eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دولت‌مردها آن قدر از وضعیت ناراضی هستند که قراره فردا بریزند توی خیابان، مردم آرامشان کنند. ✍️ حسین ابراهیمی @HOWZAVIAN
✍️ ساحت نویسندگی را سبک نشماریم برنامه خندوانه با حضور فیروز کریمی و خداداد عزیزی حاشیه‌ای داشت که پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد. داستان ازاین قرار است که خداداد عزیزی در پاسخ بخشی از مسابقه برنامه که از او خواسته شد نام سه نویسنده ایرانی را ببرد،‌ گفت:‌ «نویسنده از کجایم بیاورم» سپس فیروز کریمی در تکمیل جواب خداداد عزیزی گفت: «نویسنده‌های ایرانی بیکارند و از بیکاری می‌نویسند و ما با آنها کاری نداریم.» این شوخی خداداد و فیروز کریمی قهقهه رامبد جوان را هم به دنبال داشت. این ماجرا اعتراضاتی را ازسوی اهل قلم و فرهنگ به دنبال داشته است؛ چرا که به ساحت نویسنده و نویسندگی اهانت شده است. در اینجا خوب است که به چند نکته توجه داشته باشیم: اول اینکه چه کسی گفته که نویسنده‌ها بیکارند؟ فیروزکریمی؛ خب شوخ مشربی و تکه پرانیهای طنزآلود فیروز کریمی در فضای رسانه معروف است؛ هر چند که بعضا این طنازی‌ها گزنده و ناراحت کننده است. از طرفی فضای برنامه خندوانه به خصوص درآن ایتم، به گونه‌ای است که معمولا با شوخی آمیخته بوده و وقتی این مطلب توسط فیروز کریمی بیان شده، به طور ناخودآگاه خنده رامبد جوان هم به دنبال داشته است . در یک فضای اینچنینی معمولا هر کسی دیگر هم جای او بود در ابتدای امر خنده‌اش می‌گرفت، مگر اینکه در لحظه به این اطمینان برسد که غرض فیروز کریمی از این صحبت‌ اهانت به نویسندگان بوده است. بنابراین به نظر می‌رسد که از این جهت منصفانه نیست رامبد جوان مورد توبیخ قرار بگیرد؛ ولی نکته اینجاست که چون برنامه زنده نبوده و به راحتی می شد که آن صحنه، قبل از پخش حذف شود تا این ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها پیش نیاید، از این جهت انتقاد به رامبد جوان و برنامه خندوانه وارد است و جای توجیه ندارد؛ البته رامبد جوان هم از این بابت عذرخواهی کرده و قلبا به این مسئله راضی نبوده است. اساسا این طیف که صبغه فرهنگی دارند، انس و الفتی با کتاب و نویسندگی نیز دارند و با این مقوله بیگانه نیستند . ناگفته نماند اگرچه این سخن در مقام طنز بیان شده ولی باید بپذیریم متأسفانه این تفکر که نویسنده‌ها انسانهای بیکاری هستند و بخاطر بیکاری می‌نویسند، باور بخش قابل توجهی از مردم است و نگاهی سطحی ونازل به این قضیه دارند؛ ولی نباید فراموش کنیم که اصولا این نوشتن بوده و هست که علم و آگاهی را در عالم منتشر ساخته و اکثریت قریب به اتفاق دانشی که بشر به آن دست یافته از طریق همین نوشتن بوده است. واضح است که کتاب ابزار اصلی فراگیری علم و دانش است و طبیعتا این نویسنده است که به کتاب هویت می‌بخشد؛ از این رو این بسیار سطحی انگارانه و غیر منصفانه است که مقام نویسندگی کوچک شمرده شود. از طرفی نباید فراموش کرد