روزگاری
برای سرش،
جایزه تعیین کرد.
امروز، بر سر نشاند و جایزه داد.
حرف های سیاست مداران، را ردیابی کنید،
هیچگاه حرف دیروز و امروزشان، یکی نبوده؛
شاید هم اصلا سیاست همین است☺️
جای مردان سیاست
بنشانید درخت
✍ یحیی جهانگیری
#نویسندگان_حوزوی_زنجان
@howzavian_zanjan
حکمرانی شهید آیتالله رئیسی زیر سایه ولایت
✍قدرت الله غلمانی
حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب ولایت فقیه معنا و مشروعیت یافته است. شهید آیتالله سید ابراهیم رئیسی، بهعنوان یکی از چهرههای شاخص نظام و رئیسجمهور مردمی و انقلابی، نمونهای بارز از حکمرانی ولایی در دوره معاصر بود. حکمرانی او نهتنها مبتنی بر اصول اسلام سیاسی و آموزههای انقلاب اسلامی بود، بلکه در عمل نشان داد که چگونه میتوان قدرت اجرایی کشور را در مسیر تبعیت از ولایت فقیه، خدمت به مردم و تقویت نظام اسلامی به کار گرفت.
۱. ولایتمداری بهعنوان محور سیاستورزی
یکی از شاخصترین ویژگیهای آیتالله رئیسی، ولایتمداری صادقانه و عملی او بود. وی نهتنها در بیان، بلکه در عملکرد، همواره نشان داد که تصمیمات کلان کشور باید در چارچوب منویات رهبری و راهبردهای کلان نظام اتخاذ شود. اطاعت از ولیفقیه برای او صرفاً یک شعار سیاسی نبود، بلکه مبنای عمیق فکری و اعتقادی داشت که ریشه در باورهای دینی و تجربهی انقلابی او داشت .
🔷در ساختار حکمرانی اسلامی، ولایت فقیه بهعنوان ستون اصلی مشروعیت قدرت و انسجام جامعه اسلامی شناخته میشود. شهید رئیسی نیز این اصل را بهخوبی درک کرده و همواره کوشید میان دولت و رهبری پیوندی مستحکم، هماهنگ و متعهدانه برقرار سازد .
۲. دولت مردمی در چارچوب رهنمودهای رهبری
آیتالله رئیسی، دولت خود را «دولت مردمی» نام نهاد؛ دولتی که هم به نیازهای مردم پاسخ دهد و هم در خط مستقیم ولایت حرکت کند. او معتقد بود که ولایتمداری با مردمیبودن در تعارض نیست، بلکه مکمل یکدیگرند. در بسیاری از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، تاکید شده است که مسؤولان باید سادهزیست و در میان مردم باشند .
🔷برای نمونه، توجه ویژه رئیسی به مناطق محروم، سفرهای استانی منظم، دیدارهای بدون واسطه با مردم و اهتمام به مطالبات مردمی، نشانهای از همسویی کامل او با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری بود.
۳. مبارزه با فساد در امتداد رهنمودهای ولایت
یکی از ارکان حکمرانی آیتالله رئیسی، مبارزه قاطع با فساد بود؛ موضوعی که رهبر انقلاب بارها آن را از اولویتهای اصلی کشور دانستهاند. چه در دوران ریاست بر قوه قضائیه و چه در دولت سیزدهم، رئیسی با رویکردی جدی و بیمصلحتاندیش در برابر مفاسد ایستاد .
🔷این سیاست مبارزه با فساد بر مبنای راهبرد کلان «شفافیت، عدالت، سلامت اداری» طراحی شده بود و در مسیر تحقق دولت اسلامی، که یکی از مراحل تمدن نوین اسلامی معرفی شده، قرار داشت.
۴. تبعیت در تصمیمگیریهای کلان
در مسائل سیاست خارجی، رئیسی با نگاهی راهبردی مبتنی بر سهگانه «عزت، حکمت، مصلحت» که رهبر معظم انقلاب آن را تبیین کردهاند، حرکت کرد. او در کنار مذاکرات هستهای، تقویت دیپلماسی منطقهای، افزایش روابط با شرق و استفاده از ظرفیتهای همکاری بینالمللی، همواره بر استقلال سیاسی و اقتصادی کشور تاکید داشت.
🔷نگاه رئیسی به توان داخلی، اقتصاد مقاومتی و پیشرفت درونزا نیز همراستا با رهنمودهای مقام معظم رهبری بود و در برنامههای اقتصادی دولت سیزدهم بهوضوح دیده میشود.
