💠 گریههای بیپایان
✍🏼 محمد رحمانی، پژوهشگر علوم حدیث و قرآن
اندوه حضرت زهرا(س) تنها یک غم شخصی نبود؛ بلکه پژواکی آسمانی از حوادثی بود که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) بر جامعه اسلامی سایه افکند. این اندوه، هم ریشه در فقدان پدر داشت و هم در مشاهده انحرافی که مسیر امت را از ولایت و عدالت دور ساخت. گریههای بیپایان ایشان که در روایات به «بکاء الیالأبد» تعبیر شده، نشانهای از عمق این درد تاریخی است.
بزرگترین داغ، جدایی از پیامبر اکرم(ص) بود؛ جدایی از محبوبترین مخلوق خداوند و پدر معنوی و مادی ایشان. حضرت زهرا(س) با فریاد «يَا أَبَتَاهُ! مَنْ لِلْمُسْتَضْعَفِ بَعْدَكَ؟» نشان دادند که این فقدان، ضربهای بر پیکر همه مستضعفان بود. منابعی چون بحار الأنوار ج ۴۳، المناقب این شهر آشوب ج ۳ و تفسیر قمی شدت این اندوه را روایت کردهاند.
اما این غم تنها به فقدان پدر محدود نشد. ماجرای سقیفه و نادیده گرفتن نص الهی در غدیر، زخمی عمیق بر جان ایشان گذاشت. حضرت زهرا(س) با خطبهها و اعتراضهای خود، حقانیت امیرالمؤمنین علی(ع) را یادآور شدند و نسبت به انحراف امت هشدار دادند. این بخش از تاریخ در الکافی ج ۱، الاحتجاج طبرسی و حتی گزارشهای تاریخی مانند تاریخ طبری بازتاب یافتهاست.
یورش به خانه، مطالبه فدک و تعرض به حرمت بیتالاحزان، اوج رنج جسمی و روحی ایشان بود. این حوادث نهتنها به آزار جسمی منجر شد، بلکه به شهادت ایشان انجامید. دلایل الإمامة طبری شیعی، المحاسن و المثالب بحرانی، بحار الأنوار ج ۴۳ و ۴۴ و خطبه فدکیه، اسناد زنده این مظلومیت هستند.
حضرت زهرا(س) همچنین شاهد بودند که سنتهای پیامبر(ص) به فراموشی سپرده شد و عدالت و اخلاق نبوی جای خود را به بدعتها داد. خطبه فدکیه، الاحتجاج و شواهد التنزیل از منابعی هستند که این اعتراضات را ثبت کردهاند.
کنار گذاشته شدن حضرت علی(ع) و خانهنشینی ایشان، درد دیگری بود که حضرت زهرا(س) با تمام وجود لمس کردند. مظلومیت همسرشان، که او را سرّ وجود خود میدانستند، اندوهی مضاعف بر قلب ایشان بود. این موضوع در روایات عیادتها، منابع تاریخ اسلام و بصائر الدرجات بازتاب یافتهاست.
نگرانی از آینده دین و انحراف امت، بخش مهمی از این اندوه بود. حضرت زهرا(س) خود را نگهبان رسالت پیامبر میدانستند و بیم داشتند که جهاد پیامبر و خون شهیدان ضایع شود. احادیث مربوط به مقام امامت و مناجاتهای منسوب به ایشان، این نگرانی را آشکار میسازد.
هتک حرمت خانه ایشان، که بهعنوان بیتالاحزان و محل حفظ حرمت نبوی شناخته میشد، ضربهای سنگین بر روح سیده نساء العالمین بود. تعرض به این مکان، تعرض به جایگاه نبوت تلقی میشد. تاریخ یعقوبی و منابع متأخر شیعی، این وقایع را گزارش کردهاند.
و در نهایت، آگاهی از شهادت قریبالوقوع، اندوهی دیگر بر جان ایشان نشاند. حضرت زهرا(س) میدانستند که پایان زندگیشان نزدیک است و در شب آخر، با امیرالمؤمنین(ع) درباره تدفین شبانه سخن گفتند. روایات مربوط به گفتوگوی شب آخر و دعاهای پایانی عمر، این حقیقت را روشن میسازد.