که معمولا نویسندگی کار راحتی نیست و اساسا کار هر کسی نیست و تبحر خودش را نیاز دارد. الان اگر به خیلی از کسانی که نویسندگی را کار پیش پا افتاده‌ای تلقی میکنند وآن را کار بیکاران می‌دانند گفته شود که یک صفحه انشاء درباره یک موضوع ساده بنویسند چه بسا ساعت‌ها ذهنشان درگیر باشد و از نوشتن یک صفحه انشاء عاجز باشند، چه برسد به اینکه بخواهند مقاله یا کتابی را به رشته تحریر در آورند؛ بنابراین باید به ساحت نوشتن احترام بگذاریم و آن را ارج نهیم. ✍️ بابک شکورزاده، عضو تحریریه مدالفضلاء @HOWZAVIAN
👌 توصیه‌ی بازیگر سریال یاور به کاندیداهای دولتی! در سکانسی از «سریال یاور» که در ماه رمضان پخش شد، همسر کارگرِ اخراج‌شده از رستوران به او یاد داد که وقتی می‌روی پیش «یاور چلویی» یه تیکه پیاز بذار توی جیبت و از آب پیاز که به دستت چسبیده، یواشکی به چشمت بمال تا بتونی گریه کنی و برت گردونه سرِ کار. از آنجایی که این روزها، کاندیداهای دولتی به شدت به گریه کردن جلوی دوربین نیاز دارند و همه‌شان هم به اندازه‌ی آقای جهانگیری در این زمینه، پیشرفته نیستند، پیشنهاد می‌شود از این راهکار استفاده کنند علی برکه الله. (در ضمن پیاز قرمز بهتر جواب می‌دهد) ✍ جیم جواتی @HOWZAVIAN
تگرگ در نزند، باغ مبتلا نشود شکوفه از بغل شاخه‌اش جدا نشود زمین به مین ننشیند، بیافتد از پا جنگ به دست مرز دل روستا دو تا نشود به روزنامه خبرهای مضطرب نرسد و دوربین به تنی کشته آشنا نشود نصیب کارگران نان گرم سفره شود به روسریِ زنی پای گریه وا نشود... ✍️ سعیده کرمانی @HOWZAVIAN
💠 نامه رسانم! نامه‌های مردم را یک‌یک به جوی خیابان می‌ریزم؛ جز آن که کوی تو را نشانه گرفته است. 💠 طبابت می‌کنم؛ هر دردی که نه درمان آن، دست مهر توست، مرهم نمی‌نهم؛ معجون نمی‌دهم؛ چرک از آن نمی‌روبم، و مژده‌ بهبود آن در طبله من یافت می‌نشود. 💠در بازار حجره دارم؛ «و ان یکاد...» می‌فروشم. سرمایه‌ام را خشت می‌کنم و یک جمکران آرزو می‌سازم. تو را در محراب آن می‌نشانم و خود بر در می‌ایستم. کفش‌های زائرانت را به خود می‌آویزم و تا صبح، سلام‌گوی فرشتگانم. @HOWZAVIAN
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 «دستور از خمینی» 📒 محصول جدید خانه طلاب جوان منتشر شد... 📘 کتاب «دستور از خمینی» (روایتِ تبلیغی متفاوت) ✍ تجربه یک ستاد انتخاباتی متفاوت، یک تبلیغ میدانی 📝 روایت جمعی که سودای خدمت به مردم در انتخابات را داشتند 📕 کتاب خواندنی این روزها برای طلاب انقلابی و مردمی 🇮🇷 (ع) 🇮🇷 ✍ خانه طلاب جوان @HOWZAVIAN
