eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاهی به تحرکات اخیر ابطحی و خاتمی؛ اصلاح‌طلبان و پروژه بازسازی تصویر داوود فریادرس ملت بزرگ ایران باید هوشیار باشد که تاریخ، چرخه‌ای از آزمون‌ها و عبرت‌هاست؛ آنچه در گذشته با هزینه‌های سنگین از سر گذراندیم، ممکن است با غفلت، در قالبی تازه تکرار شود. حافظه تاریخی و سیاسی ما نباید فراموش کند که این جماعت، چه در فتنه ۷۸، چه در فتنه ۸۸ و چه در فتنه‌های اخیر، همواره در صف اول پروژه‌ی استحاله نظام ایستاده‌اند. https://virasty.com/HOWZAVIAN/1748695752677438173 ☑️ @VIRASTYHA
شبکه ایکس، جایی برای ثبت سفارشِ پروژه‌های کثیف اعتقادی و فرهنگی! ✍️ رسول فرامرزی 🔷 توئیتر سابق یا ایکس جدید، از آغاز پدیدار شدنش، بستری برای کلید زدن و باب کردن ادبیات، اعتقادات و سبک زندگی جدید و البته سفارشی بوده است؛ بر این بستر عده‌ای کاربر (یا کارمند!) که اجیر افراد، باندها، سازمان‌ها و حتی دولت‌های داخلی یا خارجی هستند، در جهت منافع کارفرمایان، سفارش‌هایی برای طرح شدن در فضای عمومی جامعه، دریافت می‌کنند و مبتنی بر آن، یک کاربر با طرح ابتدایی آن به صورت یک دیده یا شنیده یا ایده یا تجربه، موضعی را متذکر می‌شود و کاربران دیگر را به میدان اظهار نظر فرا می‌خواند؛ متعاقب آن عده‌ای از پیش هماهنگ شده، به تزیین آن موضع (اگر قرار است تزیینی صورت گیرد) و به تخریب آن (اگر قرار است تخریبی صورت گیرد) اقدام می‌کنند و به تدریج با پیوستن افراد همرنگ و نیز افراد بی‌مایه و احساسی، یک فضایِ غلبه‌ گفتمانی به صورت کاذب و محدود، صورت بندی شده و نوع خاصّی از اعتقاد باطل، سبک زندگی کثیف به ادبیات، اذهان و رفتار جامعه سرازیر شده و راه می‌یابد و عموم معمولاً تهی از فکر و آگاهی و رنگ‌پذیر از ترشحات فکری و عملی دیگران را، در معرض انواعی از آسیب‌های فکری، علمی و عملی قرار می‌دهد‌. 🔷 طبیعتا نقد آنچه گفتیم این نیست که کسی برخیزد و در مقابل از خوبی‌های این فضا نیز نکته‌ای بگوید! زیرا با توجه به خالق این فضا و بازیگران اصلی آن، مطلوب بالقصد و بالاصاله امثال این شبکه، همان است که گفته شد و اگر احیانا منفعتی در آن مطرح باشد، یا دانه این دام است یا مطلوب بالقصد و تحت اراده گردانندگان نیست. 🔷 اینگونه فضای مجازی ساخته شده توسط دشمن، با طراحی صورت گرفته در آن، دائماً بنیان‌های حیات فکری، ایمانی و هویتی جامعه را در جهت اِضلال و اِفساد فرو می‌کاهد و می‌فرساید. •┈┈••••✾•🌿🌺•✾••┈┈• ✍️نویسندگان‌حوزوی‌چهارمحال‌و‌ بختیاری @howzavian_chaharmahalbakhtiari