۵. انس با رهبری، نه صرفاً تبعیت
در شخصیت آیتالله رئیسی، تبعیت از رهبری صرفاً به معنای اطاعت اداری یا سیاسی نبود، بلکه رابطهای عمیق، فکری، معرفتی و ایمانی میان او و رهبر انقلاب وجود داشت. این پیوند معرفتی به رئیسی کمک میکرد تا تصمیمگیریهای خود را در چارچوبی از فهم عمیق از اولویتهای نظام اسلامی سامان دهد.
🔷از نظر بسیاری از تحلیلگران سیاسی، رئیسی نهتنها یک مدیر انقلابی، بلکه «فرزند فکری و سیاسی ولایت» بود. این نزدیکی فکری باعث شده بود که دولت او در بسیاری از حوزهها، رویکردی منسجم، متعهد و ارزشی داشته باشد.
نتیجهگیری
حکمرانی شهید آیتالله رئیسی را میتوان نمونهای از تحقق دولت اسلامی در ذیل ولایت فقیه دانست. او در مقام یک مدیر انقلابی، با صداقت، سادهزیستی، مردمیبودن و وفاداری به ولایت، الگویی از حاکم اسلامی مبتنی بر فقه سیاسی شیعه را به نمایش گذاشت. عملکرد او نشان داد که حکمرانی ولایی میتواند در مواجهه با چالشهای پیچیده سیاسی و اقتصادی، کارآمد، اخلاقمدار و مردممحور باشد.
#حکمرانی_ولایی
#ولایت_پذیری
#شهید_جمهور
#شهید_ورزقان
#خادم_ملت
#شهید_رئیسی
#غلمانی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
نهایی شماره 261.pdf
حجم:
11.55M
پرونده ویژه روزنامه آگاه با عنوان
«الگوی مدیریت خستگی ناپذیر»
به قلم اعضای شبکه نویسندگان 👇
۱_ تاریخ نام شما را صدا میزند
✍️ علیرضا موذنی
۲_ تقابل رئیسی؛ ماکیاولی
✍️ علی عسگری
۳_ قدرت سازنده خدمت
✍️سعید توتونکار
۴_ خلق نصاب تازه مدیریتی
✍️ علی رشیدی
۵_ رئیس حکمران
✍️محمدرضا نصیری
۶_ عدالت محوری در حوزه زنان
✍️علیرضا احمدی قره زاغ
۷_ عدالت ولایی
✍️حسین انجدانی
۸_ رئیس جمهور تراز حکومت اسلامی
✍️سجاد فعال
۹_ ایستاده در کنار مقاومت
✍️علیرضا مکتبدار
۱۰_ الگوی خادم انقلابی و رئیس جمهور میدانی
✍️داود فریادرس
۱۱_ نقطه امیدواری مردم
✍️ قدرت الله غلمانی
۱۲_ در دوران شهید جمهور
✍️حسین کاظم زاده
۱۳_ آیینه ما
✍️ محمدرضا بابایی
۱۴_ قاضی در قاب رسانه
✍️ یوسف پورجم
۱۵_ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
✍️مریم جهانگیر
۱۶_سید عزیز
✍️فاطمه ارجمند
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
کتاب، نفَس آرام خرد در هیاهوی جهان
در دنیایی که سرعت حرف اول را میزند و تصویر جای اندیشه را گرفته، کتاب هنوز آرامترین و عمیقترین راهِ رسیدن به خود و جهان است.
کتاب، گفتوگوییست بیزمان میان ذهنها؛ پلیست میان دیروز و فردا، میان رؤیا و واقعیت.
هر صفحهاش فرصتیست برای توقف، برای تأمل، برای فرار از سطحینگریها.
در دل کلمات، انسان میآموزد که پرسشگر باشد، بپرسد، بفهمد، دوباره بخواند و از نو بیندیشد.
کتابخوانی، نه یک عادت که یک سبک زندگیست؛ سرشار از نور، تفکر و فهم.
