eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
632 ویدیو
209 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 «مردم» کدام‌اند؟ ✍️محمدمهدی دستورانی شما را نمی‌دانم؛ ولی من به عنوان یک دهه‌هشتادی، به عنوان کسی که دنبال فهم حقیقت و طرف حق است، مطلبی بدجور در ذهنم رژه می‌رود. رسانه‌ها و آزادی‌خواهان، باید چند نفر دور هم به خاطر هدفی مشترک جمع شوند، که این‌ها نام «مَردُم» را روی آن‌ها بگذارند؟ حتما باید تعدادشان یک عدد خاصی باشد که کمتر یا بیشتر آن، دیگر نام «مردم» نمی‌گیرد؟ یا حتما باید زمان مورد نظر آن‌ها باشد؟ یا حتما باید هدف مورد نظر آن‌ها باشد و اگر این هدف نباشد، دیگر به آن‌ها نمی‌گویند «مردم»؟ کاری ندارم که کدام طرف حق است و کدام باطل؛ کدام ظالم است و کدام آزادی‌خواه؛ ولی این نحوه‌ی مصداق‌یابی آن‌ها برای مفهوم «مردم» خیلی روی مخم راه می‌رود. کافی است که مثلا ۱۰۰۰ نفر از خانه بیایند بیرون و دور هم جمع بشوند و شعار ضد نظام سر بدهند؛ دیگر این‌ها می‌شوند «مردم»! کاری ندارم که آیا سخنشان درست است یا نه؛ ولی آیا نامردی نیست که این‌ها را بگویی «مردم»، ولی این چند صد هزار نفری که نصف شب از خانه بیرون می‌آیند، می‌روند در صحن اماکن زیارتی و خیابان‌های اطراف آن و نیز خیابان‌های دیگر، آن‌هم با تمام اعضای خانواده و خانوادگی می‌نشینند تا صبح بیدار می‌مانند؛ همگی یک دعا را می‌خوانند؛ همگی یک کتاب(قرآن کریم) را برسر می‌گیرند؛ همگی پای صحبت یک طلبه می‌نشینند. این بیرون آمدن این‌ها، بیدار ماندن این‌ها تا صبح، پای سخنان یک طلبه نشستن؛ یک دعای مشترک را خواندن؛ هیچکدام از این‌ کارها نشان نمی‌دهد که «مردم» یا تعداد زیادی از «مردم» هنوز پای دینشان ایستاده‌اند؟ اگر ۱۰۰۰ نفر شعار ضد دین بدهند، می‌گویید:«مردم دیگر دین را نمی‌خواهند»، ولی اگر این‌همه آدم (اصلا گیرم تعدادشان هم به میزان همان مخالفان باشد که قطعا اینگونه نیست اگر چشممان را باز کنیم) بیایند و سه شب قدر را در خیابان‌ها تا صبح بیدار بمانند و پای سخنان طلبه‌ای بنشینند و قرآن برسر بگیرند، نمی‌گویید «مردم هنوز پای قرآن هستند، و از بی‌دینی بیزارند». به راستی شما، آزادی را برای کدام «مردم» می‌خواهید؟ شما پای حرف دل کدام «مردم می‌نشینید»؟ همه‌ی «مردم»؟ @HOWZAVIAN
یادداشت رسانه ای.pdf
حجم: 79.9K
💥فراخوان یادداشت رسانه‌ای 🇯🇴به مناسبت "روز قدس" ♦️محورها: در فایل پیوستی👆 ✅یادداشت ارسالی باید بین 600 تا 1200 کلمه باشد ✅یادداشت‌های ارسالی به نام نویسنده، در فضای مجازی منتشر خواهند شد ✅حق‌الزحمه بنا به تصویب هیئت تحریریه و بر اساس تعداد کلمات تقدیم می‌گردد 📆مهلت ارسال؛ پانزدهم فروردین 1403 📎ثبت موضوع، ارسال یادداشت و اطلاعات بیشتر👈 @asadi246 🇯🇴🇮🇷🇯🇴🇮🇷🇯🇴🇮🇷🇯🇴🇮🇷🇯🇴 @HOWZAVIAN
✔️ قاطعیت مولا ✍️ بابک شکورزاده یکی از شاخصه‌های امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در دوران خلافت ظاهری‌اش، برخورد صریح و موضع‌گیری قاطعانه و بدون تعارف در برابر خطای کارگزاران می‌باشد که این مسئله باید الگویی برای حاکمان باشد. در واقع این موضع‌گیری‌ها، به نوعی امر به معروف و نهی از منکر نیز محسوب می‌شود که لازمه حاکم اسلامی و آحاد جامعه، متناسب با شرایط خودش می‌باشد. 