اندوه حضرت زهرا(س) مجموعهای از رنجهای شخصی، اجتماعی و اعتقادی بود که در فاصله کوتاهی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) بر ایشان وارد شد. این اندوه، نهتنها نشانه مظلومیت ایشان، بلکه هشداری الهی نسبت به انحراف امت از مسیر حق و ولایت بود؛ هشداری که تا امروز همچنان در تاریخ اسلام طنینانداز است.
#حضرت_زهرا
#بیت_الاحزان
#خانه_وحی
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
زنگ خطر هویت
✍️ اصغرزمانی
🔻خبر زیر را با دقت بخوانیم...
▪️روسری خبرنگار فونیکس چین منقش به نقاشی کهن و اشعار شاهنامه فردوسی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت!
🔻در پیچ و خمهای پرشتاب زندگی امروز، گاه پردهی زخیمی از غفلت بر دیدگانمان میافتد و ارزشهای گرانقدرمان را در هالهای از فراموشی فرو میبرد. حکایت روسری این بانوی چینی که با نقش و نگار اصیل ایرانی و ابیات شاهنامه فردوسی، در فضای مجازی جلوهگر شد و شور و تحسینی برانگیخت، تنها یک خبر نیست؛ آیينهای است تمامنما از حکایتی تلخ که از «خودباختگی فرهنگی» ما سخن میگوید.
🔻اینجا سخن از یک تکه پارچه نیست؛ سخن از هویتی است که با تار و پود تاریخمان درهم تنیده، از "روسری" که در فرهنگ ایرانی-اسلامی ما، نه تنها پوششی برای حجاب، که نمادی از عفت، وقار و اصالت بوده است. چگونه است که یک بانوی خبرنگار هوشمند و تمدن شناسِ دیار دوردست باید میراث کهن ما را بر سر کند و ما مبهوت و مسحور، از دور به تماشایش بنشینیم؟! گویی در این بازار مکاره جهانی، ما کالایی شدهایم که اصالتش را دیگری به نمایش میگذارد و ما خریدار دست دوم آن میشویم و مصداق " آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد" باشیم!
🔻این پدیده ضد فرهنگی، مانند رودی است که آهسته و بیصدا، از زیر پای درختان تنومند هویتمان میگذرد و ریشههایش را سست میکند. "هجمه هویتی-فرهنگی غرب"، نه با حمله مستقیم که با نفوذی نرم و دلفریب، چونان بادی که شنهای کویر را جابجا میکند، مشغول دگرگونی ذائقه و اندیشه ماست. وقتی نقش و نگار هزاران ساله خودمان، از دست دیگری به ما عرضه میشود و با نام و نشان غیرایرانی، "به روز" و "خاص" جلوه میکند، یعنی ما در برابر امواج سهمگین خودباختگی، لنگر برکندهایم و به هر سو که باد میوزد، تن میدهیم!
🔻این افسون زدگی و خواب شدگی را تا کی میخواهیم ادامه دهیم. امروز، بیش از هر زمان دیگری، ضرورت بازگشت به خویشتن خویش، به "هویت ایرانی-اسلامی"مان، از هر گوشهای فریاد میزند. باید به یاد آوریم که فردوسی، حافظ، سعدی و هزاران سرو بلند قامت این سرزمین، نه برای زینت بخشیدن به کالای غیر، که برای پروراندن روح و جان ملت ما شعر سرودند. حجاب، در مفهوم والایش، تنها یک چارچوب فقهی نیست، بلکه "نگینی است بر تارک فرهنگ ما که میتواند به زندگی امروزه ما زیبایی و معنا ببخشد، به شرط آنکه از چشمه اصالت خودمان سیراب شود و اسیر "فرهنگ برهنگی و لاابالی گری" غربی نشود.
🔻بیایید چشمانمان را بشوییم و جور دیگر ببینیم. ببینیم که گنجینه بیبدیل این سرزمین، در تار و پود قالیهایمان، در خشت به خشت بناهایمان، در واژه واژه دیوانهایمان و در قامت هر زن و مردی که از این خاک برمیخیزد، نهفته است. نگذاریم که "فینیکس"های بیگانه، سیمرغهای اساطیری ما را به پرواز درآورند، در حالی که ما خود، قفسنشین شدهایم. باید خود، حافظ و پاسدار این میراث باشیم و با دستهایمان، نه فقط روسریهایمان را، که هویتمان را دوباره نقش بزنیم، تا دیگران، از ما بیاموزند، نه ما از ایشان!