🔗 قلمرو حقیقت
#کتابخوانی
#نمایشگاه_کتاب
@howzavian_hamedan
💢 مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند؛
✍️ نویسندگی خلّاق
👤استاد: علی اصغر کاویانی
📆 زمان ثبت نام : از ۲۵ اردیبهشت ماه
💎 مزیت شرکت در دوره:
📌اعطای گواهی معتبر
📌معرفی به موسسات جهت بکارگیری(در صورت اخذ امتیاز لازم)
📌ورود به باشگاه نویسندگی مدرسه رحا (پس از اتمام دوره)
⁉️ باشگاه مهارتی چیست؟
🔅 دورهمی آموزشی(به صورت کارگاه) با حضور اساتید
نقد و بررسی تولیدات متنی و استمرار مباحث آموزشی،
به همراه انتشار مطالب منتخب در سایت رحامدیا
🎙دوره بصورت آفلاین برگزار میگردد.
📌جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط دوره به ای دی زیر مراجعه کنید: 👇
@adm_schl
#مدرسه_رحا
#نویسندگی_خلاق
_________________
📗 @raha_sch
مسئول مرکز رسانه حوزههای علمیه:
دغدغه نویسندگان حوزوی، عملیاتیشدن پیام رهبر انقلاب باشد
حجت الاسلام رضا رستمی، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزههای علمیه در نشست «حوزه علمیهی پیشرو و الزامات رسانهای» مهمترین فراز پیام رهبر معظم انقلاب را مربوط به لزوم پیدا شدن رویکرد تمدنسازی در حوزده برشمرد و گفت: لازمه تولید رویکرد تمدنی و اقامه کردن تمدن اسلامی این است که حوزه علمیه پاسخگوی ابعاد حوزه تمدنی باشد و برای این منظور به نیروی انسانی و منابع علمی نیاز دارد که بحمدلله حوزه علمیه در هر دومورد کمبود ندارد.
معولا بعد از صدور چنین پیامهایی موجی هیجانی شکل میگیرد ولی به مرور زمان به فراموشی سپرده میشود و ما برای اینکه این اتفاق در مورد پیام رهبر معظم انقلاب رقم نخورد لازم است ضمن استخراج ریز موضوعات این پیام موضوعاتی که با پیگیری قابلیت اجرایی شدن در بازه زمانی یک الی دو سال را دارند را در دستور کار رسانهای خود قرار دهیم. و نویسندگان حوزوی نقش مهم در عملیاتی و اجرایی شدن این پیام خواهند داشت.
یادداشت نویسی از نشستهای علمی و از مصاحبه مهمتر است و با شناسایی تعداد زیادی از نویسندگان حوزوی جبهه انقلاب در پویش یکصد سالگی حوزه علمیه و شبکهسازی آنها میتوانیم در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش آفرینی کنیم.
https://virasty.com/HOWZAVIAN/1747284318985617506
#ویراستی_ها
☑️ @VIRASTYHA
.
🔅 فقیهی در میان جمهور
🔹در میان انبوه گزارشهایی که درباره کارنامه اجرایی آیتالله رئیسی منتشر شده، کمتر به لایهای ژرفتر از وجود او توجه شده است؛ همان لایهای که در سحرگاهان قم و مشهد، در حلقههای درس خارج فقه شکل گرفت.
✍️ یادداشت حسین کاظمزاده را در خبرگزاری تسنیم بخوانید
https://tn.ai/3313410
#شهید_رئیسی
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
.
✔️ حکمرانی شهید رئیسی زیر سایه ولایت
🔅آیت الله رئیسی در مسائل سیاست خارجی با نگاهی راهبردی مبتنی بر سهگانه «عزت، حکمت، مصلحت» که رهبر معظم انقلاب آن را تبیین کردهاند، حرکت کرد.
✍️ قدرت الله غلمانی در خبرگزاری تسنیم
https://tn.ai/3313309
#شهید_رئیسی
#تبلیغ_مکتوب
#جهاد_روایت
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی
🔸️#خدمتگزار_خوزستان همچنان در دلها زنده است
🔹️در آستانه سالگرد شهادت آیتالله سید ابراهیم رئیسی، رئیسجمهور فقید کشورمان، کاربران خوزستانی با راهاندازی پویشی گسترده در شبکه اجتماعی ایکس، کلیدواژه #خدمتگزار_خوزستان را به ترند نخست منطقه تبدیل کردند.
🔹️این پویش مردمی در واکنش به تلاشهای خستگیناپذیر آیتالله رئیسی در سفرهای استانی به خوزستان، حل مشکلات زیربنایی، و پیگیری عدالتمحور مسائل مردم این استان شکل گرفته است. بسیاری از کاربران با انتشار تصاویر، خاطرات، و ویدیوهای مرتبط با سفرهای ایشان به شهرهای مختلف خوزستان، از خدمات آن شهید بزرگوار قدردانی کردند.