فضای مجازی یا ارباب حلقه‌ها؟! 📌 تسخیر ذهن‌ها در دوران سلطه دیجیتال ✍️ مهدی رضاوش در دنیای امروز، دیگر نمی‌توان فضای مجازی را صرفاً ابزاری بی‌طرف برای ارتباط و سرگرمی دانست. این فضا به قلمرویی نوین بدل شده که نه‌تنها رفتار و انتخاب‌های ما، بلکه ساختار ذهنی و هویتی ما را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اگر در گذشته قدرت‌ها با ابزار نظامی یا رسانه‌های یک‌سویه ذهن‌ها را هدف می‌گرفتند، امروز این کار را شبکه‌های اجتماعی، الگوریتم‌ها و داده‌های کلان (Big Data) انجام می‌دهند؛ هوشمندانه، نامرئی و گاه داوطلبانه. فضای مجازی، دیگر یک «فضا» نیست، بلکه نوعی «زیست جهان» است. نوجوانی که روزانه چندین ساعت در تیک‌تاک، اینستاگرام، روبیکا یا یوتیوب می‌چرخد، تنها مصرف‌کننده‌ی محتوا نیست؛ او در حال بازتعریف هویت، آرزو، سلیقه و حتی افق فکری خود است. الگوریتم‌ها با شناخت دقیق سلایق، او را به سمتی می‌برند که خواسته یا ناخواسته، به «آنچه باید باشد» فکر نکند، بلکه به «آنچه دیگران می‌پسندند» بسنده کند. در این میان، اصطلاح «ارباب حلقه‌ها» صرفاً یک استعاره ادبی نیست. فضای مجازی امروز به مدد فناوری‌های نوین، به حلقه‌ای جادویی بدل شده که ذهن انسان‌ها را در اختیار گرفته و آنان را به اراده‌ی پنهانی خود درآورده است. ارباب واقعی این حلقه‌ها، شرکت‌هایی هستند که با تحلیل داده‌ها، رفتار کاربران را پیش‌بینی و سپس هدایت می‌کنند. کاربران گمان می‌کنند آزادند، حال آن‌که میان انتخاب‌هایی محدود، تنها به شکل توهم‌آمیزی حق گزینش دارند. این تسخیر ذهنی زمانی خطرناک‌تر می‌شود که با نوعی بی‌تفاوتی فرهنگی یا ضعف سواد رسانه‌ای همراه گردد. اگر ذهن نوجوانان ما بدون هیچ مقاومتی در معرض بمباران تصویری و اطلاعاتی قرار گیرد، به‌مرور قدرت تحلیل، عمق فکری، میل به حقیقت‌جویی و حتی هویت دینی و ملی آنان تضعیف خواهد شد. آنان به‌جای آنکه خودشان مسیر را انتخاب کنند، انتخاب می‌شوند. بنابراین، پرسش اساسی این است: آیا ما ارباب فضای مجازی هستیم یا بردگان حلقه‌های آن؟ پاسخ به این پرسش، نیازمند بازنگری جدی در نظام تربیتی، رسانه‌ای، و حتی سبک زندگی ماست. آموزش سواد رسانه‌ای، بازتولید محتوای سالم، مدیریت حضور در فضای مجازی، و ارتقای آگاهی خانواده‌ها، تنها بخشی از مسیر مقاومت در برابر این تسخیر هوشمندانه است. نویسندگان حوزوی استان آذربایجان غربی @howzavian_westazarbaijan
صدای مردم مظلوم غزّه وزیر خارجۀ کودکان و مظلومان وزیر خارجۀ زخم‌های بی‌پایان وزیر خارجۀ از دمشق تا صنعا وزیر خارجۀ از عراق تا لبنان وزیر خارجۀ دیپلماسی عزّت وزیر خارجۀ دیپلماسی و میدان وزیر خارجۀ گوشوارۀ قلبی وزیر خارجۀ انتقام سوختگان وزیر خارجۀ کشتگان شاهچراغ وزیر خارجۀ مادران دل‌نگران کسی به غیرت و ایمان میرزا کوچک به استقامت ستارخان و باقرخان وزیر خارجۀ سروها، صنوبرها رشادتی به بلندای ملت ایران وزیر خارجه با چفیۀ فلسطینی امید دخترکی کنج خانه‌ای ویران وزیر خارجۀ رنج مسجدالاقصی صدای مردم مظلوم