🔻این آگاهانه زیستن، آغاز راهی است برای رهایی از اسارت "خودباختگی" و پرواز در آسمان پر ستاره "هویت پر افتخار ایرانی_اسلامی" مان.
@avayemalakut
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
.
💠 رهبر انقلاب و احیای اندیشه میرزای نائینی
🔗 متن کامل در خبرگزاری فارس
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764090795142997581
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
3.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا کسی برای گرفتن چیزی نوبت نایستاده…
اینجا صفِ قلبهایی است که برای هم میتپند.
اینجا صف عشق است
صف امید است مردمانی که در زمان بیماری پشت هم مانند کوه می ایستند.
اینجا صف برای ساختن پناهگاهی، مردم دور هم جمع شدهاند؛
که نامش
مرکز جامع درمان سرطان همدان است.
اینجا هر اسکناسی که روی میز گذاشته میشود،
شبیه یک قطره اشک است که بدل به نور میشود.
هر دستی که جلو میآید،
حکایتِ مادری است که میگوید: «دیگر نمیخواهم فرزندم در جادهها ناله کند.»
یا پدری که آرام زیر لب زمزمه میکند: «کاش این راه برای بقیه کوتاهتر باشد.»
اینجا کمکها عدد نیستند؛
اینجا داستانهاییاند که روی هم تلنبار شدهاند
و میخواهند سایهی سنگین سرطان را از سر مردم این خاک کنار بزنند.
اینجا، عشق نه در حرف، که در عمل جاری است؛
در دستان پینهبسته، در دلهایی که خودشان هزار سختی دارند
اما میخواهند بار دیگری را سبک کنند.
اینجا پول جمع نمیشود…
اینجا امید قد میکشد.
اینجا انسانیت نفس میکشد.
اینجا مردم برای هم ایستادهاند—
و همین، زیباترین تصویر دنیاست.
اینجا خبرارخی از روستاهای توابع شهرستان کبودراهنگ است که بخشش را ساده و بی الایش با دستان پینه بسته معنا کردند
@howzavian_hamedan
.
🔺 اصلاحطلبان بیمروت
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764144519405948038
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
تبارشناسی فقهی جمهوری اسلامی ایران: بازتولید اندیشه سیاسی نایینی
✍️ محمد مختاری
تهران(پانا) - اگر کسی بپرسد «جمهوری اسلامی ایران چه ارتباطی با فقه شیعه دارد؟» تحلیل اندیشه میرزای نایینی در کتاب «تنبیه الامه» ایشان، مسیر خوبی برای پاسخ به این سوال خواهد بود. چرا که آرای مرحوم نایینی ره در تبیین حکومت ولاییه، مشروعیت مبتنی بر نظارت فقها و نقش مشارکت عمومی بازتاب خوبی در ساختار قانونی کشورمان یافته و صورتی عینی به خود گرفته است.
پ.ن: یادداشت در پی توضیح این مسئله است که جمهوری اسلامی ایران چگونه تجسم عملی و نهادیِ اندیشههای فقه سیاسی شیعه است.
نگارنده میکوشد با استناد به آرای مرحوم میرزای نایینی و اصول قانون اساسی نشان دهد که سه رکن اصلی نظام(ولایت فقیه، نظارت فقها بر قوانین و مشارکت مردمی) ریشه در اندیشه سیاسی فقهای شیعه مانند نایینی(ره) دارد و نمایانگر تداوم و پیوندی معقول میان "نظر" (فقه شیعه) و "عمل" (نظام جمهوری اسلامی ایران) است.
🔗 متن کامل یادداشت:
https://www.pana.ir/fa/tiny/news-1634662
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
▫️یادداشت | پدیده نوسکولاریسم در حوزه علمیه
آبشخورهای فلسفی و هرمنوتیکی مغرب زمین که عمدتا از آثار و محافل روشنفکری سروش و شبستری مایه میگرفت و سپستر با نوشتههای مدرسی و کدیور رنگ شیعهشناسه به خود گرفت، به ایماژهای ناموزون و انگارههای نامیمون از اندیشه شیعه در این نسل دامن زد.
🔗 متن کامل یادداشت
🔘@tasnimhowzeh | تسنیم
نکات کلیدی بیانات رهبر انقلاب با مردم:
▫️بسیج یعنی همه ملت ایران.