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
.
۷۷ سال نکبت!
🔻دولت جعلی و تروریستی اسرائیل ۷۷ ساله شد. دولتی دینی با آرمانها و شعارهایی کاملا صریح که اتفاقا برعکس تصور، بین ما و آنها بسیار شباهت هست!
🔻ما هنوز چهار دهه نگذشته، از تکرار برخی شعارها خجالت میکشیم. ادبیاتمان از برادر فلان و صدور انقلاب به جناب مهندس و تعامل دیپلماتیک وتنشزدائی تغییر کرده و ریش و لباسمان کلی بهبود یافته! اما آنها بعد از ۷۷ سال هنوز با همان شور و حال، از دولت بزرگ قوم برگزیده حرف میزنند و با انگیزههای آخرالزمانی برایش میجنگند. حتی در جلسات هیأت وزیران کلاه مخصوص(کیپا) از پس سرشان نمیافتد و از تصریح به باورهایشان شرم ندارند؛ با آرمانهایشان شوخی نمیکنند و کارشان را واقعا جدی گرفتهاند.
🔻به قول مبارک امیرالمومنین(ع): فَيا عجباً عَجباً.. مِن اجتماعِ هَؤلاءِ الْقوْمِ عَلى بَاطِلِهِمْ
شگفتا، شگفتا، از همدست بودن اين قوم با يكديگر با آنكه بر باطلاند(خطبه/۲۷)
چرا ۷۷ سال؟
🔻بگذارید برگردیم عقبتر، به صد و بیست سال پیش. نام تئودور هرتزل را لابد شنیدهاید؟ پدر دولت اسراییل. او یکی از همان انسانهای استثنایی مثل هیتلر و ناپلئون و... است.
🔻این جوان پرشور و روزنامهنگار ناآرام، برای تحقق هدفاش فقط مقاله ننوشت و حرف نزد، بلکه دور دنیا گشت، و حتی با سلطان عبدالحمید عثمانی و ادموند روتچیلد هم ملاقات کرد و هنگامی که با تلاش فراوان و با هزینه شخصی نخستین کنگره یهودیان جهان را برگزار نمود، همانشب در حالیکه هنوز نه به بار بود و نه به دار، چیزی در دفتر خاطرات خصوصیاش نوشت که شگفتانگیز است:
«من دولت یهود را تشکیل دادم! و اگر امروز این حرف را با صدای بلند بگویم همه دنیا مسخرهام میکنند، اما اگر پنج سال بعد نباشد، قطعا پنجاه سال بعد همه مردم این دولت را خواهند دید!»
و این اتفاق بعد از مرگش تنها، به فاصله یکسال از پیشبینی او رخ داد!
🔻طبیعی بود دولت اشغالگر و سازمان اطلاعاتی موساد در این سالها بیکار ننشینند و در طول ۷۷ سال کار رسمی و شبانهروزی به تامین اهدافشان مشغول باشند. در این مدت رژیم صهیونیستی در سه سطح به طور جدی کار کرده است:
۱- در سطح سیاسی و دیپلماسی و نهادهای رسمی و موسسات و سران عرب و گروههای مرجع، چه با تطمیع و چه با تخویف و... از جورکردن زن انگلیسی برای فلان شاه عرب (که حالا فرزند همان زن در اردن شاه است) تا تأمین ویلا در خاک اسراییل برای فلان امیر خلیجفارس و...
۲- در سطح عموم، گسترش فساد و بیبندوباری و... بهوضوح آشکار است.(شعر ایرج میرزا بود؟ شیطان به طرف گفت: یا آدم بکش یا دزدی کن یا شراب بنوش. شخص این آخری را انتخاب کرد که کم ضررتر باشد! و بعد از مستی هم دزدی کرد و هم آدم کشت!)
۳- در سطح امنیتی، ترور مستمر و سرکوب مدام مخالفان و حذف فیزیکی افراد، جریانها و گروههایی که تهدیدی برای موجودیت این رژیم جعلی بودند. داستان این بخش، به قول فردوسی، «یکی داستانی است پر آب چشم.»
🔻واقعیت این است که ما از وضع دنیا و حتی وضع عربهای همسایهمان اطلاعات درستی نداریم و نمیدانیم اکنون در مسایل و معادلات خاورمیانه چه عواملی دخیل هستند. مثلا چندنفر از ما خبر داریم که چند هزار ازدواج عربی، با دختران اسراییلی رخ داده، حتی سمیر قنطار در زمان اسارت با یک زن اسراییلی ازدواج کرد.