غزّه در طوفان و شیر مادر و نان پدر حلالت باد شهیدِ سینه‌سپر! قهرمان جاویدان! ✍️ @shaeranehowzavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰جایی که حد وسط ندارد ✍️ محسن رضایی 🔺یکی از سنت‌های الهی برگرفته از آموزه‌های دینی این است که هر کس با «نظام مشروع» و «حاکمیت حق» همراه نباشد و با قلب، زبان و یا عمل به مخالفت با آن بپردازد، حتما با «حاکمیت طاغوت» همراه خواهد شد(چه بخواهد و چه نخواهد). 🔺هر کس با «ولیّ الهی» بیعت نکند، حتما با «حاکم طاغوت» بیعت خواهد کرد هر چند با واسطه و سلسله‌وار باشد: «مَا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ: خداوند براى هيچ مردى در سینه‌اش دو دل قرار نداده است/ احزاب آیه 4» بنابراین در این مساله حد وسطی وجود ندارد. 🔺کسانی که در حکومت پیامبر اکرم(ص) و حکومت امام علی(ع) با نارضایتی و مخالفت از آن بزرگواران جدا شدند، به دشمنان آنها پیوستند. تمام کسانی که از نظام اسلامی در طول بیش از 40 سال با نارضایتی جدا شدند و حاضر نشدند با نظام همراه باشند، با دشمنان نظام و با حاکمیت کفار همراه شدند و به ابزار دست معاندین تبدیل شدند. 🔺این سنت الهی حتی در بُعد «اقتصادی» و در رابطه با «انفاق مال» نیز صدق می‌کند. هر کس مالش را در جهت «تقویت حکومت اسلامی و کمک به مومنین و مظلومین» هزینه نکند، ناچار آن را در جهت «تقویت دشمن خدا و حاکمیت طاغوت» ولو با واسطه هزینه خواهد کرد. 🔺این موضوع بسیار اهمیت دارد، باید آن را برای جامعه تبیین کرد چون توجه و عمل به آن، سبک زندگی انسانها را تغییر می‌دهد و در رقم خوردن سرانجام آنها بسیار موثر است. در روایت زیر به این موضوع تصریح شده است: 🔺قال الصادق(ع): اعلَمْ أنّهُ مَن لَم يُنفِقْ في طاعَةِ اللّهِ ابتُليَ بأن يُنفِقَ في مَعصيَةِ اللّهِ عَزَّ و جلَّ ، و مَن لَم يَمشِ في حاجَةِ وَليِّ اللّهِ ابتُلِـيَ بأن يَمشيَ في حاجَـةِ عَـدُوِّ اللّهِ عَزَّ و جلَّ. 🔺امام صادق علیه السلام: بدان كه هر كس در راه طاعت خدا خرج نكند، به خرج كردن در راه معصيت خداوند عزّ و جلّ گرفتار شود؛ و هر كه در راه رفع نياز دوست خدا قدم برندارد، به قدم برداشتن در راه رفع نياز دشمن خداوند عزّ و جلّ گرفتار آيد. 📚 بحار الأنوار ج۹۶ ص ۱۳۰ @HOWZAVIAN_kerman
📌 تدبير پيامبر اكرم(ص) براى حمايت از زنان تازه‌مسلمان 🔸درباره مهدی تکلو اين قرارداد بسته شد و صلح حديبيّه واقع شد؛ در قرارداد اين‌جورى بود كه اگر چنانچه مردى از ما بيايد به‌طرف شما، شما [موظّف نيستيد] برگردانيد؛ اگر مردى از شما بيايد به‌طرف ما، [بايد] برگردانيم؛ صحبت «مرد» بود؛ يادشان رفته بود كه زنها را هم بگنجانند. اين كار كه شد، چند نفر از زنها آمدند طرف پيغمبر و مسلمان شدند. اينها، [يعنى كفّار]، آمدند [گفتند] كه هنوز، مثلاً گِل اين قرارداد