▫️اتحاد و وحدت خودتان حفظ کنید.
▫️از دولت حمایت کنید.
▫️از اسراف پرهیز کنید.
▫️با خدا ارتباط داشته باشید.
سلامتی و طول عمر امام خامنهای صلوات.
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
.
تفاوت مواجهه با دینگریزی و دینستیزی
⭐️متن کامل | صفحه رسمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری فارس
https://farsnews.ir/howzavian_fars/1764316863481741545
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔻ده نکته اساسی پیرامون مسئله حجاب
✍ محمد استوار میمندی
۱. مساله حجاب یک مسئله دو بعدی است؛ چون علاوه بر بعد فردی، از بعد اجتماعی آن نیز نمیتوان غافل شد، بنابراین این مسئله که حجاب یک مسئله فردی است و نباید دیگران در آن دخالت کنند یک سخن کاملا غلط است.
۲. زنان ایرانی در گستره تاریخ چند هزارساله خود پیوسته زنانی عفیف و محجوب بودهاند و این عفاف پس از ورود اسلام به ایران رنگ و بوی الهی نیز پیدا کرد. بانوان ایرانزمین بر اساس طبیعت عفیفانه خود از جلوهگری و نمایش اندام خود به مردان غریبه اجتناب میکردند؛ لذا تلاش امروز پادوهای دشمن یا فریبخوردهها در ترویج بیحیایی و بیحجابی در جامعه ایرانی برخلاف سنت دیرینه ملی ایرانیان است.
۳. از اواسط قرن ۱۳ میلادی که رنسانس در اروپا آغاز شد، هجمه بیسابقهای به دین و معنویت شروع شد. در این میان اولین قربانیان این دینستیزی خود غربیها بودند و بهدنبال آن کیان خانواده و جایگاه زن رو به افول رفت، فیلمها و انیمیشنهای ۷۰ سال پیش در غرب و نوع پوشش زنان غربی و مقایسه آنها با فیلمها و انیمیشنهای امروز نشانگر این است که اولین قربانی دینزدایی از جوامع، زنان غربی هستند.
۴. فلسفه حجاب از منظر اسلام شخصیت بخشیدن به زن در جامعه و جایگزینی نگاه انسانی و آسمانی به زن به جای نگاه جنسی و حیوانی به اوست و همین مسئله یکی از جذابیتهای اسلام در بین زنان جوامع غربی است.
۵. از دهه هفتاد، متأسفانه فرهنگ دینی ازجمله عفاف و حجاب به مسلخ رقابتهای انتخاباتی رفت و برخی جریانهای سیاسی با توسل به تمایلات غریزی جوانان، به معنویت و دیانت جامعه تاختند تا از این رهگذر در بین بخشی از اقشار جامعه سبد رأی خود را بالا ببرند؛ تا جایی که پس از هر انتخابات، این فرهنگ دینی مردم بود که مورد تاخت و تاز عدهای رهزن سیاستباز قرار گرفت و پس از به قدرت رسیدن آن جریانهای مرموز، لبخند بر بیحجابی و اباحهگری نیز تبدیل به رویهای در بین مسئولان شد تا جایی که جریان اباحهگر احساس کرد در بخشی از حاکمیت مدافعانی دارد که در بیمبالاتی و اباحهگری از آنها حمایت میکنند.
۶. با توجه به آثار اجتماعی متعدد حجاب زنان و نقش آن در سلامت روانی و اخلاقی جامعه و تحکیم بنیان خانواده، بر مسئولان و مدیران جامعه اسلامی لازم است از یک طرف در فرهنگسازی بیشتر این فریضه واجب دینی همت بگمارند و از طرف دیگر با عوامل معاندی که با اشاره دشمنان، بهدنبال قبحشکنی بیحیایی در جامعه هستند برخورد جدی و بازدارنده داشته باشند و البته مرعوب سر و صدای عدهای هوچیگر دینستیز یا عدهای سادهاندیش واداده که گاهی حتی در قامت دایههای دلسوزتر از مادر عرض اندام میکنند نشوند.