🍃 سخنی با مخاطبان هنر یاران! پیشتر گفته ام که «هنر آزاد» چیست و «هنر برخاسته از جهانبینی» کدام است. تا حال، تقریباً، هر چه سخن گفته ام از هنرمند بوده و آثار هنری اش. امّا بگذار امروز از مخاطب هنر نیز بگویم. به گمان خطاآلود من، شکل گیریِ هنرِ برخاسته از جهان بینی، چه از نوع الهی و چه از نوع الحادی اش، صرفاً وابسته به خالق اثر هنری نیست. خالق اثر هنری، هر چه بسازد و بنویسد و بخواند، اگر مخاطبش جهانبینی الهی داشته باشد، یحتمل به اثر او با نگاه الهی می نگرد و اگر مخاطبش جهانبینی الحادی داشته باشد، احتمالاً اثر او را با نگاه الحادی برانداز می کند. در جامعه ای که جهانبینیِ غالب مردمانش الحادی است، "مشکل" می توان هنر الهی پدید آورد. بنابراین، اگر در پی آنید که هنرِ برخاسته از جهانبینی پدید آورید، ابتدائاً، خوب است که مخاطبتان را بسنجید. برخی هم قطاران، من و امثالِ منِ پاشکسته را متّهم می کنند که هنرمان و نگاهمان به جهان «سیاه» است. پیشتر، در باب «هنر سیاه» سخن رانده ام و قصّه هایش را کم و بیش خوانده ام؛ امّا در اینجا از منظر دیگری بدین مسأله می نگرم. این بار می گویم که برادر/خواهر گرامی؛ نگاهِ تو به «هنر» یا، بهتر بگویم، «زیبایی» چگونه است؟ آیا در آثار منِ غریب زیبایی می بینی؟ اگر زیبایی می بینی، پس چرا فریاد اعتراض می کشی؟ آفرینش هنر، از منظر توحیدی، تشبّه به خالق است. وقتی انسانی با جهانبینی الهی در مقابل دریا قرار می گیرد، با تمام وجودش زیبایی فعل خالق را می نگرد و، از منظر توحیدی اش، این پدیده ی زیبا را می ستاید. هنرمند نیز وقتی اثری هنری خلق می کند، زیبایی می آفریند. زیبایی دریا و زیبایی یک اثر هنری چه تفاوتی دارند؟ هر دو منشأشان فعل خالق زیبایی هاست. اگر مخاطبی جهانبینی اش توحیدی باشد، در مواجهه با اثر هنری، جدای از اینکه آن اثر از چه سخن گفته و چگونه گفته، آن را به خالق زیبایی ها پیوند می زند و زیباییِ آن را می ستاید. روا نیست که سوژه های آثار هنری را به ریشخند بنوازیم و خالق آن آثار را به پند! تکلیف «باید» و «نباید» در سوژه های هنری را در جای دیگری باید روشن کرد. بیایید به آثار هنری، چه «سیاه» باشند و چه «سفید»، چه «سبز» باشند و چه «زرد»، از منظر دیگری نظر کنیم. ✍علی مؤیدی @HOWZAVIAN
🔴 تجربه تلخ انتخاباتی شهید مطهری و تلنگری بزرگ برای امروز ما! 🔸من یک درس شخصی را برای شما می‌‌گویم. در سال ۱۳۲۵ که مرحوم آقا سید ابوالحسن فوت کرد و آقای بروجردی مرجع شد من در فاصله چند روز گفتم تمام مشکلات من در باب «خلافت» حل شد، یعنی گذشته را در پرتو حال شناختم. آقای آقا سید ابوالحسن «مرجع کل فی الکل» بود و من حدود هشت سال بود که در قم بودم و افراد زیادی را می‌شناختم که آدم‌های خوبی بودند. 🔹در آن چند روز یک‌مرتبه می‌خواست یک قدرت بزرگ روحانی از مقامی به مقام دیگر منتقل شود، یک امتحان بسیار بزرگ. من یک‌مرتبه دیدم مثل اینکه حوزه قم زیرورو شد. یک حالت هول عجیبی به افراد افتاد. حال، هرکسی گرایشی به یک آقا داشت. در راه گرایش به این آقا و کوبیدن بقیه آقایان همه چیز فراموش شده بود. مثل اینکه موقتاً همه، همه چیز را فراموش کرده بودند. یک حالت جنون‌آمیزی به وجود آمده بود. این آن را تعدیل می‏‌کرد و آن یکی را تفسیق، و دیگری به عکس. 🔸گفتم سبحان الله! بشر چه موجودی است! پس اگر روزی پیغمبری بخواهد بمیرد و یک خلافت به آن عظمت بخواهد منتقل شود، می‏‌بیند آن عادل‌ترین عادل‌ها تبدیل می‌‏شود به فاسق‌ترین فاسق‌ها. 