39.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آستانه برگزاری کنگره بازتأسیس یکصدسالگی حوزه علمیه قم برگزار شد؛
📽 تیزر | نشست گفتمانی "حوزه آینده؛ فرصتها و چالشها"
همراه با ارائه هایی از حجج الاسلام:
▫️قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔹محمدعلی لیالی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
▫️رضا رستمی، مدیر مرکز رسانه و فضای مجازی حوزههای علمیه
🔹حبیب بنیسی، مدیر مرکز تخصصی مطالعات دین و فضای مجازی
▫️یحیی جهانگیری، مبلغ بین الملل و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم
🔹محمد سعادتمند، پژوهشگر مطالعات تطبیقی قرآن و حدیث
▫️سلمان رئوفی، استاد حوزه علمیه
🔹حمید جلالی، مدیر مرکز تخصصی شهدای محراب
▫️حمید برزگار، مدیر پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه
با تشکر از:
▫️خبرگزاری تسنیم و رسانه رحا مدیا
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
حوزه و هوش مصنوعی
🔻اگر مرز میان «تشخیص انسانی» و «محاسبه ماشینی» پاک شود، چه چیزی از فقه باقی میماند؟ حوزه باید در جهانِ داده، همچنان حافظ معنا بماند... نه تحلیلگر عدد.
#حوزه_و_آینده
#عکس_نوشت
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
نهایی شماره 249.pdf
حجم:
2.49M
پروندهی ویژهی روزنامهی آگاه
با عنوان "محکم و محتاط" به بررسی اندیشهی راهبردی رهبر انقلاب در خصوص مسالهی مذاکره پرداخته است.
با آثاری از نویسندگان حوزوی و نخبگان اندیشهی انقلاب همراه شوید:
روایت تقابل دو جهانبینی
🖋یوسف پورجم
پساحقیقت در برابر حافظه تاریخی
🖋محمدرضا بابایی
میز پرماجرا
🖋سعید توتونکار
مذاکره یا مذاکره
🖋داود فاضل فلاورجانی
نبرد نامتقارن
🖋سیدحسین موسوی
عبور از ترس
🖋محمدمحسن بنیاحمدی
تعادل سازی سیال
🖋سجاد انجمشعاع
از اصول تا ابزارهای انعطافپذیر
🖋محمدصادق خرسند
ما و تاریخ
🖋علی رشیدی
مذاکره؛ تاکتیک یا اصل؟!
🖋علی صالحی
دیپلماسی، مقاومت فعال
🖋محمد حائری شیرازی
استراتژی ترس
🖋مرتضی رجایی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
#اطلاعیه_ثبتنام
🔆 دوره آموزشی-کارگاهی «بُمب نویس ۲»
🔸مدرسه نویسندگی نگاشته برگزار میکند:
دوره جامع و کاربردی آموزش مقدماتی نویسندگی با تدریس #محمدجوادمحمودی
✅ سرفصلهای دوره:
• سناریو نویسی
• داستان نویسی
• یادداشت نویسی
✍🏻 ویژگیهای دوره:
• ۱۲ جلسه آموزشی
• تمرینهای کاربردی
• ۲ جلسه پرسش و پاسخ برخط
• پشتیبانی و بررسی تمرینها توسط استاد
🕚 زمان ثبت نام: تا عصر روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
⚠️ ظرفیت دوره محدود است!
🔍 برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال نگاشته مراجعه کنید:
https://eitaa.com/joinchat/3219521655C6285a1161b
🔰آیدی پشتیبان دوره:
@bomb_nevis
#آموزش_نویسندگی
#نویسندگی_خلاق
#مدرسه_نگاشته
✅ به بهانه #روز_مُعلم و تکریم مقام #اُستاد
💠 مرحوم دکتر عبدالحسین حائری، کتابشناس و نسخه شناس برجسته کشور و نواده دختری مؤسس حوزه علمیه قم (آیتالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی) در گفتگو با مؤسسه مطالعات و تاریخ معاصر ایران🔰
آیت الله شیخ عبدالکریم حائری(ره)مؤسس حوزه، به استادشان مرحوم شیخ فضلالله نوری(ره) علاقه و ارتباط معنوی و عاطفی ویژهای داشتند، از یادداشتهایی که از شیخ فضلالله باقی مانده کاملا مشخص است که چه انسان الهی و معنویای بودهاند.../کد گفتگو 4877
💠 آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره):
اُستاد ما، حضرت آقا شیخ فضل الله نوری(ره) که جامع معقول و منقول و مظهر حق و حقیقت بود، سرانجام توسط دشمنان دین و مملکت، به شهادت رسید./ بیان العلما
✳️ @ShahidRabe
📋 تحلیل ویژگیهای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بینالمللی
✍قدرت الله غلمانی
در ادبیات روابط بینالملل، قدرت نرم به توانایی کشورها در تأثیرگذاری بر دیگران از طریق جذابیت فرهنگی، ارزشهای اخلاقی، و مشروعیت سیاسی اشاره دارد؛ نه اجبار نظامی یا فشار اقتصادی (Nye, 2004 جوزف نای). جمهوری اسلامی ایران، با بهرهگیری از آموزههای اسلامی، فرهنگ مقاومت، و راهبردهای دیپلماسی ارزشی، قدرت نرم خود را در مذاکرات بینالمللی، بهویژه در پروندههای مهمی چون مذاکرات هستهای، به کار گرفته است. این قدرت نرم، ویژگیهایی دارد که آن را از الگوهای رایج قدرت نرم در غرب متمایز میسازد.