🔻نمونه‌ای از این موارد: نامه به زیاد بن ابیه، جانشین فرماندار بصره همانا من به راستى به خدا سوگند مى‏خورم که اگر به من گزارش کنند در اموال عمومى خیانت کرده‌اى، کم یا زیاد، چنان بر تو سخت می‌گیرم که کم بهره شده و در هزینه عیال، در مانده و خوار و سرگردان شوى! والسلام. نامه 20 نهج‌البلاغه نکوهش یک کارگزار اما بعد! از تو خبرى رسیده است که اگر چنان کرده باشى، پروردگار خود را به خشم آورده و امام خود را نافرمانى و در امانت خود خیانت کرده‏اى! به من خبر رسیده که کشت زمین‌ها را برداشته، آن‌چه را که مى‏توانستى گرفته و آن‌چه در اختیار داشتى به خیانت خورده‏اى؛ پس هر چه زودتر حساب اموال را براى من بفرست و بدان که حساب‌رسى خداوند از حساب‌رسى مردم سخت‏تر است! والسلام. نامه 40 نهج‌البلاغه نامه به فرماندارِ اردشیر خرّه‌ی «فیروز آباد» از شهرهاى فارس گزارشى از تو به من دادند که اگر چنان کرده باشى، خداى خود را به خشم آورده‏اى و امام خویش را نافرمانى کرده‏اى؛ خبر رسید که تو غنیمت مسلمانان را که نیزه‏ها و اسب‏هایشان گرد آورده و با ریخته شدن خون‏هایشان به دست آمده، به اعرابى که خویشاوندان تو هستند و تو را برگزیدند، مى‏بخشى! به خدایى که دانه را شکافت و پدیده‏ها را آفرید، اگر این گزارش درست باشد، در نزد من خوار شده و منزلت تو سبک گردیده است! پس حق پروردگارت را سبک مشمار و دنیاى خود را با نابودى دین آباد نکن که در این صورت زیان‌کارترین انسانى. آگاه باش! حق مسلمانانى که نزد من یا پیش تو هستند، در تقسیم بیت‌المال مساوى است، همه باید به نزد من آیند و سهم خود را از من گیرند. نامه 43 نهج‌البلاغه @HOWZAVIAN
اگر فردی خارجی (بی‌خبر از فرهنگ‌های دینی ایرانی) امشب وارد قم شود از چه علائمی می‌فهمد که امشب شب خاصی است؟ ۱. پرچم‌های عزای مردم ۲. صدای مناجات خوانی مساجد ۳. ایستگاه‌های صلواتی مردمی ۴. لباس مشکی مردم پ.ن.پ نقش نهادها و سازمان‌های فرهنگی پر رنگ هست! @HOWZAVIAN
📣توصیه مهم استاد طنّاز جهت لیالی قدر📣 ✍️بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات، به استحضار برادران و خواهران ایمانی ام می رسانم: از صبح تا الان پیام های زیادی راجع به دستور استاد فاطمی نیا(رضوان الله تعالی علیه), پیرامون شب قدر دریافت نموده و یا در کانال و گروه های بسیاری دیده ام. همه مومنین عزیز به هوش باشند به صرف انجام چنین اعمالی مشکلات و گره ها وا نخواهد شد. ایشان هزاران توصیه و دستور دارند لکن اینکه یکدفعه همه جا این دستور ایشان وایرال و دست به دست می شود جای بسی تأمل دارد. آقا،خانم،برادر،خواهر عزیز بنشین عمرت را محاسبه کن، نفست را محاکمه کن، یک سال گذشت ببین چه کردی، چقدر حق الله، حق الناس و حق النفس گردنت آمده، این حساب ها را پاک کن، سپس هر دعا و عملی می خواهی انجام بده. دلت به فلان دستور و ذکر خوش نباشد. به فلان صوت تقطیع شده که قبلش و بعدش را نمی دانی خوش نباشد. گناه را، حق الناس را، خطاها را حساب کن، محاسبه کن، نفس را به صلابه بکش، آنوقت هر دستوری خواستی انجام بده. قضیه این وایرال ها مانند همان پیام هایی است که در گروه ها می بینم که می گویند برای تعجیل در فرج فلان سوره و دعا را بخوان، آنوقت همه هم فوروارد می کنند، آقاجان قبل این کارها باید آدم شد، باید گناه نکرد، باید حساب کشید،باید حساب را پاک کرد، آنوقت خود حضرت سراغتان می آید. آئینه شو جمال پری طلعتان طلب جاروب کن تو خانه سپس میهمان طلب. والسلام علیکم الاحقر شیخ طنّاز @HOWZAVIAN
✏️فرقش را نشناختند؛ فرقش را شکافتند... ▪️ ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
⚪️ نقدی بر موضع اخیر زیدآبادی؛ ☑️ مهارت تولید نفرت ✍️ مجتبی عادل‌پور، نویسنده حوزوی ✔️نگاهم به نوشته احمد زیدآبادی درباره حد ترخص افتاد و چشمانم همان‌دم گرد شد. بی‌اختیار به مهارت سوژه‌یابی این بشر آفرین گفتم! تولید نفرت از یک مفهوم خنثی و یا حتی مثبت، هنر می‌خواهد. ✔️کاری که زیدآبادی کرده و می‌کند همین است: ایجاد گسل و به دنبال آن آشوب در ذهن مخاطب و قرار دادن رقیب در سیبل حملات. ✔️معنا و مفهوم خودمانی حد ترخص یعنی حفظ حد و مرزها و دست نینداختن به رخصت‌ها. با این وصف، هر چیزی حد ترخصی دارد؛ حتی دشمنی‌ها و کینه‌ها. ✔️وقتی محمود افغان به ایران حمله کرد، یکی از اقوام خود به نام مگس‌خان را حاکم شیراز قرار داد. او قصد داشت قبر حافظ را خراب کند. دیگران او را از این کار نهی کردند. در نهایت تفألی به دیوان حافظ زد. این بیت آمد: ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری 🔗 متن کامل در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی @HOWZAVIAN