۷. دشمنان استقلال و عزت ایران، برای تسلیم کردن مردم ایران تصمیم گرفتهاند حجاب که یکی از امتیازات مترقی بانوی مسلمان ایرانی است را از او بگیرند تا بهدنبال آن غیرت مردان ایرانزمین را از بین ببرند و طبیعی است که پس از آنکه مردان نسبت به ناموس خود بیتفاوت شدند به راحتی از مام میهن نیز میگذرند و دشمنان در چپاول ثروت این کشور دست بازتری پیدا میکنند.
۸. امروز حجاب از یک مسأله فرهنگی فراتر رفته و تبدیل به یک مسأله سیاسی و امنیتی شده است. سرویسهای جاسوسی بیگانه در دهه ۹۰ و بهویژه پس از حوادث سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر مساله حجاب بهدنبال ایجاد دوقطبی در جامعه ایرانی و بهدنبال آن استحاله فرهنگی جامعه میباشند؛ لذا به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن در مقوله حجاب با برنامه ورود کرده و ما هم باید با برنامه ورود کنیم، بنابراین تقلیل دادن حجاب به یک مقوله صرفا فرهنگی و غفلت از توطئههای پیچیده دشمنان در حجابزدایی از جامعه، خطایی راهبردی است.
۹. امروز در جبهه انقلاب، عدهای در باب حجاب کاملا منفعل و ناامید شدهاند و دست تسلیم خود را بالا برده و عدهای دیگر نیز با عجله کردن، طرحها و برنامه هایی ارائه میدهند که معلوم نیست ثمره خاصی داشته باشد. آنچه که در عرصه مسائل فرهنگی بهویژه فرهنگ عفاف و حجاب باید مورد توجه قرار گیرد این است که زیرساخت فرهنگی جامعه ایرانی همچنان زیرساخت عفیف و اصیل است و امیدوارانه و برنامهمحور باید در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامهریزی، اقدام و استقامت نمود.
۱۰. حجاب زنان یک جامعه دینی پرچم برافراشته تدین و تشرع آن جامعه است و با لطف الهی این پرچم توسط میلیونها زن و دختر عفیف ایرانی همچنان برافراشته است، لکن دشمن فکر میکند با سرنگونی این پرچم، اصل دیانت مردم را دچار فروپاشی کرده است؛ غافل از اینکه اسلام در ایران ریشهدارتر و عمیقتر از این است که با چنین توطئههایی به چالش کشیده شود و دچار کاستی و ضعف گردد. بنابراین در عین برنامهریزی جامع برای تقویت و ترویج حجاب اسلامی در جامعه، نباید نسبت به مشاهده ناهنجاریها نیز ناامید شد.
#حجاب
🆔 @howzavian_fars
.
صدای باران قم از بیسیم متفقین
👌این ماجرای تاریخی برای بیبارانی امروز خواندنی است
🔗 متن کامل در صفحات افکار بانوان حوزوی و صفحه رسمی نویسندگان حوزوی در خبرگزاری فارس
#پویش_نوشتن
#اخلاق_رسانه
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🗞 پیام محوری سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب چیست؟
👈 صخرهٔ سخت
📣 #سرمقاله صدوپنجاهونهمین شماره روزنامه اینترنتی KHAMENEI.IR
🔹️ کانون اراده و قدرت! این عبارت چهارکلمهای را میتوان خیمۀ اصلی حاکم بر سخنان تلویزیونی پنجشنبهشب رهبر انقلاب دانست.
🔹️ برخلاف آنچه در جریانسازی سنگین رسانهای غرب علیه ایران به راه افتاده که ایران را موجودی ضعیف و در گوشۀ رینگ توصیف میکنند که زمان زدن ضربۀ اصلی به آن فرا رسیده، این نگاه اما با دریافت واقعیتهایی از بطن جامعۀ ایران تحلیلی برعکس از فضاسازیهای اخیر علیه ایران دارد.
🔹️ مفهوم پایهای که رهبر انقلاب سایر محورهای بیانات خویش را روی آن بنا کردند درست نقطۀ مقابل آن دستگاه تحلیلی است که دشمن در پی ساختن آن در اذهان است: ایران همچنان سخت و ستبر ایستاده است.
🔹️ یک وجه مهم این استواری بعد سخت آن است. مَطلع سخنان ایشان و اشارۀ مستقیم به بسیج، دالّ مرکزی این بخش است.