ما خشك نشده، اينها را بدهيد ببريم؛ پيغمبر فرمود نخير، در قرارداد نوشتيم «مرد»، ننوشتيم «زن». ببينيد چقدر زيركانه است! چون اگر زن بود، زن هيچ‌يك از اين كارها را نميتوانست بكند: نه زن ميتوانست راه بيفتد در شهر مكّه تبليغ كند، نه ميتوانست برود در دهات و مانند اينها تبليغ كند؛ ميرفت يك گوشه‌اى، بيچاره در خانه‌ى شوهرش يا خانه‌ى پدرش، فقط از دست پدر و برادرها كتك ميخورد. زنها را جزء قرارداد نياوردند؛ باز آن بى‌عقل‌ها ملتفت اين نكته نشدند. لذا بود كه تعدادى از زنها پى‌درپى مسلمان ميشدند و مرتّب مى‌آمدند طرف پيغمبر؛ پيغمبر اينها را نگه ميداشت و گاهى عروسشان ميكرد - [چون] ديگر علقه‌ى زوجيّت نداشتند با شوهرشان - برايشان شوهر پيدا ميشد و زندگى جديدى را شروع ميكردند. شوهرها مى‌آمدند دنبال زنشان كه «آقا! زن ما آمده اينجا.»؛ پيغمبر ميگفت [آن زن] مسلمان شده و با تو ديگر هيچ ارتباطى ندارد. 🔗 متن کامل در نویسندگان حوزوی همدان 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
آسمان دود گرفته جهان! ✍️صدیقه طهماسبی نژاد در مجله مجازی نویسندگان خوزستان نوشت: داخل ماشین نشسته‌ام، منتظرم که چراغ سبز شود. ماشین جلویی پژو پارس سفید رنگی است. دست خانمی از شیشه بیرون می‌آید و آستین سورمه‌ای رنگ مانتواش نمایان می‌شود. سیگاری در بین انگشتان سفید و کشیده‌اش اسیر شده‌ است. خاکستر سیگارش را بیرون می‌ریزد. انگار با ریختن خاکستر سیگارش، خاکستری از جسم و جانش را به زمین می‌ریزد. خانم‌ها و به خصوص دختران جوان و نوجوانی را در جاهای مختلف می‌بینیم که در حال استعمال دخانیات هستند، روز به روز تعدادشان بیشتر می‌شود. آمار هم این افزایش سیگار کشیدن در زنان را نشان می‌دهد. گاهی افرادی که قصد دارند فکر و فعل زشت خودشان را در جامعه‌ای ترویج‌ کنند آن کار زشت را زیبا جلوه می‌دهند و این افراد شاگردان زرنگی برای استادشان شیطان(!) بوده‌اند، چون کار شیطان زیبا جلوه دادن عمل ناشایست در برابر چشم افراد است. برخی از رسانه‌های خارجی و صفحات مجازی تصویر زیبایی را از زنانی که سیگار می‌کشند در پیش روی تماشا‌گر و مخاطب خود قرار می‌دهند. صفحات اینستاگرامی سیگار کشیدن را قسمتی از سبک زندگی جذاب و آزاد معرفی می‌کنند و زنانی را که اهل مصرف دخانیات هستند، چنان به نمایش‌می‌گذارند انگار سنبل‌ استقلال و قدرت‌اند. سینمای خانگی کار ناهنجار و ناپسند سیگار کشیدن را در صحنه‌های فیلم‌ها و نمایش‌ها پرتکرار می‌کند تا این رفتار را به هنجار اجتماعی تبدیل کند و زشتی آن را در چشم دیگران از بین ببرد. گسترش این ناهجاری، شایسته و زیبنده نیست برای کشوری که از فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی برخوردار است. در روز جهانی بدون دخانیت نه تنها از مصرف‌ کنندگان دخانیات بلکه از ترویج کنندگان آن فغانمان‌ بلند است به آسمان دود گرفته جهان! 