📛از امتحان‌هایی که در زمان حاضر برای بشر پیش می‌‏آید انسان می‌‏تواند طبیعت بشر در گذشته را بفهمد، که می‌فهمد. همین ماها هم اگر بودیم از همین کارها می‌کردیم. *چیز عجیبی نیست که انسان فکر می‌کند آدم‌های خیلی استثنایی آمدند خلافت علی علیه السلام را غصب کردند. نه، اگر ماها هم بودیم همین کارها را می‌کردیم.* 📙 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۱، ص۱۸۰. @HOWZAVIAN 👈 این روزها مستند را ببینید و بازنشر کنید. 🙏💐
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. امام خمینی( ره) - علت اصلی شادی فلسطینیان در این روزها کسب پیروزی در نبرد یازده روزه نیست. این است که فلسطینیان در این نبرد همدیگر را خوب پیدا کردند و متحد عمل کردند و توانستند سمفونی زیبای وحدت را به زیبایی هر چه تمامتر اجراء نمایند و این یعنی مجموعه ی مقاومت راه را پیدا کرده است. آفرین به این همه زیبایی و درود بر شهدای راه آزادی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی. @HOWZAVIAN
44.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻محسن مقصودی تهیه کننده ثریا درباره این مستند گفته است:‌ سر بسته می گویم،‌ آب دست تان هست بگذارید زمین و امروز این مستند رو ببینید قسمت اول👆 @HOWZAVIAN
🔹هم اکنون پخش زنده نشست علمی ویژگی های مکتب صدرایی به مناسبت روز بزرگداشت ملاصدرا 🔸حجت الاسلام والمسلمین استاد سید یدالله یزدان پناه دبیر علمی: حجت الاسلام والمسلمین محمد رضاپور اول خرداد ۱۴۰۰ مجمع عالی حکمت اسلامی لینک پخش: ✅heyatonline.ir/heyat/3129 @hekmateislami
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️مصاحبه‌ بدون تعارف با دانشمند ایرانی ناسا 🔴شاهد از غیب رسید. پیش‌نوشت: با احترام به همه مهندسین عزیز، منظور از این مطلب بی‌ارزش دانستن مهندسی یا مطلوب دانستن وضعیت علوم انسانی در ایران نیست. بلکه منظور نقدی بر غرب است. 🔵یکی از رفقا می‌گفت؛ در غرب مهندس یعنی "کارگر با‌سواد". دوست دیگری می‌گفت؛ یکی از مسولین عمری فرزندش را برای تحصیل در غرب، آماده و تربیت کرده بود. پسر به آمریکا رفت. امّا پس از مدتی به ایران برگشته و طلبه‌ی حوزه علمیه قم شد! و پدر که آرزوها داشت، چون اسپند روی آتش می‌سوخت. علّت بازگشت پسر این بود که می‌گفت؛ وقتی به آمریکا رفتم متوجه شدم خبری از دانشجویان آمریکایی در رشته‌های مهندسی دانشگاه ما نیست. تحقیق کردم، فهمیدم اکثر دانشجویان آمریکایی در رشته‌های علوم انسانی شرکت می‌کنند. با خود گفتم؛ این‌ها به‌دنبال مدیریت کشور و جهان هستند، امّا ما را در رشته‌های مهندسی مشغول و بهره‌برداری می‌کنند. این شد که به حوزه‌ی علمیه رفتم تا در علوم انسانی خودمان کار کنم... 🔰رگه‌هایی از این موضوع را می‌توان در نوع برخورد آمریکایی‌ها با دانشمند ایرانی در مصاحبه‌ی بالا مشاهده کرد. ✍️ سیدمیلاد حسینی، عضو تحریریه مدادالفضلاء @HOWZAVIAN