بله، ماجرا جدیتر از این حرفهاست!
🔻در سطح عموم نیز طی سالهای اخیر، با گسترش سرسامآور کانالهای ماهوارهای، خصوصا در زمینه موسیقی و فیلم، ترویج مشروبات الکلی و هرزگی و سرعت انتقال فرهنگ غربی در کشورهایاسلامی و عربی به شکل تصاعدی رشد کرده و عادیسازی شده است.
🔻در همین بیروت که پایگاه رسانهای عربی است و نیمی از آن، عناصر مؤمن و طرفدار حزبالله، نسخه عربی کانال تلویزیونی معروف fashion ارائه میشود و هم ترجمه عربی مجله مشهور elle. از چندسال گذشته نیز مجله جسد برای افراد بالای هجدهسال با کلی سر و صدا راه اندازی شد. همچنین در دانشگاهها که مرکز دانش و فرهیختگیاند، هرسال ملکه زیبایی انتخاب میشود، آن هم با کلی افتخار و با حضور رییس و اساتید دانشگاه و...
🔻قصه، قصۀ بیغیرتی حاکمان كشورهای عربی از بالا و بیرغبتی جماعت، از پایین است و ملت بیحال، بیرمق و تخدیرشده و تا بیخ خرخره آلودهای که دنبال دردسر نمیگردند. میخواهند یک لقمه نان بخورند و صفا کنند و... زین لهم الشیطان و..(انفال/۴۸)
🔻باری، تمام حرف این است که مصیبت امروز دنیای عرب از ۷۷ سال پیش شروع شده و امروز، بیش از کودکان در خون غلتیده و بدنهای پاره پاره غزه، باید بر شکمهای گنده و چشمهای خمار حاكمان بلاد عربی و امت بیحال آن گریست که روزی غیرت عربیشان زبانزد بود و شجاعت و شهامتشان در پیکارها قصه میساخت و افسانه میپرداخت اما ...
#رژیم_صهیونستی
#فلسطین_اشغالی
#غزه_مظلوم
علیخسروی
@bahr_dar_koze
@howzavian_hamedan
💠 تفسیرِ زیارتِ حکیم
✍ مهدی عامری
سفر اخیر علامه جوادی آملی، حکیم الهی و مرجع بصیر، به عتبات عالیات، رویدادی ژرف در ساحت دین و اندیشه بود. سفری زیارتی که باطنش بازگشت عارفانه یک فقیهِ مفسر به منبع نور و ولایت بود. حضوری که نهتنها عطر عبودیت و ادب در حرمهای شریف پراکند، بلکه حامل پیامهایی جدی برای حوزههای علمیه، نخبگان دینی و مؤمنان زمانه بود.
1⃣پیوند ناگسستنی قم و نجف
دیدار آیتالله جوادی آملی با مراجع نجف، از جمله حضرت آیتالله سیستانی، فراتر از احترامهای شخصی، تبلوری از همافزایی دو قطب فکری جهان تشیع بود. قم، با میراث فلسفی، تفسیری و حکمی خود، و نجف، با عمق فقهی و اصولیاش، اگر در یک میدان همدلانه گرد آیند، میتوانند افق تمدنی شیعه را بار دیگر روشن کنند. این دیدارها یادآور این حقیقت است که همدلی و همافقی مرجعیت، امت را به وحدت و بلوغ میرساند.
2⃣ادب، معرفت، حضور
آنچه در سلوک زیارتی حضرت استاد به چشم آمد، تنها یک حضور عبادی نبود؛ بلکه حضور با ادب بود. آداب رفتن، قرائت دعا، تواضع در مقابل ضریحها، و آرامش ملکوتی ایشان، درسنامهای زنده از «زیارت عارفانه» بود؛ زیارتی که نهفقط با اشک چشم بلکه با اشراق دل و شعور عقل همراه است.
در دورانی که برخی زیارتها به احساسات سطحی یا خرافات آلوده شدهاند، این سلوک متین، تلنگری بود به طلاب و زائران که زیارت، تمرین خشوع و عبودیت است، نه فقط اظهار محبت؛ حضور در محضر امام است، نه حضور در محض نماد. آنچه در کتابهای ایشان خوانده بودیم در منش ایشان عیان بود که زیارت یعنی اتحاد زائر و مزور.