🔹️ بسیج متعلق به قشر خاصی نیست، تنها مرزبندیاش با دیگری و دشمن است و از همه مهمتر نقطۀ جوشش اصلی پدیدهای است که در سالهای متأخر بهنام محور مقاومت شناخته میشود.
🔹️ هستۀ سخت مقاومت، ایران است و هستۀ سخت ایران هم بسیج.
🔹️ برخلاف ادعا و تصور دشمن و برخلاف آنچه که بهعنوان یکی از اهداف جنگ ۱۲روزه در نظر گرفته شده بود، ایران نهتنها از تفکر و راهبرد مقاومت دست برنداشته و نهتنها در مقابل خواست دشمن برای دست برداشتن از مقاومت کوتاه نیامده بلکه در پی تقویت این راهبرد است.
🔹️ در این چارچوب ناگفته پیداست که موضع ایران در برابر دیگر مسائل این روزها مانند طرحهای اخیر منطقهای برای فشار به جریانهای مقاومت در جغرافیای غرب آسیا چیست. اینها وجه سخت ماجراست.
🔹️ وجه نرم آن هم تقویت انسجام داخلی و استحکام صفوف ملی بین جریانهای مختلف مردمی و سیاسی ازیکسو، و دولت و ملت از سوی دیگر است.
🔹️ اینجا فقط و فقط با دشمنِ آنسوی مرز است که باید مرزبندی کرد. هر مرز و شعار و صدا و ادعایی که بوی شکاف و گسل داشته و ساحت میدان و مبارزۀ خود را درون مرزهای کشور تعریف کرده باشد در خدمت مستقیم به طرح دشمن برای شکستن کمر ایران است ولو آیات کتاب خدا را دستاویز خود قرار داده باشد.
🔹️ وجه سخت ماجرا متوجه تدبیر برای پر کردن مشت نیروهای مسلح است و وجه نرم آن هم حمایت و تقویت بخشهای مختلف داخلی و اجرایی کشور برای پیشبرد امور در زمینه حل مسائل کشور و عبور از وضعیت «نه جنگ، نه صلح» است.
🔹️ دفاع و امنیت را مسئولانی است و تدبیر امور داخل کشور را هم مسئولانی. ایران در حکم جزیرۀ ثبات غرب آسیا از نظر اوضاع داخلی نیز با تدبیر و تسلط مشغول رتقوفتق امور داخلی خود است.
🔹️ اشارات رهبر انقلاب در حمایت همهجانبه از دولت که در برخی مسائل به سمت اصلاح بنیادینی حرکت کرده که شروعش از دولت پیش کلید خورده، نشاندهندۀ روح حاکم بر کشور برای ادارۀ امور و بیتوجهی به وضعیت نه جنگ، نه صلحی است که دشمن در پی استمرار آن است.
🔹️ در زمانی که جریانها و رسانههای خارجی عامدانه و بعضی جریانهای غافل داخلی ناخواسته زیر سایۀ جنگ رفته و تصویرگر قفل شدن امور در داخل شدهاند، دولت و مردم، مسلط و با تدبیر مشغول ادارۀ امور عادی مُلک هستند.
🔹️ این استواری و ایستادگی و سخت بودن و اعتماد به قدرت و قوت ملی و مردمی، بهقدری ریشهدار است که حتی شایعۀ ارسال پیام غیرمستقیم به امریکا برای بازگشت به میز مذاکره هم خیلی شفاف و صریح رد میشود و آن را یک دروغ بزرگ توصیف میکند تا راه برای هر نوع سوءبرداشت و ارسال پیام ضعف به دشمن بسته شود.
🔹️ در همین چارچوب است که ایستادگی در برابر دشمن آمریکایی و صهیونی در جنگ ۱۲روزه، جنگ احزابی بود در برابر تمام جبهۀ کفر که صخرۀ سخت غرب آسیا نهتنها کمر خم نکرد بلکه مستظهر به یک حمایت ۹۰ میلیونی مردمی - از اقشار و جریانها و درجات دینی و مذهبی و فرهنگی مختلف اما باغیرت و باشرف – ضربۀ دشمن را با ضربۀ متقابل پاسخ داد تا نقطۀ پایان دوران بزندَررویی را به دشمن صهیونی و امریکایی یادآوری کنند.
📥 نسخه PDF را از اینجا دریافت کنید.
🖼روزنامه #صدای_ایران
📲 @sedaye_iran_newspaper