☑️ تجلی ایمان و اعتقاد در قلب پایتخت ✍️ میلاد حسن زاده 🔻در قلب تهران، در ورزشگاه آزادی، زمزمه‌ای آسمانی طنین‌انداز شد. ندای ، شور و شعوری بی‌نظیر در دل‌های مؤمنان برانگیخت. دریایی از انسان‌های متدین، گرد هم آمده بودند تا با کلام وحی، انس و الفتی دوباره یابند. این اجتماع عظیم، گویی پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های دشمنان بود و نوری درخشان در تاریکی فتنه‌ها. 🔻حضور پرشور مردم در این اجتماع، پیام‌های روشنی در خود داشت. این حضور، تجدید میثاقی با دین و ایمان بود، بیعتی دوباره با آرمان‌های . خشم و آشفتگی صهیونیست‌ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای‌شان، گواه دیگری بر عظمت و اثرگذاری این اجتماع بود. 🔻سکوت معنادار در برابر این حرکت عظیم، خالی از درس نبود. این جماعت که در بزنگاه‌های مختلف، دم از دین و مذهب می‌زنند، در این میدان، سکوت را برگزیدند. سکوتشان، فریاد رسوایی‌شان بود، گواهی بر عدم صداقتشان در ترویج شعائر الهی. 🔻اجتماع عظیم قرآنی در ورزشگاه آزادی، بار دیگر عمق ایمان و اعتقاد مردم ایران را به نمایش گذاشت. این حضور، نشان داد که مردم در میدان‌های مختلف، چه در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و چه در عرصه‌های دینی و مذهبی، همواره پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند. این حضور، مژده‌ای برای آینده‌ای روشن و امیدی برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است. @HOWZAVIAN
27.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹نام سرود: عدالتخواهی 🔸اجرا:گروه سرود مصباح از بیرجند-خراسان جنوبی در برنامه هم آهنگ ما با هم برادریم، برادرتر نداریم وقتی که برابریم، برابرتر نداریم رسم برادری، رسم امام علی و عقیله بدون سهم بیشتر، بدون قوم و قبیله ✍️ این نوجوانان با صفا، درد دل مردم را چه زیبا و هنرمندانه خواندند و بیان کردند @HOWZAVIAN @mbkho1
🌻 «مَن طَلَبَ شیئاً نالَهُ أو بَعضَهُ» ✍️ محمد مهدی الوندی با ارسال نوشتاری به جمع نویسندگان حوزوی پیوست: ساعتی است که قلم، بلاتکلیف مانده و منتظرِ حرکتِ دست؛ و دست، در انتظارِ فرمانِ مغز، و آن هم چشم به دهان دل؛ که دل، چه خواهد و مغز، چه فرمان دهد و دست، در چه جهت بجنبد و قلم، چه بتراود. بنابراین، این فروهشتگی و سرگشتگی، ریشه در دل دارد، که آهنگِ چه کند و مشیّتش چه باشد. و سبب این تحیّر، از جانبِ مطلوب نیست، که «مطلوبِ کلّ»، مُقیمِ «أقرَبُ مِن حَبلِ الوَرید» است. و دل هم، جز او، مقصودی ندارد تا «ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ»، شامل حال نیاید. از این رو نیل به مطلوب، چه معنا دارد، آن هنگام که «مطلوب»، باطنِ «طالب» است، و «دل»، مرآتِ «دلبر»؟! @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🔴 ترخیص عقلانیت زیدآبادی در «حد ترخص» 🔻با حمله به نمادها و حدود شرعی می‌خواهند این بار حس کاهش دی
🔍 حد ترخص از نگاه من در این سفر نوروزی فعالیت‌های افراد دلسوز در شهرها و شهرک‌ها و دهستان ها را برای همه اقشار جامعه دیدم. قبل از رفتن به مسافرت خبری شنیدم که مناسب‌سازی معابر شهری ویژه نابینایان در دستور کار شهرداری قرار دارد. متوجه شدم که مسئولین به نیازهای همه اقشار جامعه توجه می‌کنند. خوب است این جمله را از یکی از بزرگان یادآور بشویم. آدم بدبین گرفتاری را در هر فرصتی می‌بیند و آدم خوش بین فرصت را در هر گرفتاری می بیند. 🖋 ولی معدنی‌پور @HOWZAVIAN