کند که تشخیص حق، نه فقط در همان زمان، بلکه در قرن‌های آینده نیز برای افراد، مشکل می‌شود؛ آن روز، بی‌بصیرت ها ایشان را مذلّ المومنین خواندند و امروز، ایشان را امام صلح خواندند، اما نه به معنای صلحی که ما قدرت بازدارندگی آن را برابر با قیام امام حسین(ع) می‌دانیم، بلکه صلحی به معنای منفعل بودن و کوتاه آمدن در مقابل دشمن... باید بگوییم ایشان مظلومیتی دارند، به وسعت تاریخ! (علیه‌السلام): بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد. @HOWZAVIAN