این یادداشت به ویژگی های این قدرت نرم در مذاکرات بینالمللی می پردازد.
1. پایهگذاری بر ارزشهای اسلامی و انقلابی
قدرت نرم ایران برخلاف بسیاری از کشورها که بر جذابیت فرهنگی سکولار یا مصرفگرایی تکیه دارند، بر اصولی چون عدالت، کرامت انسانی، استقلال، و مخالفت با ظلم بنا شده است (محمدی، علی. (1397). «نقش ارزشهای اسلامی در تولید قدرت نرم ایران». مجله علوم سیاسی و روابط بینالملل ) که این ویژگی ها را از قرآن کریم وامدار است.این ارزشها در گفتمان رسمی جمهوری اسلامی ایران و بیانات رهبری نظام نمود دارد و زمینه اقناع اخلاقی و معنوی را در فضای دیپلماتیک فراهم میسازد.
2. دیپلماسی مقاومت و ایستادگی
یکی از وجوه ممتاز قدرت نرم ایران، پیوند آن با گفتمان مقاومت است. این گفتمان، که مبتنی بر ایستادگی در برابر نظام سلطه است، همزمان با جاذبه اخلاقی و ارزشی خود، به افزایش مشروعیت جمهوری اسلامی در میان ملتهای آزاده و مستضعف جهان انجامیده است ( حسینی، محمدرضا. (1395). «گفتمان مقاومت و تأثیر آن بر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران». پژوهشنامه انقلاب اسلامی ).
در مذاکرات، این رویکرد سبب شد ایران با حفظ عزت، از موضع اقتدار نرم وارد گفتگوها شود.در حقیقت روحیه دفاع از مظلومین عالم؛توانست بر قدرت نرم ایران اسلامی در عرصه بین الملل بیفزاید و با این گفتمان مظلومین عالم را پشت سر خویش داشته باشد.
3. تأکید بر گفتوگوی منطقی و تعامل محترمانه
جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بینالمللی، بهویژه در جریان برجام، با تکیه بر عقلانیت گفتاری، استفاده از زبان دیپلماتیک قوی و پایبندی به اصول حقوق بینالملل، چهرهای منطقی و گفتوگو محور از خود ارائه داد (قاسمی، محمد. (1396). «تحلیل گفتمان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هستهای». فصلنامه مطالعات سیاست خارجی جهان اسلام).
این ویژگی از قدرت نرم، در تضاد با تبلیغات رسانهای غربی قرار گرفت که ایران را کشور غیرمنطقی معرفی میکرد.احترام و زبان منطق ایران اسلامی توانست نقشه های رسانه ای آنها را در مذاکرات نقش بر آب کند و باعث شد سایر کشورها با زبان احترام متقابل با ایران مقتدر گفتگو کنند و زبان زورگویی را از طرف مقابل خویش با این روحیه احترام و بزرگ منشی بگیرد.
4. هدایت راهبردی از سوی رهبری دینی
برخلاف کشورهای غربی که قدرت نرم را غالباً محصول نخبگان فرهنگی و رسانهای میدانند، در جمهوری اسلامی، این قدرت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی حکیمانه و الهی جهتدهی میشود. راهبرد «عزت، حکمت و مصلحت» که از سوی حضرت آیتالله خامنهای ترسیم شده، جهت و حدود استفاده از قدرت نرم در سیاست خارجی را مشخص کرده است (خامنهای، سید علی. (1394). بیانات در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا. پایگاه KHAMENEI.IR).
تا زمانی که مذاکره کنندگان به اصل مترقی ولایت فقیه پایبند بوده اند؛در مسیر خوبی از مذاکرات قرار گرفته اند.
5. مشروعیت مردمی و استقلالطلبی
یکی از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی، مشروعیت درونزا و مبتنی بر مردمسالاری دینی است. این مشروعیت باعث شده که مذاکرهکنندگان ایرانی بتوانند با پشتوانه اعتماد عمومی، از موضع استقلال و بدون وابستگی به قدرتهای خارجی، وارد عرصه دیپلماسی شوند (باقری، سید رضا. (1398 «قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و چالشهای سیاست خارجی». فصلنامه راهبرد دفاعی).