3⃣علم در کنار توسل
در جریان این سفر، آیتالله جوادی آملی مجموعهای از آثار خود، از جمله ادب فنای مقربان و تفسیر تسنیم را به عتبات مقدسه و مرجعیت اهدا کردند. این اقدام، تجلی پیوند میان زیارت و معرفت بود. در نگاه این حکیم قرآنی، معرفت امام، در متن عقلانیت و الهیات توحیدی فهم میشود، و زیارت باید با تأمل در معارف اهلبیت و اتصال قلبی به حقیقت ولایت همراه باشد. دنیای اسلام در این سفر، با یکی از نابترین منابع فکری #روحانیت_اصیل شیعه آشنا شد؛ و این آگاهی، اگر به درستی شناسانده شود، میتواند زمینهساز تألیف قلوب و درک عمیقتری از جایگاه تشیع در منظومه دین گردد.
4⃣مرجعیت فراملی
استقبال گرم و صمیمی مردم عراق، خادمان و زائران عتبات از حضرت آیتالله جوادی آملی، نشان داد که مرجعیت دینی، مرز نمیشناسد. محبت مردم نجف، کربلا و سامرا به این عالم ربانی، بیانگر آن بود که مردم عراق مرجعیت ایرانی را نه بیگانه، بلکه بخشی از دارایی مشترک امت شیعه میدانند.
در روزگاری که سیاست، مرز میکشد، عشق به عالمان ربانی مرزها را میشکند؛ و اینجا مرجعیت، عامل وحدت است نه اختلاف.
5⃣احیای سنتِ زیارتِ عالمان
سنت زیارتی علما، از نشانههای حیات علمی و معنوی حوزههای شیعه بوده است. علمای ربانی نهفقط برای زیارت، بلکه برای بازخوانی معنا، تقویت پیوند حوزه و امت، و تجدید عهد با اهلبیت به عتبات میرفتند. سفر آیتالله جوادی آملی، در تداوم این سنت بود: زیارت به مثابه وظیفه. این حرکت میتواند الگویی باشد برای نسل جدید حوزه که در فضای پیچیده معاصر، میان عقل، احساس، هویت و مسئولیت حرکت میکنند.
6⃣نمایه و نمادِ اسلام سیاسی
علامه جوادی آملی تنها یک چهره علمی حوزوی نیستند؛ ایشان از ارکان نظری و معرفتی جمهوری اسلامی و از مفسران ژرفاندیش «اسلام سیاسی» بهشمار میروند. اندیشهای که در آن، توحید، عدالت، ولایت، عقلانیت و کرامت انسان، بهمثابه پایههای تمدنی یک نظام الهی مطرح میشود.
در طول دهههای پس از انقلاب، نقش ایشان در تبیین مبانی فقهی، کلامی و فلسفی نظام اسلامی، بیبدیل بوده است.
از این منظر، احترام عمومی به ایشان در سطح عراق، بهویژه در شهرهای مقدس و از سوی مراجع و نخبگان، در حقیقت نوعی احترام به منظومه معرفتی جمهوری اسلامی و نشاندهنده پذیرش حکیمانه چهرهای از ایران اسلامی در میان امت تشیع است.
7⃣پیوست رسانهای
سفر علامه جوادی آملی به عتبات، اگرچه در ظاهر کوتاه و بیهیاهو بود، اما در حقیقت، بخشی از حافظه معنوی و معرفتی شیعه معاصر را رقم زد؛ حافظهای که اگر ثبت و روایت نشود، به فراموشی میرود. کاش رسانهها و نهادهای فرهنگی، با همت بلند، مستندی فاخر از این سفر تهیه کنند؛ مستندی که نهفقط تصاویر زیارت، که عمق سلوک، نگاه، گفتگوها و تأملات این حکیم ربانی را روایت کند.
و کاش همراهان ایشان، خاطرات و لحظات این سفر را بنویسند و بگویند؛ تا این زیارت در تاریخ بماند، نه صرفاً به عنوان سفری خارجی، بلکه بهعنوان «تفسیر زیارت حکیم» برای نسلهای آینده.
#قول_سدید
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
بگیر بالِ مرا باز در هوای خودت
مرا بِبر به کنارت، به کربلایِ خودت
#امام_حسین
#شب_جمعه
🎤نَشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
#محله_سیدالشهداء_پردیسان
🔅 @m_Seyedoshohada