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔻 اکنون زمان یک تصمیم بزرگ فرا رسیده است! ✍️یوسف زارع‌پور در مجله مجازی نویسندگان فارس نوشت: 📝 پدران، مادران، نوجوانان، جوانان، دانشجویان عزیز و .... سلام علیکم 📌حوزه‌ علمیه که بستری برای پرورش فقهاء، رهبران دینی و متفکران سیاسی و مسئولین مهم اجتماعی‌‌ست، همچنان در حال جذب نیرو است... ▫️ حوزه‌‌های علمیه همواره نقشی بنیادین در شکل‌گیری اندیشه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی داشته‌اند. این مراکز نه‌تنها فضایی برای تعمیق معارف دینی هستند، بلکه بستری برای پرورش رهبران فکری و تأثیرگذار در تحولات تاریخی بوده‌اند. ▫️ در طول تاریخ، شخصیت‌های بزرگی چون امام خمینی، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، استاد مطهری، شهید باهنر و بسیاری دیگر از متفکران و مبارزان راه حقیقت، از این حوزه‌ها برخاسته‌اند یا عمیقاً از آموزه‌های آن متأثر شده‌اند. آنان با اتکا به دانش، تقوا و بینش عمیق خود توانستند مسیر جامعه را دگرگون کنند، استعمارگران را به چالش بکشند و در راه استقلال و سربلندی امت اسلامی گام بردارند. ▫️ نهادهای حوزوی همواره پناهگاه اندیشمندانی بوده‌اند که دغدغه تحول و پیشرفت داشته‌اند. در این مراکز، علم و معنویت به هم می‌آمیزد و زمینه‌ساز ظهور انسان‌هایی می‌شود که در پی آرمان‌های بزرگند. هر کس که در برابر ظلم و استعمار ایستاده، یا خدمات ارزنده‌ای برای ملت داشته از این مکان برخاسته است! ▫️ علاوه بر چهره‌های فکری، برخی شخصیت‌های برجسته نیز در عرصه خدمات اجرایی و اجتماعی نقش مؤثری ایفا کرده‌اند. شهید سید ابراهیم رئیسی، نه‌تنها یک فقیه و اندیشمند بود، بلکه با حضور در مسئولیت‌های اجرایی، به خدمت‌رسانی به مردم و ارتقای عدالت اجتماعی اهتمام ورزید. همچنین سید حسن نصرالله، در کنار فعالیت‌های علمی و فکری، در عرصه مقاومت و دفاع از حقوق ملت‌های اسلامی، نقشی راهبردی و تاریخی داشته است. ▫️ امروز نیز با گسترش تغییرات جهانی، فرصت‌های نوینی(حضور در عصر پایان یافتن تمدن منحوس غربی) پیشِ روست، این مسیر همچنان زنده و پویا است. باید پرسید: چه چیزی ارزش آن را دارد که عمر خویش در راه آن صرف کرد؟ اکنون زمان تصمیم‌گیری فرا رسیده است. زمان آن است که گام در مسیری بگذاریم که نه‌تنها خود فرد را تعالی ببخشد، بلکه جامعه را به سوی آینده‌ای روشن‌تر پیش ببرد. ▫️ حوزه‌های علمیه همچنان آماده‌اند تا پذیرای اندیشمندان، مصلحان و پیشگامان تغییر باشند. پرسش اینجاست: آیا شما آماده‌اید بخشی از این حرکت بزرگ باشید؟ اگر هستید، بسم‌الله… 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔰 آیت‌الله العظمی واقعی، او بود… ✍️ سعید سپاهی در مجله مجازی نویسندگان خراسان نوشت: در روزگاری که القاب و عناوین، بی‌وزن‌تر از گذشته به کار می‌روند و حتی "آیت‌الله‌العظمی" بودن هم گاه به بازی قدرت یا شهرت آلوده می‌شود، کلام رهبر انقلاب در ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ مثل تیغ حقیقت بر گردن تزویر فرود می‌آید: «آیت‌الله‌العظمای واقعی، او بود»؛ یعنی امام خمینی. این تعبیر، صرفاً تکریم یک مرجع تقلید نیست؛ تبیین معیار است. امام نه با تکرار دروس حوزوی، بلکه با بعثت‌گونه‌ای از ایمان، تقوا، حکمت و شجاعت، مصداق عینی "آیه‌الله" شد؛ نشانه‌ای از خدا در زمین. این جمله رهبری، در میدان جنگ روایت‌ها، سدی است برابر تحریف. آنانی که می‌خواهند امام را در حد یک فقیه سنتی یا صرفاً یک رهبر سیاسی تقلیل دهند، باید این معیار را هضم کنند: عظمت امام، نه در عنوان، بلکه در تجلی روح توحید، عدالت و ایستادگی در برابر طاغوت بود. آری، در دهر ما که معجزه کم رخ می‌دهد، امام خمینی یک معجزه بود. و ما امروز، وارثان آن معجزه‌ایم؛ اگر با معیار او، زمانه‌مان را تحلیل کنیم. 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔹کتابی که ما نمی‌نویسیم ✍️ عمادالدین ماهرو در مجله مجازی نویسندگان قم نوشت: و شاید... زندگی، کتابی‌ست که ما نمی‌نویسیم. ما فقط صفحه‌گردان‌های خیالیم. مداد دستمان است، اما جوهرش از جایی دیگر می‌آید. می‌نویسیم، خط می‌زنیم، پاک می‌کنیم، و باز، در صفحه‌ی بعد، اتفاقی می‌افتد که اصلاً انتظارش را نداشتیم. فکر می‌کردیم اگر او را انتخاب کنیم، خوشبخت می‌شویم. اگر آن مسیر را برویم، نجات پیدا می‌کنیم. اما مسیرها عوض شدند. آدم‌ها نماندند. اتفاق‌ها، دیر یا زود، آمدند و ما را بردند به جایی دیگر... گاهی خیال می‌کنیم شکست خورده‌ایم. گاهی حس می‌کنیم عقب مانده‌ایم. اما کافی‌ست برگردی و فقط کمی دقیق‌تر نگاه کنی؛ به همه‌ی آن چیزی که گذشت، و آن‌وقت می‌بینی که اگر خیلی چیزها نشد، برای این بود که بهترهایی در راه بودند، که تو هنوز آمادگی‌اش را نداشتی. اگر روزی بفهمی که قصه‌ی زندگی‌ات را تو ننوشته‌ای، که کسی با حوصله، با دلسوزی، همه‌ی فصل‌هایش را چیده، آن‌وقت دیگر از چیزی نمی‌رنچی، نه از چهره‌ات، نه از کارت، نه از دارایی‌ات، نه از اینکه چرا زودتر نرسیدی یا چرا دیرتر رفتی. رضایت، دقیقاً از همین لحظه آغاز می‌شود؛ وقتی که بپذیری این قصه، قصه‌ی توست اما نوشته‌ی دیگری‌ست... و آدمی که راضی‌ست، آرام می‌شود، و آدمی که آرام شد، دیگر از مرگ نمی‌ترسد. او می‌داند خدایی که این‌همه با مهربانی، با دقت، خط‌به‌خط نوشته، پایان این کتاب را هم بلد است چگونه ببندد. پس لبخند می‌زند، می‌گوید: خدایا، اگر این همه زیبایی را در زمین چیدی، لقای تو، لابد از همه‌شان زیباتر است... 💎@howzavian | نویسندگان حوزوی