در ادبیات قدرت نرم، این استقلال سیاسی یکی از شاخصههای اثربخشی در اقناع بینالمللی است که در بسیاری از نظامات دیگر این مشروعیت مردمی وجود ندارد.
قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بینالمللی دارای ویژگیهایی متمایز و هویتمحور است که آن را از الگوهای لیبرال و سکولار جهانی متمایز میسازد. تکیه بر ارزشهای اسلامی، مقاومت در برابر سلطه، گفتوگوی منطقی، رهبری دینی و استقلالطلبی، مهمترین ارکان این قدرت نرم هستند. استمرار و توسعه این مؤلفهها میتواند به تقویت جایگاه ایران در نظام بینالملل و تعامل سازنده با دیگر کشورها منجر شود.
#قدرت_نرم
#مذاکرات_هسته_ای
#سیاست_خارجی
#نویسندگان_حوزوی_خراسان
https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📜بستهخبری/ مطالب مربوط به #یکصدسالگی_بازتاسیس_حوزه علمیه قم در حوزهنیوز
➖➖➖
🕌 چگونه قم به قلب تپنده تشیع تبدیل شد؟
🔗 hawzahnews.com/xdFGD
📿 پدر معنوی مرجعیت معاصر شیعه
🔗 hawzahnews.com/xdFG5
✍️ یادداشت | بازیابی هویت حوزه در قاب تصویر
🔗 hawzahnews.com/xdFQ9
⚔️ نبرد پنهان سه مرجع برای بقای حوزه در دوران پهلوی
🔗 hawzahnews.com/xdFJY
🕋 احیای حوزه و تقابل روحانیت با سکولاریسم رضاخان
🔗 hawzahnews.com/xdFyj
🌍 حاج شیخ: به ایران میروم و به اسلام و مسلمین خدمت میکنم
🔗 hawzahnews.com/xdFCf
💎 جواهر حوزه علمیه؛ پدر معنوی نسلی از رهبران
🔗 hawzahnews.com/xdFzX
🔹 حوزه علمیه در برابر مثلث استبداد، استعمار، استکبار
🔗 hawzahnews.com/xdFym
🌐 یادداشت | حوزه علمیه در تقابل تمدنی با غرب
🔗 hawzahnews.com/xdFxt
📖 یادداشت | آشنایی با برخی از ویژگیهای آیتالله عبدالکریم حائری یزدی
🔗 hawzahnews.com/xdDwF
#یکصدسالگی_بازتاسیس_حوزه علمیه قم
@HawzahNews / خبرگزاریحوزه
معلم، ترانهسرای عشق و آگاهی
✍ مهدی رضاوش
در دل هر کلاس، نغمهای ناپیداست... نوای دلنشینی که نه از تخته و گچ، که از جان معلم برمیخیزد. روز معلم، روز بوسه زدن بر دستانی است که بهجای تازیانه، مهر میکارند و بهجای فریاد، صبوری میآموزند.
معلم، تنها یک واژه نیست. معلم، تپش عاشقانهایست در سینهی مدرسه؛ قلبی که بیهیاهو میتپد تا جانها روشن شود. او عاشق است؛ عاشق دانستن، عاشق فهمیدن، عاشق پرواز دادن بالهای خیال نوجوانی که هنوز دنیایش کوچک است.
چه کسی جز معلم میتواند با نگاهی، دردی را درمان کند؟ چه کسی میتواند از درون تاریکی، چراغی برفروزد که سالها نوری باشد برای یک عمر راه؟ معلم، شاعریست که واژگانش عشق است و قافیهاش ایثار. او میآموزد، نه فقط درس ریاضی و ادبیات، که راز مهربانی، تحمل، و امید را.
روز معلم، روز سپاس از کسانی است که بیهیچ ادعایی، از جان مایه میگذارند؛ لبخندشان، دعای صبحگاهیشان، و نگاه مهربانشان، همه یادگارهای ابدیاند در دفتر دل شاگردان.
معلم عزیز! اگر هزاران بار هم بگوییم "دوستت داریم"، باز کم گفتهایم. تو را با گل و لبخند، با اشک و شوق، با تمام واژههای عاشقانهای که میشناسیم، پاس میداریم.
روزت مبارک، ای ترانهخوان خاموشِ عشق.
نویسندگان حوزوی استان آذربایجان غربی
@howzavian_westazarbaijan
🔸صلَّى اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ...
کاش میشد که شبی درحرمت سر میشد
شب جمعه اگرم بود چه بهتر می شد...
#امام_حسین
#دلتنگ_حرم😭💔
🎤نشـــــــر=صَــــدَقِہ جاریِہ
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💎@howzavian | نویسندگان حوزوی